Pääkaupungin bussikuskit ja etuovet ja palvelu ylipäänsä!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Muistan kerran olleeni Tuusulassa työkeikalla. Bussi takaisin oli jollakin numerolla, mutta en sillä hetkellä muistanut tarkasti oliko se tyyliin 132 tai 123.
Bussipysäkilläkään ei ollut laisinkaan ilmoituksia, karttoja tai aikatauluja ja kello oli jo tyyliin 10 illalla.
Noh, sitten kun kyseinen bussi tuli pysäkille, kysyin varmuuden vuoksi ja ystävällisesti että viekö kyseinen bussi Stadin keskustaan.
Läski bussikuski huusi kurkku suorana että "OTA SELVÄÄ!" ja paiskas oven kiinni suoraan naaman eteen. :curs:

Mulla paloi hihat totaalisesti ja potkasin bussia täysillä kylkeen. Kuski meinas pysähtyä ja tulla ulos, mutta huomasi minun olevan "pikkasen hermona, murhainto silmissä", joten painoi kaasua ja poistui paikalta..
..ja ehkä hyvä niin. :evil:

hah kaverin kanssa myös annettiin kenkää dösälle ku meidät pistettiin ulos ku oltiin muka maksettu vaan tähän asti eli johonki helvetin peräkuuseen, ei kelvannu sekään että oltaisiin maksettu sitten se muka loppusummakin, halus meidät kuulemma vaan pihalle, ei meinattu lähteä mutta kusipäinen hiekkapilluinen naiskuski alkoi soittamaan poliisia niin oli sitten lähdettävä, monoa sai dösä kuitenki.

on se mukavaa että ei muka maksettu tarpeeksi... ja sitten jos näin olisikin ollut niin ei antanu maksaa sitte koko matkaa :rolleyes: taitaa olla joku bussikuskien ohjesääntö että jos oma elämä vituttaa niin sitten saa jättää bussista pari tyyppiä jonnekki hevon skutsiin.

edit: tämä ei tapahtunu pk-seudulla.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Puhuin tuoreista tapauksista SEKÄ vanhemmista tapauksista. Halusin ylipäätään tuoda esiin tämän epäkohdan eli etuovista ulospääsemisen hankaluuden. Mut juu, sähän väännät mun kirjoituksia naisenlogiikalla konsanaan. :rolleyes:Miksi pitää vääntää rautalangasta? Pliis sii the big picture hier!

Äsken juuri mainitsin ymmärtäneeni mitä tarkoitit. Naistenlogiikka nokkeluutesi tuli vähän myöhässä.

Itse ketjun aiheeseen. Eniten minua ärsyttää äkkinäiset kuskit. Eli jarrutukset tai kaasutukset tehdään niin että varmasti kaikki seisovat matkustajat joutuvat taistelemaan pystyssä pysyäkseen. Näitä kuskeja on onneksi aika harvassa, ei edes viikottain satu kohdalle.

Niin ja miekkoniemen shellin risteyksessä tammikuussa 1994 kun olin kouluun menossa kolmosen bussin kuski ajoi jäisellä tiellä niin kovaa risteykseen että bussi meni leveässä sladissa. Vähempikin vauhti olisi riittänyt! (Näitä vanhempiakin tänne)

http://jlf.fi/f27/3110-etuovesta-poistuminen/

Sieltä vain lukemaan myös kuskien mielipiteitä. Kyllä se hidastaa matkaa ja osa on kullinaamoja, osa ei.

Ja noi kuskit ovat kyllä varmasti tavanneet paljon niitäkin, jotka voivat jäädä etuovella tyhjässä bussissa eikä anna periksi, vaan menee ronkkimaan nappeja. Kyllä tuossa on Kuski ja Bisli ollut kummatkin oikein kunnon runkkareita, miten vitun vaikeaksi voi mennä yhden ihmisen poistuminen linja-autosta?
Kuskien mielipiteet on aika heikossa jos se perustuu yksinomaan tähän: "Jos matkustajan päästää kerran etuovesta ulos, niin hän vaatii jatkossa sitä aina ja sen jälkeen kaikki muutkin matkustajat haluavat etuovesta ulos".

Kyllä tuollakin aika yksikantaan ihmetellään miten helkutissa se on niin vaikeaa päästää ihmisiä etuovesta ulos.

Ja huom Mike. Menin bussiin kahden painavan kassin ja repun kanssa, ainoa paikka oli etuoven vieressä. Ulos jäädessäni nousin penkiltä ja pyysin voitko avata etuovet? Miten VITUSSA se tekee minusta runkkarin? SAANKO KYSYÄ NYT JUMALAUTA? Eikä se olisi kaikkien kannalta ollut asiallisinta, aiheellisinta, matkustajan palvelemista, sillä palveluammatissahan he ovat? Kukahan tässä on se runkkari?

Kuskien mielipiteet on aika heikossa jos se perustuu yksinomaan tähän: "Jos matkustajan päästää kerran etuovesta ulos, niin hän vaatii jatkossa sitä aina ja sen jälkeen kaikki muutkin matkustajat haluavat etuovesta ulos".

Kyllä tuollakin aika yksikantaan ihmetellään miten helkutissa se on niin vaikeaa päästää ihmisiä etuovesta ulos.

Ja huom Mike. Menin bussiin kahden painavan kassin ja repun kanssa, ainoa paikka oli etuoven vieressä. Ulos jäädessäni nousin penkiltä ja pyysin voitko avata etuovet? Miten VITUSSA se tekee minusta runkkarin? SAANKO KYSYÄ NYT JUMALAUTA? Eikä se olisi kaikkien kannalta ollut asiallisinta, aiheellisinta, matkustajan palvelemista, sillä palveluammatissahan he ovat? Kukahan tässä on se runkkari?
No siis alennuit samalle tasolle kuin kuski, joka nyt vain vittuillakseen ei päästänyt ulos. Mutta ei sitä nyt voi mennä ronkkimaan bussin nappeja. Jos jokainen menisi ronkkimaan niitä nappeja, niin mitäs jos joku painaa väärää namiskaa ja takaovet lävähtää kii ja välissä joku mummeli? Olisit sanonut, että haista homo vittu ja kävellyt keskiovesta ulos. Nyt kuitenkin olit yhtä mulkero sille kun se sulle ja tilanteesta tuli mahdollisimman hankala.

En mieltäisi kyllä palveluammatiksi tuota hommaa.

Huonoista kokemuksista tulee mieleen kahden-kolmen viikon takainen matka jollakin yölinjalla Elielinaukiolta Pohjois-Haagan. Pääsin viimeisenä matkustajan sisään, sillä yhtäkään matkustajaa ei olisi bussiin enään mahtunut, bussi siis niin täynnä kuin olla ja voi, ja noin puolet matkustajista siis seisoivat käytävällä. Bussi lähti liikkeelle ja heti kohta jo ennen ensimmäistä pysäkkiä joku painoi stop-nappulaa vahingossa tai kiusakseen ja bussin pysähdyttyä kukaan ei ollutkaa halukas jäämään pois. Tästä kuski sitten riemastui ja ilmoitti, että "bussi ei liiku mihinkään ennen kuin napin painaja nousee ulos" ja bussi seisoi minuutti tolkulla pysäkillä. Kun kukaan ei noin parin minuutin kuluessa noussut ulos niin matka jatkui ja seuraavalla pysäkillä taas sama juttu ja tätä jatkui koko matkan ajan. Kun kuski vielä jollakin pysäkillä tokaisi, että "mullehan tästä palkkaa maksetaan" niin meinasi lopullisesti mennä hermot. Laskuhumalassa ja kauheassa kusihädässä, ei olisi paljoa kiinnostanut odotella hetkeäkään pidempään kuin on tarve.

Toinen kerta jolloin meinasi hermot mennä kuskien kanssa oli joskus aamulla bussia odotellessa, että pääsisin keskustaan ostamaan keikkalippuja (muistaakseen Iron Maidenin tai Nightwishin keikalle). Pysäkille ajoikin kaksi bussia samaan aikaan ja meinasin ensiksi nousta etummaisen kyytiin, mutta huomasin, että bussi on täpötäynnä ja nopeasti suuntasin toisen bussin ovelle. Päästin kohteliaasti edellä menevän vanhemman rouvan kiipeämään sisään (vanhan mallinen ei matalalattiabussi) ja kun mummeli oli saanut vedettyä kauppakassinsa alta pois niin meinaan itse nousta sisään. Mutta juuri samalla hetkellä kun astun sisään niin kuski katsoo minua päin, lyö oven kiinni, niin että itselläni jää käsi oven väliin (onneks kumitiivisteiden välistä käsi luiskahti samantien pois), virnuilee jotain ja kaasuttaa kohti seuraava pysäkkiä. Siinä sitten paniikissa odottelin seuraavaa bussia toivoen, ettei keikkaa myydä loppuun ennen kuin ehdin paikalle.

Kaahailu nyt on oma lukunsa, varsinkin viimeisen vuoden aikana, kun olen enempi matkustanut bussilla, niin ei ole jäänyt huomaamatta melko häikäilemätön liikennesääntöjen rikkominen. Ei kovin turvalliselta tunnu matkustaa, kun 50kmh/h rajoituksen alueella mennään yli 80km/h

No siis alennuit samalle tasolle kuin kuski, joka nyt vain vittuillakseen ei päästänyt ulos. Mutta ei sitä nyt voi mennä ronkkimaan bussin nappeja. Jos jokainen menisi ronkkimaan niitä nappeja, niin mitäs jos joku painaa väärää namiskaa ja takaovet lävähtää kii ja välissä joku mummeli? Olisit sanonut, että haista homo vittu ja kävellyt keskiovesta ulos. Nyt kuitenkin olit yhtä mulkero sille kun se sulle ja tilanteesta tuli mahdollisimman hankala.

En mieltäisi kyllä palveluammatiksi tuota hommaa.
Ei se silti tee musta runkkaria. Se nappia painaminen oli ns. viimeinen hätähuuto. Olisko ollut parempi, että olisin painanut sitä kuskia?

JA nyt toivoisin ettei enempää tollaisia huppetyylisiä viestejä, Eikö kannattaisi opetella käyttämään sitä takaovea? vaan kokemuksia peliin.

Onneks landella on bussikuskit mukavia. Jokasesta ovesta pääsee ulos ja aina tervehditään, joskus oon jopa saanut lyhyen ilmaisen matkan kun tullut matkustettua väärään mestaan.

Just tuota ei tajua, kun tilanne on se että bussi on joko niin täynnä että etuovesta poistuminen on nopeampaa tai tyhjillään ja istuu etupenkillä eikä kukaan ole tulossa kyytiin pysäkiltä. Jostain syystä sitä ovea ei voi avata? :confused:
Onneks ei tarvii mitää kyytiä kummempaa palvelua noista saadakaan, tosin on siellä välillä ihan mukaviakin kuskeja.

OOOOHHH, bussi oli täynnä kun menin sinne, mut kas kas kun jään toka vikalla pysäkillä pois se on aika tyhjä.... Comprende? Vittu saa vääntää oikeesti.
Meitsi nyt vain ihmettelee mikset vain käskenyt kuskia imemään sykkivää ja kävellyt sen 5 metriä keskiovelle. Enemmän tuosta vaivaa tulee kun jää tinkaamaan kuskin kanssa, joka ei kuitenkaan aio päästää ulos.

Täydessä bussissa toki voisi sanoa, että nyt vittu ne ovet auki kun ei pääse tuonne perälle.

Meitsi nyt vain ihmettelee mikset vain käskenyt kuskia imemään sykkivää ja kävellyt sen 5 metriä keskiovelle. Enemmän tuosta vaivaa tulee kun jää tinkaamaan kuskin kanssa, joka ei kuitenkaan aio päästää ulos.

Täydessä bussissa toki voisi sanoa, että nyt vittu ne ovet auki kun ei pääse tuonne perälle.
Noh, ystäväni, nää on niitä periaatekysymyksiä. Olen aina oikeudenmukaisuutta hakeva ihminen ja tässä kohtaa en kokenut saavani oikeudenmukaista kohtelua.

On täällä meilläkin päin eräs kuski, joka on tosi juro ja huokuu sellanen epäsosiaalisuus siitä. Oisko jotain reilu 50v. Mä vaikka miten monet kerrat sille moikkasin saamatta vastausta, mutta jatkoin sitkeästi tervehtimistä JA nykyisin sekin on oppinut moikkailemaan mulle :) Taitaa tuo duuniin leipääntyminen näkyä just noissa vanhemmissa kuljettajissa, mutta suurin osa kuskeista on tosi ystävällisiä. Ulkomaalaisetkin kuljettajat on meilläpäin oikein asiakaspalvelutaitoisia.

e: niin siis Keski-Suomesta kirjottelen

Noh, ystäväni, nää on niitä periaatekysymyksiä. Olen aina oikeudenmukaisuutta hakeva ihminen ja tässä kohtaa en kokenut saavani oikeudenmukaista kohtelua.
No etsitään se kuski käsiimme ja menen sanomaan sille, että kun Matti Kara tulee sisään, niin sehän sitten lähtee vaikka kattoluukusta jos haluaa.

No etsitään se kuski käsiimme ja menen sanomaan sille, että kun Matti Kara tulee sisään, niin sehän sitten lähtee vaikka kattoluukusta jos haluaa.
Niin tai vetäisen sillä punaisella vasaralla ikkunan säpäleiksi ja käytän "hätäuloskäyntiä" Heh...:D

On niitä pari mukavaakin kuskia, ainakin raitiovaunupuolella.... Metrokuskit on kans kivoja. HEh.

Mä ymmärrän kyllä Bisliä.Itekin liikenteessä nähny sen verran kaikenlaisia mulkkuja ajamassa dösää,että huonon päivän sattuessa oisin voinu alkaa leikkiä Hannibal Lecteriä. Eikä toi "Työ on raskasta ja syö miestä" oo mikään selitys,itehän ne on sen työn valinnu.En mäkään alkas muille vittuilemaan jos täysin omavalintainen ammattini kyrsisi mua,kyl mä vaihtasin ammattii.Simple as that.

Onneks landella on bussikuskit mukavia. Jokasesta ovesta pääsee ulos ja aina tervehditään, joskus oon jopa saanut lyhyen ilmaisen matkan kun tullut matkustettua väärään mestaan.

Vähän liiankin mukavia. Lappeenrannassa opiskelleena oppi arvostamaan stadilaisia dösäkuskeja ja sitä, että pysyvät sentään aikataulussa. Lappeessa dösät oli järjestäen viis-kymmenen minsaa myöhässä, ihan sama mikä aika päivästä oli. Ne mulkerot odotti aina jokaista jonka näkivät juoksevan puolen kilsan päästä pysäkille.... Kiva oli ite aina värjötellä pakkasessa, että naapurin Marja ehti bussiin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom