Outox

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja fatacid
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kuten Mike jo totesikin että vettä vaan naamariin ennen nukkumaan menoa niin krapula pysyy aika hyvin poissa. Kunhan vain vahvistan tätä teoriaa.

Joo vaikka tulisin ihan umpitunnelissa kotiin, eikä janottaisi yhtään, koitan juoda vaikka väkisin pari litraa vettä. Ero aamun olotilassa on aivan valtava.

Jahas Vappu tulossa...

edit: olen tooooooodella hidas

Eikös pääkipu krapulassa johdu aivojen laajenemisesta ja aivokalvon venymisestä. Aivokalvo on taas kuivunut joten sen venyminen tuottaa tuskaa. Kun nestetasapainoa pitää yllä vedellä ei toi kalvo kuivu niin pahasti ja venyminen aamusella on kivuttomampaa.?

En mä tiedä muuta kun että kännissä nukun huonosti ja aamulla mulla on sen seurauksena sekava olotila, pää kipeä, hutera/väsynyt olo ja muutenkin olotila jota kutsun krapulaksi.
Jos onnistun nukkumaan n. 9-10 tuntia juomisen jälkeen niin olotila on hyvä.
Joskus kun aloittaa aikaisin ja menee normaaliaikaan nukkumaan niin onnistuu nukkumaankin hyvin.
Yleensä ne unet vaan jää jonnekkin 4-5 tuntiin kun menee nukkumaan 4:n pintaan ja olotila helpottuu vasta kun saan nukuttua kunnolla. Vaikka miten juon vettä illalla ja muuta alkoholitonta niin ei muutosta.

edit: vappuna kuitenkin maltilla että pääsee sunnuntaina ajamaan mopedilla kaivarin kierroksen...Jos sää taas vähän lämpeää :kippis1:

Noi krapulaoireetkin on niin yksilökohtaisia. Mulla ei ole krapulassa koskaan päätä särkenyt tai laatta lentänyt, riipumatta veden juonnista ennen nukkumaan menoa tai siitä, mitä alkoholituotteita olen nauttinut. Vatsa sen sijaan on joka kerta aivan sekaisin, ja sellainen vaikeasti määriteltävä yleinen heikotus on päällä.

Krapulan voi välttää kunhan ei vaan lopeta juomista.....:D

Mut ihan seriousina, itselläni ei enää tätä nykyä oo kun pirun mieto rapsa, ei päänsärkyä, ei pahoinvointia, ei oikeestaan muuta kun semmonen väsyny olo, kunhan vaan saa nukkua sen väh. 6 tuntia.

Mike sanoi:
Kuules Aimotarmoseni, me mennään kuksiin kiltisti jonnekin idylliseen kahvilaan ja piereskellaan kadulla oksenteleville teekkareille, emme lyö timpeäkään, piste!

Selvä! :eek:

jtt1983 sanoi:
Minulla on sama juttu krapula yönä hikoilen kuin sika ja uni pätkittäistä kun liskot kiusaa :itku:

Joo toi unirytmin sekoaminen on nykyään melkein pahinta mitä tosta viinanjuonnista seuraa huonon olon lisäksi. Toissa viikonloppuna kun tuli kaksi päivää tintattua niin kahtena seuraavana yönä nukuin yhteensä 4 tuntia. Kiva oli olla töissä kun ei tajunnu mistään mitään. Menee itellä välil keho parin päivän kupittelun jälkeen johonkin ihme stressitilaan. Väsyttää ihan vitusti koko ajan mut silti ei pysty pariin päivään kunnolla nukkumaan. Nykyään tuleekin vältettyä noita putkia sen helvetillisen olotilan pelossa. Ensin on rapula pari päivää ja unihäiriöt siihen päälle. Sen jälkeen vituttaa vielä muutaman päivän eikä mikään kiinnosta ja on aivan perkeleen voimaton olo. Loppuviikosta sitten alkaa vasta elämä voittamaan.

Tuo Outox ei toimi. Ihan saatanan imelää paskaa.

Tiede-lehdessä oli artikkelia krapulasta ja paras neuvo oli syödä hyvin. Vitamiinitkaan ei kuulemma pahitteeksi ole. Juomisen aikana syöninen ja napostelu oli paras vaihtoehto.

Alkoholi toimii diyreettina, mutta esim syödessä kaikenmoista moskaa, se aamun kuivuus vaihtuu vuorokauden sisällä turvotukseksi. Virtsa haisee pahalle. Alkoholi estää virtsahapon poistumisen verestä, koska elimillä on alkoholin kanssa jo riittävästi tekemistä. Kun alkoholi on poistunut verestä munuaiset pääsee vasta virtsahapon kimppuun. Tästä voi pientä munuaisten ylikuormitusta tulla ja tästä aiheutuu pientä turvotusta. Näissä asioissa on paljon eroja eri ihmisten välillä. Jotkut kuivuvat ryyppäämisestä, osa muuttuu michelineiksi.

goodolmob sanoi:
Kuten Mike jo totesikin että vettä vaan naamariin ennen nukkumaan menoa niin krapula pysyy aika hyvin poissa. Kunhan vain vahvistan tätä teoriaa.
Olen samaa mieltä. Usein myös istuskelen koneella tai katson telkkaria sen verta että selkenisi olo. Aamulla sitä vettä on hyvä juoda heti herättyä, puhdistaa heti kehoa. Kunnon syöminen seuraavana päivänä on tuntunut auttavan. + Pitkät unet.

Möller sanoi:
Joo toi unirytmin sekoaminen on nykyään melkein pahinta mitä tosta viinanjuonnista seuraa huonon olon lisäksi. Toissa viikonloppuna kun tuli kaksi päivää tintattua niin kahtena seuraavana yönä nukuin yhteensä 4 tuntia. Kiva oli olla töissä kun ei tajunnu mistään mitään. Menee itellä välil keho parin päivän kupittelun jälkeen johonkin ihme stressitilaan. Väsyttää ihan vitusti koko ajan mut silti ei pysty pariin päivään kunnolla nukkumaan. Nykyään tuleekin vältettyä noita putkia sen helvetillisen olotilan pelossa. Ensin on rapula pari päivää ja unihäiriöt siihen päälle. Sen jälkeen vituttaa vielä muutaman päivän eikä mikään kiinnosta ja on aivan perkeleen voimaton olo. Loppuviikosta sitten alkaa vasta elämä voittamaan.

Sama täällä, lisäksi en päissänikään nuku kuin max 6 tuntia yössä ja sitten herään pirteenä ja unta ei enää saa millään. Eli eipä viitti ihan turhan useesti reilummin ottaa.

Kapteeni Kalvakka peilistä mua tuijottaa. Jää kylmää hikeä ohimoilta valumaan....

Musta tuntuu, että mulla on hämärä aavistus miltä Delirium tuntuu.

Kylmä kalkkuna!

YLE lähettää mun jokaisen ryyppykerran jälkeen koosteen TV:ssä mun illan kohelluksista.

Kaikki osottaa sormella ja nauraa. Mitä mitä? Mitä tapahtuu? Miks kaikki tuijottaa?!

Kurkkutorvi on kipeänä yökkäilyistä. Yrjö ramppaa ylös-alas ja limakalvot kuluvat 2x nopeudella. Mutta tosimies ei päästä niitä ulos.

Sängyn reunalla istuskelen ja pyyhin hikeä naamasta. Pulssi 145. Rytmihäiriöitä. Huh..

Aamupalaa syödessä kirjoitan listaa:
-2*maitoa
-ruisleipä
-maitorahka
-sähkö
-lääkkeet
-narua
-viiltäminen
...

Lopuksi elämä kuitenkin voittaa ja voi lähteä taas:kippis1:

On se kauhiaa... :lol2:

Jos tajuaa/kiinnostaa juoda illan päätteeksi jonkun Outoxin, niin ei sitä krapulaa muutenkaan tulisi. Tietysti mitä vähempi sen parempi, mutta ei siinä tommoset pirtelöt auta hevon vittua, kun kunnon dokailun päätteeksi heräilee. Siinä on promilleja vielä pitkälle seuraavaan yöhön :D

Kyllähän sitä tuli 16-17 iässä kiskottua aika mielettömiä määriä viinaa kerralla. Oli just viime viikonloppuna kaverin kanssa juttua jos koitettaisiin joskus uusia niitä kovimpia temppuja. Ajatus olisi ostaa 3 koria bisseä ja koittaa juoda ne kahteen pekkaan. 4 vuotta sitten tuli otettua pohjiksi joskus se 30 pulloa ja vähän viinapaukkuja. Nykyään riittää jos sen mäyräkoiran juo ja baarissa sen mitä menee.

Tultiin keskustelussa siihen lopputulokseen että se suurempi määrä johtui siitä että silloin laski känniksi vasta sen ettei kunnolla voinut kävellä, ja aika usein juomisen aloitti joskus yhden aikaan päivällä ja jatkoi sitä sen 16 tuntia, siinähän palaa maksassakin jo se vajaa 20 pulloa 120-kiloiselta jätkältä. Tähän kun vielä lasketaan se että kännissä tarjoaa muille ja sohlaa omaa viinaansa, niinei se kokonaismäärä ole kuin joku 3 annosta tunnissa.

Jos sgege myönnät vetäneesi piriä niin sitten minä ainakin uskon väitteesi, muuten kannattaa miettiä sopivatko kuvailemani oireet juomasuoritukseesi.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom