Outlook Expressin asetukset

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja IsoDino
  • Aloitettu Aloitettu

IsoDino

VIP
Mitä asetusta minun täytyy muuttaa ja mistä, että saan sähköpostissani (outlook expressin kautta siis luen) olevat suorat linkit aktiivisiksi. Eli linkit eivät aukea suoraan klikkaamalla. Tämä on ennen toiminut, mutta jostain syystä ei enään vähään aikaan.
Siis millainen asetus on kyseessä. Alkaa mennä jo hermo, kun aina joutuu käyttää linkin avaamiseen copy/pastea. En vaan itse löydä millään kyseistä asetusta.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
IsoDino sanoi:
Mitä asetusta minun täytyy muuttaa ja mistä, että saan sähköpostissani (outlook expressin kautta siis luen) olevat suorat linkit aktiivisiksi. Eli linkit eivät aukea suoraan klikkaamalla. Tämä on ennen toiminut, mutta jostain syystä ei enään vähään aikaan.
Siis millainen asetus on kyseessä. Alkaa mennä jo hermo, kun aina joutuu käyttää linkin avaamiseen copy/pastea. En vaan itse löydä millään kyseistä asetusta.

Eihän sulla ole päällä asetus:
Options -> Read -> Read all messages in plain text ?
Tuohan varmaan ainakin estää hyperlinkkien klikkailun.

Konna sanoi:
Eihän sulla ole päällä asetus:
Options -> Read -> Read all messages in plain text ?
Tuohan varmaan ainakin estää hyperlinkkien klikkailun.

Tarkoittaako tuo asetukset -> lukeminen -> näytä kaikki viestit perustekstinä. Jos on tuo kohta, niin kuin luulen, niin ei ole päällä.

Ei vaan ny keksi mistä tuo homma kiikastaa.

Edit: ja Gerelle, tuosta sun linkistä en tajunnu si yhtikäs mitään.

IsoDino sanoi:
Edit: ja Gerelle, tuosta sun linkistä en tajunnu si yhtikäs mitään.

Pikanen suomennus

Jos mitään ei tapahdu kun klikkaat linkkiä:

Avaa Windows Explorer (eli tuo millä selailet kovalevyjen sisältöä, aukeaa sillä Oma tietokone -ikonilla työpöydältä normaalisti).
Avaa työkalut -> kansioiden asetukset -> tiedostotyypit.
Selaa sitä listaa alaspäin semmoseen kohtaan ku URL:HyperText Transfer Protocol ja valitse se. Paina muokkaa- tai jotain toista säätönappia, riippuu Windowsin versiosta.
Valitse 'avaa'.
Tökkää muokkaa-nappia.

Siihen pitäisi avautua litania, että joku ohjelma avaa tämän tms.
"C:\PROGRAM FILES\INTERNET EXPLORER\iexplore.exe" -nohome
Kato tuon internet explorerin tai muun käytössä olevan selaimesi käynnistävän .EXE-tiedoston polku tuohon. Nuo ":t pitää olla siinä myös.

Siinä alempana pitäs olla DDE-kohta ruksittuna käyttöön myös.
Niissä tekstilootissa pitäisi olla seuraavat:

#1:
"%1",,-1,0,,,,
IExplore
#3 (blank)

WWW_OpenURL

Tuo alempi homma menee vähän hämärämmäksi kun tuommosia kohtia ei näy mulla missään.
Tuossa lukee myös että joissain tapauksissa pitää ruksia tuo DDE pois käytöstä, että alkaa toimimaan.
Kääntelin nuo napit ja kohdat vähän muistinvaraisesti kun mulla on englanninkielinen Windows käytössä. Ja sitten ohjeen käyttäminen on omalla vastuulla, en tehnyt muuta kuin käänsin sen, eli mua ei saa vääntää solmuun jos jokin menee vikaan. :D

Kriittinenmassa tossa jo osan selventikin. Jos tuo ei auttanut niin kokeile seuraavaa..
klikkaa Käynnistä - Suorita - Kirjota sinne regsvr32.exe urlmon.dll
paina ok
Pitäisi tulla viesti "DllRegisterServer in urlmon.dll
succeeded" - paina ok.
Jos tuo ei auta niin toista sama prosessi seuraaville(korvaa urlmon.dll seuraavilla)
Oleaut32.dll
Shdocvw.dll
Actxprxy.ell
Mshtml.dll
Browseui.dll
Shell32.dll

Yleensä se on kyllä tuo urlmon.dll mikä auttaa, jos tästä ongelmasta on kyse.

Suositut

Back
Ylös Bottom