Ostatteko raketteja uutenavuotena?

Voishan sitä aattopäivänä kaupoissa käydä katsomassa, myykö ne niitä jämäraketteja alehintaan... Ei noihin paljoa enää huvita panostaa täysillä hinnoilla, vaikka Suomen hinnat ovat vissiin Euroopan halvimpia.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
On noita pahvilaatikollinen hankittuna. Voi vaan käydä vielä niin, että jää suurin osa ampumatta jos nyt menee uuveesuunnitelmat uusiks kuten pahalta näyttää.

Ja muutamalla kympillä saa kyllä ison läjän jos vähän katsoo mitä ostaa. Eli ei niihin tartte satasia polttaa ja silti saa koko illan kulumaan. :)

Pelastusviranomaiset varoittavat, että A- ja B-jättitykki-nimisiä ilotuliteitta ei saa missään tapauksessa ampua.

Kotkassa on löydetty myynnistä viallinen ilotulite. Viallisia tuotteita on myyty myös muualla Kymenlaakson alueella.

Pelastusviranomaiset varoittavat, että A- ja B-jättitykki-nimisiä ilotuliteita ei saa missään tapauksessa ampua. Ilotulitteen käyttöohjeissa neuvotaan asettamaan se väärinpäin.

Kyseessä on musta, 15-senttinen raketti, jossa on punainen jalka. Sen Tukesin tuotenumero on 1090.

Ympäri maata myytävää rakettia vedetään parhaillaan pois myynnistä.

http://yle.fi/uutiset/alueelliset_u...a_ilotulitetta_vedetaan_myynnista_454175.html

Pitää kyl olla älykkyydeltään ameeban tasolla, että menee laittamaan tuon ylösalaisin siks et etiketti on väärinpäin.. Mut niinku oon aina sanonu, tuotteiden pitää olla sellasii että niitä osaa käyttää ilman käyttöohjettakin :P

edit: Tosin joku kirjotteli ilotulitefoorumilla näin: "Savonlinnassa joku ampui eilen jättitykin, niin eihän se mihinkään noussut vaan räjähti maassa. Satuttiin juuri sopivasti paikalle, kysäisin niin ammuitko väärin päin, niin hän sanoi laitoin punaisen jalan maata vasten." Tiedä sitten, onko noissa muuta vikaa kuin mitä uutisessa sanottiin.

Eipä tuo mikään ihme ole. Mulla on tullu jo muutamakin suutari vastaan, kun on testaillu noita muutamat. Yks thunderi esim. räjähti maassa ja sit loput ei ole vaan toiminut.

Pitäisköhän sitä tänään varmuuden vuoks kokeilla yks tommonen, että miten toimii et kerkee huomenna viel palauttaa loput pois jos räjähtääkin maassa. On kyllä harmi jos on muutakin vikaa kuin väärinpäin olevat nuolet :D onhan nuo kuitekii selvästi leijonan laukaksia ja muita vastaavia pommeja kovempia nuo jättitykit.

Edit. Eli vissiin noi kannattaa oikeesti palauttaa.

Viimeksi muokattu:
Ostan, tosin hillitymmin kuin viime vuonna. Viime vuonna muiden lopettaessa avokin porukoiden luona pommituksen, jatkoin itse yksinä vielä noin tunnin :lol2:
Ehkä tänä vuonna sitte muutama isompi pommi, eikä niin paljon pieniä/keskikokoisia. Sillä oletuksella, että huomenna vielä Oulusta raketteja löytyy..
Päätettiin avokin kans että se ostaa itse vähän omia, sellasia mistä ite en tykkää. Noh, thunderkingejä ei ollu, joten toiseen kauppaan. Ostettiin toisesta kaupasta heräteostoksena vähän lisää, mutta thunderkingejä ei ollu sielläkään. Kolmannessa käydessä tuli vastaan hauskan näkösiä anopin sähiäisiä tms, toki muutama niitä mukaan +thunderkingejä ja pari heräteostosta siinä sivussa. Yhteensä me paukutellaan tänä vuonna reilulla 70€ näköjään :nolo:

Tässä näin rakettimyyjän näkökulmasta pieni opas jos huomenna olette menossa ostoksille, siellä nimittäin voi olla muitakin.

- Jos myyntipaikalla on ryysis, niin tutustukaa esitteisiin siinä rauhassa kun odotatte omaa vuoroanne, kuunnelkaa myös mitä ne myyjät selittää niille teidän edellä oleville ihmisille niistä raketeista. Näin myyjän ei tarvitse selittää samoja asioita jokaiselle erikseen ja jono etenee vähän nopeammin.
- Älkää hermoilko siellä jonossa, kyllä se teidän vuoro sieltä tulee.
- Jos tiedätte mitä olette hakemassa, niin sanokaa reilusti ja selvästi asianne ja se kuinka monta kappaletta haluatte ko. tuotetta. Meilläkin on vierekkäin kolme myyjää samassa pisteessä, niin siitä muminasta ei tahdo oikein saada mitään selvää.
- Jos olette lapsien kanssa liikenteessä, niin tutustukaa huolella esitteisiin etukäteen ja kyselkää mitä he haluavat. Sitten kun pääsette siihen tiskille asti, niin älkää hoputtako lasta, sillä lapselle se ostostapahtuma voi olla erityisen tärkeä ja hän haluaa sijoittaa ne vaivalla säästetyt eurot viisaasti. Minua ei niinkään häiritse se, että jos lapsi miettii 15 sekunttia, vaan se, että siinä vanhempi hoputtaa ihan niskan takana.
- Me emme myöskään saa luovuttaa ilotulitteita alaikäisille vaan luovutamme ne aina täysikäiselle. Kaikki tietää pelin hengen, mutta se ei kuulu meille jos te annatte ne paukut lapsille liikkeen ulkopuolella, mutta me emme niitä anna hänelle, vaan aina täysikäiselle. Tämä tarkoittaa sitä, että ette voi jättää lasta siihen tiskille ja sanoa, että me käydään tuossa mutka, myykää lapselle mitä hän haluaa.

Ja teille jotka ette osta raketteja: Jos ette osta, niin älkää ostako, se ei haittaa minua. Minua kuitenkin haittaa kun tulette julistamaan siihen tiskin eteen kuinka tyhmää on ampua rahaa taivaalle ja että te olette niin fiksu että ette niin toimi. Mua ei oikeasti kiinnosta teidän mielipiteenne, jos ette osta niin älkää kuitenkaan häiritköä niitä maksavia asiakkaita. Kiitos

Ja teille jotka ette osta raketteja: Jos ette osta, niin älkää ostako, se ei haittaa minua. Minua kuitenkin haittaa kun tulette julistamaan siihen tiskin eteen kuinka tyhmää on ampua rahaa taivaalle ja että te olette niin fiksu että ette niin toimi. Mua ei oikeasti kiinnosta teidän mielipiteenne, jos ette osta niin älkää kuitenkaan häiritköä niitä maksavia asiakkaita. Kiitos
Tuli kyllä jonkinasteinen myötävitutus itsellekin päälle, jos siellä oikeasti tuollaisia käy saarnaamassa.

no hohhoijaa. on kyllä melko pässejä tollaset jotka tuonne myyntipaikalle tulevat avautumaan. kysyy melkoisesti myyjältä pinnaa ettei tollaisille avaudu ankaralla kädellä takaisin. kohtuullisen naurettavaa porukkaa, enpä ois uskonut että tollasiakin on olemassa:david:
Tuli kyllä jonkinasteinen myötävitutus itsellekin päälle, jos siellä oikeasti tuollaisia käy saarnaamassa.
sama täällä:wall:

Tässä näin rakettimyyjän näkökulmasta pieni opas jos huomenna olette menossa ostoksille, siellä nimittäin voi olla muitakin.

- Jos myyntipaikalla on ryysis, niin tutustukaa esitteisiin siinä rauhassa kun odotatte omaa vuoroanne, kuunnelkaa myös mitä ne myyjät selittää niille teidän edellä oleville ihmisille niistä raketeista. Näin myyjän ei tarvitse selittää samoja asioita jokaiselle erikseen ja jono etenee vähän nopeammin.
- Älkää hermoilko siellä jonossa, kyllä se teidän vuoro sieltä tulee.
- Jos tiedätte mitä olette hakemassa, niin sanokaa reilusti ja selvästi asianne ja se kuinka monta kappaletta haluatte ko. tuotetta. Meilläkin on vierekkäin kolme myyjää samassa pisteessä, niin siitä muminasta ei tahdo oikein saada mitään selvää.
- Jos olette lapsien kanssa liikenteessä, niin tutustukaa huolella esitteisiin etukäteen ja kyselkää mitä he haluavat. Sitten kun pääsette siihen tiskille asti, niin älkää hoputtako lasta, sillä lapselle se ostostapahtuma voi olla erityisen tärkeä ja hän haluaa sijoittaa ne vaivalla säästetyt eurot viisaasti. Minua ei niinkään häiritse se, että jos lapsi miettii 15 sekunttia, vaan se, että siinä vanhempi hoputtaa ihan niskan takana.
- Me emme myöskään saa luovuttaa ilotulitteita alaikäisille vaan luovutamme ne aina täysikäiselle. Kaikki tietää pelin hengen, mutta se ei kuulu meille jos te annatte ne paukut lapsille liikkeen ulkopuolella, mutta me emme niitä anna hänelle, vaan aina täysikäiselle. Tämä tarkoittaa sitä, että ette voi jättää lasta siihen tiskille ja sanoa, että me käydään tuossa mutka, myykää lapselle mitä hän haluaa.

Hyvä postaus, voin kuvitella tuskaisi. :)

Jotkut vaan osaa..Harmillista että nyt jo sattuu ikävyyksiä.

Ilotulitteiden paukuttelu aiheutti jo tiistaina vammoja ainakin kahdelle, kertoo Aamulehti.

Vakavimmin loukkaantui Lahden seudulta oleva parikymppinen mies, joka sai vakavia vammoja omatekoisen pommin räjähtäessä käsiin. Räjähdys vaurioitti miehen kasvoja, ja hän lähes sokeutui.

Toinen vammautunut oli 13-vuotias poika, jonka silmään oli lentänyt osa kaverin kädessä räjähtäneestä papatista.

Molempia potilaita hoidetaan Tampereen yliopistosairaalassa.

Silmätautien erikoislääkäri

Tarja Maaranen
Taysista pelkääkin, että uudenvuoden juhlinnasta on tulossa ikäviä seurauksia.

- Tämä on todella harvinaista, että jo nyt tulee ilotulitteiden takia potilaita hoitoon sairaalaan, Maaranen sanoi Aamulehdelle.

Lähde: http://www.iltalehti.fi/uutiset/200812318846274_uu.shtml

Olen poikkeava nuori. Mieluummin istun kotona ja pidän lomapäivän treenistä toisin kuin toiset nuoret, jotka ampuvat raketteja tuhannen tuiskeessa spaddu huulessa. Minä en jaksa semmosta toimintaa olen niin vanha ja raihnainen, että on mukava välillä vaan makoilla kotona :D

Helveten, olivat eilen Teesistä ( tai siis Koti-ideasta ) loppuneet värisavupommit ja vesuviukset, ehkä hintalaatusuhteeltaan parhaita paukkuja roomalaisten ohella. Noh tarttuipa silti matkaan vajaalla parillakympillä pommeja.

Tänään menee rahaa savuna ilmaan ja kurkusta alas :kippis1:

Ostin Lidlistä tommosen 4.99e maksavan ämpärin kokoisen padan. Pitää käydä hämäräntullessa käydä räiskimässä ilmaan muksun kanssa toi.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom