Osallistu rahkakyselyyn

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu
Työpaikkani edustajana haluan toki kertoa, että Suomalaisen tuotteen kalliinpi hinta menee aina Suomalaisen maidontuottajan hyväksi. Helposti luullaan että kalliimpi hinta olisi aina voitontavoittelua.

Eipä Valiokaan ole hirveän positiivista henkeä tuottajissa herättänyt yksipuoleisilla hinnan laskuilla. Muutamankin maitotilallisen kirouksia kun on tullut kuunneltua.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Täytyy kuitenkin muistaa sekin, että Valio nosti tuottajahintaa vuoden 2008 aikana 2 kertaa ennen taantumaa ja maailmanlaajuista maitokriisiä.
Oltiin jopa kaikkien aikojen ennätystasolla tuottajahinnassa.
Suomen maidontuottajahinta on muistaakseni maailman kolmanneksi paras kuitenkin tällä hetkellä.
Monet tilat tekivät isoja investointeja juuri silloin kuin tuottajahinta oli ennätystasolla, joten siihenhän kokojan pyritään että tuottajahintaa saataisiin hilattua jälleen ylöspäin, koska Valio on suomalaisten maidontuottajien omistama yritys.

Ulkomaisten dumppimaitotuotteiden kulutus ei edistä Suomalaisen tuottajahinnan kasvua.

Jos Valio lähtee lanseeraamaan jotaan uutta rahkaa, älkää vaan korvatko nykyistä, vaan tehkää rinnakkaistuote. Nykyinen kun on omaan mieleen juuri sopivaa.

Pikaisesti laskettuna Valion rahkaan siirtyminen toisi minulle 350 euron lisälaskun vuodessa.
Ja siinä on tasan 350 syytä, miksi pysyn halpisrahkoissa.

Ostaisin Suomalaista, mutta en näillä opiskelija tuloilla. :/ ja lisäksi Ehrmann on vaan niiiiin paljon parempaa kun valion rahka. Sitten kun saan joskus töitä ja valion rahka muuttuu maukkaammaksi niin voin alkaa ostaa sitä :D

Ostaisin Suomalaista, mutta en näillä opiskelija tuloilla. :/ ja lisäksi Ehrmann on vaan niiiiin paljon parempaa kun valion rahka. Sitten kun saan joskus töitä ja valion rahka muuttuu maukkaammaksi niin voin alkaa ostaa sitä :D
Itseasiassa Valio on ihan maukasta, kunhan siihen lisää vähän vettä. Ainakin mun mielestä. Ehrmannihan ei ole pelkkää maitorahkaa vaan siinä on jogurttia mukana. Valiolta pitäisi tulla myös tällainen vastaava jogurttirahka mikä on ainakin mun mielestä koostumukseltaan herkullisempi syödä.

Nyt kannattaa arvostaa sitä, että kerrankin tulee ainutlaatuinen tilaisuus vaikuttaa siihen minkälaista rahkaa haluaa tulevaisuudessa nauttia. En usko että Ehrmann tai muut valmistajat kyselee sitä pakkislaisilta.

Totta! Se että jokainen täällä nyt erikseen ilmoittaa suosivansa Ehrmania ei kiinnosta ketään. Kehiin nyt ideoita siitä millaista rahkaa haluatte kauppoihin, makuvaihtoehtoja ym.

... koska Valio on suomalaisten maidontuottajien omistama yritys.

Sitähän minäkin olen maidontuottajille ihmetellyt. Porukka valittaa vaikka teoriassa omistaa firman. Taitaa vain olla sanavaltaa yhtäpaljon kuin minulla Keskimaan asioihin (S-ketju).

Anyway, sellanen hd-rahka olis kyllä kiva jossa olis lisätty hyvälaatuisa öljyjä ja ehkä hieman jogurttia. Jos hinnan haluaa olevan kovempi kuin ulkomaisella kilpailijalla, pitäisi hintaa vastaan saada jotain parempaa. Niin se vain ikävä kyllä nykypäivänä on. Vetoaminen kotimaisuudella ei enää tänäpäivänä toimi. Ei toimi maitotuotteissa eikä ole pitkään aikaan toiminut enää muilla teollisuuden aloilla.

edit: pitää ottaa huomioon tuossa hinnassa että kun syö rahkaa noin 10-20 purkkia (250g) viikossa niin hinnalla on merkitystä. Aivan varmasti.

Välipalana syön Ehrmannia, mutta jos tekisin rahkapullia niin niihin pistäisin Valion rahkapullarahkaa.

Näin muuten meilläkin. Minä syömn Ehrmannia pelkiltään tai marjojen kanssa välipalana mutta ruuanlaittoon käytetään Valiota. Esimerkiksi rahkamarja piiraassa valio toimii paljon paremmin.

Harmi vaan että mun välipalat suhteessa vaimon leipomiset on 40 purkkia vastaan 1 purkki :)

jeejee, 1000 viesti :dance:

Tulipahan täytettyä, Ehrmann on kyllä kaikin puolin parempi tällä hetkellä. Kiireessä Ehrmannin voi upottaa muutamassa sekunnissa, mutta Valion sementtiä ei niin vaan kaadeta suusta alas. Joskus pitkin hampain ostanu valiota, kun on ehrmann loppunu kaupan hyllyltä.

Saipas haukkua tuon valion sementin oikeen olan takaa:)

Eli yks purkki jämäkkää rahkapullarahkaa meille leipoville mummoille ja yks vähän löysempää välipala-rahkaksi. Näin on se asia ratkaistu.

Semmoselle rahkalle olisi kysyntää jossa olisi joku maku esim. vadelma ja jossa ravintoarvot olisi edes likelle samat kuin näissä maustamattomissa rahkoissa eli paljon protskua, ei sokeri ja vähän rasvaa.

http://www.danone.fi/tuotteet_danio.html

Tuossa Valiolle haastetta. :)

Jättää sen kerman pois valmistuksesta ja nostaa rahkan määrän 50%:iin. Ja tietty podaajaystävällisempi kokokin olisi nannaa, eli 200g. (Ei muuten, mutta helpompi laskea ravintoarvot :D). Ja hintahan tottakai pitäisi olla kaupan hyllyn reunassa about 1€.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom