Ornitiini ja Arginiini

Ikä
34
Tuli hankittua L-Arginea purkillinen ja siitä innostuin lukemaan aminohapoista vähän enemmänkin. Aiemminkin kuullut puhetta Ornitiinista ja se nousi esiin lueskellessa ko, aineista.
Ornitiinin ominaisuuksia:

• Ornitiini lisää ihmisen kasvuhormonin tuotantoa ja eritystä ja vastaa lihasten rakentamisesta. Se hajottaa rasvaa ja lisää energiantuotantoa.

L-ornitiinia pidetään yleensä kaksi kertaa tehokkaampana kasvuhormonierityksen laukaisijana kuin L-arginiinia. Näin ollen L-arginiinin ja L-ornitiinin ottaminen yhdessä merkitsee sitä, että tarvitaan pienempiä määriä saman vaikutuksen aikaansaamiseksi...

Lisäksi tietenkin maininta. "Lapset ja nuoret, joiden luuston kasvu ei ole päättynyt, eivät saa käyttää kasvuhormonilaukaisijoita"
Onko kyseessä mainoskikka vai pitääkö paikkansa? Pientä liioittelua mainostamisessa tietenkin on, ei kuitenkaan puhuta mistään KASVUSTA tai muusta ROMUSTA.
Eli kysymys kuuluu millaisia negatiivisia vaikutuksia ko, aineella voi olla? Olen siis kohta 17 ja 167cm (vituttaa kun muijakin on 10cm pitempi:wall: )

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kyllähän tota ornitiinia ja arginiinia saa normaalista ruoastakin, joten taitaa olla enimmäkseen paskapuhetta että säätäisi jotain vituilleen.

Jos ei masu satu tykkää ko. arginiiniivalmisteen mausta niin voi kiertää mahassa ei kai muuta :)

Haittavaikutukset todennäköisesti samaa luokkaa kuin ruisleivällä tai lasillisella vettä :)

Sen sijaan arginiinilla ainakin itse tunnun nukkuvani vähän sikeemmin ja aamulla on vetreempi fiilis, eli jotain hyötyä tuosta tuntuu olevan.

Järkyttävän makustahan toi arginiini on...:urjo: Oon sitä nyt muutaman päivän pureksinu ja maku lyö läpi lähes kaikesta:kippis1: . Taidan hankkia ornitiinin kapseleina, jos maku sama luokkaa niin meneepähän nopeemmin alas.

Argiini pistää ainakin meikäläisen hikoilemaan enemmän ja suonet rupeaa pullottaa kun sitä on viikon popsinut. Eli kaipa sillä jotain vaikutusta on. Itse ainakin ostin juuri lisää

EDIT. niin ja musta argiini on ihan hyvää :)

Argiini pistää ainakin meikäläisen hikoilemaan enemmän ja suonet rupeaa pullottaa kun sitä on viikon popsinut. Eli kaipa sillä jotain vaikutusta on. Itse ainakin ostin juuri lisää

Suonet tärähtää kyllä hyvin esiin ja uni on huomattavasti syvempää:zzzz: .

"Makunsa kullakin", sano koira kun persettään nuoli:rolleyes:

Pakkohan se oli napit laittaa tilaukseen... Sekotin tänään kokeeks arginiinin lidlin hiilihappolähdeveteen arginiinin maku peitty lähes täysin. Suosittelen.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Tuli hankittua L-Arginea purkillinen ja siitä innostuin lukemaan aminohapoista vähän enemmänkin. Aiemminkin kuullut puhetta Ornitiinista ja se nousi esiin lueskellessa ko, aineista.
Ornitiinin ominaisuuksia:

• Ornitiini lisää ihmisen kasvuhormonin tuotantoa ja eritystä ja vastaa lihasten rakentamisesta. Se hajottaa rasvaa ja lisää energiantuotantoa.

L-ornitiinia pidetään yleensä kaksi kertaa tehokkaampana kasvuhormonierityksen laukaisijana kuin L-arginiinia. Näin ollen L-arginiinin ja L-ornitiinin ottaminen yhdessä merkitsee sitä, että tarvitaan pienempiä määriä saman vaikutuksen aikaansaamiseksi...

Lisäksi tietenkin maininta. "Lapset ja nuoret, joiden luuston kasvu ei ole päättynyt, eivät saa käyttää kasvuhormonilaukaisijoita"
Onko kyseessä mainoskikka vai pitääkö paikkansa? Pientä liioittelua mainostamisessa tietenkin on, ei kuitenkaan puhuta mistään KASVUSTA tai muusta ROMUSTA.
Eli kysymys kuuluu millaisia negatiivisia vaikutuksia ko, aineella voi olla? Olen siis kohta 17 ja 167cm (vituttaa kun muijakin on 10cm pitempi:wall: )

no lopeta se salilla käynti ja syö samaa malliin ja nuku niin ehkä sitä energiaa riittää toisenlaiseen kasvamiseen. itse aloin käymään salilla kun totesin olevani riittävän pitkä (189cm) ja siitä olenkin kasvanut vain 2cm vaikka pituusennuste oli kakarana 204cm... elämäni tyhmin päätös alottaa noin puikulana bodaus.. olisinpa tynkä

UJUI!! mitä argiinia käytät ?

Michelangelo sanoi:
itse aloin käymään salilla kun totesin olevani riittävän pitkä (189cm) ja siitä olenkin kasvanut vain 2cm vaikka pituusennuste oli kakarana 204cm...
:offtopic: Sori, mut harvemminpa oon kuullu kasvuennusteesta, joka osuis nappiin :hyper:

Edit: eikös arginiini ja ornitiini oo "ei välttämättömiä" aminoja?

Viimeksi muokattu:
no lopeta se salilla käynti ja syö samaa malliin ja nuku niin ehkä sitä energiaa riittää toisenlaiseen kasvamiseen.

Reenaamista en lopeta. Lätkä olis tarkotus jättää kauden lopussa. Saa nähdä mitä vaikuttaa. Mut, kaikkee ei voi saada...

-Sissi-

koittakaas tätä toimii mulla: 5g arginiinia, 10g Evolution creatiini puryvaattia ton maku peitää hyvin arginiinin, 200 mg kofeiinia. Tollanen 30 min ennen treeniä. Hiki lentää paremmin ja tuntus pientä extra pumppiakin tulevan.

Ei tolla merkillä mitään väliä oo mutta tossa se sitruunan maku peitää hyvin kaiken.

:offtopic: Sori, mut harvemminpa oon kuullu kasvuennusteesta, joka osuis nappiin :hyper:

Edit: eikös arginiini ja ornitiini oo "ei välttämättömiä" aminoja?

joo kyllähä noi vituiks tuppaa menee, mut ennen salia kasvoin tasasesti 10senaa vuotee.. oli mite oli :david: :D

Reenaamista en lopeta. Lätkä olis tarkotus jättää kauden lopussa. Saa nähdä mitä vaikuttaa. Mut, kaikkee ei voi saada...

-Sissi-

joo no laske kalorit, tommoses lätkätreenis voi pahimmillaan mennä semmonen 2000 kaloriakin!!
yhdistät siihen vielä puntin = n. 500-750 kcal, noh sun pitusella ehkä vähemmän, treenitehoista riippuen niin kyllä saat syödä, tossa siis
tommonen yhden päivän energiatarve keskiverto ihmiselle (2500) ja sen verran pitää syödä sen 2500 kcalin päälle = 5000 kcal.
+ 500-1000 jos haluat minkään sortin kasvua, melkoinen läjä muonaa... Itse joskus syönyt tuon 6000 kcal ja se on SAIRASTA.

Ostin kokeilumielessä purkin jossa on arginiinia ja ortiniinia kapseleissa. Annosteluohje on 2-4 kapselia päivässä, eli 800-1600mg arginiinia ja 800-1600mg ornitiinia. Mitäs ootte mieltä, riittääkö mihinkään vai kannattaisiko ottaa vaikka 6 kapselia ennen treeniä kreatiinin kanssa?

Ostin kokeilumielessä purkin jossa on arginiinia ja ortiniinia kapseleissa. Annosteluohje on 2-4 kapselia päivässä, eli 800-1600mg arginiinia ja 800-1600mg ornitiinia. Mitäs ootte mieltä, riittääkö mihinkään vai kannattaisiko ottaa vaikka 6 kapselia ennen treeniä kreatiinin kanssa?

Offtopic. Mistäs ostit ja minkäniminen tuote?

Löytyi söörtsillä tuommonen http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=23009&highlight=l-arginiini+l-ornitiini

Siinä ekan postin keskivaiheilla sanottiin että ornitiini on 2 kertaa voimakkaampi ku arginiini, eli tarvii ottaa pienempiä määriä jos nuita vetää samanaikaisesti. Pikaisella laskutoimituksella 4 kapselia sisältäis 4800mg verran arginiinia, eli eiköhän tuo 4 riitä.

Ei niitä ennen treeniä kannata kasvuhormonia stimuloimaan syödä, vaan illalla ennen nukkumaanmenoa ja mielellään tyhjään mahaan...

Kofeiininhan on todettu kumoavan kreatiinin vaikutuksen? Tietääkö joku paremmin?

Tuo aminohappojen syöminen kasvuhormonin stimuloimiseksi on vähän kyseenalaista. Imeytymisteorioista ei enää ota erkkikään selvää, eli imeytyykö vaiko eikö?
Tarkoitan lähinnä sitä, että synteettisen kasvuhormonin käytölläkään ei saada lyhyessä aikaa mitään aikaiseksi, vaan se on sellasta salakavalaa ainetta ja hyödyn huomaa vasta kuukausien käytöllä.
Kasvuhormoonikun ei vaikuta kropassa suoraan, vaan se on ns välittäjäaine sellaisille aineille kun igf 1 ja 2. Aminohapot sitten taas ovat raaka-aineita kasvuhormonin eritykselle...

Jos syötte aminohappoja kasvun stimuloimiseksi, niin syökää sitten ainakin puoli vuotta yhteenmenoon. Noiden aminohappojen käyttäminen injektionakaan ei välttämättä tuo kovinkaan paljoa muutosta pitkälläkään aikavälillä.

Mutta, jos arginiinilla esim uni paranee ja "pumppi" lisääntyy, niin kyllähän siitä kuvittelis jotain hyötyä olevan treenaamiseen!.. Ainakin henkisesti... No voittaa ainakin kaljan ja makkaran :thumbs:

Noitahan ei ilmeisesti oo tarkotus vetää välipäivinä?

Eipä mulla tunnu kreatiinistakaan olevan muuta hyötyä kuin pumpin paraneminen ja syön sitä silti. Jos noilla kapseleilla saan tosiaan vielä paremman pumpin, paremmat yöunet ja pullistuneet verisuonet ;), niin kyllä tuota ainakin tuon purkillisen voi käyttää. Tuo tyhjään mahaan ottaminen voi olla varsinkin illalla ongelma, kun ennen nukkumaanmenoa pitäis ottaa rahkaa. Tiedä sitten kuinka kauan tuo tarttee imeytyäkseen. Luulis että heti kun tuo kapseli sulaa niin sen jälkeen ei tuntia kauempaa imeytyminen kestä, eli jos sen vetäis johonkin väliin ennen iltapalaa. Joku tuolla aiemmin kuitenkin mainitsi ottaneensa ennen treeniä ja purkin kyljessäkin näin sanotaan, joten oletko mr thunder varma että kannattaa ottaa vasta illalla? Vois kuvitella että pumppiin ei ainakaan vaikuta yhtä suoraan illalla nautittuna kun vaikutus hiipuu (?) seuraavaan treeniin, kun taas kasvuhormoniahan syntyy nukkuessa, jolloin tuo vaikuttaisi siihen suoremmin. Toisaalta oishan tuota mahdollista ottaa 2 kapselia ennen treeniä ja 2 kapselia ennen nukkumaanmenoa, mutta sitten kerta-annokset jäisivät puolet pienemmiksi.

Suositut

Back
Ylös Bottom