Optiselle hiirelle sopiva alusta?

Minkälainen alusta olisi sopiva optiselle hiirelle? Kannattaako sijoittaa ihan optiselle hiirelle tarkoitettuun alustaan ja mikä niistä olisi mainio? Hintahaitari on melko suuri, eikä opiskelijalla ole varaa ostaa paskaa.

Nykyään käytössä on ihan pöydänpinta, joka ei oikein ole kovin hyvä. Nopeissa liikkeissä kursori jämähtää, kuin saksalainen panssarivaunu venäläiseen hankeen. Tämä ei tietysti ole kovin kivaa, kun pitäisi joku tappaa (siis verkkopelissä).

Alustan pitäisi olla myös mahdollisimman ohut ja pinta-alaakin voisi olla normaalia hiirimattoa enemmän.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mulla on ainakin ihan normaali hiirimatto ja hyvin on toiminut...

Itselläni alustana vain muovinen maailmankartta "läpyskä". Hyvin liikkuu ja eräs hiirimattojen ongelma poistuu...löytyy tarpeeksi pinta-alaa liikutella hiirtä.

Mike sanoi:
Koita Ice mattoa, itellä on semmoinen ja hyvin toimaa.

Tarkoitat varmaan tuota Icemat-nimistä mattoa. Verkkokaupassahan noita löytyy, mutta hieman epäilyttää tuo teksti :"Tämä musta malli sopii myös optisille hiirille - vaikkakin emme sitä optisille suosittele." Pitää varmaan mennä testaamaan.

Valkoinen A3 paperi pöytään teipattuna on varmasti halvin vaihtoehto.

Jotkut paperilaadut eivät kiiltävän pintansa ansioista oikein sovellu optisenhiiren alustaksi.

Tällä hetkellä mulla on vanha viikattu t-paita hiiren alustana, on toiminu hyvin. Hiukan kun taittelee niin t-paitaan saa myös mitä mainoimmman rannetuen.

Marcules sanoi:
Tarkoitat varmaan tuota Icemat-nimistä mattoa. Verkkokaupassahan noita löytyy, mutta hieman epäilyttää tuo teksti :"Tämä musta malli sopii myös optisille hiirille - vaikkakin emme sitä optisille suosittele." Pitää varmaan mennä testaamaan.
Juu, sama hässäkkä, hyvin toimii, tosin en ole pelaillut sillä. Rohisee tosin ilkeesti, ellei laita niitä mukana tulevia liukutassuja rotan jalkoihin.

2e makso jossain prismassa ihan tavallinen kangasmatto, melko paksu että pitää muotonsa. sai 6kk takuun sille ja ollu aivan loistava, ite en viitti maksaa 10 kertaista hintaa erikoismatoista, mutta kukin tavallaan.

Itelläni on Logitechin MX500 rotta ja melkein kaikki hiirimatot pelittää hyvin. Tosin mulla on musta Icemat, Steelpad 4S ja Func. Tällähetkellä käytössä on Steelpad. Icemat ehkä kaikista paras, mutta hiukan liian pieni FPS peleihin. Ilman "tassuja" eli padsurfereita ei tulis mieleenkään käyttää näitä hiirimattoja.

Mulla käytössä yksivärinen tabletti väärinpäin käännettynä. Tabletti on siis se semmonen ruokapöydän ja lautasen ynnä muun syömisvälineiden väliin sijotettava läpyskä.

Ice Mat oli lasia jos en väärin muista? Suunniteltu pallohiiriä varten, joskin optinenkin käy. Itse suosittelen Steelpadia. Iso, tarkka ja pinnassa on juuri oikea tuntuma.

Mulla sama ongelma, mutta ratkaisin sen siten että käytän kahta hiirtä: tietyissä fps-peleissä käytän wanhaa kunnon pallohiirtä, muuten optista, ja mattona tavallista paksua hiirimattoa. Optisella hiirellä ainakin tällä matolla liikkeen nopeus vaikuttaa kuljettuun matkaan -- jos hitaasti liikutettuna 2 cm matka hiirimatolla vastaa matkaa x näytöllä, niin nopeasti siirretty 2 cm vastaakin jotain ihan muuta matkaa kuin x..

Riippuu oletko väline urheilia vai jotain muuta. Turha rueta sijoittamaan Funcciin, Icemattiin tai Steelpadiin surffailun tai satuinnaisen fps pelien takia joihinka nuo matot on suunniteltu. Itse pelailen paljonkin ja hyvin on tavallisella kangas matolla pärjännyt, että ei se hiirimatto niin tärkeätä ole, tottumis kysymyksiä.

Allsop:in <A HREF="http://www.allsop.com/product.asp?cid=18&p=23359">raindrop-hiirimatot </A>(kangaspinta, paljon yksityiskohtaisia vesitippoja) toimii ainakin hyvin optisten kanssa. Ei mitään ongelmia ainakaan mulla ollut ikinä (matto on muuten varmaan ainakin 8v vanha, kestää käyttöäkin). :thumbs:

Muay sanoi:
Allsop:in <A HREF="http://www.allsop.com/product.asp?cid=18&p=23359">raindrop-hiirimatot </A>(kangaspinta, paljon yksityiskohtaisia vesitippoja) toimii ainakin hyvin optisten kanssa. Ei mitään ongelmia ainakaan mulla ollut ikinä (matto on muuten varmaan ainakin 8v vanha, kestää käyttöäkin). :thumbs:

Sama juttu mulla, optiselle tarkoitettu matto oli jossain vaiheessa testauksessa, mutta vanha kunnon Allsop pesi sen. Hyvä ja halpa matto niin optiselle kuin pallohiirellekin.

Mike sanoi:
Koita Ice mattoa, itellä on semmoinen ja hyvin toimaa.
Mulla oli tollanen, mutta toimi ku venäläinen perseensuristin. (= ei toiminu kunnolla) Nyt mulla on tommonen ja se skulaa ilman ongelmia. Ellen jopa sanois et se on tosi hyvä matto!

(Edit: niin, toi Icematin toimivuus riippuu paljon hiirestä. Microsoftilla on joku optinen joka toimii sillä hyvin)

Suositut

Back
Ylös Bottom