Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Nostellaas vähän!
Jees, eli meikäläisellä olis tapetilla lähteä ulkomaille opiskelemaan ensi, tai sitä seuraavana vuonna. Mistäs maista porukoilla on täällä vaihto-oppilas kokemuksia, ja minkälaisia?
Ai, pitääpä updatettaa omatkin tilanteet. Shanghaissa siis nyt asuttu jo jonkin aikaa. Yhteydet kun sai skulaamaan, homma lähti luistamaan oikein jees. Hain itse suoraan haluamaani yliopistoon ja homma hoitui varsin sukkelaan sen jälkeen.Meikän kohdalla hieman tyssähtänyt hommat johtuen yhteydenpito ongelmista. Ei meinaa saaha mailiservereihin yhteyttä tai vastaavaa känkkyilyä. Harmillista, mutta onneksi ei ole vielä kiire asian suhteen. Alkuvuoden tienoilla olis jo ihan hyvä alkaa saamaan yhteydet pelaamaan viimeistään.
Ite olin viime vuoden vaihdossa AFSn kautta jenkeissä, enkä kyllä muuta voi ku suositella. Hoitivat hommansa tosi hyvin, sekä kotimaassa että sitte ameriikoissa. Järjestöjen toimivuus tosin on luultavasti aika maakohtasta, mut ainaki jenkkilän kohalla voin lämpösesti suositella AFSää. EFstä ja STSstä sen verran, että kumpikaan ei siis ihan for real oo mitään kansainvälisiä yrityksiä, vaan että kun kone lähtee Suomesta, nii sen jälkeen oot sen toisen maan järjestön harteilla, ja se järjestö ei sit välttämättä toimi yhtään niin hyvin ku EF tai STS ehkä toimis.
Ja kyllä näin muistelisin, että keskiarvon pitäis olla siinä 7,5 paikkeilla. Voi tosin olla, että joitain poikkeuksiaki sallitaan.
AFSstä muuten vielä sen verran, että ne ei ainakaan sillon vuonna 2008 lähettäny Kanadaan muutaku ranskankielisille alueille, että jos englantia tahtoo oppia nii joku muu järjestö taitaa sitte olla paikallaan. YFUsta oon kuullu hyvää, sekin kannattaa tsekata : )
menitkö suoraan peruskoulusta vaihtoon? joo nuo järjestöt on vielä auki, AFS:ää olen kattonut ihan tosimielessä ja ihan mukavalta näyttääpi. eli homma periaatteessa voi kaatua vain siihen että en saa nostettua kevääksi keskiarvoa, tai kaikki paikat viedään. mutta katsotaan, jos vaikka pääsisi pois kylmästä suomesta!
Kovasti tekisi mieli suunnata vaikka Kanadaan opiskelemaan, kunhan tuon lukion saa nyt keväällä pulkkaan. Ei vaan ole minkäänlaisia varantoja lähtä yhtään minnekkään.
Voi kuulostaa sellaselta jenkkileffan "Live your dream" kliseeltä mutta ei rahan takia noita kannata jättää välistä.
Olisiko jossain kunnon listaa mitä kaikkea tietoja/papereita tarvitaan?
TOEFL pitäisi suorittaa, mutta mikä tuo IELTS testi periaatteessa on? Se tuli itselle uutena informaationa, eli onko välttämätön?
MITVIT**** Itse olisin ottanut vaikka lainaa järjettömästi, tehnyt yötä päivää töitä ja tehnyt kaikkeni, jos olisi paikka Oxfordissa, MIT:ssä tai Caltechissa!!!! Oxfordissa jo ihan pelkästään hienon campusalueen ja historian siipien havinan takia....Meiltä pääsi yks tyttö Oxfordiin tänä vuonna mutta jätti menemättä, koska ei ollut varaa :wtf:
IELTS testi on samantapainen kielitesti kuin tuo TOEFL. Vaihtelee yliopistottain minkä kielitestin vaativat tai vaativatko ollenkaan(esim. hyvin mennyt englannin yo saattaa kelvata). Suurimmalle osalle riittää yo-todistus ja kielitestin tulokset, bonuksena voi tarvita suosittelukirjettä tai alasta riippuen jotain näyttötöitä.
MITVIT**** Itse olisin ottanut vaikka lainaa järjettömästi, tehnyt yötä päivää töitä ja tehnyt kaikkeni, jos olisi paikka Oxfordissa, MIT:ssä tai Caltechissa!!!! Oxfordissa jo ihan pelkästään hienon campusalueen ja historian siipien havinan takia....
Tai itse asiassa noinhan sitä kyllä tulikin tehtyä joskus aikoinaan