Opiskelijoiden köyhä elämä..

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Sehä on siun mielipide :D

Mutta jatkossa vaan asiallisia kommentteja ASIAAN LIITTYEN ;)

Miten kuvittelit saavasi ASIALLISIA kommentteja, mikäli tulet "köyhä elämä" -ketjuun kertomaan siitä, että seuraavat 1,5kk tulevat olemaan tiukkoja rahatilanteen vuoksi kun tilillä on ainoastaan 20 tuhatta euroa?
 
Miten kuvittelit saavasi ASIALLISIA kommentteja, mikäli tulet "köyhä elämä" -ketjuun kertomaan siitä, että seuraavat 1,5kk tulevat olemaan tiukkoja rahatilanteen vuoksi kun tilillä on ainoastaan 20 tuhatta euroa?

ASILLISIA kommentteja Threadiin liittyen! En kuvitellutkaan, että asiallisia kommentteja tulisi tähän ongelmaan.

Ja vielä kerran rautalangasta. NÄIHIN 20 KILOEUROON EI OLE TARKOITUS KOSKEA! Eli tulee tekemään siis tiukkaa. Ei tuota 20Ke olisi ees tarvinnut mainita, mutta ei sille enään mitään mahda. Tehty mikä tehty.

Eikö jokainen voisi jo palata keskustelemaan threadiin liittyvästä aiheesta?
Näin ainakin teen itse tämän viestin jälkeen.

Jutelkaa mistä haluatte. Not a single fuck was given on that day.
 
Nii katsos jos 20toboo + metsä rahat tekee köyhän.. niin Joleo on jotenkuten toimeen tuleva kun tilillä on 100kilo euroa ja metsää vähintään puolen läänin verran.. ihan oikea paikka siis.. opiskelee vielläpä elämänkoulua.. joka on pahasti kesken. Ihan oikea ketju siis jos tarkemmin miettii :face:
 
Roope Ankkakin on köyhä, se vaan säästää massejansa säiliöön ja uiskentelee niissä.
 
Eiköhän Joleo ole jo tikattu reikiä täyteen, joten jospa nyt tästä asiasta lopetettaisiin tähän, kun ei millään jaksaisi alkaa siivoamaan kaikkia noita turhia viestejäkään pois.

Eli nyt se turpa kiinni noista 20 tonnista joka ikinen, Joleo teki kommentilla itsestään pellen, mutta sitä sattuu ja tapahtuu. Jatketaan asiasta.
 
Tuleekos HOASin vuokrasopimuspaprut postissa mulle kotia vai mistä ne saa? Kun tänään tuli sähkäriä että mulle on varattu kämppä ja ens tiistaina pitäs olla postitettuna kaikki tarvittavat paprut niille Helsinkiin täältä Savonlinnasta.
 
"ASUINHUONEISTON VUOKRASOPIMUS

Tervetuloa Hoasille! Olemme varanneet teille alla mainitun asunnon.
Huomioittehan, että lukukauden alussa voimme esittää korkeintaan yhden
asuntotarjouksen per hakija. Tämä on siis ainoa asuntotarjous, jonka
tulette alkusyksyksi saamaan. Toivomme, että varaus vastaa toiveitanne.

Varaus tulee vahvistaa viimeistään 29.07.2013

Tämä sähköposti on samalla vuokrasopimuksenne, kun molemmat sopimuksen
osapuolet (vuokralainen ja vuokranantaja) ovat sen vahvistaneet.
Vuokrasopimusta ei tarvitse tämän jälkeen enää erikseen allekirjoittaa
Hoasin asumispalvelussa. Asunnon voi vahvistaa itselleen ainoastaan
toimittamalla määräaikaan mennessä allekirjoitetun vuokrasopimuksen
kokonaisuudessaan (sopimuksen kaikki sivut), kopion vakuusmaksukuitista
sekä läsnäolotodistuksen. Korkeakouluopiskelijoilta vaaditaan myös
opintosuoritusote (nettituloste riittää). Aloittavilta opiskelijoilta
riittää hyväksymisilmoitus, jos läsnäolotodistusta ei ole saatavilla.
Todistus saa olla enintään 3 kk vanha.

Vuokrasopimus sitoo molempia osapuolia, kun hakija on toimittanut kaikki
vaaditut asiakirjat ja vuokranantaja on ne hyväksynyt. Vuokranantajan
hyväksymisilmoitus lähetetään sähköpostitse ilmoittamaanne
sähköpostiosoitteeseen. Vuokrasopimuksen vahvistamisen jälkeen sopimusta ei
voi perua, vaan sopimus on tarvittaessa irtisanottavissa noudattaen lakia
asuinhuoneiston vuokrauksesta (AHVL 52 §)."

Onko toi perkeleen sähkäri nyt siis oikeesti se koko soppari? Kun toi "kaikki sivut" hämää tossa, kun eihän tossa mitään sivuja ole. Lopussa kuitenkin mainitaan vielä että "Olen tutustunut tämän vuokrasopimuksen ehtoihin liitteineen, sitoudun niitä
noudattamaan ja palautan vuokrasopimuksen kokonaisuudessaan (kaikki sivut)."

Ja jos tämä nyt ei ihan aiheeseen satu niin sanotaan tähän että olen helvetin köyhä opiskelija :)
 
Eli koko sähköpostiviesti vaan tulostukseen ja nimeä alle, kun ei tossa nyt mitään varsinaisia "sivuja" ollut, ainoastaan linkit yleisiin vuokraehtoihin ja pohjapiirustuksiin jne eikä mitään täytettävää paitsi allekirjotus ja pvm. alhaalla.
 
Tuli muuten mieleen, että onko jossain tilastoa kuinka moni opiskelija ottaa lainaa (ja kuinka paljon)? Itse en opintolainaa oikein tukena voi nähdä, vaikka siinä onkin valtiontakaus. Monella opiskelijalla on tuloihin suuri vaikutus tuolla lainalla.
 
Jos lähtee opiskelemaan töiden ohessa (joutuu käymään ja yöpymään toisella paikkakunnalla) niin onko mitään tukimuotoa Kelalla, EU:lla tms. jota voi saada? :D
 
Jos lähtee opiskelemaan töiden ohessa (joutuu käymään ja yöpymään toisella paikkakunnalla) niin onko mitään tukimuotoa Kelalla, EU:lla tms. jota voi saada? :D

Mun käsittääkseni on jotain tommosia avustuksia tarjolla. Työkkäri olis vissiin se joka ensisijaisesti työn ohella opiskelua voi tukea, Kela tai oma työeläkelaitos tulee kuvioihin sitte jos on sairauden tai muun sellaisen takia uuteen ammattiin / ammattiolosuhteiden muutokseen kuntoutusta.
 
Aww yeah. Mukaan joukkoon iloiseen! Laitoin toissapäivänä paperit vetämään. Kelalta opintoraha ja asumistuki sekä opintolainan valtiontakaus sijoitusleikkejä varten. Saa nähdä mitä Kela tykkää, kun olen kirjoilla yhden paikkakunnan yliopistossa ja opiskelen avoimessa ekan vuoden opintoja toisella paikkakunnalla.
 
Mun käsittääkseni on jotain tommosia avustuksia tarjolla. Työkkäri olis vissiin se joka ensisijaisesti työn ohella opiskelua voi tukea, Kela tai oma työeläkelaitos tulee kuvioihin sitte jos on sairauden tai muun sellaisen takia uuteen ammattiin / ammattiolosuhteiden muutokseen kuntoutusta.

Ei taida tulla kysymykseen mun tapauksessa kun olen kuitenkin samaan aikaan töissä ihan normaalisti. Kun kuitenkin toivon ettei nämä tukisysteemit ole sellasia että mulle jotain tukia maksettaisiin.. :D
Mutta ainahan sitä kannattaa selvittää koska ei se tyhmä ole joka rahaa vastaanottaa...
 
Back
Ylös Bottom