Oon ihan ummikko

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Sindy
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Eli siis...
Laihdutin kahdessa vuodessa 81 kilosta 48 kiloon. Olen 166cm pitkä eli nyt mulla on alipainoa ja olen ns. "laihaläski". Lihakset siis kadonnut ainakin osittain. Nyt tarttis saada lisää lihaksia ja sen myötä lihoa tonne 50 kilon hujakoille.
Olen edelleen dieettiruokavaliolla eli syön n. 1000-1200kcal päivä.

Salille en ole ajatellut mennä, mutta kotona on painoja ja niillä aattelin nyt alottaa ainakin.
Kuinka paljon mun tulis saada protskuu, hiilareita ja rasvoja päivässä + kuinka paljon kaloreita, että lihas kasvas mutta ei liikaa tulis läskiä?
Kuinka paljon ja mitä mun kannattas niillä painoilla tehdä ja kuinka usein? Kuinka monta kyykkyä, vatsaa jne... ?

Apuja kiitos... haluan lihaksia pikkasen enemmän että perusaineenvaihdunta kiihtyisi ja näyttäsin paremmalta, kun nyt näytän nälkiintyneeltä nahkasäkiltä.
Olen siis 21 vuotias naisen alku.

Eli siis...
Laihdutin kahdessa vuodessa 81 kilosta 48 kiloon. Olen 166cm pitkä eli nyt mulla on alipainoa ja olen ns. "laihaläski". Lihakset siis kadonnut ainakin osittain. Nyt tarttis saada lisää lihaksia ja sen myötä lihoa tonne 50 kilon hujakoille.
Olen edelleen dieettiruokavaliolla eli syön n. 1000-1200kcal päivä.

Salille en ole ajatellut mennä, mutta kotona on painoja ja niillä aattelin nyt alottaa ainakin.
Kuinka paljon mun tulis saada protskuu, hiilareita ja rasvoja päivässä + kuinka paljon kaloreita, että lihas kasvas mutta ei liikaa tulis läskiä?
Kuinka paljon ja mitä mun kannattas niillä painoilla tehdä ja kuinka usein? Kuinka monta kyykkyä, vatsaa jne... ?

Apuja kiitos... haluan lihaksia pikkasen enemmän että perusaineenvaihdunta kiihtyisi ja näyttäsin paremmalta, kun nyt näytän nälkiintyneeltä nahkasäkiltä.
Olen siis 21 vuotias naisen alku.

suosittelisin salille menemistä. ei tarttis säätää ja sählätä. (ellei sulla sit oo tanko+levyjä+kyykkyteline+penkki kotona...)

suosittelisin liikuntaa ja ainakin 1500kcal/pvä.
protskua esimerkiks 1g/painokilo(50g), rasvaa 30% tuosta määrästä (50g) ja hiilareita loput(200 g)
200kcal + 450 kcal + 850 kcal
tuolla kokeilet vaikka aluks ja katot 2kk miten lähtee etenemään. jos ei tule lihasta eikä läskiä, lisäät määrää. jos tulee liikaa läskiä, vähennät määrää. jos tulee sopivasti kumpaakin, pidät siinä. ja muista että muutosta kannattaa kattoa pitemmällä kuin yhden illan jaksolla. joku kuukaus pari on ihan jees ja oikeesti näkee miten lähtee kehittymään. ei hetkelliset nesteen keräytymiset yms pääse vaikuttamaan havaintoihin liikaa.

joku voi älähtää tuosta proteiinimäärästä mutta en ole vieläkään nähnyt mitään perusteluja miksi tuo ei riittäisi. ja turhaa energiaa ei proteiinistä kannata ottaa ellei ole laittaa "ylimääräistä" rahaa ruokaan.. tuollaisenaan tuo on aika perussetti johon pitäis olla helppo kokkailla erilaisia ruokia. ja hiilarit tietenkin mahdollisimman monipuolisesti ja kuituja.

treenissä pääpaino kyykyllä, ynnä muilla isommilla liikkeillä niin elimistö reagoi paremmin treeniin.

Kyllä ainaki 1600-2000 kaloria voisit syyä ja siitä 100-150 grammaa protskua ja hiilareita kutakuinki saman verran ja loput rasvoista...
siinä muutamia pointteja, viisaammat täydentäköön

Minkälaisia painoja sulla on? Jollain käsipainoparilla ei voi fiksusti treenata koko kroppaa. Suosittelisin harkitsemaan sitä salille menoa kuitenkin, sitten ei ainakaan jäisi välineistä kiinni. Joku pari kiloa lihasta on sinällään hyvä ja saavutettavissa oleva tavoite.

Mulla on siis se sellanen penkki... Missä on siis tanko ja levyjä löytyy. Käsipainot on ihan vaan 4 ja 7 kiloset, jos niitä vois ottaa jotenkin mukaan kun jotain tekee?

Pitääkö nyt sitten siis syödä 1500 kcal vai enemmän? Protskuu nyt saan ainakin ton 1g/painokiloa. Syön meinaan päivässä puolikkaan tai kokonaisen rahkapurkin, tonnaria+ jugua ja leikkelettä...

Pahoin pelkään että lihakset on niin paskassa kunnossa että perusaineenvaihdunta on huono eli... Normaalistihan energiantarve olis luokkaa 1500-1600kcal päivä...

Ja kuinka usein kannattas käydä esim. reippaalla kävelyllä viikossa? Olen aika laiska ihminen vielä kaiken lisäksi eli jotakin alotan, teen sitä viikon ja sitten se jää moneksi viikoksi. Nyt olen käyny vaan n. 3 kertaa 35-40 minuutin lenkkejä.

Hieno juttu, että olet saanut noita kiloja pois. Jos tytöltä löytyy tuollaista motivaatiota tehdä itsensä eteen jotain, niin kyllä sinä niitä lihaksiakin saat. Kunhan vain samalla tarmolla, kuin olet laihduttanut, niin rupeat urheilemaan.
Suosittelen kanssa menemään salille. Alussa voi tuntua "nololta", mutta tunne on vain sinulla. Kukaan siellä ei sinusta pahaa ajattele. Siis, jos se on syy miksi et salille mene.

Teet jatkossa mitä teet, mutta tsemppiä vaan sinulle.

Kiitoksia.

Tämä ujous taitaa olla se syy miksi en mene salille ja toinen syy on että rahaa ihan hirveen vähän. Siksi ajattelin että jos täällä kotona nyt sais ainakin hieman jotakin aikaiseksi ja jos ei niin sitten täytyy ruveta kehittelemään rahaa jostakin.

Huh, täytys tosiaan tarmoa jostakin löytää...

Missä päin asut? Joka kylästä löytyy varmasti halpa sali. Täällä ihmiset voi auttaa, kunhan kerrot mistä asustelet.

Kai noilla koti vehkeilläkin saa jotain tehtyä, mutta kotona rupeaa aina lusmuilemaan treenistä. On aina mukamas jotain muuta tärkeempää/kiinnostavampaa. Salille kun lähtee, niin siellä tulee sitten tehtyäkin jotain.

Salille kannattaa mennä rohkeasti jos vain on mahdollisuus.Voit vaikka salinvalvojalta kysästä et milloin olis sellainen hiljaisempi kellonaika ensin vähän harjoitella.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Asun Ruotsissa, joten saleista mulla ei ole mitään hajua... Lähellä niitä ei ainakaan ole, missä asun siis.
Kuinka usein kannattas käydä reippaalla kävelyllä, kai sekin lihaksia pitää ainakin pikkasen kunnossa?
Olisko toi 1400 kcal päivässä hyvä?

1400 on ihan törkeän vähän. Tuon verran kuluttaa, jos makaa sohvalla koko päivän. Normaali kulutus eli työt, opiskelut yms. nostaa kulutuksen jo tuonne n. 2000 ja siihen sitten liikunnat päälle. Jos meinaat painoa nostaa niin kalorit pitää olla plussalla eli vähintäänkin 2300, mielellään jopa enemmän, vähitellen toki tuohon määrän kannattaa nostaa, ei kerralla rytkäyttää. Tuollainen laihdutuksen jälkeen tosin voi olla elimistö ja aineenvaihdunta aika sekaisin ja reagoida ihan mihin tahansa kalorimääriin vaihtelevasti, kannattaakin siis aluksi ns. normalisoida tuo syöminen.

Juu no tällä hetkellä en ole töissä enkä koulussa eli aika pitkälti päivät menee kotona kotihommia tehdessä. Tänään kävin kaupassa... kävelyä 20 minuuttia, imuroin, tiskasin jne.. Aika vähän siis liikun eli ei mun kai kauheesti yli peruskulutuksen kannata syödä, ellen sitten satu liikkumaan enemmän joku päivä.
Sitä pelkäänkin että jos nyt alan syömään "normaalisti" eli vaikka vaan noin 1400kcal, mä lihon ihan muodottomaksi nopeesti, voiko olla mahdollista edes?
Sen takia siis juuri kun on aineenvaihdunta sekaisin laihdutuksen takia.

Laihdutuksen lopussa mulla ei vatsa toiminut ollenkaan ja joskus aina kaloritkin jäi alle 1000 päivässä mikä oli tyhmää. Nyt kalorit 1200 päivässä ja vatsa on ainakin ruvennut toimimaan.

Yleinen siivoaminen (Imurointi, luuttuaminen yms.) kuluttaa yllättävän paljon kaloreita. :) Tokihan se riippuu varmaankin myös siitä siivottavan tilan neliömäärästä. :D

Ei millään pahalla, mutta hlö. kohtasesti haistan anoreksian. Kun puhuit tuosta, että pelkäät jos normaali kalorimäärillä tulee vähänkin läskiä. Noh, jokatapauksessa vastaus on, että ei tule, jos syöt OIKEATA ruokaa, eli vihanneksia, leikkelettä jne jne... Taisitkin mainita että semmosia jo syöt, se on hyvä. Lisää niitä määriä vain nyt niin alkaa tulemaan sille lihaksellekkin jotain mitä näykkiä.
Jos salille pääsy on mahdottomuus (liian kallis, kaukana etc) niin ei se auta muu kuin kurinomaisesti reenata kotona, kyllähän seki varmaan käy, kun oikein keskittyy :)
Ja vielä lopuksi tsemppiä koko touhuun, siitä se lähteepi! :thumbs:

Kyllä, luulenpa että on pikkasen anoreksian poikasta, joten en pahastu.
Syön oikeata ruokaa... Lihaa en tosin ole syönyt missään muussa muodossa kun kanana, lohena ja tonnikalana viimeisen vuoden. Noh, mutta... Kotona vaan pitää alkaa treenaamaan ja kai tämä tästä lähtee.

Kiitoksia vastanneille ja tsempeistä. =)

Tuollaisen painonpudotuksen jälkeen on vaikea ennustaa sitä "oikeaa" kalorimäärää, joka tulisi syödä. Itse suosittelisin nostamaan syömiset ensin vaikka 1400 kaloriin ja seurailisin tilannetta viikon pari. Jos paino ei nouse yhtään tai laskee niin pari sataa kaloria lisää. Näin löydät itse sen sopivan määrän.

Kun paino nousee hitaasti (esim. about 1kg/kk), niin suuri osa painosta on lihasta. Siis oletuksella että treenaat. Proteiinia voit ihan huoletta syödä 2-3g per painokilo.

Ja muuten 1400 kalorilla ET TASAN MUUTU LÄSKIKASAKSI!!! :eek:

Ja vaikka paino nousisikin hieman nopeammin, ei kannata säikähtää. Niinhän tämä homma pelaakin, että välillä syödään ja välillä dietataan. Itellä nousi paino keväällä puoli kiloa viikossa ja varmastihan osa oli läskiä, mutta kesän dieetin jälkeen oli jotain lihastakin, ettei tarvinnut luita paistatella. :D

Ja TSEMPPIÄ munkin puolesta! :thumbs:

Näinhän se homma menee, joskus lihotaan joskus laihdutaan. =)
No minä tyttö koitan tota 1400 kcal päivä, katotaan mitä tapahtuu. Täytynee nyt siis mennä syömään että saa kalorit kasaan. ;)

Kiitoksia sinullekin Puntti-Häiskä.

No niin... Ei mulla kyllä hyvin mene. En ole mennyt salille... Olen syönyt päivässä n. 1150kcal eli pikkasen nostanut olen aikasemmasta, mutta en tarpeeksi. Olen suurimmaksi osaksi ollut vaan kotona mitään tekemättä eli lihasmassaa on kadonnut. Nyt paino on aamuisin 45.4kg!!!!
Tänään söin aamupalan lisäksi (kaksi ruisleipää kalkkunaleikkeellä, maitorahkaa ananaksella) pizzan ja siitäkin otin varmaan 100g juustoa pois päältä. Sitä siis oli siinä ihan hemmetisti. Söin siitä pizzasta vaan siis ohuen pohjan, tacokastiketta ja kinkunpalat+pikkasen sitä juustoa ja ne rasvat tietty mitkä oli siinä pohjassa lillumassa päällä.
Nyt en tänään uskalla enään syödä mitään... Menen myöhään nukkumaan, joten olen varma että nälkä tulee... Kuinkakohan paljon kaloreita tulee pizzasta ja mitä voisin syödä vielä tänään?
ÄÄÄ... pää sekoo kun tämä menee jo ihan sairaaksi. Mites mun kannattas syödä, kaloreita varmaan ehdotatte 1400 kcal ainakin. Miten paljon karkkia tai muita herkkuja saisin vedellä viikossa? Tuleeko kaikki sitten läskinä jos en tee mitään?

Auttakkee!!!

No niin... Ei mulla kyllä hyvin mene. En ole mennyt salille... Olen syönyt päivässä n. 1150kcal eli pikkasen nostanut olen aikasemmasta, mutta en tarpeeksi. Olen suurimmaksi osaksi ollut vaan kotona mitään tekemättä eli lihasmassaa on kadonnut. Nyt paino on aamuisin 45.4kg!!!!
Tänään söin aamupalan lisäksi (kaksi ruisleipää kalkkunaleikkeellä, maitorahkaa ananaksella) pizzan ja siitäkin otin varmaan 100g juustoa pois päältä. Sitä siis oli siinä ihan hemmetisti. Söin siitä pizzasta vaan siis ohuen pohjan, tacokastiketta ja kinkunpalat+pikkasen sitä juustoa ja ne rasvat tietty mitkä oli siinä pohjassa lillumassa päällä.
Nyt en tänään uskalla enään syödä mitään... Menen myöhään nukkumaan, joten olen varma että nälkä tulee... Kuinkakohan paljon kaloreita tulee pizzasta ja mitä voisin syödä vielä tänään?
ÄÄÄ... pää sekoo kun tämä menee jo ihan sairaaksi. Mites mun kannattas syödä, kaloreita varmaan ehdotatte 1400 kcal ainakin. Miten paljon karkkia tai muita herkkuja saisin vedellä viikossa? Tuleeko kaikki sitten läskinä jos en tee mitään?

Auttakkee!!!
Ei ihme, että laihdut kun syöt noin saatanan vähän. Ettei menis vaan anoreksian puolelle jos jotain juustoja alat pitsasta rääpiin. Vedä naamariin enemmän muonaa ja lasket suurinpiirtein, että syöt enemmän mitä kulutat. Läskiä tulee vaan jos syöt enemmän mitä kulutat, etkä käy salilla, ts. kasvata lihasmassaa. Mitä siis tarkalleen ottaen haluat atm?

Suositut

Back
Ylös Bottom