Onnettomuuksia salilla

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Status
Viestiketju on suljettu.
Ikä
47
Onko monellekin sattunut treenatessaan pahoja haavereita.

Yksi pahimmista jota saa yksin treenatessaan vähän pelätä on penkkipunnerrustangon lipeäminen käsistä ja tipahtaminen rinnalle. Onneksi ei ole vielä sattunut.

Itse joskus vuosia sitten salilla olin aloittamassa tekemään selkää sellaisella selkäpenkillä, joka oli niinkuin pöytä. Olin ollut koko aamutreenin vähän huonovointinen ja kun kiipesin pöydälle, en ollut saanut jalkoja vielä tukien taakse kiinni, kun lähti taju ja tipahdin pää edellä suoraan lattialle. Treenikaveri säikähti, oli varma, että nyt kävi huonosti. Mitään ei kuitenkaan sattunut, vaikka olishan tuossa voinut saada niskan nyrjäytettyä tai solisluun murtuman. Olin varmasti huvittava näky, ja naurattaa tapaus ainakin näin jälkeenpäin :)

Tuli mieleen muutaman vuoden takainen juttu, kun luulin tekeväni kyykkyä. Isot oli raudat mutta aika pieniä niiauksia. Noh, olipa taas jalkapäivä ja "kyykyssä" tankoon palttiarallaa 1,7 markkaa. Tanko niskaan ja menoksi. Ensin pari pientä niiausta ja sitten kokeilin, että jos hiukan syvemmältä yrittäisi. Varovasti laskin alaspäin ja saman tien, kun laskin alle normaalin "syvyyden" huomasin olevani todella nopeasti todella syvässä kyykyssä ja selkä aivan mutkalla. Eihän siellä salilla ketään ollut ja kyykkytelineessä ei ollut myöskään turvarautoja, joten ei auttanut kuin rullata tanko niskan ylitse. Oli muutaman viikon niskat hiukan kipeät, ei sovi mulle ainakaan tuollainen "kerralla kuntoon" -hieronta :) Jotain hyvääkin sentään eli tuon jälkeen aloin tekemään kunnon kyykkyä, että tulisi oikeasti sitä voimaa.

Originally posted by sadisti
Eihän siellä salilla ketään ollut ja kyykkytelineessä ei ollut myöskään turvarautoja, joten ei auttanut kuin rullata tanko niskan ylitse.

Miten on mahdollista, en tajua tuosta paljon mitään. Rullasit niskan yli eli taaksepäin, vai eteenpäin eli pään ylitse?

Jäitkö alle niin, että menit eteenpäin vai jäitkö ihan alle?

Originally posted by Ämmbee
Miten on mahdollista, en tajua tuosta paljon mitään. Rullasit niskan yli eli taaksepäin, vai eteenpäin eli pään ylitse?

Jäitkö alle niin, että menit eteenpäin vai jäitkö ihan alle?

Niin uskomattomalta kuin se kuulostaakin, pään yli rullattiin. Mä olin käytännössä aivan muna-asennossa siellä tangon alla eli mun selkä oli pyöristynyt (saa nauraa, mäkin nauran). Ei ollut voimaa suorisaa selkää, jolloin tangon olisi saanut selän kautta pois vaan piti sitten lähteä säätämään pään kautta. Puolustukseksi sanoisin, että olin käynyt vasta puoli vuotta salilla ja luulin omaavani aivan saatanan vahvat jalat. Karu palautus maan pinnalle, kirjaimellisesti!!

Kerran kun tein niskantakaa punnerrusta apinaotteella ni tanko lipes noston alussa käsistä ja kalahti niskaan/olkapäille. Onnex oli kaveri varmistamassa takaa ni sai vähän kiinni ja aika nopeesti ylös. Sen jälkeen on kyl ollu mankkuu aina käsissä kaikissa työntöliikkeissä.

Status
Viestiketju on suljettu.

Suositut

Back
Ylös Bottom