Online pokeri (refelinkeistä bannit)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mage
  • Aloitettu Aloitettu
Johtuukohan siitä, ettei kukaan kehtaa tulla huuteloimaan tänne että: "jumalauta ko osuu, aivan sama millä lapuila lyö rahat sisään, niin aina osuu. Kolomatta kuukautta on jatkunu tää järetön nousu eikä loppua näy. Tuntuu jo että käy tylsäksi koko peli ku ei mitään haastetta saa ku joka käden vie riippumatta korteista."

Hehhee, en kehtaa en. Näin on käyny ja tullu jonkun 22k$ ylöspäin vajaas 3kk:ssa. On se kumma kun on upswingi niin on melkeen mahotonta tehä tappiosessioo tai tappiopvää, saatika sitten kahta tappiopäivää putken. Toisaalta sama se on sitten downswingissa, on mahoton tehä ees voittosessioo saati sitten voittopäivää :)

Tasoina ekat 2kk NL200 (shorthanded multitable 6-8 pöytää) ja viimesin kuu NL400 (shorthanded 5-7 pöytää) ja dollareissa pelit.

Ehkä sitä pitäs taas nostaa tasoo :D

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Joo mulla on kanssa menny samalla lailla pelit sillon ku oon jaksanu pelata. Kaikki osuu, kun tunnin pelaa niin yleensä tulee ainakin pari biniä plussaa. Toukokuu oli elämäni suurin plussakuukausi, melkein 5kilodollaria plo50 ja nl50 pöydistä. Nyt oon kyllä pitänyt taukoa kun ei oo innostanut pelata, ja on kesäkin ja kaikkee.

Aika outoa. Starssilla 5,50$ 5000$ guarantees finaalipöydän kupla menos. 1911 pelaajaa lähti mukaan ja kymmenen siis jäljellä. Mä olen seitsemäntenä ja mun paras kaveri on viidentenä. Tämmöstä ei satu kun kerran elämässä.:rock::dance2:

voittajalle 1576$...

Olen koittanut ongamella nyt pitkästä aikaa vähän huppiin perehtyä, kun ei oikein jaksa shorttiin keskittyä. Välillä kyllä tuntuu ettei tässä oo mitään järkeä. Tässäkin eka käsi tuntematonta vihua vastaan:

Seat 3: VIHU ($30 in chips)
Seat 8: weeboom ($30 in chips)
ANTES/BLINDS
VIHU posts blind ($0.15), weeboom posts blind ($0.30).

PRE-FLOP
VIHU calls $0.15, weeboom bets $1, VIHU calls $1.

FLOP [board cards: 4S,AS,JH ]
weeboom bets $2, VIHU calls $2.

TURN [board cards: 4S,AS,JH,3D ]
weeboom bets $5, VIHU calls $5.

RIVER [board cards: 4S,AS,JH,3D,5H ]
weeboom bets $10, VIHU bets $21.70 and is all-in, weeboom calls $11.70 and is all-in.

SHOWDOWN
VIHU shows [ 7S,6D ]
weeboom shows [ JC,AD ]
VIHU wins $59.

Jotenkin kuitenkin hieno laji, kunhan vähän oppii miten vihu pelaa. Harmi vaan noilla tasoilla vihut tekee usein lähdöt kun saavat ison potin, rake on jotain käsittämätöntä ja swingitkin jonkinlaisia.

En mikään kovin hyvä ole hupissa, mutta kuitenkin mun silmään toi river pitäs pelata check-call. Tolla tasolla vihut pelkää kovasti noita boardeja, joissa yks kortti antaa suoran yms. jollon valuee harvemmin tulee edes pienemmiltä kahelta parilta. Vaikkakin on todella epätodennäköstä, että herolla olis 2x käsi. Lisäks vihun rangeen mahtuu varmasti 2x käsiä monta, kuten 42, A2, J2 jolla ne hunttais tappiin asti.

Lisäks checkillä indusoit vihun bluffaamaan roskakäsillä, ja saat niiltä valuee. Esim. flopattu värinveto. Käsi muuttuisi oleellisesti jos river olis 6-T.

Jep, check:llä olisi voinut riverin koittaa. Tossa tilanteessa ei maksua oikeestaan saa huonommalta kädeltä. Jos vihu oli värinvedolla, se ei voi maksaa. Semi heikolla ässällä vihu luultavasti olis sököttänyt perässä. Oli tosiaan vihun peli kyllä outoa, ei siinä mitään...

Ton riverin all in puskun jälkeen olisin laittanut vihun A2:een. Ei Tossa tilanteessa vihu laita kylkeen kaikkia, ellei oikeesti oo jotain (ja kyseessä vielä eka jako). Tosin, hankala kippaakin kun maksettavaa ei jää hirveesti potin kokoon nähden.

Taitaa olla taas se kausi pokerissa ku ei kannattas koko paskaa edes aukasta...

Turnee oli sujunu taas ihan ok, yli aven oltiin ja tuli AKs käteen, korotin alkupäästä 5xbb ja napilta tuli nokkiin. No maksu. Ja floppi A77, joten löin merkit heti sisään jotta ei tulis ohivetoja... Eipä tietenkää. Maksu TJ:ltä! Mä jo tuuletin että chippiliiterin paikka oottaa mua. Vitut, turni K ja jotenki mä arvasin että akkaa on tulossa... Ja niin oli.

Siis varmasti pitäis olla onnellinen ku löydän tuollasia maksuja tekeviä vihuja (tai että niitä turneissa osuu vastaan), mutta jostain kumman syystä ei paljoo riemastuta tää mun löytämisen taito. Ihmetyttää vaan, että miten helevetisä nuo tuollaset vihut on turneessa saaneet sen kaameen merkkinippunsa? Kaiketi noin...

Taitaa olla taas se kausi pokerissa ku ei kannattas koko paskaa edes aukasta...

Turnee oli sujunu taas ihan ok, yli aven oltiin ja tuli AKs käteen, korotin alkupäästä 5xbb ja napilta tuli nokkiin. No maksu. Ja floppi A77, joten löin merkit heti sisään jotta ei tulis ohivetoja... Eipä tietenkää. Maksu TJ:ltä! Mä jo tuuletin että chippiliiterin paikka oottaa mua. Vitut, turni K ja jotenki mä arvasin että akkaa on tulossa... Ja niin oli.

Siis varmasti pitäis olla onnellinen ku löydän tuollasia maksuja tekeviä vihuja (tai että niitä turneissa osuu vastaan), mutta jostain kumman syystä ei paljoo riemastuta tää mun löytämisen taito. Ihmetyttää vaan, että miten helevetisä nuo tuollaset vihut on turneessa saaneet sen kaameen merkkinippunsa? Kaiketi noin...

Oonkohan ainoa, jonka mielestä re-reissun maksaminen OOP:sta AK:lla on fisupeliä puhtaimmillaan:david:

Varmasti on fisuilua, enpä mä muuta osaakkaan. Mutta vähiin jää ne kädet joilla pelaa jos turneissa alkaa nuokin kippaileen joka korotukseen.

Mutta hyvä tietää, että itse tuossa tuli se virhe tehtyä ja kaverin maksu TJ:llä oli sitä pokeria parhaimmillaan. Voitko muuten joskus PekkaSS antaa jokusen pokeri tunnin vaikka pikku korvausta vastaan, jotta pääsisin moisista typeryyksistä eroon?

En mikään kovin hyvä ole hupissa, mutta kuitenkin mun silmään toi river pitäs pelata check-call. Tolla tasolla vihut pelkää kovasti noita boardeja, joissa yks kortti antaa suoran yms. jollon valuee harvemmin tulee edes pienemmiltä kahelta parilta. Vaikkakin on todella epätodennäköstä, että herolla olis 2x käsi. Lisäks vihun rangeen mahtuu varmasti 2x käsiä monta, kuten 42, A2, J2 jolla ne hunttais tappiin asti.

Lisäks checkillä indusoit vihun bluffaamaan roskakäsillä, ja saat niiltä valuee. Esim. flopattu värinveto. Käsi muuttuisi oleellisesti jos river olis 6-T.
No joo, olis sen voinu checkkaillakkin. Monesti kyllä tolla tasolla on aikamoista stationia, jotka olis A:llakin olis vaan maksellu. Ei ollut mitään riidejä kaverista, eka käsi tosiaan. Ilman riidejä en voi olettaa kaverin yrittävän pölliä riverillä enää. Musta jos turnilla löi niin pitää riverissäkin, riverin ei pitäisi auttaa järkeviä käsiä.
Jep, check:llä olisi voinut riverin koittaa. Tossa tilanteessa ei maksua oikeestaan saa huonommalta kädeltä. Jos vihu oli värinvedolla, se ei voi maksaa. Semi heikolla ässällä vihu luultavasti olis sököttänyt perässä. Oli tosiaan vihun peli kyllä outoa, ei siinä mitään...

Ton riverin all in puskun jälkeen olisin laittanut vihun A2:een. Ei Tossa tilanteessa vihu laita kylkeen kaikkia, ellei oikeesti oo jotain (ja kyseessä vielä eka jako). Tosin, hankala kippaakin kun maksettavaa ei jää hirveesti potin kokoon nähden.
Boldatusta kohdasta en oo samaa mieltä, kyllä salettiin maksaa rattaat ja monella pelkkä ässäkin riittää maksuun.

Kuten sanoit juu, kyllähän ton puskun jälkeen on pakko olla lyöty, mutta ei tota voi kipata tolla tasolla ja oddseilla.

Boldatusta kohdasta en oo samaa mieltä, kyllä salettiin maksaa rattaat ja monella pelkkä ässäkin riittää maksuun.
Nojoo, sinänsä oot oikeessa että fisut makselee mitä ihmeellisimmillä korteilla. Tosin, kun nyt tässä sun tapauksessa oli eka jako (ei riidejä vihusta), niin olettasin että et tosta maksua saa tota heikommalla kädellä. Olisihan se vihu voinut esim. vetää kahet parit riverissä (A5 esim.), mutta olis varmaan lyöny kylkeen aikasemmin sillä. Varmaan flopilla olis raisettanut, missä on sen kanssa. Floppi ja turn check/callaamalla en pitäisi todennäköisenä, että sillä olis rattaita.
Ite olisin tossa tapauksessa laittanut luultavasti vihun värinvedolle, ja kun väri ei tullut riverillä et luultavasti saa enempää rahaa paremmilla korteilla.

E: Niin, ja kun tarkemmin ajattelee niin vihu olisi luultavasti reissannut pf Ax ja parit, joten check/call riverille toi haiskahti vetokädeltä. Näin ollen riverin olisi voinut check/callata, jolloin ei koko stack:ia olisi luultavasti mennyt.

Oonkohan ainoa, jonka mielestä re-reissun maksaminen OOP:sta AK:lla on fisupeliä puhtaimmillaan:david:
Eiköhän toi nyt kuitenkin riipu aika paljon siitä millasella rangella vihu on lyöny re-raisea päälle. Toi on tietty vähän sellanen käsi ettei sillä voita kovin helposti isoa pottia.

Edit: oliks tää jo täällä? http://www.youtube.com/watch?v=I914_VCkb-I

E: Niin, ja kun tarkemmin ajattelee niin vihu olisi luultavasti reissannut pf Ax ja parit, joten check/call riverille toi haiskahti vetokädeltä. Näin ollen riverin olisi voinut check/callata, jolloin ei koko stack:ia olisi luultavasti mennyt.
No höpöhöpö :)

Ei todellakaan tule Ax tai parit kulkeen pf, korkeintaan jotkut AK-QQ-JJ, naulatkin usein slowataan.

Ei tuo siinä mielessä ole oikein hyvää huppia, mut 3 bet pf tarkoittaa tuolla että haluaa pelata stäkistään.

Varmasti on fisuilua, enpä mä muuta osaakkaan. Mutta vähiin jää ne kädet joilla pelaa jos turneissa alkaa nuokin kippaileen joka korotukseen.
Puskua kehiin riideistä ja stäkeistä riippuen. Stäkin suhde blindeihin on oikeastaan se joka noita päätöksiä tekee sun puolesta.

Itkua: viimeisen 3 000 käden aikana turpaan seuraavat: keskisetti vs topsetti X 3, AA vs KK pf all-in X 2, set vs ylipari, mikä muuttuu isommaksi setiksi X 2, setti vs pari + gutari X 2. Plus muut kaikki kivat rr-tappiot, AK vs AQ pf all-init yms.
On se rankkaa välillä. Kaikkiin noihin on tainnut mennä bini ja sit varmaan päälle toinen tilttibini --> leveliä laskettu ja alkaa olla rolli tiukilla.

No höpöhöpö :)

Ei todellakaan tule Ax tai parit kulkeen pf, korkeintaan jotkut AK-QQ-JJ, naulatkin usein slowataan.

Ei tuo siinä mielessä ole oikein hyvää huppia, mut 3 bet pf tarkoittaa tuolla että haluaa pelata stäkistään.
Ei ennen floppia kylkeen, vaan flopilla (tai viimeistään turnilla)..Näemmä selitin sen edellisessä viestissä huonosti. Piti asia esittää lähinnä siten, että tarkemmin katottuna vihu olis luultavasti reissannut Ax ennen floppia. Näin se eliminoisi luultavasti ässän, parilla olisi lyönyt ennen floppia, mikä eliminoi setin mahdollisuuden (siis kun nyt vihu vain call/call raise pf). Joten vaihtoehdoksi jää vetokäsi, mikä osuikin oikeaan tosin tuollaiseen vetokäteen en olisi sitä laittanut ikinä:)..Olisi suhteellisen harvinaista, että sillä olisi joku J5 ollut tai muuta millä olisi riverissä pienemmät kaksi paria saanut.

Suositut

Back
Ylös Bottom