Onko kokeneemmilla jotain vinkkejä kuinka reenata tuota tilttiherkkyyttä poies.
Tosta scared money -efektistä pääsee eroon yksinkertaisesti nousemalla sinne ylemmälle tasolle. Muistan kun itse joskus reilu vuosi sitten otin shottia NL100 -pöytiin ja tuntui etten ikinä pysty tuolla pelaamaan kun potit tuntui niin hirvittävän suurilta alkuun, mutta muutaman session jälkeen taso alkoi tuntua taas ihan kotoisalta. Äkkiä siihen tottuu.
Tilttaamista ei voi vaan yhtäkkiä lopettaa, vaan se täytyy vaan vähitellen onnistua tietoisesti tukahduttamaan pois mielestä. Mitään "tee näin" -vinkkejä tuohon on vähän paha antaa, mutta ehkä yksi tärkeimmistä jutuista on pelaaminen ainoastaan virkeänä. Väsyneenä tai muuten EVVK-mielentilassa tilttikynnys olennaisesti madaltuu. Jotkut käyttävät päivittäisiä tappiorajoja (esim. 3biniä), jonka jälkeen softat lyödään siltä päivältä kiinni. Itse pidän yleensä head's uppia pelatessa sessiokohtaista tappiorajaa, ja ennen sessiota "psyykkaan" itseni ajattelemaan että ko. raha on jo hävittyä rahaa, niin tuohon stop-lossiin joutuminenkaan ei tunnu yhtään pahalta. Muutenkin tuo head's upin pelaaminen kehittää pitkässä juoksussa tilttikynnystä ihan älyttömästi, kun ohivetoja tulee vähän väliä.
Kopioin loppuun vielä kirjoittamani jutun tuolta pokeritiedon puolelta mikä liittyy aiheeseen ainakin jossai määrin:
Itse olen viimeaikoina kanssa saanut muutaman ahaa -elämyksen noihin pelin ulkopuolisia juttuja ajatellen. Olen ruvennut ajattelemaan noita kanssa mahdollisuuksina "outpleijata" vihu. Häviät esim. hupissa 3 biniä nopeaan tahtiin, ja tiedät tasan tarkkaan ettet pysty varmasti jatkamaan a-peliäsi. Mieli tekisi vaikka kuinka jatkaa, mutta näissä olen ruvennut käyttämään noita mielikuvaharjoituksia ja kuvitellut vihun samaan asemaan, missä itse nyt on. Vihu ehkä lyö näppäimistöä ja kiroaa pari kertaa, mutta kuitenkin ottaa taas sen reloadin ja ensimmäisen tiukan kippipaikan tullessa, ei pystykään sitä kippiä tekemään vaan tekee virheen. Itse tietää, ettei pelaa a-peliään jos jatkaa, ja tietää ettei pelit mihinkään karkaa vaikka siltä päivältä lopettaisikin. Lopettamalla session tekee siinä kohtaa paremman päätöksen kuin moni vihu samassa tilanteessa ja näin ollen outpleijaa vihut.
Sama pätee tietty känni/darra/väsyneenä pelaamiseen. Monet vihut harrastavat noita, ja jos itse pystyy olemaan istumatta pöytiin muuten kuin parhaassa mahdollisessa mielentilassa, on taas outpleijannut vihut ja on tavallaan voittaja jo ennenkuin edes pelaa jakoakaan itse peliä.
Jos kaksi strategisilta taidoiltaan identtistä pelaajaa pelaa äärettömän monta sessiota vastakkain head's uppia, ratkaisee nuo pelin ulkopuoliset asiat lopputuloksen. Ja se, kumpi nuo paremmin hallitsee, vie lopulta toisen rahat.
Joka kerta, kun tuntuu vaikealta lopettaa sessio tappiolla, kipata joku käsi vaikka tietää olevansa beat tai tekisi mieli pelata vaikka on henkisesti huonossa kunnossa, mieti mitä paskempi vihu samassa tilanteessa tekisi ja tee toisin. Outpleijaa vihu ja olet voittaja.