Online pokeri (refelinkeistä bannit)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mage
  • Aloitettu Aloitettu
Mikähän mättää, Full Tiltillä ei Poker office nyt muutaman kuukauden tauon jälkeen toimi. Eli ei suostu näyttämään mitään pöydän tietoja jne. Hmm..

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Aika pahalta kuulostaa tuo että noin ison rollin (27k) saa tuhottua 20 min kännissä. En voi ite käsittää, miksi moni pelaa kännissä pokeria sellaisissa pöydissä missä on vaarana mennä katki. Luulisi enemmän pokeria pelanneiden tietävän kuinka tappiollista tuo känni-pokeri oikeasti on.

Siis ei siinä mitään jos osaa pitää pelinsä kontrollissa, mutta jos tuloksena on mahdollinen kastrofi, on syytä olla pelaamatta. Ei luulisi tuon olevan vaikeaa, mutta...

Koitahan jaksaa, Kas-vain. Kyllä ne paskatkin asiat yleensä paranevat ajan kanssa.

Huonoin tai oikeastaan paras juttu tässä on, että joka ikinen kerta sain kalkut keskelle suosikkina. Ehkä tämä on sitä varianssia?:D:jahas::itku:

conelly, rakebacklovers.com (ent. crazyrakeback) tarjonnee rakebackia vaikka sitä ei mainosteta. kunhan rekisteröidyt heidän kauttaan(offers-kohdasta betsson-linkistä löytyy ohjeet). Laita referreriksi Haukifile jos napostelee.

Aloittelijan kysymyksiä

Kokeilin pelata vähän aikaa sitten bet24:ssä pikkusummilla rahasta, ja nyt ois liuta kysymyksiä:

1. Mistä tiedän koska mahdolliset voitot saa tilille, tai koska tulee mahdollinen lasku?
2. Onko tuolla bet24:ssä mielestänne hyvä vai huono taso?
3. Missä kovin taso, missä löysin (eli minne aloittelijan kannattaisi hakeutua)?
4. Mikä on suosituin pokerisivusto ja mikä on teidän mielestänne paras pokerisivu?
5. Mitä pitää tehdä että tulisi hyväksi pokerinpelaajaksi?
6. Tiedättekö mitään hyvää pokerin peluuseen keskittynyttä sivustoa / foorumia?
7. Tiedättekö mistä löytyisi kattavin sanasto pokeritermeistä?
8. Voiko pokerinpeluulla mielestänne elää helposti?
9. Montaako pöytää kannattaa pelata/pelaatteko enempää kuin yhtä pöytää kerrallaan?
10. Olen huomannut, että täällä ollaan voitolla/häviöllä melkoisia summia, onko teillä todella hyvä palkka vai oletteko alottaneet ihan pienistä rahoista kasvatteleen?
11. Voitteko suositella jotain pokerikirjaa alottelijalle?

Kiitos jos joku jaksaa vastata :worship:

1. Voitot saa yleensä muutamassa päivässä riippuen siirtotavasta. Laskuja tuskin pokerisivustoilta tulee?

2. Bet24 on ilmeisesti ongamen verkossa, jossa pelaajien taso on ainakin pienemmissä peleissä melko heikkoa.

3. Ongamen ja Bossin verkot on löysiä pienemmillä tasoilla, kun taas esim. Full tilt on melko kovatasoinen.

4. Pokersitescout kertoo ainakin että Pokerstars ois suosituin verkko tällä hetkellä. http://www.pokerscout.com/

5. En tiedä, en ole tarpeeksi hyvä vielä. Aiheesta kannattaa lukea ihan ajatuksen kanssa. Teoriaa on hyvä osata.

6. Pokeritieto.fi ja pokerimestari.com on varmaankin suosituimmat suomalaiset. Pokeritiedon palsta on mielestäni hippasen kivempi selata.

7. http://www.pokeritieto.fi/Pokeriartikkelit/Yleinen/p2_id/pokerisanasto-2590

8. en tiedä, en ole kokeillut. Tuskin tuo ihan helposti käy.

9. Yhtä pöytää pelaamalla saa varmasti luettua vihuja helpommin, mutta toisaalta yhden pöydän pelaaminen tekee pelistä melkoista odottelua. Itselläni pyörii yleensä 4 kuuden hengen pöytää kun pelaan.

11. ihan aloittelijalle en osaa kirjaa sanoa, ehkä jotain pyysingin kirjoja? Pokerimestarista löytyvä Jarconin NL-holdem -opas on varsin hyvä aloittelijan opas.

Huonoin tai oikeastaan paras juttu tässä on, että joka ikinen kerta sain kalkut keskelle suosikkina. Ehkä tämä on sitä varianssia?:D:jahas::itku:
En todellakaan halua vittuilla tai muutenkaan päteä, mutta tuolla seikalla ei kuitenkaan loppupeleissä ole hirveästi väliä. Virhe tapahtui siinä vaiheessa kun se rollille aivan liian suuri pöytä aukesi, ja syyllinen löytyy vain ja ainoastaan peilistä. Ei muuta kuin tsemppiä, voin vain kuvitella kuinka paljon tuollainen vituttaa. Jos meinaat jatkaa pelaamista, niin kannattanee pitää nyt jonkin aikaa taukoa, kun tuskin pelaat nyt vähään aikaan sitä "A-peliäsi".. Ja kannattaa ihan oikeasti miettiä (jos meinaat pokerin peluuta vielä jatkaa) miten saat tuollaisen tapahtuman toistumisen estettyä. Mikäli et kännissä pysy poissa pöydistä, niin sitten lopetat joko juomisen tai pelaamisen.

Kokeilin pelata vähän aikaa sitten bet24:ssä pikkusummilla rahasta, ja nyt ois liuta kysymyksiä:

1. Mistä tiedän koska mahdolliset voitot saa tilille, tai koska tulee mahdollinen lasku?
2. Onko tuolla bet24:ssä mielestänne hyvä vai huono taso?
3. Missä kovin taso, missä löysin (eli minne aloittelijan kannattaisi hakeutua)?
4. Mikä on suosituin pokerisivusto ja mikä on teidän mielestänne paras pokerisivu?
5. Mikä on rake ja rakeback?
6. Tiedättekö mitään hyvää pokerin peluuseen keskittynyttä sivustoa / foorumia?
7. Tiedättekö mistä löytyisi kattavin sanasto pokeritermeistä?
8. Voiko pokerinpeluulla mielestänne elää helposti?
9. Montaako pöytää kannattaa pelata/pelaatteko enempää kuin yhtä pöytää kerrallaan?
10. Olen huomannut, että täällä ollaan voitolla/häviöllä melkoisia summia, onko teillä todella hyvä palkka vai oletteko alottaneet ihan pienistä rahoista kasvatteleen?

1. Voitot nostetaan yleensä samalla menetelmällä, kun ne on sinne tallettanut (luottokortti / Neteller / Moneybookkers / Visa / pankkisiirto joissain paikoissa). Nostoon kuluu saitista riippuen muutama tunti - muutama päivä. Lasku?

2. Taitaa olla Ongamen verkossa, jossa kyllä kalaa riittää..

3. Ongamea pidetään aika pehmeänä, samoin iPoker -verkkoa. "Cryptologic" on tunnetusti se kivipuutarha :D

4. Tarkoittanet Suomenkielisiä pokerifoorumeita? Onhan noita; Pokerisivut, Pokerimestari, Pokerista.fi, Pokeritieto.fi (itse käytän viimeksimainittua, josta löytyy mm. meikäläisen blogi.).

5. Joka potista, joka pelataan flopille asti menee pieni osa "talolle". Tätä osuutta kutsutaan 'reikiksi'. Rakeback on jonkun suosittelijan ('affi') pelaajalle tarjoama sopimus, jolla tuosta itse maksamasta reikistä saa osan (kymmeniä prosentteja) takaisin. Rakeback -sopimus kannattaa ehdottomasti ottaa aina, pelasipa kuinka pientä tahansa. Trackerin mukaan itse olen maksanut rakea tänä vuonna ~25.000$, josta joku 30-40%:kin tekee jo ihan sievoisen summan..

6. Noniin, eli et tarkoittanut tätä tuossa neloskohdassa.. Lue noita neloskohdan foorumeja, sieltä sitten valkkaat sopivan 'skinin', joita esim. Ongamen verkossa on Eurobet, Betsson, Mansion, Red Kings, Bet24, PAF jne.. Ja sitten katselet mistä saat parhaimman rakeback -tarjouksen.

7. Pikaisella googletuksella:
http://www.pokeriplaza.fi/pokerisanasto.html

8. En jaksa jaksa alkaa taas saarnaamaan, joten vastaan lyhyesti: EI Hyvä arvio lienee se, että ~1-2% ammattilaisiksi yrittävistä voitollisista pelaajista onnistuu. Pelin oppii kyllä teknisesti "biittaamaan" varmaan monikin, mutta tuo Psykologinen puoli vie suurimmasta osasta yrittäneistä voiton. Itse olen aktiivisesti pelannut nyt reilu vuoden, ja voin sanoa etten itse ainakaan tästä ammattia koskaan pystyisi tekemään. Pää ei yksinkertaisesti kestä.

9. Pelaa alkuun yhtä, maksimissaan kahta että opit ensin pelaamaan. Pöytiä tietty lisätään siinä vaiheessa kun tuntuu että pystyy käsittelemään enemmän asiaa ja tekemään päätöksiä vieläkin nopeammin. Itse pelaan niin montaa pöytää, kuin arvioin tuntituotollisesti järkevimmäksi. Pystyn "joten kuten" pelaamaan 8-9 shorttipöytää, mutta optimaalisin omalla kohdallani lienee joku 5-6 shorttia tai 1-2 Head's uppia.

10. "Palkka" on niin hyvä kun opiskelijalla vaan voi olla.. Aloitin -06 syys-lokakuussa 200$ depolla, eikä sen jälkeen ole tarvinnut lisää rahaa tähän pistää..

11. Pokerin käsikirja on aika hyvä perusopus, vaikkakin keskittyy lähinnä fixed limiittiin. Siis jos olet aivan ulapalla. Theory of Poker, NLHE Theory and Practice, Hold'em for advanced players. Noista taitaa saada nykyisin jopa Suomenkielisiä versioitakin.

Kerkesin muutaman kysymyksen vaihtaan kun olitte jo quotannu mutta eipä se mitään. Kiitos vastauksista! Pitää huomenna tutkailla noita sivustoja kunnolla :kippis1:

Vielä semmonen, että kun Arsi sanoit että toi ammatista pelaaminen ei ole mahdollista. Esim. Kas-vain puhu tossa just 27k? Mun on pakko olla missannu jotain? Käsitin, että kas-vain on ollut 27 000 euroa voitolla!! :eek: Ja sitten hävinnyt ne (tän takia ihmettelin tota teidän palkkaannekin)? Puhutaanko nyt leikkirahasta? Jos puhutaan oikeesta, niin kun tommosia summia pyöritellään niin mä en käsitä miten tolla ei vois useempikin elää? Tai sitten kas-vain kuuluu siihen todella marginaaliseen vähemmistöön, mutta kun tätäkin ketjua lukee niin jatkuvasti posteissa puhutaan tuhansien eurojen voitoista. Mun on pakko olla missannu jotain, saa sanoa tyhmäksi :D

Vielä semmonen, että kun Arsi sanoit että toi ammatista pelaaminen ei ole mahdollista. Esim. Kas-vain puhu tossa just 27k? Mun on pakko olla missannu jotain? Käsitin, että kas-vain on ollut 27 000 euroa voitolla!! :eek: Ja sitten hävinnyt ne (tän takia ihmettelin tota teidän palkkaannekin)? Puhutaanko nyt leikkirahasta? Jos puhutaan oikeesta, niin kun tommosia summia pyöritellään niin mä en käsitä miten tolla ei vois useempikin elää? Tai sitten kas-vain kuuluu siihen todella marginaaliseen vähemmistöön, mutta kun tätäkin ketjua lukee niin jatkuvasti posteissa puhutaan tuhansien eurojen voitoista. Mun on pakko olla missannu jotain, saa sanoa tyhmäksi :D

En ole Arsi, mutta vastaan kuitenkin.

Tottakai ammatista pelaaminen on mahdollista, mutta ei kaikista ole siihen. Ja pitää muistaa, että "ammattilaisella" on hyvä olla vaikka vuoden parin elämiset rahallisesti takana. Ja bank management on suuri asia. Vaikka olis 25ke voitolla vuodelta, niin silti et pakolla pysty kotiuttaa kun muutaman tonnin, jos pelaat jotain tiettyä tasoa. Tai ei ainakaan kannata kotiuttaa, koska silloin pelataan kas-vaimen (känni)tavoin riskillä. Ja sillon voi jäädä käteen vaan nahkat.

Oikeestahan täällä tietysti jauhetaan. Eli tosiaan, jos haaveilee ammattilaisuutta, niin kannattanee olla mahdollisimman turvattu rolli (50-100 buy iniä, eli mitä enemmän, sen parempi). Lisäks vielä säästössä pahanpäivänvaralle massia, jos sattuiskin meneen kaikki. Lisäks perus pelitaso pitäs olla suht korkee ja hermot rautaa. NL200 on jo ihan kohtalainen, jos pystyy multaamaan. Eli 200$ / € taso, tähänkin kun lasketaan 50x 200 = 10 000 mieluiten tollekkin tasolle rahnaatia, niin ei tommossia summia ihan hetkessä pienillä tasoilla väännetä.

Itsellä lähti "ammattilaisuus" niin liikkeelle, että pelasin 50$ pöytiä, neljää kerrallaan, mutta mulla ei ollu tarvetta kotiutella yhtään, koska asuin porukoilla ja ne makso asumiset ja safkat. Mitä nyt omiin menoihin jouduin kotiutteleen pieniä summia (muutamia satasia kuussa). Niin rolli paisu ja paisu, alkuun tuli pelattua varmaan keskimäärin 8-10h pvä, noin 5-6kk ajan.

On totta, että jotkut voi tehdä tästä "helpolla" itselleen ammatin ja perkeleesti rahaa. Mutta helppous on suhteellista. :rock:

-8 binin downswing 1.5 vk aikana. Onneksi sentään tulee ihan kiva rakeback.

Tänään on tullut clientti pidettyä kiinni totta kai, mutta tämä ja viime viikko on ollut ihan uskomattomien ohivetojen aikaa. Ihmettelen, etten ole hävinnyt enempää.

Ensi vuonna palaan taas pokerin pariin entistä motivoituneempana. Tämä viimeiset 2.5 kk on ollut ihan kivaa aikaa. 1 dollarin rolli on kasvanut siinä ajassa jo NL50 riittäväksi, tosin pelaan vielä NL25, koska haluan, että kun nostan ja vakiinnutan tason, niin rolli olisi noin 30 biniä. Välillä tulee pelattua tosin jo NL50 turkkipöydissä, sillä siellä on niin mahdottomia paisteja.

Ensi vuoden tavoitteita:

- Loppuvuodesta pelata jo NL100 tasolla
- Voittaa joku turnaus (tällä hetkellä paras sijoitus 3. 250 pelaajasta ja silloinkin tipuin AK
vs. A5)
- Kehittyä pelaajana paremmaksi ja opiskella peliä

-8 binin downswing 1.5 vk aikana.

Eikö tommonen 8biniä oo ihan normivarianssia, itsellä ainakin NL50:iä naksutellessa sessiot liikkuu jo 3-5binin up/down liikkeellä ja kokonaistulos voi olla enemmänkin päivässä, tosin yleensä kun alottaa päivän paskalla sessiolla niin ei oo tullut pahemmin loppuillasta pelailtua.8biniä tuntuu vaan aika vähältä eikä tommosesta oikein kannata ressata.

Tässä pari päivää sitten tuli taas pelailtua vähän ja muutamia kymppejä kasvatettua kassaa.

Tänään sitten koitti kaloilla joulu ja minulla ohivetojen kevät. Oli ratkiriemukasta katsoa mitenkä river muutti jälleen kerran mm. vihun kaksi paria isommaksi täyskädeksi kuin itselläni ja pohjapari kolmosiksi minun kärkirattaitani vastaan. Eniten tässä vitutti se kun joutui aina usein kippailemaan sen vihun riehuntakorotuksiin kun pakka oli todella kylmä eikä mikään oikein osunut. Sitten kun tuli kovia käsiä ja koijasin yliaggressiivisen vihun napit keskelle river kusi käsille ja paskoi jaloille taas kaiken.. Kaiken kruunasi se kun sain ässät käteen, korotin ennen floppia ja vihun rereissun jälkeen vedin all-in. Vihu maksoi. Ruutu. Ruutu. Ruutu. Pata. Ruutu. Ja tsädääm, :david: vihu näyttää KQ jossa oli Q ruutua :curs:

Tulipahan jaettua kaloille joululahjoja :david:

Meikäläisen tän vuoden pokerit on pelattu. Viimeset viikot niin uskomatonta paskaa ettei oo tosikaan. Vaikka tuloksellisesti joulukuu jäi ihan siedettävään tulokseen (-2k$) viime viikot on tuntunu kokoajan enemmän siltä, että mikään ei onnistu ---> tiltti ---> apinatiltti ---> oksennustiltti. En tiedä laskinko väärin ku tuntuu että oon hävinny viimeset pari viikkoa joka päivä ton 2 kiloa :D En edes muista koska viimeks olisin pelannu yhtään pidemmän session a-peliä ja hyvällä fiiliksellä.

Noh ensimmäinen pokerivuosi takana, tuloksena +33k$ rahaa, helvetisti valvottuja öitä ja vitusti stressiä ja pahaa mieltä :D Siitä oon kyllä samaa mieltä ku Arsi ja kumppanit ettei pokeri psyykkeen kannalta oo ammattina mikään herkkujen herkku. Itse en kuitenkaan oo vielä valmis luovuttamaan sen suhteen. Toki jatkan opiskeluja (omaa tahtia, hitaasti hyvä tulee), mutta aion panostaa myös ensi vuonna pokeriin mahdollisimman paljon. Ensimmäinen vuosi pelaamista kuitenkin vasta takana ja tienistit lähinnä karkkirahoja. Ensi vuonna toivottavasti nähdään mihin ne rahkeet oikeesti riittää :)

Hyviä jouluja pakkotoiston pokeriväelle ja ässäpareja vuodelle 2008 :thumbs:

Eikö tommonen 8biniä oo ihan normivarianssia, itsellä ainakin NL50:iä naksutellessa sessiot liikkuu jo 3-5binin up/down liikkeellä ja kokonaistulos voi olla enemmänkin päivässä, tosin yleensä kun alottaa päivän paskalla sessiolla niin ei oo tullut pahemmin loppuillasta pelailtua.8biniä tuntuu vaan aika vähältä eikä tommosesta oikein kannata ressata.

No joo, kai se on.

Mutta aloittelija kun olen ja pokeri on sujunut helposti (yhtä viikon jaksoa lukuunottamatta jolloin hävisin puolet sen ajan 130 euron rollistani) ja rahaa on tullut tasaiseen tahtiin niin tuo -8 biniä tuntuu paljolta.

Hyvää joulua minulle! :)

Annoin viikonlopun aikana itselleni aika hyvän joululahjan. Sain eräälle sivustolle ilmaisen 10 euron "joulubonuksen" tms. (jotain pelirahaa sinne oli kuitenkin tullut ja ilmoitus sähköpostiin) En ole käyttänyt kyseistä sivustoa aikoihin ja pelitilikin siellä on ollut tyhjillään jonkin aikaa. Ajattelin sitten laittaa koko kympin yhteen futiksen TV-otteluun. Oikein meni ja takaisin tuli 22 euroa.

Sivustolla oli sitten myöhemmin sopivasti alkamassa 20+2€ deepstack-turnaus. Ilmottauduin ihan huvikseni siihen kun ajattelin, että saa ainakin pelailla pitkään turnauspokeria parilla kympillä. Melkein 6 tuntiahan siinä sitten saikin nysvätä ja lopputuloksena 2. sija ja palkintona 487,50€. Myöhemmin pari tuntia humalaisten suomalaisten (ja yhden norjalaisen tai ruotsalaisen.. ei niitä erota) kanssa pot-limit omahaa (high) sillä seurauksella, että session jälkeen pelitilin saldo näytti 1200€.

Tuosta rahasta maksoin 130€ buy-inin isompaan turnaukseen, jätin 70 euroa pelitilille (yritetään vielä tänään illalla vähän kasvattaa sitä...) ja siirsin pankkitilille joululahjaksi 1000€. Nopein ja isoin henk.koht. nousu pokerissa ikinä. 10€ -> 1200€ noin vuorokaudessa. Ja se kymppikin oli toki saatu joululahjaksi :)

Oon aika tyytyväinen itseeni :hyvä:

Joulun päätteeksi vetäsin noin tunnin sessiossa neljää nl15 pöytää pitkin 7 buy iniä hyvin luultavasti kännisiltä pelaajilta. :D

Kivaahan se on kun preflop alliniin AA:lla vastaan saa 10 2o ja QJ:ltä maksut.

Kun mikään ei vaan onnistu, kahdessa päivässä kuopannu taas kilon. Kortti ei käy ja oma peli vaan kusee ihan älyttömästi, jotenkin en saa sitä millään oikeille raiteille.
Pitänee uutena vuotena nollata pää ja palata peleihin joskus tammikuun eka viikolla.
Edit: Tuskin tarvii edes kysyä että onko myös eräällä 27k kännissä donkanneella tauko menossa? :evil:

Kun mikään ei vaan onnistu, kahdessa päivässä kuopannu taas kilon. Kortti ei käy ja oma peli vaan kusee ihan älyttömästi, jotenkin en saa sitä millään oikeille raiteille.
Pitänee uutena vuotena nollata pää ja palata peleihin joskus tammikuun eka viikolla.
Pidä taukoa hyvä mies. Itse pidin tässä juuri kymmenisen päivää ihan totaalitaukoa, ja kyllä kannatti! Ei siitä pelistä yksinkertaisesti tule yhtään mitään, jos menee pöytiin jo valmiiksi vähän vittuuntuneena, kaikenmaailman downswingit ja kuopat mielessä. Sitten kun tulee yksi biitti, niin peli menee taas ihan solmuun. Tauko tekee pelille ihan helvetin hyvää, ja ajattelin jatkossa pitää niitä ihan säännöllisesti, myös silloin kun kulkee.

Nyt tarvittaisiin vähän apua http://www.pokersavvy.fi sivua koskien. Ongelmana on sellainen että Unibet Poker on näyttänyt kadonneen sivuilta ja minulla on siinä vielä pelaaminen kesken ja pisteitä en ole saanut vielä kasaan, mutta mahtaako pisteet jäädä saamatta kun kyseinen paikka on tuolta sivuilta poistettu jostain syystä?

Kannattaa muuten ehdottomasti tehdä tuonne Action Pokerille tili tuota kautta, epäilen suuresti että pelaajat ovat joko normaalia tyhmempiä tai rikkaampia, tiukkaa ABC-pokeria pelaamalla on lähes mahdotonta jäädä tuolla tappiolle ja $100 bonus sekä talletusbonus siihen päälle on vielä todella mukava lisä. :hyvä:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom