Online pokeri (refelinkeistä bannit)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mage
  • Aloitettu Aloitettu
Juu tiedän että tuolla tasolla pelataan miten pelataan, mutta tuo on ainut taso jolla voin pelata niin ettei tunnu miltään vaikka häviää(eli ns. oikea taso minulle?). Ja ihan huvinvuoksi haluaisin silti tietää että milloin on pelannut väärin ja oikein kun tuolla voittaa helposti väärinkin pelaamalla kun muut pelaa vielä huonommin, mutta taas hyvin pelaamalla häviää helposti kun vedot katsotaan vaikka väkisin loppuun. Eli siis voitto ei ole aina oikein ja häviö väärin, itseni kehittämisen kannalta lähinnä haluaisin noita tarkastella.

Oikea taso silloin kun se häviäminen ei pelota.. liian isoilla panoksilla pelaamisesta ei oo mitään hyötyä koska pelkääväl pelaamisel harvemmin mitää voittaa "scare money never wins" jne. Tuolla tasolla kun pelaat niin pelaa vaan sillä "oikealla" tyylillä, vaikkei sillä aina voitakkaan mut kyl alat tulosta tekemään kuitenkin jos pelaat oikein.

http://www.pokerhand.org/?945019
Oma käsi jossa jäi taas vähän mietityttämään kaverin call jossei pysty beattaamaan suoraa tai ei oo täyttäkättä. Flopin kaverin minraisen maksoin lähinnä "vitutuksen" takia ja sain sen mitä tahoinkin. Turnista vähän weak bet miulta mut lopputulos hyvä :)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ah... ensimmäinen sit&go voitto. :D Nyt on hyvä fiilis, kun joku noin 10 edellistä sittaria aina toinen tai kolmas. Alkanut tuntumaan noi turnaukset muutenkin paljon mukavemmilta, kuin nuo käteispöydät. Voi tosin olla, että kohta on taas toisin päin. :D

Kertokaas joku, että mitä nuo "micro satelitet" ja "sub" yms satelitet tarkottaa. Ilmeisesti niistä voittamalla voi saada paikan johonkin toiseen "satelliittiin" ja siitä taas johonkin toiseen ja joskus sitten voi olla, että pääsee johonkin normaalia isompaan rahaturnaukseen? Esim tuolla Pacific pokerilla on jotain "75 000$ micro satelite", että saa varmaan aika monta voittaa ennen, kuin tuohon ite 75k turnaukseen pääsee pelaamaan...

Pakko hehkuttaa tän viikon pelejä vähän. Partyllä oon pelannu ilmasella 50$ bonuksella ja kulutin ton jo 9$:iin asti mutta nyt tällä viikolla noussu muutamassa päivässä tasaisen varmasti takasin 50$:iin. Viime aikoina pelinä on ollu ainostaan NL10, eli taso ei oo huima mutta voittaminen tuntuu aina hyvältä. Vaikka kuinka hoin itselleni alusta lähtien että tiukkaa ja agressiivista peliä ilman kikkailuja niin jonkunlaisen valaistumisen koin käytännössä noin viikko sitten kun flopin jälkeen rupesin panostamaan vähän reilummin. Sain ohivedoilla häviöitä selkeesti pois ja heikkoja vastustajia vastaan löin vaikka floppi ei itselle mitään antanutkaan. Bluffaa en oikeastaan koskaan muuten mutta toi toimii kyllä todella hyvin kun muistaa että kaverillakin floppi osuu vaan joka kolmas kerta. Eli halusin vaan kertoa muille aloittelijoille että oman hieman tappiollisen pelin on ainakin hetkeksi kääntänyt hieman voitolliseksi kun oon pelannut flopilla vähän rohkeammin ja löynyt aina puol pottia - potin verran ellei omat kortit ole ihan kuraa ja kukaan muu ehtinyt löydä mitään pyötään.

Että mä vihaan full tilttiä. Viimeset neljä turnausta oon tippunu riverin ohivedolle. Tää on taas vaihteeksi ihan käsittämätöntä. Onneks rahapöydät pelastaa.

mäkin pelaan partylla sitä 50dollaria--> n. 35dollaria jäljellä, eli 15 hävinnyt parissa päivässä. Ei oikein luista peli. Paskoja kortteja käteen ja kun foldaan, viimeinen kortti onkin pöydässä se mitä oisin tarvinnut hyvään käteen........

oon aika lailla tappiolla, vaikka oon yrittänyt pelata tarkkaa peliä. pitäisköhän lukea joku opas ja palata sitten pokeripöytiin...?

mäkin pelaan partylla sitä 50dollaria--> n. 35dollaria jäljellä, eli 15 hävinnyt parissa päivässä. Ei oikein luista peli. Paskoja kortteja käteen ja kun foldaan, viimeinen kortti onkin pöydässä se mitä oisin tarvinnut hyvään käteen........

oon aika lailla tappiolla, vaikka oon yrittänyt pelata tarkkaa peliä. pitäisköhän lukea joku opas ja palata sitten pokeripöytiin...?
Fisun pelityyli on just tuo, ja megafisu vielä kattoo loppuun asti ja vielä joskus saa saa sen suoran välivedon tai värin vikalla kortilla, kun on maksanut pottikertoimien vastaisesti niitä lisäkortteja.

Jos foldailee paskoja kortteja, esim 2 ja 7, niin ei kannate repiä hiuksia päästä jos floppiin pamahtaa 22 ja 7. Olisit tuossa jaossa voittanut, mutta 1000 kertaa kun pelaat yhtä paskan käden, niin varmasti olet häviöllä.

Kuinka moni lähtisi QQ:lla all-iniin? Pöytä 1/2 NL short. peli aika pliisu, preflop korotukset noin 4-8$.

Preflopissa korotin 10$:lla, hän korotti 20$:iin. Pöytään 2,4,6.
Minä checkasin, hän bettasi 20$. Korotin 40dollariin. Kaveri All In 140$. Minä foldasin.

Merkintöjä ei ollut vihusta.

Kuinka moni lähtisi QQ:lla all-iniin? Pöytä 1/2 NL short. peli aika pliisu, preflop korotukset noin 4-8$.

Minä checkasin, hän bettasi 20$. Korotin 40dollariin. Kaveri All In 140$. Minä foldasin.

tuohon floppiin taskuakoilla allin: o/

Oksettavia nuo minireissut :urjo:

Eli pf. meni siis sinä raise, vihu 3-bet, sinä call? Tuossa ratkaisee paljon riidit, tiukka vaiko löysä? Aggro/passiivinen? 3-bet range pf? Normipeli tuohon floppiin olisi itselläni ollut joku check - vihu bet 20$ - raise to 80$. Mikäli vihu olisi tuohon vielä sen loput 60$ puskenut, niin sitten ilman kunnon riidejä vihun neitsytpillua vastaavasta tiukkuudesta / AA/KK pf. 3-bet rangesta maksu. Vihu varmaan aisti nyt heikkoutta tuossa minraisessasi ja saattoi jopa ostaa potin jollain AQ/AK:lla.

Oksettavia nuo minireissut :urjo:

Eli pf. meni siis sinä raise, vihu 3-bet, sinä call? Tuossa ratkaisee paljon riidit, tiukka vaiko löysä? Aggro/passiivinen? 3-bet range pf? Normipeli tuohon floppiin olisi itselläni ollut joku check - vihu bet 20$ - raise to 80$. Mikäli vihu olisi tuohon vielä sen loput 60$ puskenut, niin sitten ilman kunnon riidejä vihun neitsytpillua vastaavasta tiukkuudesta / AA/KK pf. 3-bet rangesta maksu. Vihu varmaan aisti nyt heikkoutta tuossa minraisessasi ja saattoi jopa ostaa potin jollain AQ/AK:lla.
Tiukka aggro pelaaja oli. Oon paska no limitin korotuksissa, se myönnetäköön. Taso ehkä on liian korkea. Fixeddiä tai omahan pot limittiä olen jauhanutkin ja nyt hiukan opettelen nl:a

Fisun pelityyli on just tuo, ja megafisu vielä kattoo loppuun asti ja vielä joskus saa saa sen suoran välivedon tai värin vikalla kortilla, kun on maksanut pottikertoimien vastaisesti niitä lisäkortteja.

Jos foldailee paskoja kortteja, esim 2 ja 7, niin ei kannate repiä hiuksia päästä jos floppiin pamahtaa 22 ja 7. Olisit tuossa jaossa voittanut, mutta 1000 kertaa kun pelaat yhtä paskan käden, niin varmasti olet häviöllä.

meinaatko, että odotan niin kauan kunnes saan käteen isot parit esim. KK,AA?
vai kannattaako aina maksaa ja katsoa ekat kolme korttia ja vasta sitten tehdä päätös fold/check/raise?

karmeeta olla fisu.

Tiukka aggro pelaaja oli. Oon paska no limitin korotuksissa, se myönnetäköön. Taso ehkä on liian korkea. Fixeddiä tai omahan pot limittiä olen jauhanutkin ja nyt hiukan opettelen nl:a
Kannattaa se opettelu tosiaan aloittaa vähän alempaa.. :D Esim. NL100 on jo paljon helpommin biitattava taso, pelin passiivisuudesta johtuen. NL200:ssa alkaa jo olemaan hyviä LAG:ja, joita vastaa ei pärjää ns. "abc-pokerilla". NL100 pärjää kun vaan pelaa tiukasti ja aggressiivisesti, mitää erikoispeliliikkeitä ei tarvitse, eikä kannata viljellä.

Sopiva re-reissu on vähintään joku 3*alkuperäinen reissu. Toki tähän vaikuttaa taas miljoona eri asiaa, mutta noita minreissuja IMO tulisi karttaa. Tuossa postaamassasi kädessä vielä vihu lyö ainoastaan puoli pottia, siksi löisin itse 4*vihun reissun eli to 80$.

meinaatko, että odotan niin kauan kunnes saan käteen isot parit esim. KK,AA?
vai kannattaako aina maksaa ja katsoa ekat kolme korttia ja vasta sitten tehdä päätös fold/check/raise?

karmeeta olla fisu.

Kannattaa odotella hyviä lähtökäsiä joilla sitten toivotaan suotuisaa floppia. Varsinkin alussa kannattaa mun mielestä pelata tosi tiukasti, tyyliin pocket pairit ja AJ ja paremmat. Pienillä taskupareillakaan ei kannata juhlia ilman että osuu kolmoset.

Kannattaa odotella hyviä lähtökäsiä joilla sitten toivotaan suotuisaa floppia. Varsinkin alussa kannattaa mun mielestä pelata tosi tiukasti, tyyliin pocket pairit ja AJ ja paremmat. Pienillä taskupareillakaan ei kannata juhlia ilman että osuu kolmoset.
aika tiukkaa tuo. Mielestäni liian tiukkaa....

Ei todellakaan kannata!. En tiedä onko kyseessä nyt shortti vai fulli, mutta kummassakin tiukkuus ja aggressiivisuus on valttia, shortissa painottaen aggressiivisuutta. Kaikkein pahinta fisuilua on löysä ja passiivinen pelitapa "maksellaan ja katellaan". MicroFullissa tuollainen tiukkuus ei ole aloittelijalle ollenkaan liian tiukkaa, maksajia kuitenkin löytyy varmasti joka tapauksessa.

Edit: Viittasin siis tuohon Jannen postaamaan aloituskäsirangeen.. NL post-flop pelissä voi tehdä niin karmeita virheitä, että aloittelijan on parempi opetella pelaamaan käsiä aloittaen suppeasta parhaiden käsien joukosta ja pikkuhiljaa taitojen karttuessa laajentaa rangea. "Kun sinulla on jotain, lyö ja reissaa, kun ei ole niin kippaa." Pelkkä passiivinen makselu johtaa turmioon.

Shortissa tietty voi vähän löysentää mutta kun pokeria aloittelee niin parasta on vaan pelata paljon pokeria ja halvimmalla pääsee kun ei lähde edes pelaamaan ilman hyviä aloituskortteja. Itse aloitin ainakin pyysingin kirjan luettuani tiukasti pelaamalla jollain reilun kympin rollilla ja pelailin pikkufixed pöytiä ja halpoja sittareita. Noin 700 dollariin kasvattelin rollin ja nostin tosi varovaisesti tasoja ylöspäin. Parhaillaan pelit on tosin jäissä.. Toivottavasti piakkoin voi taas palata harrastuksen pariin.

Kannattaa se opettelu tosiaan aloittaa vähän alempaa.. :D .
Oli välipäivä tiukasta grindaamisesta, niin piti testata:

Oli 5$ yhden pokeripaikan pelitilillä ja halusin vasitellen kokeilla kuinka nopeasti sen voisi saada moninkertaistettua :)

Pelasin ensin jotain 0.20/0.40 NL:ää. Kun sain 10$ tienattua, niin menin 0.25/50NL. Siitä sitten huiman 20$ voitoilla menin 0.5/1. Ulos 40$ ja pelintason nosto 1/2:een :D Kärkeen saldon tuplaus jollain keskisuurella parilla (preflop allin), ja sitten tasaisesti voittaen aina 400$ asti. useamman tappiot, tuo yllä postaamani mukaanluettuna, niin saldo tipppui 200$:iin.

Alussa kävi kyllä munkki korttien suhteen.

Päivän floppi ja vihu käy OOP päälle kuin yleinen syyttäjä. Löin tuohon AI ja vihu kippaa vaikka ensin röyhinyt menemään. Olisin lyönyt vaikka vasemman munuaiseni vetoa, että se lyö savet perässä keskelle mutta ei niin ei.

attachment.php

Onhan tuolla varsin paistikasta menoa muutenkin. Onko jollain heittää linkkejä mistä voisi opiskella shorttia? Kirjoja on hyllyt väärällään mutta duunissa olis ylimäärästä aikaa selata interwebiä... :)

Liitteet

• poker.JPG
    poker.JPG
    96,2 KB · Katsottu: 359

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom