Online pokeri (refelinkeistä bannit)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mage
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jos on heads-up ja itsellä hanskassa KK, niin 0,49% todennäköisyydellä vihulla on naulat eli about 1:205. A
Mutta tähän pitää ottaa se aspekti, että jos kaveri panostaa vitun kovasti, niin sillä on mun perstuntumalla paljon varmemmin ne ässät kuin 0,49% todennäköisyydellä :D

Jos tunnin vinguttaa rulettia niin tulee semmoisia putkia joiden todennäköisyys on jotain sadasosaprosentteja ja Einsteinikin raapisi palleja ihmeissään. Pokerin downswingit liittyy juurikin samoihin ilmiöihin, eli voi tapahtua 4% todennäköisyys yllättävän monta kertaa 100:ssa ja tuhannessa jaossa, mutta prosentit tasoittuvat normaaleiksi vasta tuhansien jakojen jälkeen tjsp.

Mä en noissa pelitilanteissa noin simppelisti laske todennäköisyyksiä, vaan lasken todennäköisyydet kaverin käsiin tyypin tiukkuus/löysyys asteesta (aikaisemmista telleistä ja noteista) ja panostuksen määrästä.

Viimeksi muokattu:
Omia parhaita vasta-alkajan urallani NL25 pöydästä...

- Itellä nuts värisuora, pientä tappiota niskassa, loistava tilaisuus ottaa vihusta kaikki irti ja pienellä houkuttelulla saan sen all-in.. showdownissa sillä pieni täyskäsi, itellä suora, 8 korkein. kiitos väsyneet silmät ja 4 ruutua 1 hertta.

-itellä melko nuts täyskäsi ja taas all-in. vihulla värisuora. ihan selkeenä nähtävissä pöydästä ja vihun pelityylistä että sillä oli jotain isoa, en vaan ollu ajatellu sitä mahista ollenkaan kun olin niin mehuissa omasta vahinkotäykkäristä.

muita ei tuu nyt mieleen... loistokkain hetki oli 6-hengen sittareissa kun 2 jäljellä , minä ja vihu. ensin bad beatilla selkeestä chip leadusta tappiotilanteeseen 1200 - 1x xxx jonka jälkeen neljällä tai viidellä kädellä itelle voitto :rock:

Ei oo kyllä kassanhallinta parasta mahdollista jos kolmeen päivään voit puolittaa rollin...

Tsemppiä kuitenkin, kyl se huono tuuri loppuu..

Puhuin sittareista, enkä NL pöydistä ja kassalla tarkoitin tuolla partyllä sisällä olleita rahoja en kokonaiskassaa. n. 40 biniä oli kassassa pelaamallani tasolla ja 20 tulin alas (mm. 12 putki ilman rahasijoja). Pakkohan tässä on nyt siirtyä pienempiin pöytiin tai sitten pelata taas vaihteeksi käteispelejä. Kaks tai kolme noista häviöistä meni tiltin piikkiin, mutta muuten pelasin hyvää peliä ja pelimerkkien mennessä keskelle flopin jälkeen olin aina vähintään 70/30 johdossa. Muutama oli sitten preflop allin, kun blindit oli jo pirun korkealla ja niissäkin olin 55-85% suosikki (joo tiedän että 55/45 ei ole häävi edge, mutta isoilla blindeilla ei voi loputtomiin kyttäillä).

Eipä näissä jaksoissa voi muuta kuin muistuttaa itseään, että pitkässä juoksussa +EV pelaaminen muuttuu rahaksi...

Mutta tähän pitää ottaa se aspekti, että jos kaveri panostaa vitun kovasti, niin sillä on mun perstuntumalla paljon varmemmin ne ässät kuin 0,49% todennäköisyydellä :D
Itse voisin kuvitella että heads upissa vois paskalla kädellä mielummin betata rankasti ja koittaa voittaa viedä blindit. Nauloilla sitä vaan toivoo, toivoo ja toivoo että vihulla ois edes jotain eikä kehtaa kovinkaan isolla betillä lähteä ajamaan vihua pois potista. Ainakaan PF siis, tietty loppua kohden laitetaan enemmän sisään.

edit : Jonkun verran täällä on näkynyt näitä että luullaan että itsellä on väri.. Ettekö te pelaa neliväripakalla? Itse tein "uran" alkuaikoina kerran moisen virheen kun pelasin kaverin luota netticlientillä omalla tunnuksella kun ei saanut neliväripakkaa päälle niin sen jälkeen en kyllä mielellään oo pelaillu ilman neliväripakkaa :D Vois harkita vielä kaverien keskeisiin livepeleihin neliväripakan varmuuden vuoksi.

Ilman muuta näin. Jos oletetaan, että vihusta on sellaista taustatietoa, että se pistää preflopissa all-inin vain taskupareilla, jotka ovat tyyliin JJ tai paremmat, niin silloin naulojen todennäköisyys on suorastaan valitettavan korkea.

Taustatieto ja oletukset pitää ilman muuta ottaa näissä laskuissa aina huomioon, vaikka arvioidut subjektiiviset todennäköisyydet ovatkin vain suuntaa antavia.

Hermot meinas mennä kun äsken tuli sittareissa semmosta badbeatia vastaa et huhhuh.. pari kertaa itekkin pääs pistää mutta takkiin kuitenkin tuli. Esim preflop allin AK vs 63.. kyllähän niitä kutosia si pöytään tuli kaverille.. On aika vauhdikkaita noi Unibetin extreme turbo sittarit..

No kyllä sen jälkeen ku värisuora muuttu suoraks vaihoin äkkiä 4-väri pakan päälle mutta kun se o ainakin partylla helvetin ruma efekti. sattuu silmiin ja vituttaa mutta säästää rahaa :)

-itellä melko nuts täyskäsi ja taas all-in. vihulla värisuora. ihan selkeenä nähtävissä pöydästä ja vihun pelityylistä että sillä oli jotain isoa, en vaan ollu ajatellu sitä mahista ollenkaan kun olin niin mehuissa omasta vahinkotäykkäristä.

Tämä on juuri se, mihin itsekkin "sorrun" liian usein. :itku: Sitä vaan ite niin tappi pystyssä "nyt tulee massia", kun on joku hyvä käsi ja sitten joku vetää ohi jollain vielä paremmalla kädellä, jonka olisi voinut melko helposti pystyä pöydän korteista päättelemään.

Hermot meinas mennä kun äsken tuli sittareissa semmosta badbeatia vastaa et huhhuh.. pari kertaa itekkin pääs pistää mutta takkiin kuitenkin tuli. Esim preflop allin AK vs 63.. kyllähän niitä kutosia si pöytään tuli kaverille.. On aika vauhdikkaita noi Unibetin extreme turbo sittarit..

AK:llahan on muutenkin yleensä coinflip tilanteessa, mun mielestä vähän heikko all in käsi ellei tietysti vaan yksinkertaisesti ole niin short stack että on mentävä all nyt tai kuoltava blindeihin.

On kyllä mielenkiintoisia ilmiöitä nää downswingit ja upswingit. Jostain kumman syystä tappiolliset päivät tulee aina putkeen ja samoin voitolliset. Tällä hetkellä menossa 8. voitollinen päivä putkeen ja sitä ennen tuli takkiin ~15 päivää putkeen. Erittäin harvoin on ollut jaksoja, jolloin tulee vuorotellen voitollisia ja tappiollisia päiviä.

Nyt pitää ainakin jatkaa takomista kun tuntuu, että joka päivä tulee 1-4 biniä voittoa 1-2h sessiosta :kippis1: *koputtaa puuta*

olen nyt kolme viikkoa pelannut nettipokeria (texas hold em) ja oon huomannut että oon ihan paska.. kaikki rahat on mennyt. onneksi sentään ne ovat olleet sign up bonareita. omaa rahaa mennyt vain 10€.
aina kun luulen, että on hyvät kortit ja tulee massia niin silti joku muu vie potin...eli minun pelaaminen pääosin tappiollista.
pitäisikö odotella ja foldata kunnes kädessä aina ässäpari tms...siinähän menee ikä ja terveys. :eek:

pitää varmaan lukaista joku pokeri opus ja sitten yrittää uudestaan,,,,

Hauska ja hyödyllinen ketju lueskella. Pientä peliä itsellä ja pienellä voitollisella vireellä eli satkun kaksi kuussa kotia. En lähde edes nostamaan tasoa.... vielä ;)

Sen verran pakko kommentoida, että unibetin se client on kyllä syvemmältä aunarista kuin mikään muu käyttöliittymä. Eilen pelasin 6 jakoa, joista 4 meni foldiin ennenkuin edes kortit ilmesty näytölle ja 1 foldiin flopin jälkeen, jota en nähnyt ja yhden pääsin pelaamaan. Sitten turnauksessa puolet porukasta disconnected ja kortteja tulee jos tulee...

Ihan mielenkiinnosta: millaisia muistiinpanoja jengi tekee muista pelaajista?

Mulla on lähinnä kolme luokitusta käytössä noteissa: good, very good ja idiot. Arvata voi, millaisille vihuille viimeinen luokitus on käytössä. Mutta muuten tuntuu, että useimmat pelaajat muistaa nimeltä ja pelityyliltä, joten kovinkaan syvällisiä muikkareita ei tule tehtyä. Että mites teillä?

Itsellä tulee lähinnä merkattua noita loose pelaajia. Joillekin pelkkä Loose ja joillekin sitten jotain pientä sepostusta jos ne oikeasti on sellasia että maksavat millä vaan loppuun asti eikä pelissä ole järjen häivääkään. Hyviä pelaajia harvemmin tulee edes spotattua kun pelaa 4 pöytää kerralla.

Pitää vissiin oikeasti kohta tallettaa rahaa tuonne tilille kun freerolleista löytyy vielä 80 parhaan joúkosta äijiä jotka maksaa 6 2 mitävaan preflopissa... ja vetää tietty värin :evil:

Teen aika paljon muistiinpanoja, kun ei siihen paljo aikaa mene. Fisut ja hyvät pelaajat tulee merkkailtua kommenttien kera. Jotkut pelaajat tekee toistuvasti samoja peliliikkeitä ja nämä kannattaa ehdottomasti kirjoittaa ylös. Sitten kun sattuu joskus samaan käteen voi ottaa niiltä rahat pois esim. reissaamalla vakio potin sohaisuun.

NL käteispeli kulki tänään mukavasti, mutta kokeilin sen jälkeen pari sittaria ja siellä jatkui sama paska. Eipä näydä pitävän mikään käsi. Kolmesta tuli tosin yks kakkostila, joten melkein omilleenhan niistä jäi. Olipahan kuitenkin kaikkiaan voitollinen ilta.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom