Onko yksi lepopäivä liian vähän?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hippa
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%

Hippa

Okkapukku.
VIP
Ohjelmani mukaan treenaan ti: kädet, ke: jalat, la: rinta+etuolkapäät ja su: selkä+takaolkapäät. Vatsat treenaan tuntuman mukaan 1-2 kertaa viikossa.

Tarkoitukseni oli, että lisään 2 spinningiä viikko-ohjelmaan (pe ja su). Näin olen tehnytkin. Sunnuntaisin treenaan selän aamulla ja spinning on illalla/iltapäivällä.

No siitä ei näytä tulevan mitään, joten aattelin siirtää spinningin maanantaille.

Tästä seuraisi sitten se, että torstai on ainoa vapaapäivä.

Onko tuo sitten liian vähän lepoa? Pyydän perusteluita vastauksille :) En roinaa.

Ei ole liikaa treeniä/ liian vähän lepoa. Ruuan määrä on ratkaisevassa asemassa tässä yhtälössä palautuuko vai ei. Jonkun ajan kuluttua puutteellinen lihashuolto alkaa myöskin näkyä suoritus tehossa.

Tämä perustuu siihen mitä vierestä olen seurannut kavereiden ja läheisten treeni määriä. Et ole vielä edes turhan lähellä suoritus kyvyn rajoja.

Samanlaista kyselyä ois tällä tytöllä, ja samalla hiukan kyselyä koskien dieettiä...
Ylikuntoa siis hiukan pelkään. :rolleyes:

Tällanen on ohjelma:

1. päivä
sali: olkapäät, olentajat, kuntopyörä 20 min.
2. päivä
aamulenkki tyhjällä mahalla 45-60 min.
3. päivä
sali: selkä, vatsat, kp 20 min.
4. päivä
aamulenkki 45-60 min.
5. päivä
sali: rinta, hauis, kp 20 min.
6. päivä
aamulenkki 45-60 min.
7. päivä
sali: jalat, vatsat, kp 20 min.
8. päivä
LEPO

Ja kun kyseessä on dieettiaika niin miinuksilla mennään. Kalorit treenipäivinä 1600, lenkkipäivinä 1500-1550 ja lepopäivänä 1400. Suhteessa n. 20%/40%/40% (r/hh/pr). Tuossa on hiukan ongelmaa kun nuo protskut meinaa lähennellä 50% ja hiilarit jäädä 30% paikkeille... Pyrin saamaan hyvistä lähteistä protskua n. 2g painokilo, ja siihen vielä muut päälle.
Korkeammat kalorit joka 10. päivä (n. 2500kcal) johon ei kyllä hirveesti herkuttelua mahdu... hyvä/huono?...

Miltä vaikuttaa? Jalat kyllä vaatii paljon venyttelyä kun ne meinaa mennä tukkoon, mutta muuten ei kyllä rasvatkaan tirise mihinkään suuntaan... Ylikunto-ongelmaa mulla on hiukan histooriassa, lähinnä viimesen opiskeluvuoden aiheuttaman stressin takia tällä hetkellä...

edit: jos tää on liian off topic tai jotain ni saa siirtää johonki enemmän dieettiä koskevaan paikkaan... :nolo:

Ja kun kyseessä on dieettiaika niin miinuksilla mennään. Kalorit treenipäivinä 1600, lenkkipäivinä 1500-1550 ja lepopäivänä 1400. Suhteessa n. 20%/40%/40% (r/hh/pr). Tuossa on hiukan ongelmaa kun nuo protskut meinaa lähennellä 50% ja hiilarit jäädä 30% paikkeille... Pyrin saamaan hyvistä lähteistä protskua n. 2g painokilo, ja siihen vielä muut päälle.

Mun mielestä hiilareita voi nostaa protskujen ja rasvan kustannuksella. Ilman että koskee kokonaiskalorimäärään.

Treeni määrät ei mielestäni lähentele liiallisuuksia ollenkaan.

Riippuu paljon yksilöstä. Muilla on vaikea sanoa miten paljon sinä kestät treeniä. Myös sun tyylsi treenata vaikuttaa varmasti myös tosi paljon, treenin kovuus siis. Kokeilemalla tuo selviä, vain ja ainoastaan. Itse en pitäisi kuitenkaan mitenkään mahdottomana tuollaista viikko-ohjelmaa, jos vaan yleiskuntosi on hyvällä tasolla.

Itse treenaan joka päivä viikon aikana ja enkä ole tullut ylikuntoon. Mutta vastaavastin pidän kevyenviikon eli näin 3viikkoa kovaa ja 1kevyt viikko.

Originally posted by NHB
Myös sun tyylsi treenata vaikuttaa varmasti myös tosi paljon, treenin kovuus siis.

No sen voin sanoa että verenmaku suussa treenaan poikaystävä piiskurina... eikä varmasti päästä vähällä... :whip:

Yhessä ois parantamisen varaa, eli lihashuollossa... siitä varmaan on aika paljon tuo palautuminen kiinni.

Mitä ootte muuten mieltä noista "mässypäivän" kaloreista, eli onko järkeä rajoittaa ne tuohon max 2500? Se on ainakin ettei mee ihan överiksi niinku yleensä on menny... mutta yhden oon ehtiny pitää, ja illalla oli jo huutava nälkä kun kalorit oli täynnä jo kuuden aikoihin... (Ois varmaan ollu järkevämpää syödä 5 annosta kaurapuuroo sen lakupussin sijasta ;) ).

edit: Sauron, joo mullakin on se neljäs kierto sitten salitreenin suhteen kevyt, eli n. 70% painoilla normaaleista sarjapainoista.

Kyllä minunkin mielestäni yksi päivä viikossa riittää...ja tarvittaessa sitten pitää vaikka pari päivää lepoa jos siltä tuntuu!!

Itselläni ei yleensä ole kun se yks lepopäivä viikossa ja pari kuukautta nyt on menty aika kovaa...välillä aina kevyemmin kun siltä tuntuu ja pari lepopäivää!!

Kuuntelet vaan omaa kehoa...siitä se lähtee!!

Suositut

Back
Ylös Bottom