Onko voimapyörällä tullut tulosta?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mikko83
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Suosittelen ekakertalaisia tekemään liikkeen ihan suosiolla polvillaan.
Mulla tuli ekan kerran jälkeen selkä kipeäksi, siitä lähtien olen ottanut pienen lämmön/venyttelyn ennen voimapyörää. Vaikuttaa ainakin mulla joka ainoaan vatsan seudun lihakseen, hyvä laite.

Kemmeri sanoi:
Sama täällä eli tangolla ja punnuksilla rullaillaan kun ei ole käytössä tuollaista rollaattoria. Ajanee saman asian tai ehkä jopa parempi, kun vastusta voi lisätä kunnon kohentuessa.

Lisääntyykö se vastus merkittävästi, kun niitä kiekkoja lappaa enemmän?
Jos tangossa on laakerointi kunnossa niin kevyesti kai sitä pyörittelee... No, en tiedä kun en ole tangolla voimapyörää tehnyt.

Voimapyörä on kunigasliike. Kannattaa vain aloittaa varovasti ja tehdä ensin polviltaan pari kolme sarjaa 20 toiston verran. Pari kertaa viikossa.

Hyvä lisä muun vatsatreenin ohella. En silti suosittele ylipäätään tekemään vatsoja enempää kuin kerran tai pari viikossa.

Tein muuten aikoinaan oman ennätyksen; 16 toistoa voimapyörää suorinjaloin. Käy paine kylläkin olkapäille ja alaselälle aika lailla. OLKAA VAROVAISIA!

Jackie Chanhän teki tota voimapyörää jossain leffassa kuin vettä vain. On siinä vasta teräsvatsainen pirulainen!!

Itse sain :joulu3: tänä jouluna voimapyörän. Tällä viikolla meni suorinjaloin 1+1+1+1. Kurko liike ja vaikea kun mikä. Vatsalihakset kyllä saa kyytiä. 16 toistoa on sitten tavoitteena. Sulla kyllä taitaa olla optimaaliset välitykset ko. liikkeeseen.

Todella hämärää.. Mä en saanut suorinjaloin vähän aikaa sitten yhtään, mutta rupesin tekee polviltani tuota 15kg painoliivi päällä 4x10 sarjoissa kun ilman lisäpainoa kävi turhan helpoksi. Nyt kokeilin ihan testimielessä suorinjaloin taas pitkästä aikaa, niin meni 4 toistoa! Muutamassa kuukaudessa tullut hyvin kehitystä tuossa liikkeessä.

EDIT: Noita voimisteluliikkeitä on tullut tehtyä kanssa tuona aikana paljon, nojavaakatreeniä ja L-istuntaa. Ehkäpä noilla on vaikutusta asiaan.. Tiedä häntä.

Wwanha, mutta kysymys kuuluu, että kun teen voimapyörätreeniä, niin keskiselkään(korkeus vähän navasta ylöspäin selkärangan kohdalle) tulee sellainen pistemäinen kipu, niin kuin sellainen taittumisesta johtuva, varsin epämiellyttävä ja ennen kaikkea epäilyttävä. Tekniikkaa olen tutkinut ja se on mielestäni kohdallaan, eli mistä tuo voisi johtua vai tarkoittaako tuo, että selkä on sitä sorttia, että joutaa jäädä liike tekemättä? Jäi viimeksi liikesarjat puoliväliin kun en uskaltanut tehdä enempää. Voisiko tuo johtua heikoista selkä/vatsalihaksista, koska hieman samankaltaista mutta laajemmalle alueelle tuntuvaa kipua tulee myös seisaalta tehdyssä pystypunnerruksessa?

Suositut

Back
Ylös Bottom