Onko voimapyörällä tullut tulosta?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mikko83
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Ikä
41
Eli millasia tuloksia ootte saaneet aikaiseksi kyseisellä laitteella? Eilen tuli tommonen hommattua ja olis tarkotuksena sitä myös käyttää. Hyviä treenivinkkejä otetaan vastaan...

On tullut, kasvanu muiden vatsalihasliikkeiden toistomäärät huomattavasti siitä kun otin tuon mukaan. Ei se pelkästään tuon liikkeen ansiota ole mutta suurilta osin kyllä. Erittäin tehokas liike ja joka kerta kun tuota tekee niin seuraavana päivänä on massu perkeleen jumissa :)

Parhaiten toimii kun vetää kädet suoriksi ja nenän melkein lattiaan kiinni. Pitää vaan kattoa ettei selkä pyöristy liikaa taakse päin, oma selkä ei ainakaan tykkää kun olen tämmönen lievästi selkävammainen.

Sit kun tulee jo paljon toistoja niin lisää vastusta siten, että pistää jalat suoriksi ja päkiät lattiaan. Siitä sitten heilumaan vaan. :)

Mulla on aina ollut vähän ongelmia olkapäiden kanssa ja voimapyörä vain pahensi sitä. Eli vatsan treenaamisessa on oiva peli, mutta mun olkapäillä sitä ei säännöllisesti pysty ilman ongelmia tekemään. :(

Itse teen voimapyörää suoralla tangolla, ja jos ei tarpeeksi tunnu niin lisää painoa tankoon. Ja nokkaa on hyvä käyttää lattiassa, varsinkin alasmeno ottaa vatsaan ihan tosissaan. Teetkös sitten polviltas vai suorin jaloin kyseistä liikettä? Itse en kykene vain polviltaan tekemään järkevästi. Itse ainakin olen huomannut kehitystä liikettä tehdessäni. Vatsarutistukset lisäpainoin inclinenäkin tuntuu jo leikiltä tuon jälkeen :evil: . Itse teen voimapyörää ja sitten vielä päälle vatsarutistuksia päälle niin lähtee viimesetkin mehut vatsasta...

Että sellasta...

Voimapyörä on kunigasliike. Kannattaa vain aloittaa varovasti ja tehdä ensin polviltaan pari kolme sarjaa 20 toiston verran. Pari kertaa viikossa.

Hyvä lisä muun vatsatreenin ohella. En silti suosittele ylipäätään tekemään vatsoja enempää kuin kerran tai pari viikossa.

Tein muuten aikoinaan oman ennätyksen; 16 toistoa voimapyörää suorinjaloin. Käy paine kylläkin olkapäille ja alaselälle aika lailla. OLKAA VAROVAISIA!

Jackie Chanhän teki tota voimapyörää jossain leffassa kuin vettä vain. On siinä vasta teräsvatsainen pirulainen!!

Hyvä laite tuo on. Varmasti saa tuntuman vatsaan, mutta varovainen pitää tosiaan selän/olkapäiden kanssa olla, että ei tule turhia loukkaantumisia. (sitä selkää saa oikeasti jännittää, että ei pääse taipumaan)

training_day sanoi:
(sitä selkää saa oikeasti jännittää, että ei pääse taipumaan)
Sehän kuuluisi olla "köyryssä". Ainakin tuo lopetti mulla selkäkivut voimapyörää tehdessä.

Pecman sanoi:
Sehän kuuluisi olla "köyryssä". Ainakin tuo lopetti mulla selkäkivut voimapyörää tehdessä.

Sitä mä tuossa yritin hakea, mutta en näemmä osannut suomeksi sanoa :D
Siinä vaan jos antaa olla selän ns. rentona niin vatsan painolla retkahtaa mukavasti alas ;)

Timba79 sanoi:
Mulla on aina ollut vähän ongelmia olkapäiden kanssa ja voimapyörä vain pahensi sitä. Eli vatsan treenaamisessa on oiva peli, mutta mun olkapäillä sitä ei säännöllisesti pysty ilman ongelmia tekemään. :(

Mulla taas alaselkä ei oikein tykkää tuosta liikkeestä, vaikka tehokas onkin.
Tullut tehtyä silloin tällöin, ettei ressaa liikaa selkää.

inflames sanoi:
Mulla taas alaselkä ei oikein tykkää tuosta liikkeestä, vaikka tehokas onkin.
Tullut tehtyä silloin tällöin, ettei ressaa liikaa selkää.

Sama... Ehkä meillä on vain senverran heikko pakki. :)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Toimii. Muutamaan kuukauteen en tehnyt ja nyt kun kokeilin niin aamulla ei päässyt sängystä ylös muuten kun käsien avulla. Kannattaa tehä hallitusti ja keskittyä tekemään liike nimenomaan vatsalihaksilla. Monet yrittää tehä liiaksi käsillä/latseilla. Ite pidän kädet aavistuksen koukussa niin ei tunnu niin paljoa olkapäihin.
Ai niin käskekääpä kaverin laittaa 15-25kg levy yläselän päälle. Tulee muuten kummasti lisävastusta... :whip:

sumutin123 sanoi:
Suomeksi?
Eli ei päästetä selkää notkolle vaan päinvastoin, pidetään semmonen "kissanselkä" koko ajan. Perkele kun on vaikea selittää. :D

Habanlimppu sanoi:
Ite pidän kädet aavistuksen koukussa niin ei tunnu niin paljoa olkapäihin.

Noin teen itsekin, vie tosiaan rasitusta pois olkapäistä.

Itse ostin Prismasta 10 eurolla tuollainen voimapyörän. Toimii ihan hyvin, tosin en tiedä kuinka painavia henkilöitä tuo kestää, ontto alumiiniputki ja muoviset pyörät kuitenkin.

Liikkeenä pirun kova, mutta kannattaa tosiaan tehdä oikein, muuten on selkä aika rasituksella. Itsellä on tässä nyt jo parisen viikkoa ollut alaselkä ihan homon kipeä, luullakseni juuri väärällä tekniikalla tehdyn voimapyörän ansiosta. Ensi viikolla kyllä lääkäriin, jos ei yhtään helpota.

Itse teen mieluummin vaikka 10x5 hidasta ja hallittua toistoa. Pysyy pienissä toistomäärissä tekniikka paremmin kurissa eikä juuri tule noita selkäongelmia.

Bisley sanoi:
Tein muuten aikoinaan oman ennätyksen; 16 toistoa voimapyörää suorinjaloin. Käy paine kylläkin olkapäille ja alaselälle aika lailla. OLKAA VAROVAISIA!

Voin allekirjoittaa tämän! Kerran olen kokeillut suorinjaloin ja sain 2 toistoa tehtyä, kunnes oli pakko lopettaa alaselän räjähtämiseltä välttyäkseni.

On muuten ihan "kohtuullinen" tulos tuo 16x suorinjaloin. :kippis1:

Eipä hirveesti mutta se onkin oma syy. Alaselkä tuppaa jumittamaan tuota tehdessä vaikka kuinka pitää jännityksen vatsassa ja yrittää pitää selkää köyryssä. Joko tekniikka viduillaan tai sit vaan nuo syvät vatsalihakset on tolkuttoman huonossa kunnossa. Alkuinnostuksen jälkeen jäi siis aika vähille tuo liike. Yritän petrata, anteeksi.

Toisaalta sitä on ollut aina notkoselkä ja pallovatta että oisko jopa rakenteellista heikkoutta...yhyy... :whip:

Erutrotti sanoi:
Itse teen voimapyörää suoralla tangolla, ja jos ei tarpeeksi tunnu niin lisää painoa tankoon.

Sama täällä eli tangolla ja punnuksilla rullaillaan kun ei ole käytössä tuollaista rollaattoria. Ajanee saman asian tai ehkä jopa parempi, kun vastusta voi lisätä kunnon kohentuessa.

Suositut

Back
Ylös Bottom