onko treenisi sidottu viikonpäiviin?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja rontus
  • Aloitettu Aloitettu

GOOD MORNING

BCAA, EAA, MSM, GLUTAMIINI, VIHERJAUHEET

-40%
ajatteli tässä että kuinka monella on treeni rutiineina tehdä jokin tietty harjoitus tiettynä viikonpäivänä. eli onko aina penkki ja hauis treenit maanantaisin?

itse treenaan voimannostoa hieman muunnellulla wsb tyylillä ja treeni kiertoni on aika epäsäännöllisen epäsäännöllistä. pyrin siihen, että aina treeni jälkeen on lepopäivä tai kaksi, mutta poikkeus vahvistaa säännon. yritän siis pitää kierron ton näköisenä:

1 ma: max kyykky
2 ti: lepo
3 ke: max penkki
4 to: lepo
5 pe: veto/nopeus kyykky (vuoroviikoin)
6 la: lepo
7 su: nopeuspenkki
8 ma: lepo
9 ti: max kyykky jne.....

itselleni sopii hyvin tälläinen treeni jossa treenipäivät "kiertää" viikosta toiseen eri päiville. ei tarvitse joka maanantai mennä kyykkäämään alkoholilla turmellun maksan kanssa... :urjo:

mielipiteitä?

Mä treenaan WSB:tä ja vaihtelen aina aika ajoin siten, että välillä treenit on päiviin sidottuna:

Ma: ME kyykky/veto/julle
Ke: ME penkki
Pe: Nopeus jumppa kyykylle ja vedolle
Su: Nopeus jumppa penkille

Välillä pidän jaksoja jolloin treenipäivät ovat esim. Ma, Ke ja Pe ja sama 4-jakoinen systeemi venyy siten seuraavalle viikolle ja uusi kierto aloitetaan vanhan jälkeen.

Ja tietysti välillä joutuu antamaan periksi treenipäivienkin suhteen, kuten esim tänään Ti täytynee käydä rimpuilemassa eilen väliin jäänyt jumppa.

Tollainen treenin kierrättäminen on mielestäni ihan fiksua, jos kärsii kiinteistä huonoista viikonpäivistä, kuten esim. maanantai pahoinvoinnit. Näin ei aina yksi ja sama treeni kärsi huonoista viboista. Itselläni ei huonoa päivää tuossa muodossa esiinny vaan harjoituksellinen "känkkäränkkäpäivä" saattaa osua mihin päivään tahansa.

Melko pitkälle tulee treenattua seuraavasti:

MA: Lepo
TI: Max penkki (joku penkin variaatio + apuliikkeet ojentajille ja yläselälle)
KE: Max kyykky/veto (joku kyykyn tai vedon variaatio + apuliikkeet takareisille ja vyötärön lihaksille)
TO: Lepo
PE: Dynaaminen penkki (nopeusvoima penkki + apuliikkeet ojentajille, olkapäille ja haubereille)
LA: Dynaaminen kyykky/veto (nopeusvoima boxikyykky ja/tai nopeusvedot + apuliikkeet vyötärön lihaksille ja etureisille)
SU: Lepo

On löyhästi sidottu. Joskus saatan jostain syystä siirtää treeniä. Yleensä menee näin:
MA: Kyykky
KE: Penkki
PE: Veto
SU: Penkki2

On aika pitkälle sidottu, mutta maanantai ei ole penkkipäivä. Yhteen aikaan oli, mutta kun kaikki samalla salilla kävijät rupesivat pitämään maanantaita penkkipäivänä, ja salilla on vain yksi penkki, oli pakko vaihtaa systeemiä. Nykyisin maanantai on mave- tai jalkapäivä. Kun sunnuntain on levännyt, on mieluisinta pitää ison raudan treenit maanantaina. Penkki sijoittuu joko tiistaille tai keskiviikolle, yleensä edelliselle, koska se on kevyempi penkkipäivä, ja kärsii tehdä heti rankan vetopäivän jälkeen. Lauantai on kyykkypäivä.

Su: Kyykky 1

Ma: Penkki 1

Ti: Kyykky 2

Ke: Penkki 2

To: Veto

Pe: Penkki3

Ite pyrin jatkossa käymään
MA: Rinta, olkapäät
TI: Selkä
TO: Ojentajat.

Jalka ja hauis päivät sitten vaihtelevat kiireiden mukaan, mutta otetaan kuitenkin.

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Sidottu on:

La
Ma
Ke

Mutta itse ohjelmassa on neljä "päivää" joten menee joka viikko "yks yli". Toistaiseksi on sopinut älyttömän hyvin. On vaihtelua ja minulle sopivat lepojaksot. Lisäksi voi siirrellä pari päivää sinne tänne fiiliksen ja muun siviilielämän tarpeiden mukaan. Tällä logiikalla aion jatkaakin! Tosin kun loppuu dieetti niin voi olla että siirryn 4/viikko tahtiin. Riippuu siitä koitanko sen jälkeen pysyä samassa luokassa vai annanko kertyä painoa... se jääpi kesäksi päätettäväksi.

Pyrin treenaamaan tietyn treenin tiettynä viikonpäivänä, mutta vuorotyöt sotkee ja joutuu soveltamaan. En jätä treeniä tekemättä jos se sattuu työpäivälle vaan siirrän paremmalle päivälle. Sitten taas työvuorojen salliessa pyrin pääsemään MA penkki, KE veto, PE penkki II ja SU kyykky rytmiin.

Ei helvetissä oo sidottu viikonpäiviin! Vaikka kuinka paljon raudan kolistelua rakastankin, niin ei onnistuisi minulta olla aina samana viikonpäivänä vapaa tai edes halukas treenaamaan. Puntinnosto on kyllä päivittäin monta tuntia mielessä, mutta tarkka viikonpäivä rajoittaisi elämääni kyllä ihan liikaa. Menisi kyllä maku ja äkkiä. Tärkeintä on et pysyn kierrossa jonka oon valinnu eli seuraava treeni on aina se joka kierron mukaan seuraavaksi kuuluu olla.
Jos pakottavista syistä jäisi esim. sunnuntain selkätreeni välistä, niin miksi oottaisin seuraavaan sunnuntaihin? Tietysti teen sit selän seuraavana heti kun voin.

Ei oo sidottu. 6 päivän palautuksella kyykky ja veto. penkki 3 päivän palautuksella. eli jos maanantaina on kyykky sunnuntaina on seuraava kyykky. Eli koko ajan muuttuu ,mutta jos ei huvita reenata tai muuten tunnu hyvältä niin siirrän päivällä treeniä.

Ei ole mullakaan sidottu päiviin, koska kaikki päivät ei oo samanlaisia! mulla on vaan ohjelma minkä suoritan mahdollisimman hyvin viikossa.

Ei ole. Vloput pyhitetty levolle.

Viimeisen parin vuoden ajan olen treenannut melkein poikkeuksetta samat lihasryhmät samoina viikonpäivinä. Apuliikkeet ja painotus pää- ja apuliikkeiden välillä vain muuttuu. Reenit oon ryhmitelly seuraavasti:

MA: kyykky :wall:
TI: kevyt penkki
KE: -
TO: vedot ja välillä kevyt kyykky
PE: -
LA: penkki :kippis1:
SU: :zzzz:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom