Onko tässä mitään järkeä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja J..
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
http://bodyspace.bodybuilding.com/Jusu/?logout=true

Tuolta sitten voi seurailla kanssa mua, jos jotain muutakin kiinnostaa kuin vain Nnaikouta. Noi mitat on vähän vanhoja, koska ei ole ollut aikaa alkaa pahemmin mittailemaan enkä edes tiedä onko oikeista kohtia otettu. Mut itseäni varten ne nyt kuitenkin on vaa nii ihan sama :)
Mihin sä sen kaiken tietotaidon käytät kun ei kerta tuloksissa näy :wtf:. Itse olin treeniurani alussa jopa paremmissa "lihoissa" kuin sinä nyt, joten sinuna jättäisin sen valmentajan siksi aikaa väliin, kunnes olet itse saanut rakennettua kunnon pohjan alle.

Mihin sä sen kaiken tietotaidon käytät kun ei kerta tuloksissa näy :wtf:. Itse olin treeniurani alussa jopa paremmissa "lihoissa" kuin sinä nyt, joten sinuna jättäisin sen valmentajan siksi aikaa väliin, kunnes olet itse saanut rakennettua kunnon pohjan alle.

No jokaisella on ollu omat lähtökohdat. Mulla nyt sattui olemaan huonosta menneisyydestä johtuen aika luurankokeho olemaan. Ja en tiedä mihin se kaikki "tietotaito" sitten menee, ehkä jaan sen liiaksi kaikille pakkislaisille ja ei jää itselle enää ollenkaan... Okei tiiän, että yritän vaa selitellä sitä etten oikeasti mitään osaa :D

- - - Updated - - -

Ei mun uskottavuus sua kohtaan ainakaan mihinkään kadonnut :rock:

Sitäpaitsi miksi olisi kadonnut, koska kuvassahan näkyy ihan hyvässä kunnossa oleva bodimies! Jos ruvetaan katseleen näitä 17-18 vuotiaita niin harvassa on loppujenlopuksi ne, jotka ovat noin hyvässä kunnossa ja vieläpä noinkin kireässä! Tosta on helvetin hyvä jatkaa eteenpäin samalla innolla..

btw. ylempänä puhuttiin tästä tikasta.. paljonko se pyysi tosta ruokailu- ja saliohjelman antamisesta?

Kiitos taas, sä ainakin osaat tsempata! :) Ja Tikan ruokavalio + ohjelma oli muistaakseni 159€ ja jos nettivalmennusta haluu niin 79€/kk ja sopimukset 3kk kerrallaan.

Mulla ei ole mitään sanottavaa tuohon valmentaja-asiaan, mutta halusin tulla anyways sanomaan, että tsemppiä tuleviin kisoihin ja kehitykselle! Melkoinen ero tuossa edellisen sivun kuvissa! Itse painin samassa ikäluokassa ja ehkä siitä johtuen herätti mielenkiintoa tämä ketju, keep it going duude :)

EDIT: unohtui mainita että kunnossa olet suurinpiirtein valovuoden meikää edellä : D

Tiedätkös, sun tarinas kuulostaa aika pitkälti mun omilta kokemuksilta :) Omat lähtökohtani 13-vuotiaana oli 188cm/60kg, nyt olen 15v ja paino on 82kg. Samalla tavalla kuin säkin, oon lukenut kahden ja puolen vuoden ajan melkein kaiken, mitä netistä punttiasioista löytyy - sekä myös kaikenmoisia kirjoja. Oon seurannut sun kommentteja suurissa määrin eri ketjuissa, ja mun mielipiteeni on, että tässä kohdassa vielä en panostaisi valmennukseen.

En halua vähätellä yhtään sun tietojasi asioista, mutta musta tässä vaiheessa saliuraasi olisi tärkeämpää syventyä aiheeseen itse, opiskella oikeasti paljon enemmän anatomiaa, fysiologiaa, ihmisen biologiaa, kaikkea mahdollista. Osta netistä yliopistotasoisia kirjoja aiheeseen liittyen ja perehdy aiheeseen toden teolla. Pakkista ja bb.comia lukemalla voi helposti luulla tietävänsä "kaiken oleellisen" treenaamisesta ja biologiasta, mutta kun aihetta ryhtyy itse tutkimaan, voi huomata, että suurin osa ohjeista ja viisauksista on aika pitkälle mututuntumalla annettua dogmaa, jonka perusteista ei kovinkaan usein edes välitetä. Esim: "proteiinia 2g/painokilo, rasvaa 1g/painokilo ja loput hiilareita" voi kuulostaa ihan hienolta jutulta, mutta onko ohjeen antajalla nyt oikeastaan yhtään käsitystä siitä, miksi hän noin sanoo? Perustelut ovat usein tämäntyyppisiä: "Oon kuullut että proteiinia tarvitsee paljon lihaksen ylläpitoon dieetillä, ja tota rasvaa tarvitsee niinkun hormooneihin niinku." Taikka sitten, jos perustelijana on joku ihmedieetin/muun vastaavan kirjoittaja: ""this study + that study must mean blah blah, plus bogus testimonial, so buy this book!" Toisin sanoen he toistavat vain dogmia, eivätkä kyseenalaista lainkaan, mikä on se oleellisin asia!

Kun sitten ehkä viidentoista vuoden vuoden kuluttua olet tiesi päässä, ja tiedät ihmisen biologiasta ja fysiologiasta kaiken oleellisen, niin, että jokainen dogmasi ja neuvosi perustuu tutkittuihin biologisiin faktoihin, saatat huomata, että tiedät tarkasti, miten ihminen tulee voimakkaammaksi, miten lihas kasvaa, miten rasva palaa, aivan solutasolle asti - et tarvitse bodyfoorumien dogmia. Ja sitä paitsi opiskelu itsessään on erittäin antoisaa :)

Noh, tästä tuli vähän turhaa lörpötystä. Kuitenkin, pääpointtini on se, että opiskele huomattavasti lisää äläkä hanki valmentajaa. Treenatessa käytä jotain simppeleitä, hyväksihuomattuja ohjelmia, mutta kyseenalaista kaiken aikaa niiden perusteet, ja etsi aiheesta tietoa. Älä luota pelkästään muiden mielipiteisiin ja kokemuksiin, vaan pähkäile itse asioita, ja ole kärsivällinen.

(ja toivottavasti mun mielipiteitä ei nyt sitten huitaista alas vain iän takia :D)

En mä ainakaan vähättele tota tekstiä sen takia, että olet 15v, koska sisältö sen määrittää, ei ikä :) Hyvää asiaa tuossa oli ja pitäisi varmaa ostellakin jotain kirjoja ynnä muuta, mutta nyt en valitettavasti kerkeä enää yhtään "ylimääräistä" kirjaa alkaa lukemaan kirjoitusten takia :( Ehkä sitten, kun on ne saatu tuossa keväällä alta pois ellei tossa syksyllä/talvella jo kerkeä.

... vaan se vipuvarsipenkki tehdään rintapäivän pääliikkeenä tuhannella varovaisella toistolla...
Tämä pitää paikkansa monissa tapauksissa ja personal trainereiden opastusta kannattaakin ottaa vastaan hyvin kriittisesti. Jos kuitenkin puhutaan kunnon valmentajista niin se valmennus on oikeasti pätevää. Esimerkiksi täälläkin on nimeltä mainittu turkulainen herra, jota mä uskaltaisin lukemani ja näkemäni perusteella väittää melko luotettavaksi valmentajaksi. Olen siis nähnyt livenä, videolla, lukenut kirjoituksia ja nähnyt valmennettavia.
Neuvon ja varmasti vähintään yhtä hyvän saat siltä salin isolta janterilta hintaan 0€.
Ja tähän täytyy sanoa, että ei se koko ja voima vielä kerro kuinka hyviä neuvoja henkilö antaa. On lähemmäs 300kg vetäjiä, jotka vakaasti ovat sitä mieltä että selkä mutkalla on hyvä vetää koska nousee enempi. Muutenkin osaaminen ja opettaminen ovat aivan eri asia. Vaikka joku osaa itse treenata hyvin, ei välttämättä osaa ollenkaan neuvoa toista.
Toisaalta pienempi ja heikompikin saattaa olla hyvä valmentaja. Maailman vahvimmilla ihmisilläkin omat valmentajat ovat aikalailla pienempiä kuin valmennettavat. :D On tietysti selvää että näissä tapauksissa valmentajat ovat erittäin kokeneita, mahdollisesti joskus itsekin olleet maailman huipulla.

Sitten mitä tohon Kiinanpojan kommenttiin tulee, niin sehän on päivän selvää että kaikilla on erilaiset lähtökohdat. Ja ihan sama millä tasolla tietotaito on, ei se takaa nopeaa kehitystä, koska kehonmuokkaus varsinkin lihaskasvun osalta on erittäin hidasta hommaa. Vaikuttaa siltä että Kiinanpoika itse on aika pihalla koko touhusta ja epäilen vahvasti että hänen "paremmissa lihoissa" oli lähinnä rasvakudosta joka omasta mielestä näytti lihakselta.
Joka tapauksessa, kuten mä aiemmin sanoinkin, ei lyhytaikaisesta valmennussuhteesta kovin merkittävää kehitysboostia saa. Hyöty täytyy ottaa jostain muusta.

PS. Itsekin lähdin mitoista 186/60, johon tuli intissä 4kg, minkä jälkeen alkoi saliharrastus ja siitä kolmisenkymmentä kiloa vielä päälle. Jos jotain fiksua pitäis viestin loppuun sanoa, niin "hitaasti mutta varmasti".

Tässä savolaisen treeniohjelma kirjasta supermassa (keskitason)

jalat:
reisiojennus 2x6-8*
smith-kyykky/prässi 2x6-8*
reisikoukistus maaten 2x 8-10***
pohkeet istuen 2x6-8*
pohkeet seisten 2x8-10***

olkapäät/ojentajat
pystypunnerrus smithissä 2x6-8*
viparit sivulle seisten kp 2x6-8*
viparit taakse 2x6-8***
ranskalainen punnerrus alaviistossa 2x6-8*
taljapunnerrukset 2x6-8***

selkä/pohkeet
alatalja kapealla kahvalla 1x6-8*
alataljaveto kapealla suoralla kahvalla 1x8-12***
ylätaljaveto leveällä otteella 2x6-8*
mave tai polvista veto 2x6-8
olankohautukset tangolla 2x6-8*

rinta/hauis
vinopena smithissä 2x6-8*
penkkipunnerrus kp 2x6-8*
flyes kp 2x6-8***
taljahauiskääntö scott-penkissä 2x6-8*
hauiskääntö kp seisten 1x6-8***
hammerkääntö 2x8-10**
rannekääntö tangolla 2x8-10***

* VAIN EKA SARJA tehdään pudotussarjana, eli ensin 6-8toistoa + pari pakkotoistoa, vähennä painoa pari kertaa ja ota vielä pari pakkotoistoa ennen lopettamista. Toinen sarja on suora sarja, jossa teet 8-12 toistoa puhtaalla tekniikalla ja hyvällä kontrollilla. ekan sarjan ei siis tarvitse olla niin tyylipuhdas.

** Ekassa sarjassa toistoja niin monta kuin menee ja 2 rest/pause sarjaa päälle ja pari pakkotoistoa loppuun. Toinen sarja lähtee tähän putkeen pienemmillä painoilla ja pidempänä sarjana.

***pelkkä suora sarja ja pakkotoistot päälle

Esim.

ma olkapäät ojentajat
ti reidet pohkeet
ke lepo
to rinta hauis
pe selkä
la lepo
su lepo

tai joka toinen päivä treeni joka toinen lepo, jolloin kierto kestää 8päivää

melkeinpä 2-3viikkoa tätä ja yksi viikko ns pumppiviikko (toistot 20-30)

Ja sanomattakin selvää, että smithissä tehtävät liikkeet voi tehdä vapaalla tangollakin.
Laittaisin myös sjmv:n tonne jalkapäivälle

Tässä savolaisen treeniohjelma kirjasta supermassa (keskitason)

jalat:
reisiojennus 2x6-8*
smith-kyykky/prässi 2x6-8*
reisikoukistus maaten 2x 8-10***
pohkeet istuen 2x6-8*
pohkeet seisten 2x8-10***

olkapäät/ojentajat
pystypunnerrus smithissä 2x6-8*
viparit sivulle seisten kp 2x6-8*
viparit taakse 2x6-8***
ranskalainen punnerrus alaviistossa 2x6-8*
taljapunnerrukset 2x6-8***

selkä/pohkeet
alatalja kapealla kahvalla 1x6-8*
alataljaveto kapealla suoralla kahvalla 1x8-12***
ylätaljaveto leveällä otteella 2x6-8*
mave tai polvista veto 2x6-8
olankohautukset tangolla 2x6-8*

rinta/hauis
vinopena smithissä 2x6-8*
penkkipunnerrus kp 2x6-8*
flyes kp 2x6-8***
taljahauiskääntö scott-penkissä 2x6-8*
hauiskääntö kp seisten 1x6-8***
hammerkääntö 2x8-10**
rannekääntö tangolla 2x8-10***

* VAIN EKA SARJA tehdään pudotussarjana, eli ensin 6-8toistoa + pari pakkotoistoa, vähennä painoa pari kertaa ja ota vielä pari pakkotoistoa ennen lopettamista. Toinen sarja on suora sarja, jossa teet 8-12 toistoa puhtaalla tekniikalla ja hyvällä kontrollilla. ekan sarjan ei siis tarvitse olla niin tyylipuhdas.

** Ekassa sarjassa toistoja niin monta kuin menee ja 2 rest/pause sarjaa päälle ja pari pakkotoistoa loppuun. Toinen sarja lähtee tähän putkeen pienemmillä painoilla ja pidempänä sarjana.

***pelkkä suora sarja ja pakkotoistot päälle

Esim.

ma olkapäät ojentajat
ti reidet pohkeet
ke lepo
to rinta hauis
pe selkä
la lepo
su lepo

tai joka toinen päivä treeni joka toinen lepo, jolloin kierto kestää 8päivää

melkeinpä 2-3viikkoa tätä ja yksi viikko ns pumppiviikko (toistot 20-30)

Ja sanomattakin selvää, että smithissä tehtävät liikkeet voi tehdä vapaalla tangollakin.
Laittaisin myös sjmv:n tonne jalkapäivälle

Aika vähän sarjoja nelijakoiseen. Ja selkä kannattaa heittää reisien ja pohkeiden tilalle jos tuolla esimerkkikierrollas tekee, ei ole mukavaa vääntää selkää jos edellispäivänä on hauikset murjottu.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
^Hyvä, että laitoit ohjelman, mutta kyse ei nyt ollut siitä, ettenkö saisi painoja laittaa lisää tankoon tai etteikö minulla jo ohjelmaa olisi. (En uskalla laittaa vielä hyvää, sillä ohjelma on hyvä vasta, kun se on todettu toimivaksi ja itellä ollut nyt 3vk vasta käytössä. Silti muut ovat todenneet hyväksi.)

Tossa viestittelinkin sähköpostitse tuon nimeltä mainitun turkulaisen valmentajan kanssa ja häneltäkin jotain kommenttia sain. :)

Kerkisin käyttämään 6vk tuota Nortonin esimerkkiohjelmaa ja toimi. Sen voin suoraan sanoa. Painoja sai korotella joka treenissä noiden 6vk aikana ja tuntui hyvältä. Täällä on oma threadikin tuolle PHATille, niin selaas sitä ja laita kysymyksii sinne, jos tulee mieleen. Vastaan mielelläni.

Mites J touhut etenee? Vieläkö on tavoitteena lavoille nousu? Onko valmennusta saatu ja paino noussut?

Juu valmennuksessa olin silloin aikoinaan viime elokuusta marraskuuhun (?) ja sain vielä valmennuksen loputtua neuvoja, miten jatkaa. On tässä paino noussut n.12kg viime elokuusta ja kireyden näkee kohta blogista, kun saan vain kirjoiteltua jutun loppuun ja upattua kuvat. Tällä hetkellä tavoitteena olisi kisata 2016, jos ei mitään loukkaantumisia tule ja kuntoon olen tarpeeksi tyytyväinen. Ja tällaisena yleisenä conclusionina voin todeta, että alkuajoista painoa on tullut pyöreästi 30 kiloa kahdessa ja puolessa vuodessa :). VIPit näkee tuolta mun kuvaketjusta jotain kuvia, mutta kaikki ne on tuolla blogissakin tosiaan esillä.

Juu valmennuksessa olin silloin aikoinaan viime elokuusta marraskuuhun (?) ja sain vielä valmennuksen loputtua neuvoja, miten jatkaa. On tässä paino noussut n.12kg viime elokuusta ja kireyden näkee kohta blogista, kun saan vain kirjoiteltua jutun loppuun ja upattua kuvat. Tällä hetkellä tavoitteena olisi kisata 2016, jos ei mitään loukkaantumisia tule ja kuntoon olen tarpeeksi tyytyväinen. Ja tällaisena yleisenä conclusionina voin todeta, että alkuajoista painoa on tullut pyöreästi 30 kiloa kahdessa ja puolessa vuodessa :). VIPit näkee tuolta mun kuvaketjusta jotain kuvia, mutta kaikki ne on tuolla blogissakin tosiaan esillä.

Huh huh. Kovaa settiä! Enpä ole tajunnut tuota blogia katsoa. Pitääpä ruveta seuraamaan. Tsemiä!

Ja tällaisena yleisenä conclusionina voin todeta, että alkuajoista painoa on tullut pyöreästi 30 kiloa kahdessa ja puolessa vuodessa :). VIPit näkee tuolta mun kuvaketjusta jotain kuvia, mutta kaikki ne on tuolla blogissakin tosiaan esillä.

Paljonkos sitten painoit ennen tuota +30kg? Kun näytät todella hoikalta vieläkin :wtf: Siis ei millään pahalla.

Suositut

Back
Ylös Bottom