Onko tämä ohjelma hyvä? miten voisin parantaa sitä?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
38
olen pelannut kiekkoa kymmenisen vuotta, ja aloitin salilla käynnin kk sitten. penkki nousee 80,kyykky 85 ja maasta 80
1. päivä
Kyykky 3 x 10
Vinopenkki käsipainoilla, 3 x 10
Penkki, 3 x 10
Ranskalainen 3 x 8
Hauikset tangolla, 2 x 10
Vasarakääntö 3 x 10
Ojentajat taljalla 4 x 10
Vipunostot sivulle 3 x 10
Vatsat 3 x Max
Selkä 2 x Max
2. päivä
Prässi 3 x 14
Maastaveto 3 x 10
Takareidet koneessa, 3 x 10
Pohkeet seisten 3 x 10
Vinopenkki 3 x 10
Ylätalja eteen 2 x 10
Ylätalja taakse 2 x 10
Kulmasoutu 3 x 8
Rinta 3 x 10
3. päivä
Kyykky, 3 x 10
Penkki, 3 x 10
Pohkeet 3 x 10
Hauikset tangolla, 2 x 10
Ojentajat taljalla 4 x 10
Hartioita tangolla nostellen 3 x 10
Vatsat 3 x Max
Selkä 3 x Max

miten voisin parantaa ohjelmaa? onko tämä hyvä?

Miten kovaa aattelit treenata. Jos jokaisen päivän ja jokaisen sarjan vedät täysillä, niin eipä kauaa mene kun ylikunto kutsuu.

Pikakurssi ylikuntoon... :)

No ei, mutta tipauta tosissaan sarjoista pois, ja keskity tekemään kovaa. Kovaa = Viimeissä toistoissa naama on mutkalla, huuto kovaa ja tuntuu että lihas on räjähtämäisillään kun keskittää kaikki veret siihen... ;)

No niin. Tuossa sun ohjelmassa on ihan liikaa noin kuukauden reenanneelle. Kannattaa säilyttää tuo kolmen päivän jako, mutta vähentää liikkeitä ja tehdä vain aluksi ns. perusliikkeitä= kyykky, taljat, penkki, maastaveto ja olkäpääpunnerrus ja parit sarjat hanskaa ja ojentajaa. Kun pääset jyvälle ja kroppasi tottuu rautaan niin voi mukaan ottaa apuliikkeitä, kuten vipunostot jne. Tärkeää ettet ahnehdi alussa ja tukehdu koko reenaamiseen, ilo pitää säilyttää. Toivottavasti olet myös ottanut punttaamisen huomioon ruokailussa, että saat kehon kipeästi tarvitsemaa proteiiniä ja muutakin energiaa palautumisen tueksi. ;)

Mun mielestä tuossa vasta-alkaja -vaiheessa voi ja jopa kannattaakin tehdä 2 koko kropan treeniä viikossa. Vaikka ma ja to, ihan perusperustreenejä eli näin:

ma:

kyykky 3x10-15
pohkeet 2x12-15
leuanveto 3xmax
penkki 3x8-12
vatsat 2-3 sarjaa

to:

prässi 2-3x10-15
(pohkeet kuten yllä)
maastaveto 2x6-10
(kukaties vielä pari sarjaa kulmasoutu, toistot 8-12)
vinopenkki käsipainoilla 2-3x8-12
vatsat 2-3 sarjaa

Jommalle kummalle päivälle voi vaikka lisäillä sitten olkapäille ja käsille liikkeitä jos siltä tuntuu. Aloittelija ei kuitenkaan saa treenistä niin kovia tehoja irti, että palautuminen muodostuisi ongelmaksi.

Mutta voihan sitä toisaalta siirtyä jo vaikka alusta alkaen kolmijakoiseen ohjelmaan.

siis olen salilla käynyt kk:n, mutta punttia oon tehny kiekossa pari vuotta.

Suositut

Back
Ylös Bottom