Onko tälläsessä mitään järkeä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mankind
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Onkos tälläsestä haukkareiden tekemisestä mitään hyötyä: Teen viisi 35 haukkarin sarjaa 2 tai 3 kertaa viikossa? ja tuo painomäärä millä mä teen niitä on just sen verran et mä jaksan tehdä niitä just ja just 35 per sarja.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
no kai tosta jotain hyötyä on, mutta pudota toistomäärät pienemmiksi.....vaikka viisi 12 haukkarin sarjaa....

Zone-sarja -42%
Semmoset painomäärät, että jaksat nostaa sen just 12 kertaa tai 8 kertaa jne...

edit: mutta kai ymmärrät ettei oo oikeestaan järkee treenata pelkästään niinkin pieniä lihaksia kuin hauikset ovat.

Anonymous sanoi:
Semmoset painomäärät, että jaksat nostaa sen just 12 kertaa tai 8 kertaa jne...

edit: mutta kai ymmärrät ettei oo oikeestaan järkee treenata pelkästään niinkin pieniä lihaksia kuin hauikset ovat.

Kiitän antamistanne tiedoista

Voit kokeilla myös tehdä joka kolmas viikko pitkiä sarjoja (esim 2*30 loppuun asti) ja normaalisti sitten enempi sarjoja lyhemmillä toistoilla (esim. 4*12).

Ja tottakai treenaat muitakin lihaksia huolella...

Mankind sanoi:
Onkos tälläsestä haukkareiden tekemisestä mitään hyötyä: Teen viisi 35 haukkarin sarjaa 2 tai 3 kertaa viikossa? ja tuo painomäärä millä mä teen niitä on just sen verran et mä jaksan tehdä niitä just ja just 35 per sarja.

Minkälainen sun treeniohjelma mahtaa kokonaisuudessaan olla... :rolleyes:

Olen alottelija ja mulla on muutama kysymys

Ensin kysyisin että onko siinä järkeä tehdä pelkkiä haukkareita montaa kuukautta??

Ja kuinka paljon se proteiini vaikuttaa siihen lihastenkasvuun ku syön päivittäin tavallista ruokaa hyvin mutta en mitään erikoisempaa proteiinisörsseliä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mankind sanoi:
Ensin kysyisin että onko siinä järkeä tehdä pelkkiä haukkareita montaa kuukautta??
Ei.

Ja kuinka paljon se proteiini vaikuttaa siihen lihastenkasvuun ku syön päivittäin tavallista ruokaa hyvin mutta en mitään erikoisempaa proteiinisörsseliä.
Tosi paljon.

Yksinkertaistaen lihas kasvaa levossa, kun elimistö korjaa paikkoja suurempia rasituksia varten. Samoin lihaskasvua ajatellen kannattaa toistot jättää luokkaan 8-15. Yksikin haukkaritreeni viikkoon riittää vallanmainiosti, koska selkätreenin yhteydessä paikat saavat kuitenkin toissijaista rasitusta.

Proteiinitarpeen voi hyvin kattaa runsaalla kotiruoallakin. Ja aloittelija erityisesti. Lisäproteiinissa on kuitenkin se hyöty, että se on lähes 100% sitä itseään, jolloin muu ravinnejakauma ei tuo mukanaan esim. läskiä.

Wildemar sanoi:
Yksinkertaistaen lihas kasvaa levossa, kun elimistö korjaa paikkoja suurempia rasituksia varten. Samoin lihaskasvua ajatellen kannattaa toistot jättää luokkaan 8-15. Yksikin haukkaritreeni viikkoon riittää vallanmainiosti, koska selkätreenin yhteydessä paikat saavat kuitenkin toissijaista rasitusta.

Proteiinitarpeen voi hyvin kattaa runsaalla kotiruoallakin. Ja aloittelija erityisesti. Lisäproteiinissa on kuitenkin se hyöty, että se on lähes 100% sitä itseään, jolloin muu ravinnejakauma ei tuo mukanaan esim. läskiä.

Eihän tollasta selkään kohdistuvaa rankkaa treeniä kannata tehdä vielä sillon kun on pituuskasvu meneillään?

Mankind sanoi:
Eihän tollasta selkään kohdistuvaa rankkaa treeniä kannata tehdä vielä sillon kun on pituuskasvu meneillään?

Ei sellasia vääntöjä, joissa selkäranka joutuisi pahasti paineenalaiseksi. Raskaat mavet on todettu yleisesti mahdollisiksi hallatekijöiksi. Hauishan nyt saa treeniä kaikissa selkäliikkeissä, kuten leuanvedossa, ylä- ja alataljassa sekä kulmasoudussa joitain mainitakseni. Tosin kannattaa pyrkiä keskittymään eritoten siihen selän ja lapojen liikutteluun. :thumbs:

Wildemar sanoi:
Ei sellasia vääntöjä, joissa selkäranka joutuisi pahasti paineenalaiseksi. Raskaat mavet on todettu yleisesti mahdollisiksi hallatekijöiksi. Hauishan nyt saa treeniä kaikissa selkäliikkeissä, kuten leuanvedossa, ylä- ja alataljassa sekä kulmasoudussa joitain mainitakseni. Tosin kannattaa pyrkiä keskittymään eritoten siihen selän ja lapojen liikutteluun. :thumbs:

Juuh :P Tää "Hammer curl" ni onkos se sellanen liike jota kannattaa tehdä? vai onko jotain parempia ehdotuksia?

Hauistreenissäkin monipuolisuus rokkaa vaikka hauiksessa on vain 2 eri lihasta ja molemmat aktivoituu noissa niin tuetuissa painottuu brachialis enemmän ja ilman tukea taas kaksipäinen olkalihas. Hammerit ottaa taas enemmän kyynärvarren lihakseen. Ja hommaa itelles kunnon saliohjelma. Sinua vaan vituttaa vanhempana jos oot höylänny haukkaria vuoden ja et muuta oo tehny.

Mankind sanoi:
Ok, tottakai mä nyt muitakin käsien lihaksia treenaan mut noita haukkareita kyl ehdottomasti eniten...

No entäs ne kropan muut lihakset, selkä ?? Jalat ?? Vai tuleeko jalkatreeni siinä kun nostaa hauiksen tekoa varten tangon lattialta ja selkä siinä kun tekee sen hauiksen hirveellä heijarilla?? ;)

Ei oo tarkotus vittuilla, mutta parempi nyt vaan käsittää että kropassa on muitakin lihaksia kuin hauis ja rinta.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom