Onkos pakkiksella paljon tulevia diplomi-insinöörejä eli nyt DIA:n valintakokeeseen valmistautuvia? Itse olen tässä melko laiskasti valmistautunut siihen ja vähän jo nyt pelottaa lopputulos. Eniten arveluttaa ne yo-todistuksen arvosanat, koska niistäkään kun ei ole mitään tietoa vielä niin ei tiedä, paljonko pitäis pisteitä saada kokeesta. Tuolla hikipinkojen foorumilla kävin katselemassa ja siellähän porukka vissiin lukee kaikki kurssikirjat viidettä kertaa läpi niin ihmettelen vain, että onko siinä mitään järkeä jos katsoo vaikka edellisiä pääsykokeita? Eihän siellä kysytä mitään erityisiä asioita periaatteista vaan riittää, kun osaat laskea tehtävät ja hieman selittää periaatteita laskujen väliin. Esseitähän sieltä ei varmastikaan vastaan pomppaa. Mulla ei ollut pienimpänä ajatuksenakaan lukea kurssikirjoja enää, mutta pitäiskö niitä sittenkin vielä availla? Muilla tuntuu jotain Eximian hyperkalliita harjoittelumateriaaleja olevan ja mulla on pelkästään ylioppilastehtävät ratkaisuineen -kirja viimeiseltä kymmeneltä vuodelta.
Millä mietteillä muut lähtee koitokseen?