Onko täällä pääsykokeisiin lukijoita?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 5830
  • Aloitettu Aloitettu
Katotaan nyt jos Laureaan menis turvallisuuspuolta lukemaan.

Sama.

Katotaan jos kutsu tulee pääsykokeisiin niin voi alkaa vähän stressaamaan, mutta eipä tässä vielä oo onneks mitään tehtävissä.

Edit: Ai toi olikin vuoden vanha viesti, noo...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mihin haet? Kovasti ainakin näytät lukevan.
Helsingin yliopistoon maantiedettä. Toi on ylivoimainen ykkösmesta, mutta haen lisäksi vielä Turun yliopistonkin maantieteelliseen ja Helsingin yliopiston geologiaan.

Jos ton pari kuukautta jaksais sen 30 tuntia viikko lukee, niin olis kyllä ihan sairaan hyvin, mutta tuskin ihan siihen pääsen. Yritys on kuitenkin kova. Periaatteessa ei pitäis olla mikään supervaikee päästä, vaikka sisäänpääsyprosentit onkin suht kovat. Aika paljon on kuitenkin varmaan kokeilijoita, kun maantiede on aika helppo käydä pääsykokeilemassa esim. hyvin menneiden yo-kokeiden jälkeen. Mutta aion lukea kohtalaisen paljon, niin sitten voi syyttää ainoastaan omaa tyhmyyttään jos ei sisään pääse. :)

Onkos pakkiksella paljon tulevia diplomi-insinöörejä eli nyt DIA:n valintakokeeseen valmistautuvia? Itse olen tässä melko laiskasti valmistautunut siihen ja vähän jo nyt pelottaa lopputulos. Eniten arveluttaa ne yo-todistuksen arvosanat, koska niistäkään kun ei ole mitään tietoa vielä niin ei tiedä, paljonko pitäis pisteitä saada kokeesta. Tuolla hikipinkojen foorumilla kävin katselemassa ja siellähän porukka vissiin lukee kaikki kurssikirjat viidettä kertaa läpi niin ihmettelen vain, että onko siinä mitään järkeä jos katsoo vaikka edellisiä pääsykokeita? Eihän siellä kysytä mitään erityisiä asioita periaatteista vaan riittää, kun osaat laskea tehtävät ja hieman selittää periaatteita laskujen väliin. Esseitähän sieltä ei varmastikaan vastaan pomppaa. Mulla ei ollut pienimpänä ajatuksenakaan lukea kurssikirjoja enää, mutta pitäiskö niitä sittenkin vielä availla? Muilla tuntuu jotain Eximian hyperkalliita harjoittelumateriaaleja olevan ja mulla on pelkästään ylioppilastehtävät ratkaisuineen -kirja viimeiseltä kymmeneltä vuodelta.

Millä mietteillä muut lähtee koitokseen?

Niin no, fiksu ihminen varmana katsoo sitä kirjaa ja kysyy itseltään osaanko tässä kirjassa olevat asiat. Itsehän kertailin vaan parin viikon ajan aikoinaan vanhoja matikan ja fysiikan DIA-ja yo-tehtäviä ja TKK kutsui.
Itse koin nämä erittäin hyödyllisiksi:
http://media.oulu.fi/takomo/Abi-DVD/valmis/index.html

Itse lueskelen AMK pääsykokeisiin. Aika nollapisteestä sitä lähtee liikkeelle, kun täysin perus asiat on unohtunut. 2 vuotta sitten hain ensimmäisen kerran ja tein sen virheen, että jäin odottamaan pääsykokeisiin kutsua enkä lukenut sitä ennen. Kun kutsu postiluukusta tipahti, niin koe oli viikon päästä siitä. Eipä sitä sisään päässyt.

Niin no, fiksu ihminen varmana katsoo sitä kirjaa ja kysyy itseltään osaanko tässä kirjassa olevat asiat. Itsehän kertailin vaan parin viikon ajan aikoinaan vanhoja matikan ja fysiikan DIA-ja yo-tehtäviä ja TKK kutsui.
Itse koin nämä erittäin hyödyllisiksi:
http://media.oulu.fi/takomo/Abi-DVD/valmis/index.html
Juu itsekin oon nyt laskenut noita pääsykokeita ja tuntuis kyllä siltä, että pisteet riittäis sisällepääsyyn aika helposti.

Noi viteot on kyllä hyviä vaikkakin vähän pitkiä, ku yhden tehtävän ratkaisuun menee 40min. Kuitenkin hyvä homma, koska DIA:n sivuilla ei vuoden 2001 kokeeseen ole vastauksia.

Onkos pakkiksella paljon tulevia diplomi-insinöörejä eli nyt DIA:n valintakokeeseen valmistautuvia? Itse olen tässä melko laiskasti valmistautunut siihen ja vähän jo nyt pelottaa lopputulos. Eniten arveluttaa ne yo-todistuksen arvosanat, koska niistäkään kun ei ole mitään tietoa vielä niin ei tiedä, paljonko pitäis pisteitä saada kokeesta. Tuolla hikipinkojen foorumilla kävin katselemassa ja siellähän porukka vissiin lukee kaikki kurssikirjat viidettä kertaa läpi niin ihmettelen vain, että onko siinä mitään järkeä jos katsoo vaikka edellisiä pääsykokeita? Eihän siellä kysytä mitään erityisiä asioita periaatteista vaan riittää, kun osaat laskea tehtävät ja hieman selittää periaatteita laskujen väliin. Esseitähän sieltä ei varmastikaan vastaan pomppaa. Mulla ei ollut pienimpänä ajatuksenakaan lukea kurssikirjoja enää, mutta pitäiskö niitä sittenkin vielä availla? Muilla tuntuu jotain Eximian hyperkalliita harjoittelumateriaaleja olevan ja mulla on pelkästään ylioppilastehtävät ratkaisuineen -kirja viimeiseltä kymmeneltä vuodelta.

Millä mietteillä muut lähtee koitokseen?

Joo ei siellä mitään esseitä ja periaatteita kysytä, täytyy vaan osata laskea. Mie en viime keväänä kirjoitusten jälkeen lukenut lukiokirjoja enää yhtään, laskin vaan lääkistä varten kemiaa ja fysiikkaa. DI koe oli sitten lääkiksen pääsykokeen jälkeen suoraan ja olin ihan tööt kun tein sitä. Seuraavana päivänä kemia, johon edellisenä iltana kertasin metalleista asiaa. Ja Tampereelle olisin päässyt biotekniikkaa lukemaan.
Eli lasket vaan hulluna, niin kyl se siitä! :thumbs:

Jaahas, täällä olis vajaa kolme viikkoo pääsykokeisiin. Oon viimeiset pari kuukautta lukenut joka arkipäivä ainakin jonkin verran (keskimäärin 2-3 tuntia) jotakin aiheeseen liittyvää. Maantiedettä kun opiskelemaan haen, niin olen lukenut noiden lukiokirjojen lisäksi useita yleismaantieteellisiä teoksia ja ottanut niistä vähän uutta näkökulmaa. Koin tämän ihan hyväksi systeemiksi, sillä noiden pelkkien lukiokirjojen tahkoominen käy kyllä vitun tylsäks jos sitä useamman kuukauden harjoittaa, etenkin kun ne samat kirjat on plärätty jo viime vuoden pääsykokeisiin ja lukiossa.

Nyt viimeiset 1,5 viikkoa olen ahertanut sitten noiden lukiokirjojen kanssa. Luen kahta eri kirjasarjaa ja toisesta kirjasarjasta teen melko kattavat muistiinpanot. Hyvällä mallilla menee niiden kanssa. Lisäksi aion vielä jonkin verran testata itteeni vanhoilla pääsykoekysymyksillä ja ehkä yo-kysymyksillä. Tän loppuajan aion jo lukee viikonloppuisinkin ja arkisin tavoitteena ainakin 6 tuntia päivä, kun kerran lomaa on kokeisiin asti.

Hyvää loppukiriä vaan kaikille ja tsemppiä opiskelupaikkojen saantiin! ;)

Oon vähän pihalla noista järjestelmistä niin pitääkö mun jotenkin ilmoittautua pääsykokeisiin erikseen yliopistoon vai riittääkö, kun menen ilmoittamalleni paikkakunnalle tekemään DIA-valintakokeet ja sillä selvä? Haen siis TTY:lle.

Oon vähän pihalla noista järjestelmistä niin pitääkö mun jotenkin ilmoittautua pääsykokeisiin erikseen yliopistoon vai riittääkö, kun menen ilmoittamalleni paikkakunnalle tekemään DIA-valintakokeet ja sillä selvä? Haen siis TTY:lle.

Eikai sinne ilmottautua tarvii, jos hakulomakkeen on täyttäny. Pääsykokeisiin vaan! :thumbs:

Viimeksi muokattu:

olin ainakin lukevinani ettei noihin erikseen kutsuta. Täytyis kohta alkaa katsoon niitä vanhoja pääsykoetehtäviä vaikka jotai toivoo olis päästä paperivalinnassa :D

olin ainakin lukevinani ettei noihin erikseen kutsuta. Täytyis kohta alkaa katsoon niitä vanhoja pääsykoetehtäviä vaikka jotai toivoo olis päästä paperivalinnassa :D
Joo kutsua ei yliopistojen pääsykokeisiin tule, mutta sitä just mietin, että pitääkö mun jotenkin ilmoittautua osallistuvani niihin vai riittääkö kun pamahdan paikalle. Edellisen viestin perusteella ei tarvitse ilmoittautua mitenkään joten sen mukaan eletään.:D

Kunhan pamahdat paikalle (oikeaan paikkaan ja aikaan), niin ihmiset ovat tyytyväisiä.

Edit: niin siis, kyllähän mielestäni olet jo kertonut osallistuvasi niihin, kun sen hakemuksen pistit menemään ko. paikkaan ;) että osaavat kyllä odottaa sinua sinne.

Kuunteletteko musiikkia lukiessanne? Jos näin teette, niin mikä musiikki sopii parhaiten taustalle?

Itse en pysty täydessä hiljaisuudessa keskittymään, joten pakko soida jotain taustalla..

Enya ja Gregorian toimii itsellä...

Täälläkin yksi pääsykokeisiin lukija. Välivuoden jälkeen oli aika tuskaa aloittaa pänttääminen, mutta ihan hyvin lähtenyt nyt käyntiin. Tilastotieteisiin haen ja paikkana Turku. Paperit on myös vetämässä Turun AMKhon- jos nyt sinne edes pääsisi. Matikkaa tulee onneksi laskettua tuon tilastotieteen takia jo ihan kivasti.

Mä luen puolestani sosiologiaa... Jyväskylään ja Kuopioon menossa kokeet tekemään. Maanpuolustuskorkeakoulun kokeet onkin sitte ensi viikolla..

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom