Onko täällä pääsykokeisiin lukijoita?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 5830
  • Aloitettu Aloitettu
Tällä hetkellä olen työttömänä työnhakijana ja lueskelen(nimenomaan lueskelen:D) Nikomakhoksen etiikkaa Jyväskylän yliopiston filosofian laitokselle. Kaksi ensimmäistä kirjaa 250 sivuisesta kirjasta on luettu. Jos kaikki sujuu hyvin, en joka päivä sorru katsomaan Kahjoja ninjoja tai selailemaan Pakkiksen topicceja.:D

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tampereen lääkikseen olisi kova into päästä. Vielä 11 päivää aikaa lukea, joten pian tässä alkaa tulla hieman jännittynyt olo. Jotenkin tuntui tosi lyhyeltä ajalta lukea kirjoitusten jälkeen; noin 2kk riitti vasta Galenoksen "selaamiseen". ;) No, pitää katsoa sitten, kuinka käy 27. päivä.
Samana päivänä on TTY:n pääsykokeet, mutta niihin en suoranaisesti panosta yhtään; samallahan tässä tulee kuitenkin kerrattua kaikkia tarvittavia lukion aineita.

Lääkikseen mäkin. Ja omalta osaltani voin sanoa, että valmennuskurssi on ollut hyödyllinen vaikka olen lukiossa lukenut kemian,bilsan ja fysiikkaa melkein kaikki kurssit. Mutta oon silti varma, että ilman kurssiakin sinne pääsee! Joka tapauksessa se taitaa vaatia melkoiset määrät lukemista - kuhan jaksais vielä tän reilun viikon keskittyä olennaiseen..

Mites porukka on lukenut/harjotellut pääsykokeisiin, joissa ei ole mitään ennakkomateriaalia? Itselläni ois tarkotus päästä lukemaan tietotekniikkaa TAMKkiin Tampereelle. Eihän sinne pääsykokeisiin ilman harjoittelu kannata varmaan mennä eli miten kannattaisi valmistautua? Ei varmaan ois huono vaihtoehto tehdä vanhoja pääsykokeita? Muita ideoita?

Kevät lähestyy, samoin pääsykokeet! Milläs eväin porukka tähtää kokeisiin ja minne sitä oikein ollaan hakemassa?

Itse haen lukemaan maantiedettä Helsingin ja Turun yliopistoihin. Opiskelen nyt AMK:ssa ja aion ihan suunnitelman mukaiset kurssit viedä loppuun, mutta en panosta AMK-opintoihin sen suuremmin tässä keväällä. Pääpiirteittäin asenteella "Pisteet taskuun, numeroilla ei väliä". Koulu loppuu ilmeisesti niin, että ehdin vajaan kuukauden pitämään lukulomaa ennen koetta.

Pohjilla on viime vuodelta melko pienellä panostuksella töiden ohessa luetut pääsykokeet (Hki 2p vajaa, Turku 1.75p vajaa), joista menestystä ei siis tullut. Nyt kuitenkin entistä ahkerampana ja viisaampana kokeilemaan. Tänä vuonna on enemmän kokemusta ja aikaakin huomattavasti reippaammin.

Kauppatieteitä lukemaan olen hakemassa. Ykkösvaihtoehto Turku ja sitten Vaasa. Vielä en ole aloittanut luku-urakkaa, vaan hoidan kirjoitukset ensiksi alta. Jos nyt kirjotukset menisivät hyvin, niin helpottaisi vähän lähtöpisteiden kanssa.

Lääkistä kaavailen, Ouluun päin. Lukemisen aloitin jo syksyllä kun tavasin ton kirjan kertaalleen läpi. Nyt sitten rutistan kirjoitukset tässä ja samalla ajattelin vähän yrittää galenosta katsella.

Kirjoitusten jälkeen sitten alkaa valmennuskurssi jonka aikana pitää tehdä se todellinen työ. Kova ois motivaatio päästä kerralla sisään kun armeija sotkee seuraavan vuoden haun, mutta on tuossa niin paljon omaksumista että tuntuu aika mahdottumuudelta.

Mihis kannattas hakea, jos haluaa vaan mahdollisimman helpolla sisään? :) Kysyn tätä ihan tosissani. Haluaisin opiskeluoikeuden Helsingin yliopistoon nimittäin.

Mihis kannattas hakea, jos haluaa vaan mahdollisimman helpolla sisään? :) Kysyn tätä ihan tosissani. Haluaisin opiskeluoikeuden Helsingin yliopistoon nimittäin.

Ryhdy ulkomaalaiseksi. Näyttäis prossat olevan aika hyvät:thumbs:

Fyssarikoulutukseen haen, Metropolialle. Kuntoutuksen perusteet- nimisestä opuksesta hurjat 170 sivua :D.

Historian laitokselle.
bollocks! kuulin että viroa on aika helppo päästä lukemaan :D. kaikki kieliin ei o tosin helppo sisäänpääsy. mä jouduin kyllä ihan lukemaan...

Nostellaas vähän!

Mielenkiinnosta taas kyselen, että miten porukalla luku-urakat sujuu. Kuinka paljon tulee luettua ja miten motivaatioo riittää?

Itse olen tässä nyt kuukauden lukenut lähes päivittäin. Keskimääräinen lukusaalis ollut tosin ehkä pari tuntia. Nyt vikat kaks kuukautta on tarkoitus lukea ihan tosissaan. Sellanen 5-6 tuntia nyt olis melkein joka arkipäivä ainakin saatava, kun aikaa on. Motivaatioo periaatteessa on ihan hyvin, mutta oon sen verran keskittymiskyvytön ihminen, että tässä kotona lukiessa tulee alettua herkästi sohlaamaan kaikkea ihan muuta. Vois ehkä koittaa raahautua vaikka sillon tällön kirjastoon lukemaan.

Nostellaas vähän!

Mielenkiinnosta taas kyselen, että miten porukalla luku-urakat sujuu. Kuinka paljon tulee luettua ja miten motivaatioo riittää?

Itse olen tässä nyt kuukauden lukenut lähes päivittäin. Keskimääräinen lukusaalis ollut tosin ehkä pari tuntia. Nyt vikat kaks kuukautta on tarkoitus lukea ihan tosissaan. Sellanen 5-6 tuntia nyt olis melkein joka arkipäivä ainakin saatava, kun aikaa on. Motivaatioo periaatteessa on ihan hyvin, mutta oon sen verran keskittymiskyvytön ihminen, että tässä kotona lukiessa tulee alettua herkästi sohlaamaan kaikkea ihan muuta. Vois ehkä koittaa raahautua vaikka sillon tällön kirjastoon lukemaan.

Mihin haet? Kovasti ainakin näytät lukevan.

Mie tavailen galenosta ja laskeskelen fysiikkaa ja kemiaa.

Helsinkiin hampaalle hain.

2-5h varmaan tulee päivittäin opiskeltua. Pitäis keretä enempi ku oon työttömänä kotona ja aikaa rittää, ku ei pitkittyneen röhän mikälie kuolemantauti onkaan takia pääse ees urheilemaan.

Mut ei sitä ikinä tuu määräänsä enmepää luettua. Turha niitä kirjojen sivuja ja tehtäviä on tuijotella, jos ei enää ymmärrä yhtään mitään. Seuraavana päivänä joutuis vaan uudestaan lukemaan.

Tsemppiä kaikille luku-urakkaan!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom