Onko täällä pääsykokeisiin lukijoita?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 5830
  • Aloitettu Aloitettu
Hoku sanoi:
Ei me uskota että tämän ikäisillä voi olla vielä selkää. Kollektiivinen roinausepäily ja noitavaino rovioineen pystyyn, sano. :D

Eiku säkin olit kynis, kun se on vaan se kuvakulma...;)
:offtopic: Eip oo Hyrre mikään kynis, se on oikee voimamies IRL.. ;)

Asiaan. Nyt on muutamaks viikkoa tentit ohi joten tällä viikolla aloitetaan tankkaamaan sosiaalityön historiaa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kauppakorkeaan :rock:

5 kirjaa luettavana. Lukemiset ovat hyvässä vauhdissa, mutta vielä on töitä tehtävä! Parhaillaan olen talousmatematiikan preppauskurssilla.

Oli taukoa lukemisesta ja tänään taas aloitin. Hyi helvetti kun oli tylsää.:urjo: "Sosiologian klassikot harjoittivat SUURENMOISTA sosiologiaa" Voi vittu kun nauroin. Ton sosiologiaopuksen alku on paskin, puoliväli kivaa ja loppu taas vähän niin ja näin. Motivaatio yhä nollan tuntumassa. Luenkohan mä väärää alaa?

Ja hyrre on kynis, se itte sano!

;)

Opiskelen oikeustieteitä Hesingin yliopistossa ja pyrin valtio-oppia opiskelemaan. Lukemaan pääsen vasta huhtikuun lopulla tai toukokuun alussa riippuen tenteistä tai lähinnä niiden läpäisemisestä. Luettavaa on noin 250 sivua. Ei siis juurikaan verrattuna kahden vuoden takaiseen tilanteeseen, mutta nöyrällä asenteella ajattelin projektin aloittaa. Aikaa siis 1,5kk.

Jos usko uhkaa loppua niin alan vain uskoa enemmän. :)

Kasvatustieteen kirjoja pitäisi lukea. Olen kyllä lukenutkin jonkin verran, mutta varsinaista pääsykoekirjaa en edes vielä omista. Muuten kyllä kaikennäköistä kasvatussosiologista erityispedan kirjoihin olen kirjastosta lainaillut.

Nyt vaan odotellaan milloin motivaatio loppuu ja musta tuleekin sit se rakennusmies.(not that there´s anything wrong with it)

Saiko kukaan tänään Turun oikiksen kirjoja postissa ? Tänään kun ne julkastiin, ajattelin että ne olis laittanu tilaajille muutamaa päivää aikasemmin postissa että olis tänään saanu ne, mutta ei näköjään tehny niin :( Monennettako kertaa oikikseen hakiajt hakee ? Vituttaa kun kaikki on väittäny mulle "ei oikikseen pääse ekalla kerralla", nyt jos ei pääse ekalla niin kaikki sanoo "no mähän sanoin, no ens kerta haet uudestaa" :curs:

Joku vois skannata sivuja nettiin, että tänään jo pääsis alottaa nekin jolla ei ole vielä kirjoja ;)

Kyllä oikikseen voi päästä ekallakin kerralla! Todisteena on kaverini, joka on kyllä muutenkin ärsyttävän viisas (muttei ehkä muuten niin älyttömän fiksu ihminen.. kukaan ei ole täydellinen :D ) ja kävi jonkun kalliin valmennuskurssin, mut heti ekalla haulla kirjoitusten jälkeen se vaan meni Helsingin yliopistoon oikeustieteelliseen.

Tsemppiä vaan lukemiseen!

Crenshaw sanoi:
Vituttaa kun kaikki on väittäny mulle "ei oikikseen pääse ekalla kerralla", nyt jos ei pääse ekalla niin kaikki sanoo "no mähän sanoin, no ens kerta haet uudestaa" :curs:

Oikikseen tai ihan minne tahansa muualla voi päästä ekalla kerralla. Opiskelupaikan saaminen vaan vaatii paljon työtä ja istumista niiden kirjojen kanssa sekä päätöstä, että oikeasti tekee kaikkensa sen eteen. Tulet vielä huomaamaan, että kyseisen tiedekunnan opiskelijat eivät ole mitään yli-ihmisiä vaan suurin osa ihan tavallisia tosin ehkä keskivertoa sitkeämpiä. Unohda muut ja keskity omaan lukemiseen niin pääset juhlimaan heinäkuussa. :)

Hirveästi tsemppiä lukemiseen!

:offtopic:

Originally Posted By Beeibe
ympäristö tekniikkaa hain lukemaan... nyt pitäs hulluna kerrata fysiikkaa ja kemiaa.... mut kaks vuotta nyt laistanu ne kaikin mahdollisin keinoin, niin ei oikeen motivaatiota löydy... tarvis sellasen hyvän opettajan :P

Oletko hakemassa Ouluun, Teknilliseen Tiedekuntaan? Sisäänpääsy on melko helppoa. En tiedä tosin, kuinka paljon vaihtelee vuosittain. Kemiaa tarvitsee kyllä koko tutkinnon ajan ja sitä luetaan paljon. Positiivista on ainakin Ympin opiskelijat: suurin osa mahtavaa porukkaa.

fitnesspimu sanoi:
Kauppakorkeaan :rock:

5 kirjaa luettavana. Lukemiset ovat hyvässä vauhdissa, mutta vielä on töitä tehtävä! Parhaillaan olen talousmatematiikan preppauskurssilla.
Minkä lafkan?

Tietotekniikkaan haen (amk insinööri). Ei nyt niin vaikeita ole, mut matikkaa pitää harjotella.
Datanomina siis haen. Lukiopohjaa ei ole. Puol vuotta sitten yritin niin jäi pisteen päähän paikka.

Onko kenelläkään vinkkejä tekniikan alalle amk:hon hakeville? Mitä tulis siis lukea pääsykokeisiin? Matikkaa varmaan tulis kerrata perusasiat jne? Ku tosissaa amiksil vähän vaikeempaa tuonne pääsy..

Narayan sanoi:
Oikikseen tai ihan minne tahansa muualla voi päästä ekalla kerralla. Opiskelupaikan saaminen vaan vaatii paljon työtä ja istumista niiden kirjojen kanssa sekä päätöstä, että oikeasti tekee kaikkensa sen eteen.
Nimenomaan. En tajua kun jotkut sanoo että esim. lääkikseen ei voi päästä ilman valmennuskurssia. Paskapuhetta.

Esim. lääkikseen haettaessa on paljon hyötyä valmennuskurssien tehtävämateriaaleista, koska lukiokirjojen tehtävät saattavat osaksi olla vähän eri tyyppisiä kuin pääsykokeessa olevat. Joillain kursseilla nuo tehtävät ovat kylläkin todella alhaista tasoa.

Toisaalta jos ei ole lukiossa käynyt fysiikkaa ja kemiaa pitkänä (esim. vain yksi kurssi molemmista) on syytä harkita valmennuskurssia IMHO.

Liikuntatieteellisen pääsykokeisiin riittää lukemista. Pieni motivaatiopula on vaan iskenyt, kun tuntuu, etten mä voi tonne kuitenkaan päästä. :jahas:

AMK:n pääsykokeisiin ei tarvitse onneksi paljoa lueskella. Riittää kun matikkaa kertailee ja tekee yhden työn etukäteen (mikäs sen nimi nyt olikaan..).

Jospa minäkin nyt pääsisin vihdoin aloittamaan opiskelut koulussa, jossa todella viihdyn. :)

Kinaasi sanoi:
Esim. lääkikseen haettaessa on paljon hyötyä valmennuskurssien tehtävämateriaaleista, koska lukiokirjojen tehtävät saattavat osaksi olla vähän eri tyyppisiä kuin pääsykokeessa olevat. Joillain kursseilla nuo tehtävät ovat kylläkin todella alhaista tasoa.

Toisaalta jos ei ole lukiossa käynyt fysiikkaa ja kemiaa pitkänä (esim. vain yksi kurssi molemmista) on syytä harkita valmennuskurssia IMHO.

Muutama kaveri on käynyt valmennuskurssin ja ovat haukkuneet ihan turhiksi. Ainakin hintaansa nähden kuulma todella huono taso ollut.:rolleyes:

Pitäisi aloittaa lukeminen pikapuoliin... Tähtäimessä informaatikon koulutusohjelma Treen yliopistossa. Kakkosvaihtoehtona kirjallisuus (johon sitten tuo informaatikkosysteemi pitkänä sivuaineena).

No, aion oman tutkinnon lisäksi opiskella sivuaineena espanjalaista filologiaa. Koska sinne ei ole vapaata sivuaineoikeutta, mun on pakko mennä pääsykokeeseen. Mun kohdalla sitä kutsutaan "tasokokeeksi", mutta se on se sama paperi... Koe on kesäkuun alussa, enkä ole vielä aloittanut lukemista. Viimeisenä yönä -taktiikka tepsii varmaan tälläkin kertaa. Kai mä sit jotain Cortázaria luen ennen... ;)

Vanaha threadi ylös, kun on kuitenkin ihmettelijöitä.

Itse kertailen kemiaa tässä, kun koetan pääainetta vaihtaa lipastolla vaikeimman eli pääsykokeen kautta. Sinänsä ei kyllä ole paineita, kun onnistuu myöhemmin ihan anomuksella :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom