Onko täällä pääsykokeisiin lukijoita?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 5830
  • Aloitettu Aloitettu

Deleted member 5830

Yliopiston pääsykokeisiin koitan lueskella ja samalla opiskelen (eri alaa). Tuli mieleen kysästä löytyykö kohtalotovereita.

Oletko töissä/ koulussa?
Montako kirjaa luettavana?
Ja viimeisimpänä muttei vähäisimpänä: mitä teet jos uskon puute omiin kykyihin iskee?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mä luen kauppikseen, ja opiskelen samalla amk.ssa sekä käyn töissä 2-4 krt viikossa. Viisi kirjaa olis opeteltavana, ja nyt luen tokaa kertaa, paitsi yhteen en oo vielä edes koskenutkaan. Matikka siis. :itku:

Oon tosi hidas oppimaan, ts. mulle pitää kaikki selittää rautalangasta. Lisäks oon hidas myös lukemaan, joten ei oo helppoo tää urakka. Usko loppuu usein.. En edes käy kirjastossa lukemassa joten se on sit toi oma sohva jossa päntätään, ja usein menee silloin myös tv päälle... :D

Toivotaan nyt kuitenkin että hyvin kävisi. Mutta joo, aika on vähissä ja myös jaksaminen. Esim. tänään kävin salilla ekaa kertaa 3 viikkoon...

Oikeustieteellinen, 3 kirjaa, 870 sivua. Alkuun olen jo päässyt, mutta helvetillinen 2,5 kk tästä tulee. :whip:

Tsemppiä kaikille pyrkijöille! Paitsi Helsingin oikeustieteelliseen pyrkijöille, joille toivon vain kurjuutta ja onnettomuutta. Kunpa lemmikkieläimenne söisi kirjanne ja väsähtäisitte kesken urakkaa. :evil:

Lääketieteelliseen Ouluun pyrin. Galenoksella sellanen vähän päälle 500 sivua. Lauantaina lähden Helsinkiin huippuvalmennuksen aamuvalmennuskurssille. Tulee olemaan tuskallinen kevät :) Sitte kesällä näkee miten käy...

Tomppa85 sanoi:
Oikeustieteellinen, 3 kirjaa, 870 sivua. Alkuun olen jo päässyt, mutta helvetillinen 2,5 kk tästä tulee. :whip:

Onko helsingin oikeustieteellisen pääsykoekirjat jo julkistettu. Turun kirjat julkaistaan vasta 4.4 ja kirjoja 4kpl... sivumäärä tuskin kovinkaan paljon poikkeaa.

Turun oikikseen olisi tarkotus hakea.. 1kk aikaa lukea mutta luulisi tuon riittävän.. tai sitten ei. Tuntuu tuo vajaa 1000 sivua vaan aika kevyeltä luettavalta, 4vkoon. Näkeepähän sen sitten.

Ei se sivumäärä, vaan se asiamäärä. Ei riitä että lukaisee pari-kolme kertaa alueen läpi, kun ne asiat on oikeasti osattava ulkoa. Valmennuskurssikaan ei oikeastaan avusta kuin sen verran, että tietää mitä ja miten paljon täytyy lukea...

4 viikossa jos opettelet vajaa 1000 sivua käytännössä ulkoa, niin nostan hattua. Olet paikkasi oikiksessa ansainnut. :worship:

en oo viel alottanu ku ei ny iha varma voi olla mihi hakee mut kauppis olis yks, mut siin vaan on 3tai5 kirjaa riippuen mihi hakee:(

Katotaan nyt jos Laureaan menis turvallisuuspuolta lukemaan.

Usko omiin kykyihin ei ole loppumassa. Varmuutta lisää vielä se, ettei abiturienteilla ole käytännössä edes teoreettista saumaa päästä sisään ainakaan meikäläisen ohitse. Eikä onneksi tarvitse lukeakaan. Paineitakaan ei ole, koska suunitelmat ovat kuitenkin selvät vaikka sisään ei pääsisikään.

Tekun pääsykokeet ois kesällä, eli uudet 4+1 vuotta opintooikeutta :D

Toki tähänhän ei ole moisia kirjoja erikseen, mutta matikka, fysiikka ja kemia on perseestä ilman mitään opuksiakaan

Päätin eilen hakea yliopistoon. Tulee paljon lukemista, eikä välttämättä täysillä ehdikään lukemaan. Tässä on pienoinen välivuosi tulossa.

ympäristö tekniikkaa hain lukemaan... nyt pitäs hulluna kerrata fysiikkaa ja kemiaa.... mut kaks vuotta nyt laistanu ne kaikin mahdollisin keinoin, niin ei oikeen motivaatiota löydy... tarvis sellasen hyvän opettajan :P

Rovaniemen oikikseen, kahdeksisensataa sivua olisi puurrettavaa. Lauantaina/sunnuntaina aloitan kunnon pänttäyksen(6-7h/päivä) muuttaen samalla päivärytmin niin, että luen yöt ja nukun päivät. Minä kun en "aamulla" pysty lukemaan oikein mitään ja ei oikeastaan ole paikkaa missä olisi hiljaista päivällä.

Turkuun sosiologiaa. Ei kiinnosta lukea yhtään. Hain sitte varoiksi amk koulutusta kanssa.

E: Ihan pakko offtopikkina kysyä että onko hyrre toi sun avataris jumalauta sun oma selkäkuva? Hillitön möhkö.

Helsingin yliopistoon, Aasian ja Afrikan kielten ja kulttuurien laitokselle tässä olis pyrky. Kirjoja luettavana kaksi (Toinen suomen kielioppia, toinen maailman eri uskontoja). Viime vuonna sisään pääsi 13% pääsykokeisiin osallistuneista...

Haaveena olisi päästä sisään pänttäämään Itä-Aasian tutkimusta, opiskelemaan sinologiksi. Saas nähdä miten käy.

Tässä pitäs kans ens viikolla aloittaa lääkiksen pääsykoekirjan luku. Eiköhän intensiivisellä 8 viikon lukemisella saada edes jonkinlaista tulosta. Toinen sitten on että täytyy kerrata lukion biologia kokonaisuudessaan kakkospaikkaa ajatellen. Siihen en tosin kuluta hirveesti aikaa kun se on vaan kertausta ja uutta ei tartte omaksua.

fysioterapiaa jyväskylään on ykkösvaihtoehto, ja siihen ei tarvii kirjaa lukea.

kuitenkin sitten kaikkialle muualle samaiselle alalle täytyy kirja lukea, ja vaivaiset 130 sivua kuolettavan tylsää materiaalia pitää lukea.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom