Onko Pakkotoistolla huono maine..?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja hankmo
  • Aloitettu Aloitettu
Tuhat uutta rekisteröintiä tammikuussa ei ainakaan tue sitä, että tämä olisi jotenkin pelottava paikka. Mutta meidän pitää muistaa, että olemme kaikki vakkarijäsenet aika jäävejä arvioimaan miltä Pakkotoisto näyttää ulkopuoliselle. Itsellä ei ole minkäänlaista kosketusta siihen ja olen joskus miettinytkin, että olisi kiva tehdä joku tutkielma. Nakittaisi tätä forumia selailemaan semmoisia, jotka eivät varmasti mitään tiedä tästä, saisivat sitten kertoa ensivaikutelman, siitä voisi analysoida vähän miten tämä mielletään. Olisikohan tuommoinen mahdollista? Siihen tarvittaisiin käyttäjien apua. He voisivat pyytää tuttujaan selaamaan pakkista noin 5min etusivusta lähtien. Raportoisivat sitten minulle pääpiirteittäin mikä vaikutelma jäi käyttäjälle.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
\o/

Heippa hei! Tavisten tavis ilmottautuu! :D

Lueskelin forumia n. 2kk säännöllisen epäsäännöllisesti syksyllä 2004, selasin kaikkia osastoja joille suinkin rekkaamattomana pääsin ja imin tietoa itseeni. Olin ja olen tavallaan vieläkin tavistakin taviksempi satunnainen sunnuntaikuntoilija ilman mitään painonpudotusta ja terveellisempiä elämäntapoja kummempia tavoitteita.

Parisen kuukautta tätä sivustoa aikoinani selasin ja lueskelin ja ihan hyvin uskalsin rekisteröityä, ei minusta tuntunut tippaakaan siltä ettenkö voisi tänne tulla vaikkei samanlaista kuntoa/tavoitteita löytynytkään kuin suurimmalta osalta porukasta. Siksi juuri tulinkin tänne että täältä sentään löytyi oikeasti osaavia, tuloksia hankkineita ihmisiä keiden kirjoituksia/neuvoja oli paljon helpompi sisäistää kuin jonkun perinteisen 'liikunta on tärkeää pla pla pla'-sivuston jumppaohjeiden seasta.

Lopputuloksena on siis ainakin omalta osaltani se ettei ainakaan tätä tavista ahdistanut yhtään Pakkiksen ilmapiiri, vaan se juuri kutsui puoleensa. Mitä tulee muiden ihmisten käsitykseen palstasta niin oikeastaan yksikään ystäväni ei tästä paikasta tiedä, johtuen varmaan siitä ettei aihepiiri kiinnosta eivätkä he käytä nettiä lähes ollenkaan. Netissä keskustelleena olen törmännyt muutamiin negatiivisiin käsityksiin, lähinnä agressiivisten hyökkäysten muodossa kuinka esim proteiinimömmöjen vetäminen on turhaa eikä tavisten kuulu käyttää lisäravinteita ym sen sellaista. Myöskin Pakkista lukevia ja tänne rekkautuneita ihmisiä olen tavannut netissä eri yhteyksissä joten pääosin käsitykset ovat olleet positiivisia.

Kaikkia ei voi miellyttää, mielestäni tämänhetkinen tyyli ja linjaus ovat aivan oikeita. Jos joku tavis omaa liiaksi ennakkoluuloja niin siitä voi syyttää vain ja ainoastaan itseään, jokainen kun meistä on joskus ollut aloittelija ja täysin tavis ja silti tänne on moni tullut heittäen ne mahdolliset luulonsa romukoppaan ja tullut itse selvittämään millainen tämä paikka on pitäen tärkeänä sitä että muodostaa itselleen ihan ikioman käsityksen paikasta, lukien ja tutkien sitä kunnolla ennen leimaamista.

Mike, näytin sivustoa "normaalille" kaverille (joka siis ei treenaa mitään muuta kuin oluttuopin nostoliikettä oikealla kädellä). Reaktiot:

1. Onpas erikoinen nimi (Pakkotoisto). Mistä se tulee?

2. TÄÄH? Noin h-tisti käyttäjiä täällä yhtäaikaa (oli tyyliin 600 koko saitilla)

3. Hmm? Mitäs tuolla lukee? "Tänne kaikki pari- ja ihmissuhdeongelmat" (Tämän jälkeen 10 minuuttia ko. tredin lukemista ja ihmettelyä). Kommentti tämän jälkeen: "Täähän vaikuttaa mielenkiintoiselta... kerrankin saitti, jossa ei ole hörhöjä :rolleyes: )

4. Mitäs täältä vielä löytyy? Aloittelijoiden osio? Hmm? (Taas 10 min. hiljaista surffailua)

5. (Kaveri katselee kaljamahaansa): pitäisiköhän sitä ryhtyä harrastamaan jotain liikunnantapaista? (Lähettää samalla linkin omaan sähköpostiosoitteeseensa). Samalla kertoo, että onkin huomannut että portaiden nousukin sujuu nykyään vähän tahmeammin...

OK, ylläoleva oli vähän tylsä stoori, mutta 100% totta. Ainakin oma kaverini (joka siis ei harrasta/-nut) mitään liikuntaa suhtautui positiivisesti!

Joten Mike: :thumbs:

_ard

Jotain roinaus kommentteja on joskus saattanut tulla kun Pakkiksesta on tullut puhetta... Muuten en huonosta maineesta tiedä...

Itse olen tehokkaasti ohjannut kavereitani ja tuttujani tänne.. Nyt viimeksi ohjasin ylipainoisen kaverini ravinto-osiolle. Hän onkin saanut paljon oppeja täältä, kertoo aina minkä reseptin on bongannut jne. jne. =) Painokin on alkanut tippumaan mukavasti!

Mäkin aina salavihkaa yritän vihjailla laihdutuksesta kiinnostuneille kavereille tästä...naisilla tuntuu olevan niin kovat ennakkoluulot salitreenauksesta:rolleyes: , muka lihakset kasvaa heti jne. ja ruokapuoli on ihan mettässä...yhden olen jo ainakin saanut "käännytettyä":D

Minä olen pikku hiljaa oppinut olemaan välittämättä muiden mielipiteistä. Pakkotoisto vaan on YLIVOIMAISEN paras saitti, jos haluaa tietoa treenauksesta.

Muutenkin tämä "mitähän muut ajattelee" - asenne on suomalaisten kansantauti. Itse seuraan wrestlingiä. Siinä sitä vasta ennakkoasenteita onkin. Siitä olen oppinut tämän hällä väliä asenteen.

Ja veikkaisin, että aika moni on motivoitunut treenaamaan ja laihduttamaan (parantamaan elämäntavat) nähtyään tämän foorumin. Minä mukaan lukien. Ja se on hemmetin hieno juttu

Sekaannuksen varmistamiseksi vielä pikku yhteenveto:
- en ole missään tapauksessa halunnut moittia Pakkotoisto foorumin laatua tai kirjoittaijien/kirjoitusten tasoa.
- pointtini oli ja on edelleen että Pakkotoisto on mainettaan parempi ja suosittelisin että epäsuhta korjattaisiin mainetta parantamalla.
- kun itse ensimmäisiä kertoja eksyin tänne jonkin googletuksen perässä oli ensireaktioni että tämän näköisen sivun tarjoamaan informaatioon on syytä suhtautua melko kriittisesti.
- vaikka omat ennakkoluuloni ovatkin hiljalleen kadonneet kun olen asiaa täältä lukenut niin luulisin silti että suurelle osalle kuntoilevista ihmisistä Pakkotoisto herättää edelleen ennakkoluuloja.
- toisaalta on tietenkin niin että omalla linjallaan johdonmukaisesti jatkava asiapitoinen foorumi kerää ajan mittaan paremman maineen kuin populistinen kaikkien miellyttäjä.
- niin että kun nimi ei miestä pahenna niin ei kai sitten foorumiakaan.

Mutta jääköön tämä katkera kiista minun osaltani tähän! :D
Onnea ja menestystä myös jatkossa, aion minäkin täällä roikkua vaikka vain uteliaisuudesta viisaampien neuvoja vakoilemassa. :)

Gillyanne sanoi:
Jaa'a. Minun tuttavistani valtaosa ei edes tiedä koko Pakkotoiston olemassaolosta (poislukien Pakkislaiset tuttavat ofkoos), ja ne, jotka tietävät, ovat sen minulta kuulleet. Joten enpä ole mihinkään "huonoon maineeseen" törmännyt. Ja olen kyllä ehdottomasti sitä mieltä, että on hienoa, että Pakkis on edelleen rautaa rakastavien ja treeniin vakavasti suhtautuvien ihmisten tyyssija (vaikka toki jäsenpohja on alkuajoista hurjasti laajentunut ja esim. kamppailulajit ja nyttemmin myös aerobinen harjoittelu ovat saaneet omat osionsa), noita jumppa-kiinteytys-palstoja nimittäin kyllä piisaa. Tämä siis "enhaluulihaxiivaankiinteyttääjaniinqtiivistää"-meininkiin lopullisesti hihansa polttaneen naisen näkökulmasta :evil:

Aikalailla samat huomiot liittyen kavereihin. Suurin osa kavereista käy myös täällä ja hei tietysti tietävät mikä tämä paikka on. Sitten on esim. duunikaverit, jotka aina "vittuilevat" kun istun breikit koneella, mutta muuten eivät tästä paikasta tiedä käytännössä mitään, eikä tiedä muutkaan jotka eivät tätä käytä. Joten mun mielestä ehkä kaukaa haettu tuo huono maine. Tätä joka luetaan tai ei tiedetä edes olemassaolosta, ehkä sekin kertoo jo jotakin Pakkotoisto.comista....

Mainitsen vaan vähän OT että Kiitos, kunnia ja kumarrus saitille, ylläpidolle ja kaikille muillekin. Koukkuun jäin itse ekan kerran kun tästä forumista kuulin ja kullanarvoista tietoa olen täältä saanut ja ammentanut. (Tässä hymiöt jotka kilistelee tuoppia, en jaksa laittaa.. :D)

SerialLoser sanoi:
Joku varmaan vetää perseen nenään tuosta doping-palstasta,
mutta olen varmaan liian kauan itse punttaillut, kehnolla menstyksellä mutta silti, että en itse jaksa lotkauttaa korvaani sille jos joku vähän "avittaa" reeniään, ja oikeen kehtaa puhuakkin siitä.

Varsinkin kun muistaa, että eikö koko palsta lähtenyt roinaosiosta?

Mitä tulee itse aiheeseen, itsekkäästi toivon, että se kasvu joskus loppuu. Näkisin niin, että salilla kävijöitä on rajallinen määrä ja palstan koon ylittäessä tämän määrän painotus alkaisi vähintäänkin mennä sivuun. Turbovauhtinen kasvu kaikkine lagauksineen ja hitauksineen ärsyttää joskus. Sinällään omituista, että paikka kasvaa vaikka joillakin oikeasti on älyttömät ennakkoluulot.

Ja uusi sukupolvi tulossa tännekkin. mutta ei kai vanhat kirjoittelijat oo jättämässä tätä paikkaa? sit joskus 50vuotiaana on hyvä antaa neuvoja uusille.

ei tällä paikalla mitään huonoa mainetta oo. kateellisten panettelua.

Jotenkin kotoisalta paikalta tämä vaikuttaa ja uuden mielestä voi aluksi olla vähän ventovierasta :david: mutta kun täällä on kauan selaillu on oikeasti oppinut ihan saatanasti lisää joka parantaa normaalia elämää..
Ruokailu tavoista, treenamis tavoista jne:) .

Aina kun melkein olen koneella niin pakkis on yhtenä sivuna auki.
Ei tällä mestalla huono maine ole vaan ehkä tunnettavuus enemmän aloittelijoita kohtaan houkutella ne mukaan punttis touhuihi :) mut sii kyl tulis huonoo mainetta ku kaikki huutaa SÖÖRTSI ja polttaa päreensä vatsa hauis penkki kyselyihi :evil:

Pistin avokin selailemaan Pakkista, ei ole aiemmin lukenut (olen jotain saattanut lukea ääneen). Ekaks lähes puol tuntia keskittynyttä lukemista: ehdin jo ajatella että sain sen nakitettua salihommin. No vittu se luki silmät kiiluen tota PRIESTin Ascona-ketjua :jahas: (Pascona löytyy omaltakin pihalta, etenkin näin pakkasella kun ei se lähde käyntiin ja varaosa-auto broidinsa autotallissa). Sanoin sitten että katotko niitä muitakin osioita, että tulisi jotain "ensikertalaisen mielipidettä".

Noh, eihän toi paljoa puhu muutenkaan, mutta ihmetteli tossa että "miten helvetissä kukaan viittii kirjottaa näin paljon asiaa ihan muita varten" (Laihdutus -FAQ) ja että ei kai millään muilla sivuilla hyvin hirveesti mitään taida tehdäkään. Nyt menen mumisemaan Pakkismantraa sen korvaan, jos unessa vaikka tarttuis alitajuntaan.

Mun avokkia ..tutti joskus suunnattomasti kun aina roikuin pakkiksella. Se tapas sanoa et taas sä roikut siellä pakkorunkkauksella :hyper:
Mut nyt se joskus itteki lueskelee täällä. Lähinnä sisustusthrediä.

Juupajoo. Suurin osa kuntosaleista on jo muokattu kaiken kansan mukaviksi viihdytyslaitoksiksi, joissa ei enää kovaa treenaville ole tilaa. Pakkotoiston ei tarvitse sellaiseksi muuttua, löysäilijät ja kiinteytyjät ja rhp:t kirjoitelkoot Suomi24:lle ja Elleihin. Tuskin tarvitsee selittää mitä tarkoitan kovaa treenaamisella.
Kukaan tutuistani ei tunnista Pakkotoistoa ja jos tunnistaisikin, niin luultavasti ajattelisi tyyliin "jaa..." Eiköhän nuo ole jo tottunut tähän neuroottisuuteeni reenin ja ravinnon kanssa.

Kun itselleni salilla tultiin suosittelemaan pakkotoistoa, niin ajattelin, että jahas, se on varmaan semmoinen lihaskimppujen forum, jolla ei ole parikymppiselle aloittelevalle naispuoliselle treenaajalle mitään annettavaa. Uteliaisuus voitti, ja huomasin, että pakkis on ainoa järkevä forum netissä aiheeseen liittyen.

Lähinnä netissä olen huomannut epäluuloisia asenteita pakkotoistoa kohtaan (laihdutuspalstat ym..), mikä sinänsä on harmillista, koska täällä sentään on terve asenne mm. laihduttamiseen ja muutenkin ruokailuun. Toisilla palstoilla tunnetaan syyllisyyttä jostain ruisleivän syömisestä ja tietomäärä järkevästä laihduttamisesta/liikunnasta on aika minimaalinen.

Mielestäni on hyvä, että pakkikselta löytyy asennetta ja paljon ns. tosissaan treenaavia. Onneksi tämä ei ole paikka, jossa neuvotaan syömään mahdollisimman vähän ja annetaan treenivinkkejä lähentäjälaitteeseen, jolla voi tehdä 1 kg painoilla, ettei lihakset pääse kasvamaan :david: . Toivottavasti linja pysyy jatkossakin samana, eikä ryhdytä miellyttämään kaikkia :thumbs:

Fucit sanoi:
:jahas:

:itku:
No voihan jakoa vielä täsmentää:
1. Pakkotoisto kovaa harjoitteleville
2. Kuntopiiri aloittelijoille
3. Mussutus niille joilla ei ole mitään sanottavaa harjoittelusta tai ravitsemuksesta.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom