Onko Pakkotoistolla huono maine..?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja hankmo
  • Aloitettu Aloitettu
Tänään juttelin isoveljeni ystävien kanssa ja kyseltyään forumeista missä olen mukana mainitsin mm. Pakkotoiston. Sen jälkeen tyypit olivat ns. hiljaista porukkaa. Vaikka olen oikeasti pieni ihminen, sain silti osakseni "aiheetonta kunnioitusta". Häpesin jotain, en tiedä mitä. Luuleeko ihmiset, että Pakkotoiston ihmiset on kaikki lihaspullistelijoita jotka vetävät kaikkia pienempiä turpaan vai missä vika?... Sori jos :david:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ei todellakaan oo huono maine. :D
Tai no muista mestoista en tiedä, mut ei ainaskaan Tampereella, nääs.:eek:

No kyllä valitettavasti on vähän. Samoin jo nimi kuulostaa mallikosta hiukan provosoivalta ja sivujen ulkonäkökin hyppii hiukan silmille ennenkuin tottuu.

Ei tämä siis millään muotoa minua häiritse mutta jos sivustolle halutaan mainetta ja arvostusta sekä kävijöitä ja asiakkaita meidän "asiaan vihkiytyneiden" lisäksi niin ei olisi mikään huono ajatus kysellä joltain puolitutulta mainosmieheltä (eikun -henkilöltä :D ) vinkkejä imagon pehmentämiseen.

Tai miten olis koko foorumin jako tosissaan treenaavien ja tavallisten kunnostaan kiinnostuneiden välille vaikka Pakkotoisto/Kuntopiiri. :rolleyes:

edit: siis minähän olen jo keski-ikäinen joten huomioni eivät ehkä päde foorumin enemmistön tuttavapiireissä (äitiä lukuunottamatta mutta äitiähän pitääkin vähän järkyttää! :D )

laiskaluu sanoi:
Tai miten olis koko foorumin jako tosissaan treenaavien ja tavallisten kunnostaan kiinnostuneiden välille vaikka Pakkotoisto/Kuntopiiri.

Voi ei... :wall:

Siis ethän ole tosissaan, ethän? Eikö internetissä ole jo ihan tarpeeksi näitä keskiverto kuntoilijoiden keskinkertaisia foorumeita? Ne tunnistaa yleensä siitä että kovasta treenaamisesta ei saa edes kirjoittaa, etusivu on täynnä urheiluvaatemainoksia ja sivun alalaidasta on linkki jonkun julkkislaihduttajan kotisivuille.

Pakkotoistolla on selvä linja, se että jos treenataan niin treenataan tosissaan. Jippiiläiset ja muut kynäniskat eivät kuulu tänne.

Minä tulen ainakin nauttimaan eläkepäiville asti siitä että aina kun ostan kaupasta maitorahkaa niin samalla jo iloitsen seuraavista treeneistä ja tiedossa olevasta palautusateriasta. Juuri tätä on pakkotoistolaisuus - elämä on treenaamista ja kaupassakin voi pitää nämä perusasiat mielessä.

Olen siis ehdottomasti sitä mieltä että kaikki treenaamista vieroksuvat tahot saavat ajatella foorumistamme ihan mitä vaan. Heidän mielestään jo maitorahka ja palautusjuoma ovat täynnä hormooneja. Pitäkööt mielipiteensä ja ainahan tänne saa tulla opiskelemaan asioita jos kiinnostaa. :)

Enpä ole hankmon selostamaan ilmiöön törmännyt. Lisäksi olen asiasta samaa mieltä protskun kanssa.

Niin kyllä näiden asioiden (proteiinijauhe, maitorahkan ylensyöminen, dieetti, intohimoinen voimailu, yms.) selittäminen tavalliselle kansalaiselle on yhtä tuottavaa puhaa kuin vastatuuleen kuseminen. Voittoa on mahdoton saavuttaa. Joskus jaksoin asiasta väitellä ja perustella kantani vaikka aamuun asti mutta n. 1000 epäonnistuneen kerran jälkeen heitin pyyhkeen kehään. Tuulipuku-urheilija ei heitä yhtä BCAA-nappulaa suuhunsa koska se sulattaa aivot mutta voi syödä lihapullan. Sille ei vain voi mitään kun ovat kantansa päättäneet.

Tosin joskus sillä tavallisen ihmisen tietämättömyydellä on kiva leikkiä ja puhua puupää pussiin väiteltäessä siitä miten heraproteiini-jauheen aivonsulatusefekti ja tonnikalapurkillisen syöminen eroavat toisistaan. Hauskinta tässä on huomata miten jokainen keskustelu päättyy lauseisiin "No niin mutta kun..." ja "Mutta kyllä se on kuitenkin eri asia koska kun..." :)

laiskaluu sanoi:
Tai miten olis koko foorumin jako tosissaan treenaavien ja tavallisten kunnostaan kiinnostuneiden välille vaikka Pakkotoisto/Kuntopiiri. :rolleyes:

Ei kai kukaan nyt tosissaan tällaista jakoa kannattaisi? Itsekin lasken itseni "tavalliseksi kunnostaan kiinnostuneeksi" siinä mielessä, että kisalavat eivät ole tähtäimessä tms. mutta silti mä omasta mielestäni treenaan tosissani! Siis nimenomaan siinä mielessä tosissani, että mistään muusta en ole elämässäni ollut niin varma kuin siitä, että tämä on nyt loppuelämän mittainen projekti josta en luovu, en ikinä! Ja tosiaankin tavoite on tulla isommaksi ja vahvemmaksi eikä vaan kiinteytyä n+1 toistolla hilavitkutuslaitteissa.

Mun mielestä se on juuri Pakkiksen vahvuus että täällä käy noita isoja poikia ja tyttöjä meidän "peruskuntoilijoiden" lisäksi, se antaa mukavaa turvallisuuden tunnetta kun tietää että aina voi kysyä neuvoa viisaammilta ja saada käytännössä testattuja treenivinkkejä! Eli toivottavasti jatkossakin me tosissaan ja vähemmänkin tosissaan treenaavat mahdumme samalle foorumille:)

P.S. Ja ihan hyvähän sekin on että ne aivan totaalimaallikot pysyvät poissa, kyllä mulle riittää jo se, että oikeassa elämässä täytyy aina perustella syömisiään tms. jollekin halveksuvasti tuhahtelevalle tyypille, en mä täällä sitä enää jaksaisi tehdä!

Mä en usko, että pakkotoistolla olisi suoranaisesti huono maine, vaan kuten moni on jo sanonutkin, niin itse "aihetta" vieroksutaan (eli punttailua yleensäkin). Ja ne jotka osaavat yhdistää pakkotoiston punttailuun, varmaan ovatkin hämillään tms...

Pullalta ihan niin hyvä esimerkki kuin olla ja voi, tuohon on varmaan jokainen törmännyt.

Rowena sanoi:
P.S. Ja ihan hyvähän sekin on että ne aivan totaalimaallikot pysyvät poissa, kyllä mulle riittää jo se, että oikeassa elämässä täytyy aina perustella syömisiään tms. jollekin halveksuvasti tuhahtelevalle tyypille, en mä täällä sitä enää jaksaisi tehdä!
En minä tuhahtele halveksivasti kenenkään syömisille vaikka totaalimaallikko olenkin. Mutta kyllähän näistäkin vastauksista näkee miten oikeat pakkislaiset tuhahtelevat halveksivasti taviksille. :rolleyes:

laiskaluu sanoi:
En minä tuhahtele halveksivasti kenenkään syömisille vaikka totaalimaallikko olenkin. Mutta kyllähän näistäkin vastauksista näkee miten oikeat pakkislaiset tuhahtelevat halveksivasti taviksille. :rolleyes:

Ja tästä päästäänkin vastakkainasetteluun: Oikeat Pakkislaiset (jotka siis tuhahtelee, oikean Pakkislaisen tunnista aina tuhahtelusta) VS. Väärät Pakkislaiset (nää on niitä, jotka ei oo ikinä tuhahtanu). Cage vol.1 001 001

En ole törmännyt ihmisiin kellä olisi huono käsitys Pakkotoistosta. Useimmat eivät tiedä koko foorumia. Ne jotka tietävät, eivät ole sanoneet mitään negatiivista.

Kyllä pakkotoisto on voimailufoorumina aivan omaa luokkaansa. Käykääpä joskus lukemassa suomi24 tai jippiin vastaavia, niin itku kyllä pääsee. Saavutettua etua ei kannata menettää tarjoamalla mitään omaa lisuketta tuulipukukuntoilijoille. Tälle ryhmälle tosiaan on foorumeita ihan tarpeeksi, niin kuin joku jo mainitsi.

Raskolnikov sanoi:
Ja tästä päästäänkin vastakkainasetteluun: Oikeat Pakkislaiset (jotka siis tuhahtelee, oikean Pakkislaisen tunnista aina tuhahtelusta) VS. Väärät Pakkislaiset (nää on niitä, jotka ei oo ikinä tuhahtanu). Cage vol.1 001 001
Oikeastaan todellinen vastakkainasettelu oli se että Rowena sanoi tavisten tuhahtelevan hänen ravintoasenteilleen ja minä taas väitin oikeiden pakkislaisten tuhahtelevan taviksille jotka eivät ymmärrä tarpeeksi harjoittelusta tai lisäravinteista.

Myönnän kuitenkin olleeni väärässä, ainakin yksi oikea pakkislainen osaa asettaa ruuan ja lisäravinteet oikeisiin mittasuhteisiin tuhahtelematta:
http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showpost.php?p=824444&postcount=37

Tuhahtelua tärkeämpää on kuitenkin se halutaanko Pakkotoiston imagoa pehmentää niin että myös tavikset uskaltautuvat mukaan vai halutaanko oma "oikeiden pakkislaisten" sisäpiiri pitää tavisten yläpuolella. Tällä on merkitystä sekä lajin harrastuksen ja arvostuksen kannalta mutta varmaan myös oheistuotteiden myynnille.

laiskaluu sanoi:
Tuhahtelua tärkeämpää on kuitenkin se halutaanko Pakkotoiston imagoa pehmentää niin että myös tavikset uskaltautuvat mukaan vai halutaanko oma "oikeiden pakkislaisten" sisäpiiri pitää tavisten yläpuolella. Tällä on merkitystä sekä lajin harrastuksen ja arvostuksen kannalta mutta varmaan myös oheistuotteiden myynnille.

Mä en jotenkin sisäistä tätä ajattelua. Itse kun aloin tänne kirjoittelemaan olin ja olen varmaan vieläkin ns. tavis, mutta tungin vaan mukaan. Ei mun mielestä paikan selkärangasta tarvitse tinkiä että kaikki tuntisivat tämän sivun omakseen. Kun lueskelee noita aloituksia niin tosi monessa on kyllä hommat vinksallaan, mutta on uskallettu kysyä ja täältä ohjataan oikeaan suuntaan. Mielestäni Pakkis on aiheesta profiloitunut "tälläiseksi" ja näillä meriiteillä se on ykkönen, miksi sitä pitäisi muuttaa?

En mä itseäni todellakaan tavisten yläouolelle aseta, kunhan joskus tulee vähän yritettyä oikoa oman kaveri- ja perhepiirin ihmeellisiä käsityksiä (eli nämä yleisimmät 1200 kcal kitudieetit ilman proteiinin häivääkään tms. vastaavat). Taidanpa jatkossa jättää oikomatta, siinähän sitä tuhahtelua saa niskaansa suorastaan ämpärikaupalla!

Esimerkkinä siskoni, joka kysyi vinkkejä parin kilon pudotukseen (vaikkei kyllä todellakaan tarvitsisi, saamarin naistenlehdet:jahas: ). Kun sitten kehotin vehnätuotteiden ja sokerin vähentämiseen ja protskun lisäämiseen ym. perusjuttuun ja myös ystävällisesti vihjaisin että hänen ja poikakaverinsa harrastama iltapala (kattilallinen spagettia ketsupilla puoliksi!) ei välttämättä ole kovin optimaalinen, vastalauseiden ryöppy oli valtava! Kertoessani että oma iltapalani on yleisimmin rahkaa, vastaus oli "en mä mistään rahkasta tykkää hyi yök." Mitäs kysyi... En mä rahkaa pakota syömään, se oli vaan esimerkki! Sanoin sitten vaan että keittäkää vaikka edes täysjyväspagettia:lol2:

Joo, ja tosi tavis olin itsekin kun tätä aloin seurata, ei se tahtia haitannut, imin vaan tietoa kuin sieni! Ei se ainakaan mua karkoittanut pois...

En minä edes ymmärrä mitä kovaa ja iskevää tässä sivustossa on.
Nuo muutamat mainokset?

Minun mielestäni tämä on harvinaisen leppoisa paikka,
ja kun on tuo aloittelijoiden osiokin niin kuka tahansa voi kysyä mitä tahansa.

Tietysti jos on niitä tyyppejä, joiden mielestäv kreatiini ja hera aiheuttavat aivovaurioita ja ennenaikaisen kuoleman, niin onhan tämä aika kauhia paikka.

Joku varmaan vetää perseen nenään tuosta doping-palstasta,
mutta olen varmaan liian kauan itse punttaillut, kehnolla menstyksellä mutta silti, että en itse jaksa lotkauttaa korvaani sille jos joku vähän "avittaa" reeniään, ja oikeen kehtaa puhuakkin siitä.

Rowena:
Eikö sitä väkisinkin aseta itsensä tavisten yläpuolelle, kun tiedostaa tietävänsä asioita, joista taviksilla ei ole hajuakaan ?
esim. juuri tuo syöminen.

SerialLoser sanoi:
En minä edes ymmärrä mitä kovaa ja iskevää tässä sivustossa on.
--

Tarkoitus oli sanoa, että se mielikuva, joka ihmisillä on tästä paikasta huhu puheiden perusteella on aika HC.
Aloittaen nimestä.

edit. Mitä te vähättelette itseänne ja tätä paikkaa? Jos on parempi, kun muut niin turha sitä on peitellä.
The Best is The Best.

edit.2 Noniin kiitos, nyt rupesi vituttamaan suomalaiset yleensäkin, aina ollaan vähättelemässä itseään ja saavutuksiaan.

AM sanoi:
Rowena:
Eikö sitä väkisinkin aseta itsensä tavisten yläpuolelle, kun tiedostaa tietävänsä asioita, joista taviksilla ei ole hajuakaan ?

Ei aseta. Mulla on enemmän tietoa ravitsemuksesta kuin taviksella, se ei tarkoita sitä että olisin jotenkin "ylempänä".

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom