Onko oikeudenmukaista?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja lej
  • Aloitettu Aloitettu
keijo s sanoi:
Taikavitta: Lue nyt nuo Poliisilain pykälät, aika selvää suomenkieltä. Jo häiriöiltä suojaaminen antaa eväät tulla sisään, tarvittaessa mennään vaikka just saranapuolelta poikittain jos ei ovi muuten aukea ja toimenpide on saavutettavaan tulokseen nähden perusteltua ja vähimmän haitan periaatetta noudattavaa. Tällainen perusteltu syy voi olla jopa se että soitat Ellan ja Aleksin MC Koppakuoriasta napit kaakossa aamulla kello 3 olit sitten itse vaikka jeesus, partiopoika tai teletappi.

EDIT: Jos siniset sedät haluaa oven avaamisen ja aiwan sammuttamisen jälkeen takavarikoida koko Ella ja Aleksi kokoelmasi lukitusta kaapistasi siihen ne tarvii kotietsintäluvan jotka määritelläänkin sitten Pakkokeinolaissa.

:lol2: :lol2:

Aamen! Tyhjentävä vastaus.

:offtopic: Saiskohan joku eduskunnasta aikaiseksi lakiesityksen rikoslain muutokseen, jonka mukaan Ellan ja Aleksin tuotannon hallussapito olisi rangaistava teko. :D

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
keijo s sanoi:
Taikavitta: Lue nyt nuo Poliisilain pykälät, aika selvää suomenkieltä. Jo häiriöiltä suojaaminen antaa eväät tulla sisään, tarvittaessa mennään vaikka just saranapuolelta poikittain jos ei ovi muuten aukea ja toimenpide on saavutettavaan tulokseen nähden perusteltua ja vähimmän haitan periaatetta noudattavaa. Tällainen perusteltu syy voi olla jopa se että soitat Ellan ja Aleksin MC Koppakuoriasta napit kaakossa aamulla kello 3 olit sitten itse vaikka jeesus, partiopoika tai teletappi.

EDIT: Jos siniset sedät haluaa oven avaamisen ja aiwan sammuttamisen jälkeen takavarikoida koko Ella ja Aleksi kokoelmasi lukitusta kaapistasi siihen ne tarvii kotietsintäluvan jotka määritelläänkin sitten Pakkokeinolaissa.

enää en jaksa asiaa ihmetellä enemmän. häiriöille ym. on tottakai oikeutus tulla ´käväisee´ sisällä - jos siihen on tosiaan aihetta. eli siis juuri toi - saavutettavaan tulokseen nähden perusteltua. kuten jo tuossa äskeisessä replyssäni sanoin.

mutta anyway, osaltani tää on nyt tässä. mä en jaksa alkaa ´mun isä on vahvempi kun sun´ -keskustelua.

niin ja p.s. : en omaa Ella ja Aleksi kokoelmaa. enkä aiwaa. pitäisiköhän sellaiset hankkia? :)

Tollasessa tilanteessa minä ainakin yrittäisin aiheuttaa tunkeilijalle jotain ruumiinvammoja.

taicaviitta sanoi:
vastasinkin jo yllä. kyseinen asia on muuten ihan kyselty ja selvennelty asianomaisten viranomaisten toimesta. mikäli joku (asianomainen = kyseistä työtä tekevä viranomainen tietää asian olevan toisin, niin enpä ala siitä sitten enemmän väittelemään. siihen asti uskon kuitenkin sen toisen ammatinharjoittajan lausuntoa tästä asiasta.).

Minulle on kohtuullisen yhdentekevää se mitä sinun kaverisi asiasta sanovat, kun laissa pykälät on selvästi ilmaistu. Turha jossitella ja jaaritella.

Syyttäjä syyttää melkein mistä lystää ja joskus ihan vaan asian aspekteja punnitakseen tulevaisuuden varalle. Tuomiota voi sitten pähkäillä.

Njoo kai tässä kaikki olettaa että kaverit ovat olleet siellä sisällä. Heidän tarinansa varmaan on että kävivät ovella toivottamassa kauniita unia ja isä kävi aseen kanssa kimppuun jolloin tuomio voisi olla aiheellinen. Ehkä syyttäjän on pakko tuoda asia oikeuskäsittelyyn jossa vasta voidaan todeta isä syyttömäksi jos muut todisteet eivät riitä?

Luultavasti vähävaraisina on myös ilmaiset asianajajat kun yrittäjämies saa maksaa asianajajansa itse.

Joo aika erikoista on jos syyte menee läpi. Jos meille tunkis joku tuolla lailla niin ei varmasti selviäis vieras noin vähällä. En tiedä sitten mitä tuomioita tulisi.

Syyttäjät syyttää monesti ihan vaan sen takia että tapaus on käsiteltävä, tietävät itsekkin ettei syyte mene läpi. Kuuluu suomalaisen oikeusvaltion malliin että asiat tutkitaan ja molemmilla on oikeus puolustaa omaa kantaansa oikeudessa. Näin menee esim usein poliiiseja koskevissa jutuissa kun on kyse poliisin voimankäytöstä. Lähes jokainen syyte raukeaa oikeudessa, niinkuin pitääkin.

Itse en usko että se revolveri oli tyhjä, jos tuohon malliin yritetään tunkeutua sisälle niin jokainen kai menee ovelle ladattu ase taskussa. Mulla ainakin olis näin.

Tiedän tapauksen jossa mies ampui sisälle pyrkineen vieraan haulikolla tuulikaappiin ja sai ehdollista. Ja tämä siis suomessa. Ja pohojanmaalla. :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom