Onko mahdollista?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Axel
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Ikä
39
Onko mahdollista että voimataso tippuu noin 40% prosenttia maksimista yhdessä kuukaudessa!! Mulla nimittäin kävi näin kun jätin koko joulukuun käymättä salilla ja nyt kaduttaa :wall: ja paljon.. kun kovalla työllä olin käyny kesästä asti ( olen vasta aloittelija ) salilla ja nostanu hikiperseessä punttia, ja nyt oon melkein aloitustasossa!! Vai voiko tän laittaa väsymyksen piikkiin, vai vaikuttaako kreatiinin käyttö niin paljon, nyt ei nimittäin ole sitä, vai mistä tää johtuu!!

Axel sanoi:
Onko mahdollista että voimataso tippuu noin 40% prosenttia maksimista yhdessä kuukaudessa!! Mulla nimittäin kävi näin kun jätin koko joulukuun käymättä salilla ja nyt kaduttaa :wall: ja paljon.. kun kovalla työllä olin käyny kesästä asti ( olen vasta aloittelija ) salilla ja nostanu hikiperseessä punttia, ja nyt oon melkein aloitustasossa!! Vai voiko tän laittaa väsymyksen piikkiin, vai vaikuttaako kreatiinin käyttö niin paljon, nyt ei nimittäin ole sitä, vai mistä tää johtuu!!

Kannattaa myös pitää mielessä että ne tulokset tulevat hujauksessa tuolle edeltäneelle tasolle. Tietenkin päiväkohtaisesti voi vaihdella voimatasot monestakin syystä. Ja kreatiini kyllä voi vaikuttaa jonkin verran. Omasta kokemuksesta voin sanoa esimerkiksi tuossa jokunen kesä sitten. Se millä painoilla sain 10 toistoa penkkipunnerruksessa toukokuun lopussa, sain sillä 1 toiston elokuun lopussa kun oli n. 2-3kk taukoa :) Mutta sitten jo syyskuussa sain taas sen 10 toistoa. Eli pitäisi nopeasti palautua takaisin.

Axel sanoi:

On mahdollista.
Itse tein ennen joulua penkkipunnerrusta käsipainoilla 10 x painoY, sitten tuli melkein parin viikon tauko, sitten kun uudestaan kokeili, sain 10 toistoa melkein 10kg pienemmillä käsipainoilla!!! Mutta tosiaan, voisi sanoa että lihaksilla on huono muisti, mutta ne eivät unohda. Eli jos on tauko, niin ne voimat "katoaa", mutta kun teet pari viikkoa, niin puf ne on taas takaisin.

Mä taas tein ennen joulua penkkiä 3*10*50kg ja sit siinä oli 2 viikkoo välissä etten käyny salilla ja kun taas menin salille, sain 15*50kg ja 3*10*52.5kg
oisko johtunu siitä et jouluna tuli syötyä paljon kinkkua... :D

heh, itellä taas ennen joulua juuri meni 1x135, 137,5 jäi rinnalle, 2½-3 viikkoa kinkkua ja epäterveellisyyksiä, niin 137,5 nous suht helposti :)

Kyllä ne tulokset vaan nousee huomattavasti hitaammin kuin laskee. Se on kylmä tosiasia, mutta kannattaa myös muistaa se, että lihasmuisti on hieno juttu ja kyllä ne tulokset nousee sitten tauon jälkeen melko paljon nopeammin siihen ennen tauon tasoon, kuin ne nousivat ennen taukoa. Olipas hankalasti selitetty. :)

Pidempi tauko laskee hetkellisesti voimatosoa todella paljon. Itellä oli loppukesästä käsi paketissa muutaman viikona ja tuli sellaset 5-6 viikkoo taukoo ja voi sitä tuskaa kun salille palaili, mutta kuukausi siitä niin oli jo monessakin entiset tulokset ohitettu, eli ei kannata huolestua!!

Axel sanoi:

Joo kyllähän tuo lihasten hermotus yleisesti ottaen alkaa heikkenemään jo kahden viikon treenaamattomuuden jälkeen, kuukaudessa varmasti huomaa selkeää laskua jonka jälkeen heikkenemisen tahti alkaa pikkuhiljaa hidastumaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom