onko liikkeissä jotain mätää?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja popkorn
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
40
mä oon nyt yrittäny tehä mahollisimman puhtaasti kaikki liikkeet, mut jotenki noi selkä ja olkapää liikkeet ei vaan tunnu täysin "oikeilta" suorituksilta, eilenki oli olkapää/rinta päivä, ni onkoha ihan normaalia et tietenki tuntu olkapäissäki mut myös hauis oli jostain syystä ihan kivikova vaikken mitää hauis liikettä tehnykkää?ja sama on esim alataljassa, vaikka kuinka koetan hakea tuntumaa selkään ni aina vaan se tuntuu enemmän kuitenki käsissä ku selässä mikä ei vissiin oo tarkotus, eli oiskoha jotai perus kikkoja milla esim ala/ylätaljan sais kunnolla ottaan selkään :itku:

Zone-sarja -42%
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Ylä- ja alataljassa purista kunnolla selässä olevat "lavat" yhteen joka toistossa, äläkä keskity ollenkään vetämään käsillä. Tolla tavalla oon ainakin ite saanu tuntuman selkään, kun selkälihakset tekee suurimman osan siitä työstä.

Mä oon aina tottunu tekeen liikkeet hiukan epäpuhtaasti, enkä taaskaan tarkoita mitään repimistä, vaan sellaista etten ihan täysin keskity liikerataan ja väkisin yritä saada pumppia ja tuntumaa oikealle lihakselle. Yks kerta kokeilin treenata selän sitten aivan puhtaasti ja hakien pumppia. Painojakin piti tietenkin tiputtaa. Seurauksena oli se että sarjan aikana meni ensimmäisenä hauikset kauheeseen pumppiin ennen selkää ja sarja jäi siihen. Isommilla painoilla mulla se tuntuma pysyy kivasti selällä eikä tuu vedettyä käsillä. Eli kokeile vähän ronskimpaa tyyliä, mutta muista pitää kuitenkin liikeradat suhteellisen puhtaina ettet riko ittees.

Mitä isompi selkä sen isompi pumppi. Minä en saa tuntumaa siihen salilla kunnolla mutta kyllä se on ainakin kasvanut. Treenauksen huomaa vasta yleensä illemmalla kun kotona venyttelen kunnolla tai jos joudun jotain tekemään selällä. Latsit on ainakin ottanu ihan hyvin kokoa. Se se ongelmapaikka olikin. Trapsit on taas "helpoin" osa treenata selkää minun mielestä. Selälle siis t-soutua ylätaljaa ja alasoutua. T-soutu ja ylätalja vedetään 8-10 paikkeille ja alasoutua sitten 10-15.

ylätalja tuntuu enemmän selässä, siinä saa sen tatsin jotenki helpommi selälle, mut alatalja vaa tökkii jotenki, ku ei yhtää tunnu selkäliikkeeltä, mitä enemmän sitä tekee sitä enemmän tuntuu käsissä, vaikka oon melkee suoras siin ja koetan vetää ja rutistaa oikeen selkää siin liikkees, ja jos koettaa tehä oikee isoilla painoilla ni sillon se ainaki tuntuu käsis.

popkorn sanoi:
ylätalja tuntuu enemmän selässä, siinä saa sen tatsin jotenki helpommi selälle, mut alatalja vaa tökkii jotenki, ku ei yhtää tunnu selkäliikkeeltä, mitä enemmän sitä tekee sitä enemmän tuntuu käsissä, vaikka oon melkee suoras siin ja koetan vetää ja rutistaa oikeen selkää siin liikkees, ja jos koettaa tehä oikee isoilla painoilla ni sillon se ainaki tuntuu käsis.

lueppa tuo Tomin juttu faq:sta. ellet jo ole.
http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=18893

joo no nyt mä luin sen, jos joku tietää miten toi pitäs tehä ni ymmärsinkö mä oikeen ku mä katoin peilistä äsken ja ns kuivaharjottelin alatalja liikettä ja katoin omaa selkää siin liikkees ni lavat meni aivan yhteen, eli sekö tossa on pointti et saadaan lavat mahollisimman yhteen?ja minkälainen istuma asento ois hyvä tos alataljas ku ite yleensä oon istunu ku tikku paskassa ja huomasin et niin ei vissii pitäs tehä?

:offtopic: mutta riittääkö selälle liikkeet:
-Kulmasoutu
-leuanveto
-MaVe

Joskus oon yrittäny tehdä T-soutua mutta kun kotona treenailen niin pitää laittaa tangon toinen pää nurkkaa ja siinä sitte mutta liike tuntuu vain olkapäissä :confused:, mitä teen väärin? en osaa sanoa noista jalkojen paikoista, asennosta ja pitääkö jalkojen alla olla joku koroke??

popkorn sanoi:
joo no nyt mä luin sen, jos joku tietää miten toi pitäs tehä ni ymmärsinkö mä oikeen ku mä katoin peilistä äsken ja ns kuivaharjottelin alatalja liikettä ja katoin omaa selkää siin liikkees ni lavat meni aivan yhteen, eli sekö tossa on pointti et saadaan lavat mahollisimman yhteen?ja minkälainen istuma asento ois hyvä tos alataljas ku ite yleensä oon istunu ku tikku paskassa ja huomasin et niin ei vissii pitäs tehä?

kyllä sun kannaattaa paikallaan istua. yläselkä ja kädet liikkuvat, mutta alaselkä ei saa tehdä töitä.
eli tikku paskassa-metodi on täysin oikea

abine sanoi:
:offtopic: mutta riittääkö selälle liikkeet:
-Kulmasoutu
-leuanveto
-MaVe

Riittäneehän tuo. Itse kyllä vaihtaisin tuon maven tilalle kulmasoudun tangolla, se tuntuu todella hyvin yläselässä.

abine sanoi:
Joskus oon yrittäny tehdä T-soutua mutta kun kotona treenailen niin pitää laittaa tangon toinen pää nurkkaa ja siinä sitte mutta liike tuntuu vain olkapäissä :confused:, mitä teen väärin? en osaa sanoa noista jalkojen paikoista, asennosta ja pitääkö jalkojen alla olla joku koroke??

Niinhän se tehdään. Aika outoa kyllä, jos olkapäissä tuntuu. Teetkö siis liikeen niin, että tanko tulee jalkojen välistä ja olet kyyryssä?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
KäveleväRuumis sanoi:
Riittäneehän tuo. Itse kyllä vaihtaisin tuon maven tilalle kulmasoudun tangolla, se tuntuu todella hyvin yläselässä.
Niinhän se tehdään. Aika outoa kyllä, jos olkapäissä tuntuu. Teetkö siis liikeen niin, että tanko tulee jalkojen välistä ja olet kyyryssä?
Joo laitoin ton MaVen mikä on alaselän liike. Joo ja tosta T-soudusta että teen sen noin mutta pitääkö jaloista joustaa vai olla aivan lukos, ja tartteeko jalkoje alle mitää koroketta?

abine sanoi:
Joo laitoin ton MaVen mikä on alaselän liike.

Kulmasoutu tangolla riittää "alaselän liikkeeksi". Varsinkin kun sinulla on tuo leuanveto ja kulmasoutukin tuossa, niin varmasti alaselkä saa treeniä tarpeeksi.

Joo ja tosta T-soudusta että teen sen noin mutta pitääkö jaloista joustaa vai olla aivan lukos, ja tartteeko jalkoje alle mitää koroketta?

Itselläni jalat joustaa jonkunverran, muuten ei pysy selkä suorassa, vaan kaartuu. Jalkojen alla en pidä koroketta, mutta jos omaa lyhyet jalat, niin ilman koroketta luultavasti saa kalludet kyytiä.

itse en kyllä noin nopeasti olisi vaihtamassa mavea pois ohjelmasta. paras liike alaselälle ja yksi parhaista koko selän paksuunden kannalta (pituussuunnassa) ja tuo myös helvetisti lisää voimaa ja parantaa hyvin näppien kestävyyttä.

oma selkätreeni menee jotenkin näin:

mave: 3 x 6-8, ei yleensä ihan täysillä
alatalja: 3-4 x 10-12

http://exrx.net/WeightExercises/BackGeneral/LVSeatedRow.html (ei ihan samanlainen laite, mutta idea sama) 3 x 8-12 (3 sarjaa per käsi, eli teen yhdellä kädellä)

ylätaljaa ja t-kulmasoutua jompaakuumpaa tai molempia yhteensä 2-4 sarjaa pumppailua kunnon pumpin tuomiseksi latseihin.

saaan muuten tuolla "seated row":lla hemmetin hyvän tuntuman latseihin.

varsinkaan aloittelijat alkaa ottako sitä mavea pois sieltä ohjelmasta niin innokkaasti. Kuten sanoin tuo voimaa hemmetin hyvin ja paksuutta koko selkään (tämän olen itse huomannut ja todennut).

ZeiZei sanoi:
itse en kyllä noin nopeasti olisi vaihtamassa mavea pois ohjelmasta. paras liike alaselälle ja yksi parhaista koko selän paksuunden kannalta (pituussuunnassa) ja tuo myös helvetisti lisää voimaa ja parantaa hyvin näppien kestävyyttä.

onhan se ihan jees alaselän liike tosiaan, mutta jos ajatellaan asiaa bodarin näkökulmasta niin imo aika pirun turha liike. Itekkään en tee mavea enää ollenkaan. ensinnäkin se on niin perkeleen raskas liike, että mieluusti käytän sen energian yläselän treenaamiseen. alaselkä saa epäsuoraa treeniä ihan riittävästi mulle kulmasoudussa esim.

Ihan täysin eri juttu jos hakee voimaa ja maastavetohan tukee kyykkyä helvetin hyvin. monesti jos ei vedä, on kyykytkin hankalia koska alaselkä ei kestä isoja rautoja niskassa.

metalman, en oo täysin samaa mieltä kyllä tossa..

itse pystyn vetää muut liikkeet suht samoilla painoilla tein mavea tai en..
omasta mielestäni mave tuo kyllä paksuutta koko selkään, eikä todellakaan ole täysin turha liike myöskään bodaajalle (mutta tottakai ilmankin pärjää).

jokaselle sopii mikä sopii, mutta varsinkaan aloittelijan ei pitäisi alkaa vääntää mitään täydellistä bodytreeniä, vaan myös kerätä voimaa koko kroppaan, mihin mave sopii myös todella hyvin.

son totta että alussa kannattaakin tehdä mavea että saa voimaa alaselkään. viddumainen tehdä kulmasoutujakaan jos alaselkä on rapakunnossa.

mutta! saadakseen leveän selän, ei tarvitse tehdä mavea ja siitä on pahimmassa tapauksessa jopa haittaa. voimasta ei nyt puhuta. mutta niinhän se on että kaikille toimaa omat jutut.

metalman, selkään liittyy muutakin kuin leveys (myös bodarille), iso "putket" selässä on hemmetin tyylikkäät ja siistin näköset. itellä muuten ei kulmasoutu ota alaselkään about ollenkaan silloin harvoin kun teen. varsinkaan jos ottaa vyön käyttöön.

zeizei edelleen totta mutta kuten sanoin, joillain ne rasittuu ihan tarpeeksi kulmasoudulla ja vaikka selännostoilla. yläselän selkärangan viertä kulkevat lihakset taitaakin jo olla epäkkäät. ja se ei oo täysin tuulestatemmattua että maastaveto & kyykky leventää lantiota, joka nyt ei bodarille ole sekään kaikkein paras jutska.

näin koontina sanon tähän loppuun että aloittelijan kannattaa tehdä mavea mutta jos tyylisuunta on body ja tavoite leveä selkä, kannattaa tarkastella tilannetta uusiksi.
juupas eipäs loppu.

Minä teen SJMaven takareisille ja en treenaa tavallista mavea ollenkaan, enkä muutenkaan alaselkää erikseen. Toi ajaa alaselkätreenin mulla loitavasti, ja sitten tulee tottakai epäsuorat kulmasoudusta ym.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom