Onko liikenteessä piittamattomuutta?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mtk77
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Liittynyt
17.4.2002
Viestejä
2 197
Ikä
47
Mitä mieltä olette onko liikenteessä piittaamattomuutta? Minä olen sitä mieltä, että on ja, että onnettomuudet vähenisivät jos piittaamattomuutta saataisiin karsittua? Miten sitä saataisiin vähennettyä onkin sitten vaikeampi kysymys. Kantaani perustelen sillä, että monesti lähdetään ohittamaan sellaisissa paikoissa missä ei ole kuunnon näkyväisyyttä, ei pidetä turvaväliä. Tietenkin turvaväliä on vaikea pitää tietyillä tieosuuksilla ruuhka-aikaan, mutta ei ole minusta kovin mukavaa, eikä turvallista jos tullaan ihan puskuriin kiinni, jos tilaa olisi ajaa kauempanakin ja syitä löytyy muitakin, nämät olivat minun mielenpäällä olevia asioita ja tässä threadissa saa toki keskustella kaikesta muustakin liikenteeseen liittyvästä. Niin ja meinasi unohtua, että täälläpäin suomea löytyy sellaisiakin jotka yrittävät haastaa kilvanajoon. Ohittavat ensin ja jäävät sitten ajamaan esim. 70 km/h 80:n nopeusalueella ja kun yrittää ohittaa niin nämät rupeavat kiihdyttämään ettei edelle pääsisi.
 
Zone-sarja -42%
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Originally posted by mtk77
Ohittavat ensin ja jäävät sitten ajamaan esim. 70 km/h 80:n nopeusalueella ja kun yrittää ohittaa niin nämät rupeavat kiihdyttämään ettei edelle pääsisi.

Amish-lahko:david:.

Ekoissa valoissa ei vielä kisata vaan katotaan et kulkeeko sen toisen ketun auto kovemmin ettei vaan se oma 1.3 corolla jäis. Sitten toisissa valoissa vasta hanaa kun ollaan varmistettu että toisella ei ole tehokkaampaa vehjettä alla..:rolleyes:

Niin ja meinasi unohtua, että täälläpäin suomea löytyy sellaisiakin jotka yrittävät haastaa kilvanajoon.

Sori mut tos kohtaa mä :lol2: :lol2: :lol2:

Ei taida olla ainoa paikka missä tota tapahtuu.
 
Tosi tinkaan on taas aihetta.. Mikä on piittaamattomuutta ja mikä elvistelyä? Tottakai piittaamattomuuttakin on liikenteessä, onhan sitä muuallakin eikä liikenne tee poikkeusta.

Mun mielestä alinopeutta pitäs sakottaa kuten ylinopeuttakin, sillä nopeus ei ole vaarallista vaan nopeuserot. Toisaalta nopeuserotkaan eivät ole vaarallisia vaan se äkkipysäys.:D
 
Onhan liikenteessä piittaamattomuutta niin perkeleesti. Kilvanajoon haastetaan viikonloppuna keskellä kaupunkia, tai lähinnä kiihdytyskisoihin liikennevaloista. Siinäkin porukka rikkoo sääntöjä törkeästi ja lähtee jo keltaisella liikkeelle, vaikka oikeasti pitäisi odottaa vihreän vaihtumista ja sitten lämä tiskiin.
 
Originally posted by mtk77
Mitä mieltä olette onko liikenteessä piittaamattomuutta? Minä olen sitä mieltä, että on ja, että onnettomuudet vähenisivät jos piittaamattomuutta saataisiin karsittua? Miten sitä saataisiin vähennettyä onkin sitten vaikeampi kysymys. Kantaani perustelen sillä, että monesti lähdetään ohittamaan sellaisissa paikoissa missä ei ole kuunnon näkyväisyyttä, ei pidetä turvaväliä. Tietenkin turvaväliä on vaikea pitää tietyillä tieosuuksilla ruuhka-aikaan, mutta ei ole minusta kovin mukavaa, eikä turvallista jos tullaan ihan puskuriin kiinni, jos tilaa olisi ajaa kauempanakin ja syitä löytyy muitakin, nämät olivat minun mielenpäällä olevia asioita ja tässä threadissa saa toki keskustella kaikesta muustakin liikenteeseen liittyvästä. Niin ja meinasi unohtua, että täälläpäin suomea löytyy sellaisiakin jotka yrittävät haastaa kilvanajoon. Ohittavat ensin ja jäävät sitten ajamaan esim. 70 km/h 80:n nopeusalueella ja kun yrittää ohittaa niin nämät rupeavat kiihdyttämään ettei edelle pääsisi.

Ennenkuin taas aletaan lässyttämään kaikenmaailman skeidaa ja kauhisteellaan kukkahattutätien kanssa maailman menoa niin tässä linkki, jatketaan tämän pohjalta mitä liikenteessä todella pitäisi tehdä jotta kuolonkolarit vähentyisivät:

http://www.kotisivut.org/x/tilasto2.htm

Media rakastaa yksittäisiä onnettomuuksia joilla saadaan kunnon tragediaa ja lehtimyyntiin volyymia.Ihmisten tunteet on niin kovin helppo saada kuohumaan, mutta tunteiden pohjalta ei kannata näitä asioita lähteä ratkomaan.Tunteiden pohjalta osa poliitikoista toki kerää itselleen ääniä ja suuria tuulipuku massoja on helppo pitää tyytyväisenä...

Tälläkin hetkellä jaksetaan mussuttaa "kaahaamisesta", ylinopuekista, piittamattomuudesta blaa blaa blaa, mutta vaikka näiden "perusteiden" pohjalta kun aletaan toimia niin ainoastaan poliisien sakkobudjetit tulevat ennen vuoden loppua kuntoon.

Vähän aikaa sitten poliisi ylpeänä kertoi kuinka suomeen ollaan lisäämnässä automaattisia valvontakameroita.Niihin liittyen ollaan mysö ajamassa uutta lakia läi jonka jälkeen ei enää sakoiteta auton kuljettajaa, vaan "lasku" menee auton omistajalla.Onkohan suomi ainoa maa maailmassa jossa saadaan "rikollisia" näin maksumiehiksi.

Vertaus siihen että joku käyttää rikokseen ampumaasetta ja aseen tunnisteteitojen perusteella tuomittaisiin omistaja aseen käyttäjän rikoksesta, miltäs kuullostaisi?

Tämän uuden lain tarkoitus on lisätä sakkotuloja valtiolle.Valtion virkamies kertoi että vuodessa jää kymmeniä tuhansia sakkoja lähetämättä ja siten mittavia summia saamatta valtiolle kun automaattivalvonta kameran kuva ei ole tarpeeksi tarkka tunnistamaan kuljettajaa.Tällä tavalla valtio saa taas kerran budjetit kuntoon...

Automaattivalvonta olisi aivan hyvä jos sillä saataisiin kaikki rattijuopot, itsemurhaa hautovat/toteuttavat, huonokuntoisilla autoilla ajavat, sairaskohtauksen saavat, ajotaidottomat, huumeidenkäyttäjät sekä autossa nukahtamaisillaan olevat kuskit pois liikenteestä.Mutta tämä ei toki ole missään kohtaa prioriteetti liikenneturvallisuudessa...vain ja ainaostaan sakkotulot merkkaavat jotain.

Poliisin liikennevalvontakin tuntuu keskittyvän vain ja ainaostaan ylinopeuksien saamiseen.Toki niitä on helppo saada kun kilometrien suoran päässä keskellä ei mitään on piilossa pusikossa vaanimassa sitä onnetonta autoilijaa joka rohkenee ajaa 95km/h kahdeksankympin alueella keskellä peltoja ja latoja lähempien koulujen ollessa kilometrien päässä...

Poliisin sivuilla voi jokainen myös käydä tutustumassa sakkolaskuriin ja todeta että esim punaisia päin ajaminen on todella halpaa kiirehtimistä verrattuna esim hetkelliseen ylinopeuteen.Kumpikohan aiheuttaa enemmän vaaraa muille tiellä liikkujille se että ajaa punaisa päin tai se että ajaa ylinopeutta? Veikkaan ensimmäistä, siinä ovat vaarassa niin jalankulkijat kuin muut autoilijat...Miksi punaisia päin ajosta ei rangaista "sikakovaa"?

Mieleen tulee myös taannoiset iltapäivälehtienkin otsikoihin menneet ylinopeustapaukset.Yksi niistä oli se kun TAKSI ajoi YÖLLÄ TYHJÄLLÄ moottoritiellä 200km/h.Ensinnäkin mitä ihmettä poliisi tekee yöllä tyhjällä moottoritiellä odottamassa että tunnissa menee 5 autoa joista todennäköisesti 4/5 ajaa pientä ylinopeutta koska ylinopeus rajoitukseen nähden ei kuitenkan ole väärä tilannenopeus.Noh, poliisi on kuitenkin nähnyt tarpeelliseski pitää kahta poliisia yöllä keskellä ei mitään mielummin kuin kaupungissa jahtamassa pienessä humalassa ajavia baarista kotiin.

Entä se tangokuningas joka myös ajoi keskellä yötä moottoritiellä 200km/h? Mitä ihmettä silloin taas kerran poliisi tekee moottoritileä muuta kuin odottaa niitä muutamia onnettomia autoilijota jotka ajavat lievä ylinopeutta(siis useimmat ajaa lievää, tangokuningas törkeää, eikä hyväksyttävää).

Muitakin vastaavia tapauksia on ja itse en keksi mitään järkevää selitystä mitä poliisi tekee keskellä yötä moottoriteillä.Tilkastojen valossa ei ko toiminnassa ole mitään muuta mieltä kuin sakkotulot...Mikseivät ole taas kerran siellä missä ihmisiäkin on liikenteessä ja todennäköisyys että jotain sattuu ja mahdollisesti olisi ennaltaehkäistävissäkin.

Jaa että piittaamattomuutta liikenteessä? No ei siis ole ei, koko "piittaamattomuus" on lähinnä median ja poliisin keksimää vouhotusta...

Esim helsingissä viime vuonna liikennekuri kokonaisuudessaan oli parempaa kuin vuosiin, ainakin poliisin kertoman mukaan...silti jaksetaan jauhaa päinvastaista, miksi?...no ne sakkotulot ja määrärahat katsos...

Se että jengi vähän vetää kisaa tuolla valoista sun muuta ei IMO ole oleellista, pitää nähdä koko kuva ja mitä voidaan tehdä vuodessa noin 400:lle tieliikenteessä kuolevalle...
 
kyllä vain. vaikka todistetusti:eek: en ole kovin pravuuri ratissa, ei kuitenkaan muut kumppanit liikenteessä tee sitä ainakaan yhtään helpommaksi.

siis nykyään lähellä piti -tilanteita sattuu eteen jatkuvasti. en yhtään ihmettele että onnettomuuksia tapahtuu niin usein.

-r
 
Minunkin kokemukseni liikkuvat hieman samoilla linjoilla :(

Mutta pelkäänpä, että piittaamattomuus ei ole ainoa asia joka pistää Suomen liikennekäyttätymisen *ituilleen. Voisko kyseessä olla myös tietämättömyys. :rolleyes: Tämä kokemukseni ainakin todistaa jälkimmäisestä:

Tulin tuossa eräs päivä kävellen mistäpä muualta kuin salilta :D ja ylittäessäni suojatietä kunnioitettuani ensin muutaman kiireisen autoilijan halua mennä ensin takaa oikealta hyökkää noin kolmekymppinen nainen ja lähes ajaa päälleni. :eek: Äkkijarrutushan siitä tuli. Ei siinä vielä mitään. Hyvä, että pysähtyi, mutta että sen jälkeen alkaa torvi töristä ja kasvoilla niin julma ilme, että ihan pelotti. Heristipä lopuksi vielä nyrkkiä. :curs:

Siis onko mahdollista, että kaduilla liikkuu sellaisia kuskeja, jotka eivät ikinä tulisi ajatelleeksikaan, että ehkä saattaisi olla olemassa sellainen liikennesääntö, joka antaa jalankulkijalle etu"ajo"oikeuden suojatiellä. Kyllä teki prkl mieli valistaa :whip:

Ja se vielä, että ko. lady oli varmasti huomannut minut jo sadan metrin päästä...

Ei voi vaan liikaa painottaa kuinka paljon otti päähän :D

Ja siis ei mitenkään seksistinen ollu tarkotus olla. Ihmettelen vaan, että noinkin nuorella kuskilla on tollanen aukko tiedoissa. Varsinkin kun ainakin oma ajo-opettajani piti pienestäkin virheestä hirveät saarnat...
 
Originally posted by Tolppa
Minunkin kokemukseni liikkuvat hieman samoilla linjoilla :(

Mutta pelkäänpä, että piittaamattomuus ei ole ainoa asia joka pistää Suomen liikennekäyttätymisen *ituilleen. Voisko kyseessä olla myös tietämättömyys. :rolleyes: Tämä kokemukseni ainakin todistaa jälkimmäisestä:

Tulin tuossa eräs päivä kävellen mistäpä muualta kuin salilta :D ja ylittäessäni suojatietä kunnioitettuani ensin muutaman kiireisen autoilijan halua mennä ensin takaa oikealta hyökkää noin kolmekymppinen nainen ja lähes ajaa päälleni. :eek: Äkkijarrutushan siitä tuli. Ei siinä vielä mitään. Hyvä, että pysähtyi, mutta että sen jälkeen alkaa torvi töristä ja kasvoilla niin julma ilme, että ihan pelotti. Heristipä lopuksi vielä nyrkkiä. :curs:

Siis onko mahdollista, että kaduilla liikkuu sellaisia kuskeja, jotka eivät ikinä tulisi ajatelleeksikaan, että ehkä saattaisi olla olemassa sellainen liikennesääntö, joka antaa jalankulkijalle etu"ajo"oikeuden suojatiellä. Kyllä teki prkl mieli valistaa :whip:

Tähän voisi vielä jatkaa, että usein autoilijat tuntuvat luulevan että autolla on aina etuajo-oikeus pyöräilijään nähden. Aika harvassa ne jotka kolmion takaa tullessaan jarruttavat jos näkevät että pyöräilijä tulee. Yleensä vaan mennään vahvemman oikeudella. Pari kertaa olen meinannut vetää tahallaan nastarenkaalla auton kylkeen kunnon naarmut, kun ajettu ihan törkeästi kolmion takaa eteen. Enpä ole vielä viitsinyt.. Pitäs muutaman kerran kokeilla kuin hyvin sitä vielä pystyy hyppään tangon yli, kun pyörä pysähtyy yhtäkkiä.

Muutaman kerran sattunut jopa sillain, että auto tullut stop-merkin takaa ja pysähtynyt siihen ja kun laissa määrätty pysähtyminen on tehty on auto lähtenyt uudestaan ajamaan eteen päin välittämättä ollenkaan, että minä tulen sivulta pyörällä. Kerran tollaisessa tilanteessa oli jo törmäys niin lähellä, että nostin jalan ylös, ettei jäisi auton ja pyörän väliin ja menisi poikki. Tajus se autoilija sentään jo jarruttaa ja ehkä 15 cm jäi väliä.
 
Joo no itse kyllä tunnustan ajavani "silloin tällöin" ylinopeutta. Välillä tekee vähän mieli painaa kaasua kun joku yrittää tuunatulla ladalla ohittaa...eipä voi mitään... :D

Fiksusti eli turvallisesti tulee kuitenkin ajettua. Eli kaasua ei paineta ellei siihen oikeasti ole tilaa. Tässä vaan toivotaan että tuo järki palaisi nuppiin noiden tilannenopeuksien kanssa, ennekun poliisisetä muistaa lapulla jos kahdella... :evil:
 
Itse ajan muuten suhteellisen normaalisti, paitsi kehäteillä ja motareilla. Ellei nyt aivan levoton ruuhka ole päällä, niin 10-30 mittariylinopeus on lähes aina. Joskus ali/yli tuon.

Tolla ylinopeudella oon "hidas hölkkääjä" kävelijöiden joukossa, eikä vaaratilanteita pitäisi syntyä. Etenkään jos ei roiku toisen auton puskurissa kiinni.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Olen havainnut sellaisen asian, että vaarillisimmat piittaamattomat tekevät sellaisia rikoksia, joihin poliisi ei puutu. Eli kaikkea muuta kuin ylinopeuksia. Liittymisen estämistä, kiilaamista, kevyen liikenteen terrorisointia, normaalia liikenteen estämistä, väärin ryhmittäutymistä (vaarallisella tavalla) ja tietenkin kaikenlaiset ylimääräiset valot päällä ajamista häikäisytarkoituksessa :)

Niin, itse harrastan vain ylinopeuksia (törkeitä sekä tavallisia) ja punaisten valojen kunniottamatta jättämisiä.
 
Originally posted by Rice

Vähän aikaa sitten poliisi ylpeänä kertoi kuinka suomeen ollaan lisäämnässä automaattisia valvontakameroita.Niihin liittyen ollaan mysö ajamassa uutta lakia läi jonka jälkeen ei enää sakoiteta auton kuljettajaa, vaan "lasku" menee auton omistajalla.Onkohan suomi ainoa maa maailmassa jossa saadaan "rikollisia" näin maksumiehiksi.

Vertaus siihen että joku käyttää rikokseen ampumaasetta ja aseen tunnisteteitojen perusteella tuomittaisiin omistaja aseen käyttäjän rikoksesta, miltäs kuullostaisi?

Tämän uuden lain tarkoitus on lisätä sakkotuloja valtiolle.Valtion virkamies kertoi että vuodessa jää kymmeniä tuhansia sakkoja lähetämättä ja siten mittavia summia saamatta valtiolle kun automaattivalvonta kameran kuva ei ole tarpeeksi tarkka tunnistamaan kuljettajaa.Tällä tavalla valtio saa taas kerran budjetit kuntoon...

Ei, ei ole Suomi yksin tuossa junassa. Esim. kaikkien ylistämässä autoilun ihmemaassa, siis Saksassa, on käytössä vastaava tapa. Kun autosi on kuvattu niin sakko tulee postissa. Siellä on kameroita myös keskikaupungilla. Eräässäkin tämän Oulun kokoisessa kaupungissa oli niitä useampia. Ja mun mielestä on myös täysin perusteltua, kyllä auton omistajan kuuluu tietää kuka sillä ajaa ja miten. Perikööt sitten ne rahat siltä joka autolla on ajanut, oma moka jos ei kykene. Porsaanreikähän tuo tunnistamatta jääminen on ollut, eikä sinänsä ole oikein järkevästi perusteltavissa.

Perustetko vielä sen miksi osa sakoista pitäisi jättää perimättä sen takia että jostain syystä kuvassa ei näy kuin lippiksen lippa ja karvanopat? Jos laki on väärä, eli rajoitus, niin se on sitten eri asia.

Jos olet luovuttanut aseen jollekkin joka tekee sillä rikoksen, niin ei liene poissuljettua nytkään se että saisit tuomion.
 
Tietämättömyydestä: monet autoilijat ei tiedä, miten pitää ajaa liikenneympyrässä.

Vilkkua käytetään väärään suuntaan, ympyrässähän kuuluu näyttää vilkkua vain ympyrästä poistuessa ja tietysti oikealle. (Siis ei pidä vilkuttaa vasemmalle ilmoittaakseen, että minä tässä ympyrässä nyt ajan vastapäivään, koska siinä ajetaan aina vastapäivään.)

Myös väistämissäännöt ympyrään tultaessa ovat monelta hakusessa ja se hidastaa liikennettä. Muutenhan liikenneympyrät ovat hyvä homma, ei tarvi joka paikassa olla valoja.
 
Vilkkua ei osata enää käyttää ja ohitetaan ihan älyttömistä paikoista.

Tumpelot eläkeläisautoilijat ovat sitten luku sinänsä.
 
Originally posted by NHB
Ei, ei ole Suomi yksin tuossa junassa. Esim. kaikkien ylistämässä autoilun ihmemaassa, siis Saksassa, on käytössä vastaava tapa. Kun autosi on kuvattu niin sakko tulee postissa. Siellä on kameroita myös keskikaupungilla.


IMO noita kameroita vois olla kaupungit täynnä ja ERITYISESTI saisi olla lastentarhojen, koulujen ja valoristeyksien kohdalla!!! Mutta kun ei niin ei...ne tolpat on pakko laittaa esim heti ohituskaistan päätyttyä tai kilometrin suoran keskelle keskelle peltoja ja latoja ...Syy tähän että sakkotuloja saadaan enemmän näin, liikenneturvallisuutta ei taaskaan ole ajateltu!




Ja mun mielestä on myös täysin perusteltua, kyllä auton omistajan kuuluu tietää kuka sillä ajaa ja miten. Perikööt sitten ne rahat siltä joka autolla on ajanut, oma moka jos ei kykene. Porsaanreikähän tuo tunnistamatta jääminen on ollut, eikä sinänsä ole oikein järkevästi perusteltavissa.

Perustetko vielä sen miksi osa sakoista pitäisi jättää perimättä sen takia että jostain syystä kuvassa ei näy kuin lippiksen lippa ja karvanopat? Jos laki on väärä, eli rajoitus, niin se on sitten eri asia.

Niin siis tällä hetkellähän tulee lappu kotiin jossa kysytään että kuka ajoi autoa jos ei auton haltijaksi merkitty itse ja sitten ei muuta kun katsomaan valokuvaa.Eli haltija voi osoittaa syyttömyytensä täysin varmasti kun haltijan naamaa ei näy kuvassa.Näin oikeus toimii ja syytön ei voi vahingossakaan joutua syylliseksi.

Tulevaisuudessa syyttömästä tulee syyllinen ellei hatija pysti ITSE selvittämään kuka ajoi autoa...Jos ei pysty selvittämään niin syyttömälle tulee tahra rekisteriin...

Eli kuten voidaan huomata niin jopa autoilijan oikeusturvaa ollaan valmiita polkemaan kunhan valtio saa sakkotuloja!!!




Jos olet luovuttanut aseen jollekkin joka tekee sillä rikoksen, niin ei liene poissuljettua nytkään se että saisit tuomion.

Jaah, aika epätodennäkösitä koska aina voi sanoa että ase on varastettu ja syyte voi tulla sitten jos ase ei ole ollut ohjeiden mukaisessa säilytyksessä tms.Mutta itse aseelle tehdystä rikoksesta ei voida syyttää aseen haltijaa...
 
Minun mielestä ehdottomasti sakon saa antaa auton omistajalle vaikka hän ei sitä autoa ajaisikaan. Tottakai auton omistaja on vastuussa autostaan. Ja ylinopeuksien estämisessä nämä pikavoitto-tolpat ovat varsin toimiva ratkaisu. Ainakin itseäni kummasti hidastaa ..
 
Originally posted by metalman
Minun mielestä ehdottomasti sakon saa antaa auton omistajalle vaikka hän ei sitä autoa ajaisikaan.


Niin, riippuu miten asian ajattelee...jos ajattelee että ei se omalla kohdalla satu so what, mutta jos ajattelee ihan periaateellisella tasolla niin kyllähän asia IMO on väärin.



Tottakai auton omistaja on vastuussa autostaan.

Autostaan joo, mutta ei kai sentään siitä mitä sillä joku muu on tehnyt(liikuitaan taas periaatteellisella tasolla...)




Ja ylinopeuksien estämisessä nämä pikavoitto-tolpat ovat varsin toimiva ratkaisu. Ainakin itseäni kummasti hidastaa ..

Jonoon tulee sellainen pumppaava liike kun siihen joutuu jarruttamaan ja yksin ajellesssa sitä koukkaa naapurin kaistalle...Edellenkään kuitenkaan ne eivät estä rattijuoppoja sun muita höyrypäitä ajamasta miten huvittaa.Lähinnä sakoitetaan taas niitä jotka ovat maksukykyisiä kunnollisia kansalaisia...

Tämä koko haltijavastuu keissi on enemmänkin sellainen periaatteelinen juttu jossa autoiljaa taas kerran sorsitaan.Ja autoilijiden kiusaamisenhan valtio osaa...Kiitos EU:lle että sentään oikaisivat suomen valtiota lain vastaisesta tuontiautojen verokohtelusta.Tosin sekin piti tehdä kaksi kertaa kun päättäjät eivät ymmärrä sitä mitä jokainen asiaan perehtynyt autoilija tiesi jo silloin kun vasta harkittiin EU:n menoa..
 
Suurin osa niistä tolpista on feikkejä. Ei ole ainakaan koskaan tullut sakkoja, vaikka olen muutaman kerran ajanut yli 20km/h ylinopeudella tolpan ohi. Ei kyllä kannata koetella onneaan jos sitten sattuu oikean tolpan kohdalla ajamaan reilua ylinopeutta.

Nopeusrajoituksiin lisään aina sen 10-20km/h ylimääräistä.
 
Originally posted by PattiPete
Suurin osa niistä tolpista on feikkejä. Ei ole ainakaan koskaan tullut sakkoja, vaikka olen muutaman kerran ajanut yli 20km/h ylinopeudella tolpan ohi. Ei kyllä kannata koetella onneaan jos sitten sattuu oikean tolpan kohdalla ajamaan reilua ylinopeutta.
Nopeusrajoituksiin lisään aina sen 10-20km/h ylimääräistä.

Niin on ja niillä on lähinnä peloittelu vaikutus, koska et voi tietää missä tolpassa kamera on. Tolppia voi olla kymmeniä ja niissä kierrätetään yhtä kameraa. Oulun läänissä taisi olla kolme kameraa käytössä.

Rice, olen kanssasi samaa mieltä, että kuskia pitäisi sakottaa eikä autoa. Eihän ajokorttikaan ole ajoneuvo kohtainen vaan henkilökohtainen.

Seuraavaksi varmaan säädetään laki, jossa autolta otetaan ajooikeus(ajokortti) pois, kun se kaahaa ylinopeutta. lol2:

No onneksi on taas kesä ja pyörässä ei ole kilpeä keulassa, joten ei telkänpönttö tunnista ajoneuvoa, eikä kuskia. Tervehditään pönttöjä keskisormella. Koskahan asetus määrää moottoripyöräänkin kilven keulaan??? Varmaan joku käy kateellisuuksissaan aloitteen tekemässä tästäkin, kun menetetään taas sakkotuloja.:itku:
 
Originally posted by Kime76
Varmaan joku käy kateellisuuksissaan aloitteen tekemässä tästäkin, kun menetetään taas sakkotuloja.:itku:

Niinhän se on että tottakai pyörällä saa ajaa ylinopeutta vaikka autolla ei saakkaan.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom