Onko liika aina liikaa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Saapas
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
juffe sanoi:
...antijauhonisti (ihan itse keksimä sana)...

:offtopic: Heh, tässähän olisi sulle loistava user title :lol2:

Arni, mitä mahdat tarkoittaa tuolla "kemiallisesti valmistetulla"? Kyllä niissä prodejauhoissa yhä edelleenkin on ihan samaa proteiinia kuin esim. maidossa, juustossa, soijarouheessa, kananmunissa... terv. varmaan sitten jauhonisti :D

juffe sanoi:
Btw, vinkkinä tuohon rahkatuskaan...

Kyllä se rahka hyvää on. Päivittäin menee yleensä 0,5-1 kg :)
Jos vielä vaihtaisin ton mun iltaprotskun rahkaan niin 100g 85% protskuajauhoa vastais noin 3:a 250g rahkapurkkia. Melkein 2kg rahkaa päivässä yhteensä siis... :lol2:.

Pikku leikkimielinen provo:
Mun 2 vuotias tyttökin syö mun kanssa rahkaa. Niin että jos joku sanoo ettei saa rahkaa alas niin se ei ole enää edes neiti vaan pikkuvauva :whip:

Gillyanne sanoi:
Tekee drinksun maitoon ja ottaa rkl-pari öljyä samalla -> problem solved :) Tulee näppärästi lisää kaloreitakin!

Itse asiassa sekoittelenkin pari kertaa päivässä jauhot maitoon ja vedän naamariin, mutta yötä vasten en sekoittelisi maitoon yhtikäs mitään.

Gillyanne sanoi:
Arni, mitä mahdat tarkoittaa tuolla "kemiallisesti valmistetulla"? Kyllä niissä prodejauhoissa yhä edelleenkin on ihan samaa proteiinia kuin esim. maidossa, juustossa, soijarouheessa, kananmunissa... terv. varmaan sitten jauhonisti :D

Ahaa, olen luultavasti elänyt väärässä käsityksessä mutta en ole tiennyt tietty proteiini saadaan jäljiteltyä tarkasti kemiallisin toimenpitein jauheversioksi (esim. valkuaisen proteiini)...vaikkakin saataisiin täysin lihan tai valkuaisen kaltainen proteiini jauhe-versioksi niin silti söisin silti niitä alkuperäsiä ja originelleja :)

arni sanoi:
Ahaa, olen luultavasti elänyt väärässä käsityksessä mutta en ole tiennyt tietty proteiini saadaan jäljiteltyä tarkasti kemiallisin toimenpitein jauheversioksi (esim. valkuaisen proteiini)...

Pahoittelen puusilmäisyyttäni, mutten nyt oikein ymmärrä tuota lausetta tai sen pointtia :confused:

Heraproteiini valmistetaan siis juustoherasta (jää yli, kun juustoa valmistetaan), maitoproteiini maidon kaseiinista (ja jostain muustakin maidon ainesosasta kaiketi), soijaproteiini ylläripylläri soijasta... ymmärtääkseni ihan suodattamalla ja kuivaamalla. Eli ei siinä mitään jäljitellä, vaan kyllä ne prodet sinne jauhopussukkaankin ihan tuolta luonnosta tulevat. :)

mistä on pienet pojat ja tytöt tehty?

Gillyanne sanoi:
Pahoittelen puusilmäisyyttäni, mutten nyt oikein ymmärrä tuota lausetta tai sen pointtia :confused:

Heraproteiini valmistetaan siis juustoherasta (jää yli, kun juustoa valmistetaan), maitoproteiini maidon kaseiinista (ja jostain muustakin maidon ainesosasta kaiketi), soijaproteiini ylläripylläri soijasta... ymmärtääkseni ihan suodattamalla ja kuivaamalla. Eli ei siinä mitään jäljitellä, vaan kyllä ne prodet sinne jauhopussukkaankin ihan tuolta luonnosta tulevat. :)

Älä turhaan pahoittele, ilmaisin itseäni (taas kerran) huonosti...

Tiedän suurin piirtein heran ja kaseiinin valmistusperiaatteet....tietoni proteiineista on suppea enkä toistaiseksi tiedä kuin heran,soijan, kaseiinin, ternimaitovalmisteet ja yksittäiset aminohapot ja niiden yhdistelmät...

Minulle on nyt lähinnä epäselvää se, mitä proteiinia punainen liha, kana, kananmuna jne sisältää (eivät ainakaan heraa eikä kaseiinia)...en ole nähnyt missään proteiinivalmistetta jossa on lihan tai kananmuna kaltaista proteiinia, enimmäkseen valmisteet ovat heraproteiinin ja kaseiinin sekoituksia joissa imeytymisnopeudet vaihtelevat.

Anteeksi tekstini epäselvyys, tietoni proteiinien rakenteesta on valitettavan suppea, tähän asti on riittänyt kun tiedän hitaasti ja nopeasti imeytyvät proteiinit. Yritän opiskella alaa enemmän niin keksustelut eivät jämähtäisi itsestäänselvyyksiin.

Maalaisjärki mukaan ! Siis lisäravinteet ovat nimensä mukaisesti LISÄRAVINTEITA! Kyllä pääosa ravinnosta täytyy tulla OIKEASTA ruoasta. Normaali ruoka sisältää paljon muitakin ainesosia, joita lisäravinteissa ei ole. Kukaan ei pärjää pulverilinjalla, lisäravinteilla saadaan hyvin paikattua päivän ruokailua aamupalan ja välipalojen muodossa. Lisäravinteet ovat oiva lisä oikein käytettynä, mutta ei niistä pitäisi kenenkään pääasialinen ravinnonlähde tulla. Tämä on minun mielipiteeni.

Suolisto huutaa myös kiinteää ruokaa. Eli lisäravinteet on hyviä korvaamaan osan aterioista. Ei ole ongelmia jos pitää kuidun saannista ja muusta huolen.

On olemassa kamalia tapauksia, joissa on keski-ikäisiä tanttoja syönyt kuukauden putkeen pelkkiä ateriankorvikkeita ja liian vähän muutenkin tavaraa. En muista oliko suoliston limakalvot menneet ihan pilalle, vai oliko ihan tukosta tullut? Tämä on kuultu ihan sairaanhoitajalta, joka on serkkuni.

arni sanoi:
Minulle on nyt lähinnä epäselvää se, mitä proteiinia punainen liha, kana, kananmuna jne sisältää (eivät ainakaan heraa eikä kaseiinia)...en ole nähnyt missään proteiinivalmistetta jossa on lihan tai kananmuna kaltaista proteiinia, enimmäkseen valmisteet ovat heraproteiinin ja kaseiinin sekoituksia joissa imeytymisnopeudet vaihtelevat.

OK. Ymmärtääkseni kananmunasta valmistettua proteiinijauhoa on olemassa. Eikös Nutri Plussallakin ollut joskus valikoimissaan joku munaproteiini...?

Liha ja kana sisältävät... öööhhhh... liha- ja kanaproteiinia...? :D Ja tuo ei sitten ollut vittuilua, vaan en osaa sitä itsekään sen tarkemmin määritellä, mitä se niiden proteiini tarkkaan ottaen on. Syy siihen, miksei niitä ole saatavina jauhemuodossa, lienee ihan siinä, että juustoherasta lienee huomattavasti paljon helpompi kuivattaa ja suodattaa jauhetta kuin broilerinkoivesta tai siankyljestä. ;) Ja on se varmasti pitkälti kustannuskysymyskin. Tämä siis täysin mutulla lonkalta heitettynä.

VelttoV: olisikohan kyseessä ns. suolen laiskistuminen käytön puutteessa? (ei, en ole sairaanhoitaja, kunhan arvailen) Miten ihmeessä joku voi elää monta kuukautta (tai edes yhden... tai edes VIIKON????) pelkillä ateriankorvikkeilla (tässä tapauksessa on oletettavasti vedetty jotain Nutrilettiä tms.)? :eek:

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Joo, tää selvensi asiaa, eli jatkan samalla linjalla. :)

Mulla vaan ei ole oikein motivaatiota mussuttaa koko aikaa kiinteää ruokaa, drinkit on helppoja ja vaivattomia, myöskin aika halpoja.
Viikonloppuisin ei oikeastaan mene jauheina paljoakaan, kun ei tarvi muuta tehdä kuin homehtua kotona, eli ei tarvi pitää kiirettä sen syömisen kanssa.

Mielestäni aamupala ja kaksi isoa ateriaa riittää pitämään ruuansulatuksen kunnossa.
Ennen saliharrastuksen aloittamista söin päivässä aamupalan, päivällisen, ehkä välipalan ja jotain illalla. Muutosta on tullut tuohon nähden positiiviseen suuntaan, samalla kun ateriakoko on kasvanut. Nyt ruuansulatus joutuu tekemään paljon enemmän töitä kuin 2v sitten, jo pelkän kiinteän ruuan imeyttämisen kanssa, ja tuohon tulee vielä lisäksi proteiinidrinkit.

Jauhot on todellakin ok, sitävartenhan ne on että pystytään täydentään muuta ruokavaliota, kyllä se kiinteen ruuan syönti monesti melko tuskaista on, silloin on näppärä nakata drinksu naaman.

Hämmer sanoi:
Oletko Saapas miljonääri? Vai oletko oikeasti niin omistautunut asiallesi, että laitat kaikki rahasi jauhoihin?
Eikös tuossa yläpuolella jossain kymmenessä postissa juuri todettu että lisäravinteet ovat suhteellisesti todella halpoja, jos puhutaan ihan perusherasta yms. Jos kilo jauhetta maksaa 15e niin tuskin ruoka paljon ainakaan halvemmaksi tulee. Toki itsekin söisin mieluusti enemmän prodea oikeasta ruuasta, mutta ei muutaman drinkin juominen päivässä ole mitenkään huono asia. Aina se suklaalla mässäilyn tms voittaa.

Niin... Eihän Saapas toki mitää Ion92:sta vetelekää... Ihan oikeessa oot... Menee siel silti noin 100g päivässä esim. XL:ää, jonka koen aika arvokkaaksi, vaikka sitä käytänkin (en tosin nuin paljo per päivä)...

-Ehrmannin proteiinigrammalle tulee hintaa noin 2 snt
-XL:n protu taas maksaa noin 3 snt grammalta
-> säästöä tulisi siis euron päiväässä (ks. ylempi viesti)
-> eli noin 5 euroa viikossa, riippuen vkloppujen ruokapolitiikasta

No joo, riippuu miten ottaa, ei toi säästö nyt niin hirvee oo... 5 euroa viikossa tarkottaa 260 euroa vuodessa... Riippuu miten ottaa...

Gillyanne sanoi:
:offtopic: Heh, tässähän olisi sulle loistava user title :lol2:

Noudatin käskyäsi, kunnioitan AINA naisten mielipiteitä (parempi tossunalla kuin taivasalla) :love:

Gillyanne sanoi:

Arvelisin, että arni tarkoitti tässä siis erilaisin kemiallisin menetelmin eroteltuja ainesosia, jolloin ruoka-aineesta X pakostikin jää jotain puuttumaan, näiden suodatusmenetelmien takia.

Mä mietin kuidun saantia kysyjällä, tuleeko riittävästi. Mulla usein töissä mukana porkkanasta tehtyjä tikkuja, lanttua, omenaa ja mitä milloinkin. Yleensä kaikki menee vähän kuin huomaamatta toimistotyössä samalla kuin proteiinidrinkit.

itsekkin suosittelen vähentämään jauhoja ja syömään enemmän "oikeaa ruokaa". Lisäravinteet on lisiä, ota niitä välipaloina.

treenaisko sanoi:
Mä mietin kuidun saantia kysyjällä, tuleeko riittävästi. Mulla usein töissä mukana porkkanasta tehtyjä tikkuja, lanttua, omenaa ja mitä milloinkin. Yleensä kaikki menee vähän kuin huomaamatta toimistotyössä samalla kuin proteiinidrinkit.
Kyllä mulla lämpimillä aterioilla on melkein puolet lautasesta salaattia ym, mutta kuituja vois kyllä lisätä. Hyvä vinkki!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom