Onko kreatiinista haittoja?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ronny11
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Evoa olen aina käyttänyt ja koskaan ei ole ongelmia ollut.

~Voimariini ~ sanoi:
Jotain ihottuman tapaista pientä näppylää mulla tuli naama täyteen ekan kreatiini kuurin jälkeen, mutta meni ohi kun vaihdoin kreatiiniä ja nyt lähinnä tulee silloin tällöin vaan finnejä kreasta.

Kreatiinilla ei ole havaittu olevan haittavaikutuksia, mutta eri valmistajien tuotteissa erilaisia puhtausasteita eli toisilla on vähemmän/enemmän jäämiä kreatiinin valmistuksessa käytetyistä kemikaaleista.

Halo sanoi:
Minkä merkkistä kreaa ihmiset sitten käyttää? Mikä merkki on sopinu teille hyvin tai vaihtoehtoisesti aiheuttanu vatsanväänteitä?
HC Power Nutritionsin kreatiinia tulee käytettyä. Hyvää kamaa ja sopii ainakin mulle hyvin.

Snoopie sanoi:
HC Power Nutritionsin kreatiinia tulee käytettyä. Hyvää kamaa ja sopii ainakin mulle hyvin.

Tämä unohtui minullakin mainita ja taas täytyy todeta, että ihan samanlaista kreaa kuin kaikki muukin, mitään eroja en huomannut.

Luulisi että ripulointi ja sen ohessa tapahtuva ruoan imeytymättömyys nollaisi kreatiinin positiiviset vaikutukset?

En saa kreatiinista mitään kiksejä. Ei positiivisia, eikä negatiivisia. Palataan asiaan taas parin kuukauden päästä, koska en jaksa syödä sitä.

Halo sanoi:
Minkä merkkistä kreaa ihmiset sitten käyttää? Mikä merkki on sopinu teille hyvin tai vaihtoehtoisesti aiheuttanu vatsanväänteitä?
kokeilin sf:n tekemmää kreaa tuossa jokunen aika sitten, aivan paskaa oli. ei mitään tehoa. tai-kane on toiminut mulla hyvin.

Ei suoranainen haittavaikutus, mutta kreatiini on alunperin kehitetty silmäsairauksiin, kuten viherkaihi. JA jos sitä käyttää treenatessa, tulee sille immuuniksi. En muista mikä lääkäri homma oli, mut siinä sanottiin just toi. Eli jos joskus tulee sairaus johon sitä pitäis käyttää lääkkeenä, ja on tankannu krealla, niin siitä ei lääkkeenä hyötyä.
Toi on mun kuulema ainoa "huono"puoli :rolleyes:

eli jos sitä syö ni silmätaudit pysyy poissa. ver. päänsärkylääke.. jos niitä syö kokoajan ni ei tuu pää kipeeks... immuuniks kyllä hyvin nopee

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Sami84 sanoi:
Ei suoranainen haittavaikutus, mutta kreatiini on alunperin kehitetty silmäsairauksiin, kuten viherkaihi. JA jos sitä käyttää treenatessa, tulee sille immuuniksi. En muista mikä lääkäri homma oli, mut siinä sanottiin just toi. Eli jos joskus tulee sairaus johon sitä pitäis käyttää lääkkeenä, ja on tankannu krealla, niin siitä ei lääkkeenä hyötyä.
Toi on mun kuulema ainoa "huono"puoli :rolleyes:

Just joo, nyt haiskahtaa :anssi: koko homma.

Timba79 sanoi:

Niinpä, etenkin jos otetaan huomioon se tosiasia, että kreatiinia ei ole "kehitetty" vaan sitä on ihmiskehossa(kin) ihan kehittämättäkin.

Kreatiinin runsaan pitkäaikaiskäytön terveysvaikutuksia ei tunneta. Luultavasti siitä ei ole haittaa, mutta varmuutta ei ole.

Timba79 sanoi:

Kuten sanoin, niin ainoa huonommanpuoleinen asia, jonka olen kuullut. Ei ole mun mielipide, mut kuulemani asia. Mutta tiedän mummostani, että hänelle on lääkäri määrännyt viherkaihiin kreatiinia....
Mut yleensä lääkärit on :david:
:)

Palaan vielä. Luin tuossa tälläisen
"Primaarisissa ja sekundaarisissa lihasrappeumataudeissa sekä harvinaisessa perinnöllisessä silmätaudissa, gyraattiatrofiassa, on saatu hyviä kokemuksia kreatiinin käytöstä. Kreatiinin käytöllä täydentävänä hoitona on hyvä biokemiallinen pohja. Duchennen lihasdystrofiassa lihasten solunsisäinen kalsiumpitoisuus nousee, mikä kuluttaa lihassolujen energiaa, koska kalsium pitää pumpata ulos soluista. "

Ei ainakaan tossa ollu mitään haitta hommia... Toll sivulla on kaikkea kreatiinista, ja kaikki hyvää.
http://www.biovita.fi/suomi/terveyssivut/kreatiini.html

Jospa en puutu enään :arvi:

Ja minä en tarkoittanut, että kreatiinin käyttä esim. tuon viherkaihin hoidossa olisi paskapuhetta, vaan se, että jos syö lisäravinteena kreatiinia, niin siitä voisi jossain lääkehoidossa myöhemmin olla haittaa. Toki tuokin mahdollista on, mutta jos tollaisia asiaoita alkaa kelailemaan, niin eihän sitä uskalla laittaa kohta suuhunsa yhtään mitään.

MKM sanoi:
Kreatiinin runsaan pitkäaikaiskäytön terveysvaikutuksia ei tunneta. Luultavasti siitä ei ole haittaa, mutta varmuutta ei ole.

Samaa mieltä olen! Porukka huutelee varmana faktana, että ei oo haittaa.

Kreatiinia ei ole kovin kauaa käytetty lisäravinteena, niin miten voi olla TÄYSIN varma sen vaarattomuudesta pitkässä juoksussa. Saahan sitä kreatiinia lihastakin, mutta sitten kun sitä popsii purkista, niin sitä saa normaalia enemmän. Kyllähän kreaa on tietty tutkittu, mutta on ne tutkijat ennenkin erehtyneet.

Eli pointti oli: Täyttä varmuutta vaarattomuudesta ei ole.

ps. itse kyllä söisin, mutta iho menee tosi huonoon kuosiin..

"Ei ainakaan tossa ollu mitään haitta hommia... Toll sivulla on kaikkea kreatiinista, ja kaikki hyvää.
http://www.biovita.fi/suomi/terveyssivut/kreatiini.html"

Tohtori tolonen :thumbs: Tuohon mieheen kannatta luottaa! :rolleyes:

edit: pieni lisäys

Oon kuulu sellasta huhua, että kehon oma kreatiini synteesi taantuis kreatiinia käyttäessä. Pitääkö paikkansa? Tuskin kuitenkaan mitään roinaan verrattavaa pysyvää haittaa aiheuttaa, mutta saattais aiheuttaa puutostilan "kuurin" äkillisen lopettamisen jälkeen.
:offtopic: Tällä hetkellä käytössä evon kreatiini ja toimii yhtä hyvin kuin lasi vettä. Ens kerralla vaihan taas Fastiin.

Kreatiinia saa ihan syömällä tavallisia liharuokia. Tosin pitoisuudet ovat paljon pienempiä kuin 5g päivässä. Yleensä käytän kreatiinia vain palautusjuomassa eli joka toinen päivä. En tiedä sitten, olisiko järkeä pilkkoa tuo 5g kahteen osaan, jolloin saisi joka päivä kreatiinia kun "luonnollisessa" ympäristössäkin sitä muutenkin pitäisi saada vähän kerrallaan ja olisi elimistön oman tuotannonkin kannalta ehkä parempi. Tuskin kovin moni syö kiloa lihaa joka päivä? Kuitenkin 2,5g päivässä ei taida antaa tarpeeksi potkua, jolloin kreatiini saattaisi tuollaisessa käytössä olla hyödytön. Vaikea sanoa mitään kun ei ole tietoa.

Jotkut asiantuntiat ovat myös sitä mieltä, että ihmisen ei pitäisi syödä lihaa eikä maito tuotteita.. :arvi:

..mutta muistelen myös jos on esim. raskaana ja on kasvis syöjä niin jää vaavilta saamatta jotain tsydeemeitä(pahemman luokan mutua).

Suositut

Back
Ylös Bottom