Onko kokemusta?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Moron,

Treenasin puoltoista vuotta käyttämällä suunnilleen tällaista menetelmää.
Tein jokaiselle lihakselle korkeintaan 6 kovaa sarjaa ja toistoja n. 6-8. Tulokset parani alkuun kivasti (vuoden verran). Sitte junnas puolivuotta paikoillaan. (kuin kovapäinen mies voi olla ettei vaihtanu ohjelmaa) Ja koko kroppa läpi vain kerran viikossa.

Syömisiä en muuttanut joten ainut asia minkä keksin tuohon kehityksen pysähtymiseen oli ylikunto.

Sitte mulle tuli treeneihin 9kk tauko.

Nyt oon treenannu n. 6kk tekemällä jotain 5-6 kovaa sarjaa lihakselle ja toistot 10-15 (jaloille aina vähä enempi) ja taas koko kroppa läpi vain kerran viikossa.
Nyt tulokset on parantunu koko ajan.

Eli voiko siis lyhyempien sarjojen teko rasittaa jotenki enemmän, etten kerinnyt viikossa palautua seuraavaan treeniin?

Kun nyt tuntuu dieetilläkin, että oon palautunu edellisestä treenistä loistavasti.
Tuolla lyhemmällä toistomäärällä aina tuntu että olin palautunut, mutta kehitystä ei tapahtunu yhtään.

Sitte toinen juttu. Mun pakaralihakset ei kehity. Reidet on jo ihan epäsuhtaiset verrattuna pakaroihin. Millä liikkeellä saan tehtyä paskallakäynnin vaikeaksi (kuvainnoillista puhetta, tahtoo niin kipeet pakarat jotta ei pöntölle taivu).:confused: :confused:

Kehityksen pysähtymisen syy tuskin on toistomäärissä. Jos jatkat nykyisellä ohjelmalla muuttumattomana vielä kuusi kuukautta pysähtyy kehitys jälleen. Avainsana on vaihtelu. Vaihtele ohjelmaa useammin esim. kuukauden tai kahden välein, mutta viimeistään silloin kun kehitys pysähtyy. Vaihtele toistomäärien lisäksi myös sarjojen määriä ja liikkeitä

Perseen saat kipeäksi jalkakyykyllä, kun laskeudut riittävän syvälle. Muita hyviä liikkeitä vois olla maastanosto, suorinjaloin maastanosto ja hyvää huomenta. Kokeile mikä sulla tuntuu hyvältä. kun nyt olet pitempään tahkonnut pitempää sarjaa kokeile kyykkyä vaikka 5x5, niin pitäs tulla perse kipeeksi. Ja jos ei tule niin soita hulkille saat vastaukseksi vähintään 101 helvetillistä jalkaohjelmaa.:D

heh kumma juttu jos jollakin on tollanen ongelma perseen kans... mulla se meinaa tulla kipeeks ihan kaikesta, kyykystä, mavesta, sulkapallosta, saunaillasta poikien kans....

kime76 antoikin jo lähes kaikenkattavat neuvot, ei muutaku kyykkään syvältä :)

Re: Re: Onko kokemusta?

Originally posted by Kime76
Kehityksen pysähtymisen syy tuskin on toistomäärissä. Jos jatkat nykyisellä ohjelmalla muuttumattomana vielä kuusi kuukautta pysähtyy kehitys jälleen. Avainsana on vaihtelu. Vaihtele ohjelmaa useammin esim. kuukauden tai kahden välein, mutta viimeistään silloin kun kehitys pysähtyy. Vaihtele toistomäärien lisäksi myös sarjojen määriä ja liikkeitä

Perseen saat kipeäksi jalkakyykyllä, kun laskeudut riittävän syvälle. Muita hyviä liikkeitä vois olla maastanosto, suorinjaloin maastanosto ja hyvää huomenta. Kokeile mikä sulla tuntuu hyvältä. kun nyt olet pitempään tahkonnut pitempää sarjaa kokeile kyykkyä vaikka 5x5, niin pitäs tulla perse kipeeksi. Ja jos ei tule niin soita hulkille saat vastaukseksi vähintään 101 helvetillistä jalkaohjelmaa.:D

Eihän näitä osaa käyttää...

Jätin näimmä kertomatta, elikkäs mä tein jotain 2-1 systeemiä. Eli 2 viikkoa treenasin kovaa (toistoja n. 6/sarja) ja 1 viikko löysästi (12 toistoo per sarja)

Nyt treenaan toisin päin eli 2 viikkoo kovaa 12 toistoo ja 1 viikko löysästi 6 toistoo.

Ja liikkeitä oon vaihdellu tasasesti. Eli n. kuukausi oon tehny esim. penkkiä ja vaihtanu sen sitte käsipainolla punnerrukseen ja taas kuukausi ja takas vaihto.

Tack,
tätä testaan heti huomenna. tai tulee
:itku:

Mutta onko ihmisillä eroja tuon palautumisen suhteen? Vai oonko vain syöny aina niin huonosti, että palautuminen on ollu hidasta. En myöskään oo kauhiasti keskittyny venyttelemään. Sitäki vois toki kokeilla.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom