Onko jumpista mitään hyötyä (kenellekään)?

Perkele kun ei ole juurikaan tota rytmitajua. Kateeksi käy kun jotkut hyvällä motoriikalla ja rytmitajulla varustetut ihmiset voi vetää kunnon treenin ilolla ja musiikin siivittäminä. Kyllähän mä joskus ravintoloissa tanssin piparin kiilto silmissäni ja doupattuna, mutta Bailatino tunnit täytyy kyllä jättää väliin. Olis se vaan niin hirveetä kattoo.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
kiitos vain päivän :david: -tittelistä. Nyt on pakko puolustautua, kun olette kaikki tuominneet minut jumpanvihaajaksi. Joo, olette kaikki varmasti osaltanne oikeassa. Jumpasta taitaa olla hyötyä enemmän kuin PELKÄSTÄ punttien nostelusta. Kuten aloitus-postissani sanoin, kirjoitin varsin lihaslähtökohtaisesti (ei varmaan oikea sana) ja todella suppeasti ajatellen. Olihan siellä myös näitä myönnytyksiä jo valmiina, sekä myös valmiiksi istutettu ajatuksen siemen, että jotkut tosiaan käyvät liikkumassa siksi että siitä sulee hyvä olo. Ennen kuin tuomitsette minut kellarissa jossa on painot pidettäväksi hirviöksi, niin lukekaa aloitus toiseenkin kertaan. Kirjoitin hiukan provosoivasti, saadakseni aikaan vastauksia :)
Harmi kun en osaa kunnolla quottaa vielä, quottaisin jotain tekstiä :)
Esim lumbago oli käynyt jossain jumpassa, eikä se ollut hänen juttunsa. Tosin hän oli ainoa näin vastannut... Onko muita miehiä, jotka ovat käyneet jumpassa? Tulkaa esiin, missä olettekin.
Niin ja vielä siitä, etten ole kokeillut itse: En vielä. Aion mennä kokeilemaan bodypumppia, en tosin teidän innoittamana, vaan tyttöystävä kanssa ikäänkuin vaihtokauppa, kokeilen bodypumppia ja hän salia. en kyllä laita mitään keltaisia trikoita (ennakkoluulo, sarkasmia) :) Sain tästä kyllä vähän lisää motivaatiota.
Ja aion vetää sen normaalisti, verenmaku suussa. Kai siitäkin saa tarpeeksi HC:tä, niinkuin normaalitreenistä. Aion :urjo:
Mutta en varmaan kyllä mitään monimutkaista askelsarjaa lähde itse vetämään, siihen musta ei oo. Ei varmaan bodypumpissa tarvitsekaan.
Voin kirjoittaa raportin sivulle, kun olen tämän SUORITTANUT.
Aloitustekstistäni voisi päätellä minun olevan suppea kellari-eläin, mutta oikeasti osaan ajatellakin. Oma urheilutausta on kamppailulajit & raudan nostelu.
Hmmm aika monella on varmaan samankaltaisia ennakkoluuloja bodaajista??

Tähtityttö sanoi:
No okei. mutta suurin osa ei varmastikaan pysyisi. Ei siellä nimittäin ikinä miehiä näy. :)

Myös ringette on miehille liian vaikea laji. Ei siellä nimittäin miehiä ikinä näy.

pakkotoisto näemmä vajoaa syvälle satsien sysivesiin. Hyvä ilmielävä, kyllä täältä vielä "ukkojakin" löytyy.

Minun mielestäni voimailu ei ole mitenkään "kivaa", eikä sen sitä kuulukaan olla. Joka muuta väittää, puhuu paskaa. Jus jumppaamisenkin ottaisi samalla V-S-P asenteella, saattaisi sekin kolahtaa syvemmälle, mutta kun suurin osa "jumppajista" ei ota. Onhan se hyvää ajankulua, mutta niin on moni muukin asia.

ilmielävä sanoi:
Kuten aloitus-postissani sanoin, kirjoitin varsin lihaslähtökohtaisesti (ei varmaan oikea sana) ja todella suppeasti ajatellen... (...) Hmmm aika monella on varmaan samankaltaisia ennakkoluuloja bodaajista??

Epäilemättä onkin, ja luvalla sanoen - tuonkaltaiset suppeat ja lihaslähtökohtaiset provotekstit tuskin ovat omiaan niitä ennakkoluuloja hälventämään...

Edelleen pyytäisin muistamaan, että kaikki eivät suinkaan treenaa "lihaslähtökohtaisesti" (jonka käsitän siis tarkoittavan nimenomaan lihasmassan kasvatusta ts. kehoilutyyppistä treeniä), eivät edes kaikki Pakkislaiset. Itse muuten tunnen useampiakin miehiä, jotka ovat jumpassa käyneet (eivät tosin ole ainakaan tietääkseni Pakkislaisia).

EDIT: Tape, minun mielestäni taas voimailu nimenomaan ON kivaa, saa nostaa maasta ja kyykätä ja penkata ISOILLA RAUDOILLA :)

Sitä bodypumppia on hankala vetää eka kerralla veren maku suussa. Oon aivan varma että siellä saa kunnon reenin aikaan, mut se sopivien painojen löytäminen ei eka tunnilla välttämättä onnistu.
Tehokasta se on, vetäjä tsemppaa ja saa tehtyä hyvin mut ite kuitenkin vähän vieroksuin.

Kellariähinä kunniaan.

Aerobinen liikunta on aina hyvästä ja mitä enemmän erilaisia vaihtoehtoja ja variaatioita on niin sehän on pelkästään hyvä, että mahdollisimman moni löytää juuri sen oman tyylisuuntansa.

:offtopic:
Tähtityttö sanoi:
veikkaanpa että ykskään pakkislainen ei pysyis vaikkapa ton paljon mainostetun rasvanpolton (kulkee yo-liikunnassa nimellä aerobick 1,2 tai 3) askelsarjassa viittä sekuntia kauempaa mukana.. :D
Tähän sopisi sellainen sanonta, että kukaan ei ole seppä syntyessään. Tule mukaan seuraavalle pakkisristeilylle niin opetan sulle tripletime askelluksella tanssittavaa nopeaa boogia. Olisi paras pysyä sitten mukana heti ensimmäisellä kerralla. :rolleyes:

Dragon sanoi:
:offtopic:

Tähän sopisi sellainen sanonta, että kukaan ei ole seppä syntyessään. Tule mukaan seuraavalle pakkisristeilylle niin opetan sulle tripletime askelluksella tanssittavaa nopeaa boogia. Olisi paras pysyä sitten mukana heti ensimmäisellä kerralla. :rolleyes:

No äläs nyt suutu! ;) Tarkotin vaan, että arvostelijat olkoot hiljaa, kun eivät varmaan ite mukana pysyis. Anteeksi karkea yleistykseni.
Ja mitäs jos en pysy? Pannaanko kännin piikkiin? :rolleyes: :D

ilmielävä sanoi:
Tosin hän oli ainoa näin vastannut... Onko muita miehiä, jotka ovat käyneet jumpassa? Tulkaa esiin, missä olettekin.
Tässä on siis yksi mies joka käy pumpissa viikoittain, kuten jo tuolla aiemmin mainitsinkin. Voin sanoa, että ekassa kerrassa oli jonkun verran kynnystä, kun kaverini kanssa melkein joka tunti ainoita miehiä salissa. On siellä välillä pari muutakin miestä. Osa naisista muuten tekee siellä tosi kovilla painoilla esim. hauista :worship: Itse alan pääsemään hauiksessa vasta tasoihin vaikka salillakin on tullut väännettyä jo puoli vuosikymmentä. Mutta aika nopeasti pystyy painoja tankoon lisäämään.
ilmielävä sanoi:
Mutta en varmaan kyllä mitään monimutkaista askelsarjaa lähde itse vetämään, siihen musta ei oo. Ei varmaan bodypumpissa tarvitsekaan.
Ei tosiaankaan tartte pelätä, että siellä joutus musiikin tahdissa mitään askelsarjoja tekemään. Ihan perusliikkeitä musiikin tahdittamana.

ilmielävä sanoi:
Onko muita miehiä, jotka ovat käyneet jumpassa? Tulkaa esiin, missä olettekin.
BodyPumpissa on tullut käytyä kymmeniä kertoja. Tosin nykyisin se ei mahdu treeniohjelmaan. BodyCombattia on tullut kokeiltua ihan mielenkiinnosta kun on tullut noita kamppailulajeja harrastettua aikoinaan useita vuosia. Oli ihan kiva käydä vähän varjonyrkkeilemässä musiikin tahtiin.
Spinningissä tulee nykyisin käytyä 1-2 kertaa viikossa. Tää on niiiin kiva tapa suorittaa viikon aerobiset liikunnat. Hiki lentää ja tunnista saa vastusta säätämällä vaikka kuinka pirullisen rankan.
Noi ryhmäliikunnat on oikeesti ihan kivaa vaihtelua sille puntinväännölle.
Käyn toki puntillakin 3-4 kertaa viikossa.

Mä oon pari kertaa käyny spinningissa ja se ei ainakaan hirveesti mieltä lämmittänyt, kun pyörään ei voinut säätää riittävästi vastusta, että saisi sykkeen nousemaan niihin tunnin tavoitelukemiin annetulla polkutahdilla. Hauskinta oli lisäksi vielä se, että monilla naisilla ei ollut kunnolla edes hiki tunnin jälkeen?!? Paljon paremman tehon saa vetämällä löysää lenkkiä maastossa, jolloin saa kivaa vaihtelua ja voi katsoa maisemia eikä tarvitse yrittää kuvitella jotain vitun mäkeä sen musiikin tempon tahdissa (eikä myöskään kuunnella sitä samaa paskaa, jota kaikki radiokanavatkin suoltaa). Kovat lenkit saa etsimällä lähimmän mäen ja vetämällä intervallit siellä. Jos hauskaa haluaa, niin kaverin kanssa pelaamaan jotain pallopeliä. Jumpat on ihan homojen (ja naisten) hommaa.

Kerran menin kaverin kanssa käymään aerobicissa, en muista mikä laji/tyyppi oli kyseessä. Ajateltiin, että kiva mennä katselemaan vähän hyvännäköisiä muikkeja. Alussa olo olikin hienoa, kun jakauma oli noin 3-4 miestä ja n. 50 naista.

Tuntia myöhemmin. Koordinaatio ei riitänyt mihinkään. Tyttöjä ei ehtinyt katella ollenkaan, kun kaikki energia meni siihen että kädet ja jalat pysyisivät edes jotenkin tahdissa. Muutama minuutti vatsalihaksia ym. oli täysin erilaista harjoittelua kuin 3x8 sarjat salilla. Hikipäässä tuli väännettyä ja keskityttyä vaan reeniin. Seuraavana päivänä oli paikat kipeät. :D

Humpuukia se silti on. Sen jälkeen en ole käynyt. :david:

naksu sanoi:
Mä oon pari kertaa käyny spinningissa ja se ei ainakaan hirveesti mieltä lämmittänyt, kun pyörään ei voinut säätää riittävästi vastusta...

Ne spinning-tunnit missä mä olen käynyt, niin niissä pyörissä vastuksen saa laitettua niin suureksi ettei polkimet liiku mihinkään.
Treeninkin pystyy itse suunnittelemaan, paras keskiarvosyke minkä olen tunnin aikana saanut oli 160krt/min, melko kova siis kun ottaa mukaan alkulämmittelyn ja palauttelun.

mulla kun on mielipide joka asiaan niin kommentoidaan tähänkin :D
joo omat mielipiteet on aika lähellä threadin alottajan näkemyksiä,ei ehkä ihan noin jyrkkiä mutta kuitenkin. ikinä en ole käynyt enkä tod. ole menossa,jos kovaa aerobista haluaa niin menee ulos juoksemaan,ei maksa mitään eikä tarvitse kuunnella kenenkään tekopirteää kälätystä.ja takuulla on yhtä tehokasta ja "kiinteyttävää" kuin hyppiä laudan päälle kolme varttia.juokseminen on helppoa ja kivaakin välillä ja tälläisellä kaverille jonka rytmitaju on luokkaa rautakanki se sopii oikein mainiosti.
mutta kyllähän punttitreeni on kivaa,jälkeenpäin,mä rakastan ottaa kropasta kaiken irti ja maata puolikuolleena pukuhuoneen penkillä.

naisillehan nuo on tehty,siitä ei pääse yli eikä ympäri,ja minun puolestani se saa olla niin,ehkä olen sitten myös :david:

Alec sanoi:
naisillehan nuo on tehty,siitä ei pääse yli eikä ympäri,ja minun puolestani se saa olla niin,ehkä olen sitten myös :david:

No ehkä tanssillisemmat tunnit sopii paremmin naisille, tosin en itekään niissä pysy mukana (kokeiltu on), mutta esim. spinningissä ei kyl tarvi kovin kummosta rytmitajua... Ja siellä saa kyllä ittensä poljettua puolitajuttomaks jos vain haluaa. Kesällä tietty on kiva polkea ulkona mut talvella toi on aika tehokas treenimuoto. Ja sopii niillekin jotka ei syystä tai toisesta voi juosta.

Tuntuu et joillain miehillä on kyl kovin rajoittuneet käsitykset aerobiceistä yms. Ja esim. body combat oli kyl sellanen tunti missä hiki virtas ja se oli ainakin mun mielestä paljon hauskempaa kuin pelkkä juokseminen :)

Itse menin kerran Kansalaisopiston selkävaivaisten jumppaan. Naisten lisäksi meitä oli siellä kolme miestä, joista yksi vanha nyrkkeilijä.
Kyllä se kohtuu tehokasta oli. Hiki ainakin tuli, mutta liekkö siihen vaikuttanut hallin korkea lämpötila. Sopisi ehkä hyvin lämmittelyyn ennen treeniä. Parasta antia oli katsella jumpparitytön reipasta esiintymistä, sekä polvilteen tehtävissä pakarajumpissa edessä olevien nuorempien naisten työskentelyä :worship: (ikärasisimia?)

Alec sanoi:
,jos kovaa aerobista haluaa niin menee ulos juoksemaan,ei maksa mitään eikä tarvitse kuunnella kenenkään tekopirteää kälätystä.ja takuulla on yhtä tehokasta ja "kiinteyttävää" kuin hyppiä laudan päälle kolme varttia.juokseminen on helppoa ja kivaakin välillä ja tälläisellä kaverille jonka rytmitaju on luokkaa rautakanki se sopii oikein mainiosti.
mutta kyllähän punttitreeni on kivaa,jälkeenpäin,mä rakastan ottaa kropasta kaiken irti ja maata puolikuolleena pukuhuoneen penkillä.

Kaiken tekee aina ohjattuna tehokkaammin. Saat puristettua itsestäsi vähän enemmän irti koska se mieli on aina yksin ollessa heikompi.

Ohjattu/valvottu reeni on tehokkaampi kuin yksin tehty.

-Ronin- sanoi:
Kaiken tekee aina ohjattuna tehokkaammin. Saat puristettua itsestäsi vähän enemmän irti koska se mieli on aina yksin ollessa heikompi.

Ohjattu/valvottu reeni on tehokkaampi kuin yksin tehty.

ei mun tapauksessa

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom