Onko järkeä treenata yksi lihasryhmä kahdesti viikossa?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Elikkä sitä mietittiin tuossa, että kannattaako treenata esim. kolmejakosella ohjelmalla jokainen lihasryhmä kahdesti viikossa, jolloin treenikertoja tulisi viikossa yhteensä kuusi? Esim. selkä/olkapää Ma ja Pe, jalat Ti ja La ja hauis/ojentaja Ke ja Su? Jos kokee kropan palautuneeksi niin ei kai siitä haittaakaan voi olla? Välipäivä olis sitten niinkun siinä välissä... ABC-lepo-ABC-ABC-lepo-ABC..... Tajusko kukaan? :face:

Kiitos etukäteen!

Itse teen ABC-OFF-ABC-OFF jne... Eli siis viikolle osuu 5 tai 6 reeniä. Hyvin on mulla toiminu nyt jo pidemmän aikaa.

Vedän joka toisen 3 päivän setin aina volyymia ja joka toisen voimapainotteisesti. Vähän eri liikkeet. Jako Työntävät, Vetävät, Kintut.

Ja joskus kun tuntuu että ei palaudu niin otan 2-3 päivää offia ja eikun uudestaa :puntti:

Itellä 8 päivän kierrossa 5 salitreenipäivää. 2 jalkapäivää, toisessa selkeämpi etureisipainoitus. 3 ylävartalopäivää, jossa jokaiselle lihakselle teoriassa yksi raskas päivä ja yksi kevyt. Lopuista päivistä yksi intervallijuoksua, yksi kevyempi aerobinen, core ja venyttely.

Mä treenaan mulle heikot lihasryhmät 2-3 kertaa viikossa esim. forkut, mulla ainakin toiminut tosi hyvin, kivasti tullu muotoa ja voimaa. Parhaiten sulle selviää mikä sulla toimii kun kokeilee, sitä paitsi me ollaan kaikki yksilöitä ja se mikä toimis toiselle jampalle ei välttämät natsais sulle. Ihan fiksu tapa treenata toi mistä kysyit, lähe ihmees testaa.

Ilmeisesti osalla tais mennä ohi, että tuossa aloittajan systeemissähän tulee 6on-1off. Ja se ei mielestäni ole kovin fiksua. Ennemmin 8 päivän kierrolla, jolloin tulee 3on-1off.

Kokemuksella sanon, että hullu volyymi ja korkee frekvenssi on täydellistä sillon, kun syö ihan perkeleesti. Jos diettaat, niin edelleenkin voit treenata hyvillä mielin noin, mutta kannattaa jättää joka treenissä suht reilusti paukkuja varastoon, ettei ihan loppuun asti tee.

Mulla menee niin, että yhtenä jalat, toisena kädet, kolmantena selkä. Käytännössä pyörii näiden ympärillä 1. Kyykky, 2. Penkki, 3. Mave. Välipäivä yleensä kerran viikossa/tarpeen vaatiessa. Riippuen päivän teemasta ja rasituksesta, normi apuliikkeitä tai kevyemmin sekoitettuna esim kädet ja keskikroppa samalle päivälle. Joskus korvaan esim kyykkypäivän lenkillä, jos on tarvetta kevyemmälle harjoitukselle. Aina ei tosin ehdi nostamaan vaikka pitäisikin, ja pitää taas soveltaa.
Mut tää on vaan tällasta harrastelua, ammattilaiset erikseen;)

Itse treenaan Elaston 2- jakoisella jokaisen lihaksen kahdesti viikkoon. Hyvin on toiminut, niin massakaudella kuin dieetilläkin.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
mulla menee kans kolmijakonen kahdesti läpi viikkoon. Lepopäivät tulee epäsäännöllisesti sitten mihin väliin millonkin. Välillä voi mennä 5 päivääkin putkeen treenejä, mutta yleensä saman lihasryhmän treenien välissä kuitenkin on 3 väliä.

Lihas palautuu 48-72 tunnin sisään, mutta hermoston palautuminen voi viedä viikon. Ei siinä muuta, kun se että voi pidemmän päälle tehdä hallaa, mutta miksi ei jonkun aikaa hyvääkin...
Kaikessa kannattaa varioida, aina. Ei saa kropan antaa tottua edes tohon pari kertaa viikossa treenaamiseen tai pysähtyy kehitys siihen.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom