onko hyväntuntunen treeniohjelma?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja brfc
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
48
moicca,mitä mieltä ootte tästä 3päivän treeniohjelmastani..kun välillä epäilyttää onko sittenkään hyvän kuulonen...

ma
selkä,rinta,vatsat

alatalja 15x,12x,10,8
ylätalja 15x12x10
vipuvarsisoutu yhdellä kädellä 10,9,8
selkälaitteessa 12,10

rinta
penkkipunnerrus maaten 12x 10x,8,6,
vinopenkkirintalihas laitteessa 15x,12,10
peck deck 12,12(tai 12 tilalla 10toistoo per sarja)

vatsoja vatsarutistus laitteessa ja jossain muussa 2-3sarjaa..
------------------------------------------------------------------------------------
ke tai to
olkapäät,ojentajat,hauis

punnerrus edesta laitteella 12x,10x,8,8
vipunostot eteen 15x,12,10
takaolkapäät laitteessa 12,12

ojentajat
ojentajat koneessa 12x,10x,8,8
taljassa kahdella kädellä 12,10

ranskalainen punnerrus käsipainolla istuen
12,12

hauis
hausikääntö tangolla 12x,10x,8,8
scott hauiskääntö laitteessa 15x,12,10
hauiskääntö istuen käsipainoilla 12,12

ja taas loppuun vatsoja ja alkuun 10min kuntopyörällä
------------------------------------------------------------------------------------

ja tohon viikkoon vielä mahduttaa jalkapäivän
mikä valitettasti jäänyt usein väliin :(

mitä hyviä normaaleja jalkaliikkeita suosittelette...

ps..minkä verran pitäisi maximissaan mennä kyseisiin treeneihin jos treenaa kaverin kanssa samat liikkeet aina salilla...1h30min aika vaikee saada mahtuu jos kumpikin tekee saman ohjelman...

kiitos vastauksista jo etukäteen

:)

Hyvältähän tuo näyttää sinänsä.
Ehkä yksi sarja olisi varaa tiputtaa joka liikkeestä joissa on neljä sarjaa, ainakin yksi pois. Volyymi pysyy kohtuullisempana ja aikaa menee vähemmän.

Jalkapäivä tohon väliin sitten, eikä treeniä peräkkäisinä päivinä.
Eli vaikka ma, ke, pe tai jotain.

Jalkatreeniksi esim:
Kyykky 3 x 10-15
Hack-kyykky 2x10-15
Reisiojennus 2x10-15
Reisikoukistus maaten tai istuen 3x10-12
Suorinjaloin maastaveto 2x10-12
Pohjeliike seisten tai aasinosto 2x10-15
Pohjeliike istuen 2x10-15

Vatsoja ei joka kerta kannata tehdä.
Itse treeni kannattaa pitää max tunnissa.

Eikös se paras reeni ohjelma kuitenkin ole se mikä toimii itsellä parhaiten? Ei kukaan oikeastaan voi sanoa mikä on sulle hyvä ohjelma.. Kannattaa testailla erilaisia liikkeitä siellä salilla ja sitä myöten hakea kokemusta itselleen ja näin jopa onnistuu myöhemmin itse treeniohjelmien teko!!
Omat kommenttini tähän:

Itse en tekis selkää rintalihasten kanssa samassa.. Ainakaan mulla ei puhti riitä tehdä niitä samalla..

Joskus teen hauikset ja ojentajat samassa (supersarjoina), mutta sillä viikolla otan yhden treenipäivän lisää ja teen selän ja rinnan omina päivinään!

Vatsoista sen verran että nekin ovat vain lihaksia joten jos on pieni rasvaprossa niin kyllä ne lihakset siellä näkyy vaikka tekisit vatsat vain kerran viikossa..

Jalkatreenin liikkeitäkin on paljon erilaisia ja niitä kannattaa koittaa mitkä sopivat itselleen hyvin.. Itse teen hackiä, kyykkyä, prässiä, jalkojen ojennuksia, maastavetoa, pohkeet seisten, pohkeet istuen.. en tietenkään samalla kertaa vaan sopivasti vaihdellen..

Ps. en suosittele tekemään kaverin kanssa samoja liikkeitä kokoajan (huonoja kokemuksia) ..Tehkää vaikka samaa reeniä mutta eriliikkeitä samaan aikaan.. Toi treeni aika tahtoo muuten venyä paljon..

Tsemppiä treeniin!!

tyhmä kysymys

Ensimmäinen posti palstalle. Katsotaan miten onnistuu...

Sellainen tyhmä kysymys (vai oliko se niin ettei ole tyhmiä kysymyksiä, on vain tyhmiä ihmisiä) noista sarjojen määristä, että jos ohjelmassa lukee esim. 3x15 niin sisältääkö se lämmittelysarjat vai ei? Kuvittelisin, että ei sisällä, mutta varmistan nyt vielä.

Re: tyhmä kysymys

Originally posted by Rypäle
Ensimmäinen posti palstalle. Katsotaan miten onnistuu...

Sellainen tyhmä kysymys (vai oliko se niin ettei ole tyhmiä kysymyksiä, on vain tyhmiä ihmisiä) noista sarjojen määristä, että jos ohjelmassa lukee esim. 3x15 niin sisältääkö se lämmittelysarjat vai ei? Kuvittelisin, että ei sisällä, mutta varmistan nyt vielä.

Mun käsitys on se, että toi ei sisällä lämmittelysarjoja. Jos oon väärässä niin joku voi korjata.

Originally posted by brfc
moicca,mitä mieltä ootte tästä 3päivän treeniohjelmastani..kun välillä epäilyttää onko sittenkään hyvän kuulonen...
aika supermies olet jos sarjat on kaikki kovia ja aikaa taitaa mennä aika kauan

Lisätään tähän vielä, että toki treenijako on yksilöllinenkin preferenssi: kuvailemasilainen jako oli mulla käytössä noin vuoden verran. Sen vuoden aikana - sattumaako vain - kehityin paremmin kuin vuosiin sitä ennen.

Mulle ei ole mikään ongelma treenata selkää ja rintaa samassa treenissä, niin kauan kun selkätreeni ei sisällä raskasta maastavetoa.

Esimerkkiohjelma on aina vain esimerkki ja kokeneempi treenaaja vaihtelee vähän sitä sun tätä säännöllisesti: silti aloittelijan kannattaa tehdä uskollisehkosti ohjelmaansa jonkin aikaa ennen kuin alkaa kikkailemaan liikaa.

Todellakin, huomasinpa että vipunostosi oli suunnattu eteen.
Niitä ei kyllä juuri kenenkään kannata tehdä jos punnerrusliikkeen olkapäille tekee. Tee ne mielummin sivuille kuten jo neuvottiinkin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom