Noniin kokeneemmat ja fiksummat, tää viesti on teille! Ensinnäkin pahoittelut, jos kyseinen viesti menee nyt väärille mestoille, toivon silti, että jotkut voisivat vähän jelppiä ja tuoda omat mielipiteet esille Tää asia stressaa itseasiassa aika paljon, kun en saa suoraa selvyyttä tähän.
Olen nainen, 22-vuotias. 160cm ja aamupaino tänään 62,2kg. Reilu pari kuukautta sitten painoin about 68kg. Aloitin silloin salilla käymisen, hankin PT:n, joka teki minulle myös ruokavalion ja sitä olen noudatellut tässä sen aikaa. Kesät pyöräilen paljon ja käyn lenkeillä, eli cardio tulee nyt kyllä taas lisääntymään salin lisäksi. Käyn salilla 3-4 kertaa viikossa, 3-jakoinen ohjelma.
Kehon rasva on 18%
Rasvaton massa 51,6
Lihasmassa 49,0
Siinä vähän perustietoja ennen kuin lähdetään siihen itse asiaan. Mun tavoite on pitkällä tähtäimellä, tulevaisuudessa saada paljon lihasmassaa ja omistaa muutenkin lihaksikas kroppa, jossa lihaserottuvuus on selkeää. Nyt tällä hetkellä painoa on lähtenyt, mutta en oikeastaan edes tiedä onko se lihasta vai rasvaa. Laitan alle ruokavalion, millä nyt on menty:
AAMUPALA
40g Kaurahiutale
150g Marjoja
100g raejuusto
ATERIA 2
150g Kana/jauhis
40g Ketsuppi
70g pasta/riisi
100g herneitä
100g parsakaali
ATERIA 3
50g Kalkkunaleikkele
3 Kananmunanvalkuainen
Kauraleipä(reissumies) 2 viipaletta
Puolikas avokado
Kurkkua
ATERIA 4
150g kana
100g herne
100g parsakaali
20g Ketsuppi
10g manteli
ATERIA 5
250g Maitorahka
100g punaviinimarja
Kalorit vajaat 2000kcl, eikö?
Eli kysymys oikeastaan on se, että onko tällaisella systeemillä hyvä aloittaa ja katsoa miten kroppa muuttuu, syönkö liian vähän? Voinko kadottaa rasvaa ja samalla saada vähän lihastakin tuolla kalorimäärällä/ruokavaliolla vai onko kyse pelkästä kiinteytyksestä?
Kiiiiiiitos teille!
Olen nainen, 22-vuotias. 160cm ja aamupaino tänään 62,2kg. Reilu pari kuukautta sitten painoin about 68kg. Aloitin silloin salilla käymisen, hankin PT:n, joka teki minulle myös ruokavalion ja sitä olen noudatellut tässä sen aikaa. Kesät pyöräilen paljon ja käyn lenkeillä, eli cardio tulee nyt kyllä taas lisääntymään salin lisäksi. Käyn salilla 3-4 kertaa viikossa, 3-jakoinen ohjelma.
Kehon rasva on 18%
Rasvaton massa 51,6
Lihasmassa 49,0
Siinä vähän perustietoja ennen kuin lähdetään siihen itse asiaan. Mun tavoite on pitkällä tähtäimellä, tulevaisuudessa saada paljon lihasmassaa ja omistaa muutenkin lihaksikas kroppa, jossa lihaserottuvuus on selkeää. Nyt tällä hetkellä painoa on lähtenyt, mutta en oikeastaan edes tiedä onko se lihasta vai rasvaa. Laitan alle ruokavalion, millä nyt on menty:
AAMUPALA
40g Kaurahiutale
150g Marjoja
100g raejuusto
ATERIA 2
150g Kana/jauhis
40g Ketsuppi
70g pasta/riisi
100g herneitä
100g parsakaali
ATERIA 3
50g Kalkkunaleikkele
3 Kananmunanvalkuainen
Kauraleipä(reissumies) 2 viipaletta
Puolikas avokado
Kurkkua
ATERIA 4
150g kana
100g herne
100g parsakaali
20g Ketsuppi
10g manteli
ATERIA 5
250g Maitorahka
100g punaviinimarja
Kalorit vajaat 2000kcl, eikö?
Eli kysymys oikeastaan on se, että onko tällaisella systeemillä hyvä aloittaa ja katsoa miten kroppa muuttuu, syönkö liian vähän? Voinko kadottaa rasvaa ja samalla saada vähän lihastakin tuolla kalorimäärällä/ruokavaliolla vai onko kyse pelkästä kiinteytyksestä?
Kiiiiiiitos teille!