Onko hyvään suuntaan? (Harjoitusten aloitus)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Allsop
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
- Eli olen 16 vuotias 180-185cm poika, painoa 85-95kg.

- Vatsa ja ja muu paikka on vähän löysää mutta voimaa löytyy.

- Olen ajatellut jos voisi kotioloissa alkaa treenaamaan kiloja pois ja lihasta esiin.

- Näihin ?lisäravinteisiin? en koske ollenkaan enkä salille ole menossa.

- Olen kokeillut parikertaa tätä mutta lopettanut kun ei ole jaksanut/viitsinyt rueta vääntämään.

--------------------------------------------------------------------------

Kerron nytten vähän ruokavaliosta ja muutoksista siihen:

Maitoa juon joka ruoalla paljon

* Aamuisin ja iltaisin syön 3 karjalanpiirakkaa voin ja juuston kanssa. (paljon ketsuppia)
Muutos>> Pari ruisleipää aamulla ja illalla?

* Ruoka päivällä yleensä 2 lautasellista ruoasta riippuen.
>> Sama.

* Napostelen välillä kaikkea pientä. Juon paljon limsoja (lightii).
>> Vähentäisi limsaa ja napostelut siirtäisi ruuan yhteyteen.

Ja olettamuksiani:

* Näkyviä muutoksia tulee hitaasti mutta painoa lähtee muutaman viikon sisällä kilo tai muutama treenistä riippuen?

* Venyttely on tärkeää jotta paikat pääsee jännityksestä?

* Urheilujuomat esim Lidl Powerade kopio ei auta mitään?

* Tistai, Torstai, Lauantai olisi hyvä päivä järjestys?

* Jos on pitkä aika ei ole haittaa jso vähän treenailee ja venyttelee.

Kysymyksiä:

* En tiedä mitä kananttaisi aloittaa tekemään. Punnerkusia, selkälihaksia, vatsoja, kyykkyjä etc.?

* Koulun terkkari sanoi että selkälihakset on suuret ja voimakkaat mutta silti perus vatsoja tehdessä satuu alaselkään ja tuonne. Normaalissa tavaroiden nostelussa ei tee kipeää.

* Polvi naksuu mennessä kyykkyyn ja josksu tekee kipeää, haittaako tuo kyykkyjä / muita.

Olen lukenut Aloittelia keskusteluita mutta en ymmärrä mitä on ristiprässi sydeemit ja muut.

Itselle kävisi jos aamulla heräisi 8.00, söisi ja sitten treenaisi.

Tämä tässä. :nolo:

Ihan mettään mennään tässä. Veikkaan että oot semmonen normaali tyyppi ns. laihaläski.

1. Lisäravinteet ei ole pakollisia, mutta sun ruokailua katsoessa voisi olla ihan hyödyllinen hankinta, esim. lisäproteiini.
2. Kotioloissa voi dietata helposti, mutta lihasta esiin, ilman painoja, vehkeitä tai tankoja lihaksen hankkiminen = turha luulo
3. Jos ei jaksa ja viitsi salilla käydä ja ähertää, onko sitten asennetta tehdä kotonakaan mitään oikein ja kunnolla?
4. Ruokailut on ihan päin persettä. 4-6 lämmintä ateriaa päivässä. hiilarit aamulla. rasvoja ei ollenkaan aamulla. päivällä hiilareita, protskuja ja rasvoja. illalla ei hiilareita ollenkaan, rasvoja ja protskua illalla.
Ota hitaita proteiineja ja hiilareita, vältä nopeita hiilihydraatteja.
5. Painon tippuminen riippuu siitä paljonko olet miinuskaloreilla per päivä.
6. Venyttely on tärkeää lihasjumien pois pitämiseksi ja revähdysten vähentämiseen.
7. Mitä tommosten urheilu juomien juominen pitäis yleensäkkään auttaa?
8. Päivät omien mahdollisuusten mukaan.
9. Noilla liikkeillä voit kohottaa "kuntoasi" vähäsen, mutta et lihasta kasvata kyllä.
10. No on juu selkä lihat isot ja vahvat, ohan se iso juu. niin mitä sitten?
11. Ja jos tekee kipeää niin kai se sitten haittaa? Näytäppä lääkärille polveasi, lämmittele kunnolla, polvenlämmittimet?

ristiprässi? oiskohan rintaprässi?

Lue kunnolla ja ajatuksella nyt pitkään pakkista ja FAQ ja googleta puntti juttuja. Mene salille ja kysy niiltä ketä nostaa isoja rautoja neuvoja vaan rohkeesti ja muilta aktiivi salilla kävijöiltä. Ja ravinto puolta opettele ymmärtämään ennen kaikkea, lihas kasvaa levossa ja ruoka kasvattaa. eli ne on tärkeimmät, treeni on vaan ärsyke.

No ei välttämättä hirveen hyvältä kuulosta. En kyllä ihan ymmärtänyt pointtiakaan, eli mitä haet? Kuten jo mainittiin, tuollaisella treenillä ja ruokavaliolla et oikein tuloksiin pääse. Jos lihasta haet, niin mars salille vaan, kunnon ohjelma mukaan, ja ruokailut järjestykseen, mutta jotenkin viesti antaa ymmärtää ettet ihan motivoitunut ole kuitenkaan hommaan? Tiedä sitte...

Miksi se on niin hankalaa mennä sinne salille, jos ei ole kotona kunnollisia vermeitä? Kysyisin myös, että onko sinulla oikeasti motivaatiota? Jaaa miksi et meinaa koskea lisäravinteisiin, luuletko niiden olevan jotenkin vaarallisia? Tuollaisella ruokailulla ne lisäravinteet on enemmän kuin tervetulleita. Muutenkin ruokailuja lisää. Aamuisin voisit esimerkiksi syödä muutaman ruisleivän juustolla ja kinkulla sekä lautasellinen kaurapuuroa, jonne voi laittaa vaikka soijarouhetta.

On hyvin epätodennäköistä, että sieltä läskin alta saat mitään näkyviin, jos et mene salille (oletan ja ymmärrän, ettei kotoa löydy tarvittavia vermeitä).

No joo, eiköhän siinä jotain ollut.

Kunhan ruokailut saa järjestykseen, en ymmärrä miksei kotona tehtävällä ns. kuntopiirityyppisellä treenillä saisi jotain pientä tulosta ja ainakin painoa putoamaan? Olettaen siis, että se on kunnon_treeniä eikä mitään "no teinpä nyt kakskyt punnerrusta päivässä, miksei tuloksia?". Kyseessähän on kuitenkin ihan aloittelija, jolla ei ilmeisesti ole minkäänlaista urheilutaustaa. Kyllä silloin kotitreenilläkin pitäisi saada aikaan muutosta edelliseen.

Toki salille sitten muutamien kuukausien päästä jos haluaa kehitystä nousujohteisesti.

- Eli olen 16 vuotias 180-185cm poika, painoa 85-95kg.

- Olen ajatellut jos voisi kotioloissa alkaa treenaamaan kiloja pois ja lihasta esiin.

- Olen kokeillut parikertaa tätä mutta lopettanut kun ei ole jaksanut/viitsinyt rueta vääntämään.

Olisiko tuossa syy siihen, miksi tämän tyyppinen systeemi ei mielestäni ketjun aloittajalle ainakaan sovi.

Olen sitä mieltä, että jos aloitetaan niin aloitetaan sitten kunnolla. Tällöin motivaatiokin yleensä on suurempi.

En kiistä sitä, etteikö järkevällä kehonpainolla tehtävällä harjoittelulla saisi tulosta. Uskallan kuitenkin väittää, että ketjun aloittaja lopettaa sen homman hyvin nopeaa. Punttisalilla motivaatio voi olla korkeampi, koska se on jotain uutta ja siksi siellä jaksaisi käydä.

Olisiko tuossa syy siihen, miksi tämän tyyppinen systeemi ei mielestäni ketjun aloittajalle ainakaan sovi.

Olen sitä mieltä, että jos aloitetaan niin aloitetaan sitten kunnolla. Tällöin motivaatiokin yleensä on suurempi.

En kiistä sitä, etteikö järkevällä kehonpainolla tehtävällä harjoittelulla saisi tulosta. Uskallan kuitenkin väittää, että ketjun aloittaja lopettaa sen homman hyvin nopeaa. Punttisalilla motivaatio voi olla korkeampi, koska se on jotain uutta ja siksi siellä jaksaisi käydä.

Totta, toisaalta jos ei alunperinkään halua puntille lähteä, niin homma voi tyssätä siihenkin.

Noh pitää katsoa jos viikon alussa sinne salille lähtisi.
Tuttuja painonnostajia on siellä jos he antaisivat vinkkejä.

:nolo:

Perkele, nappaat itteäs kunnolla niskasta kiinni ja lähdet salille. Ei sen kummempia. Pienen tiedonpuutteen lisäksi tästä ei näyttäis puuttuvan muuta kuin se motivaatio ja aloituksen kipinä. Sitä ei ees täältä Pakkikselta saa, on vaan tehtävä itse. Tuskin menee kauan kun huomaat jääneesi koukkuun itsensä rankomiseen :whip:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tuskin menee kauan kun huomaat jääneesi koukkuun itsensä rankomiseen :whip:

Mulla meni pari viikkoa... :) Aluksi oli semmoset fiilikset, että tuleeko tästä nyt mitään jne. mutta nyt menee salille innolla piiskaamaan itteänsä ja salikäynnit noussu 1-2 kerrasta viikossa nyt 3 kertaan viikossa.

Ainakin itsellä koukutus varmaankin tapahtui siinä, kun huomasi että kehitystä tapahtuu. Kun ihan pohjakunnosta lähti, niin joka kerta käytännässä yhteen tai useampaan liikkeeseen on saanut lisäillä painoja ja se jos jokin on helvetin addiktoivaa :whip:

Eli kyllä minä ainakin suosittelen salille menoa, jos kotona sahaa joka päivä punnerruksia ja vatsoja niin kyllä niihin voi kypsyä aika nopeastikin.

Polvesta kannattanee kysellä lääkäriltä ettei tule ikäviä ylläreitä, jos se kerta kipuilee. Ravinnosta ja treeneistä kannattaa selailla foorumia, hieman aikaa se vie, mutta tietoa löytyy helvetisti.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom