Onko hiilareista höyryäminen tyhmää touhua

Onko ne hiilarit nyt niin pahoja lihottajia meillä miehillä ja onko yksilöllistä miten hiilari muuttuu rasvaksi kropassa? - kauheasti hiilareita jokainen välttää ja niistä höyryää ihan vitutukseen asti, mutta kun sen hiilarin voi kuluttaa urheilemalla.

Itse syön leipää, pääasiassa 100% ruisleipää, näkkäriä ja emännän omatekemiä sämpylöitä, noin 5 - 10 palaa päivässä. Lisäksi syön kotiruokaa, jossa tietty on mukana hiilaria, perunaa, kastikkeissa vehnäjauhoa, makaroonia, riisiä jne, eli hiilaria tulee vedettyä proteiinin ohessa.
Olen kuitenkin huomannut sen, että muutaman viikon kaljatauko pienentää massua heti, eli ruoka ja hiilari ei ole syy nallehahaani, vaan olut ja se hiiva.

Joka poikahan saa sixpäkin esille kun alkaa neiteilemään ja laiskana välttää hiilaria sen sijaan että polttaisi sitä, mutta onko se sen arvoista olla joku saatanan pyykkilautavatsa?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Meitä on moneen junaan ja jokaisella omat mieltymyksensä. Toisille hiilarit tuovat kaikkea pahaa aina turvotuksesta skitsofreniaan. Toiset elävät melkein pelkällä hiilarilla ja voivat aivan loistavasti. Se miksi tämä aihe nostaa monella niskakarvat pystyyn ja saa veren kiehumaan onkin ihan oma juttunsa. Mahdollisimman lyhyesti tiivistettynä kyse taitaa olla siitä, että monet ovat saaneet apua terveyteen ja painonhallintaan VHH -ruokavaliosta, mutta virallisella puolella sen hyötyjä ei tunnusteta (vielä).
Onko hiilareista höyryäminen tyhmää touhua? On, sehän on vaan ruokaa, ei sen vakavempaa ;).

Joka poikahan saa sixpäkin esille kun alkaa neiteilemään ja laiskana välttää hiilaria sen sijaan että polttaisi sitä, mutta onko se sen arvoista olla joku saatanan pyykkilautavatsa?
Ei kai se ole "neiteilemistä" jos syö kilon lihaa päivässä ;).

No meitä on moneen junaan ja toisilla aineenvaihdunta pelaa paremmin kuin toisilla, mutta uskon ite, että pitkässä juoksussa hiilarit on paha asia, pahempia ainakin ku hyvät rasvat. Mitään faktoja ei tosin oo vetää pöytään.
Itellä esim noi hiilarit tarttuu niin pirun helposti mahan ympärille, ku taas muutamalla kaverilla hiilarit ja rasva ei ota kiinni sitten niin millä ja nää kaverit ottaa melkein joka viikonloppu keittoa.

Voi olla, et teikäläinen lukeutuu näihin, joille noi hiilarit ei tartu. ( Lucky you ) :)

Tohon pyykkilauta vatsaan en oikeen osaa sanoa mitään... En oikeen ymmärrä äijiä, jotka havittelee sellasia (poislukien kehonrakentajat) ja naisia, jotka niitä ihannoivat. Makuasioista tosin ei voi kiistellä. :)

Mun mielestä mistä tahansa yksittäisestä makro(tai mikro-)ravinteesta höyryäminen on tyhmää touhua. Olipa kyseessä sitten rasva, hiilarit tai prode. Ravitsemus on aina monen osasen muodostama verkosto, joka vielä edelleen nojaa yksilöllisiin perintö- ja ympäristötekijöihin.

Kyllä meikäläiselle on ihan asiallista huutaa nuista Hiilareista, sen verran paskasti minun keho sietää nuita hiilareita. Ihan sama mitä sitä syö, jos siinä on paljon Hiilareita niin maha turpoo ihan älyttömästi, turvottaa ja muutenki kauhea kivimäinen olo sen jälkeen. Yhdenkin alkoholivoittoisen viikonlopun jälkeen voin oikein tuntea että nyt on tullut taas pari kiloa lisää läskiä ja kaikki juomiset imeytyny suoraan mahaan... Itselläni toimii siis paljon paremmin tämä vähähiilihydraattinen elämäntapa=) Energiaa ja voimaakin tuntuu olevan paljon enemmän entä korkeahiilari ruokavaliolla. Olet onnekas jos sinulle ei ole samanlaisia ongelmia ja kaljaa voi vetää niin maan täydeltä ilman seuraamuksia, mutta minulla se ei vaan toimi :P

Ja mitä tuohon kuluttamiseen urheilulla niin salilla käyn 4x viikossa ja lenkillä 3x viikossa.

Meitähän on moneen junaan (:D) mutta tuohon viimeiseen kysymykseen vastatakseni, onhan se päkki ihan perkeleen seksikäs sekä miehillä että naisilla. Tämä mielipide tulee heteromiehen suusta :) Itse olen valmis menemään aiiika pitkälle sen saavuttamiseksi..

Sen takia kai noista hiilareista vöyhötetään täällä että suomalainen perinteinen ravinto-oppi on aivan liian hiilari painotteinen imo.

Mä vedän kyllä aika surutta hiilareita, lähes joka päivä tulee vedettyä sokeriakin suht paljon, jädee, leivoksia, karkkia yms. Silti on sixpack näkyvissä, enkä siitä kyllä mistään hinnasta luopuisi. Siis mitä hittoa? tottakai sixpack eikä mitään pallomahaa, en mä nyt huvikseen urheile. Pitäähän sitä nyt olla sporttisen näköinen kun urheilu on iso osa elämää.

Itellä rassaa noi hiilarit täl hetkel aiva tajuttomasti, leipää yritän vähentää ja sit ateriallaki otan vähemmän perunaa ja korvaan sen sitte lihalla, liekö tämä sitten järkevää..? Ainaki tulee prodee paljo ja niit hiilareit saa sitten muualtakin iha tarpeeks. Esim. maitorahkasta josta prodee lähinnä haetaan.. Pitääkös sitten rasvaa pyrkiä myös saamaan vai tuleeko sitä riittävästi muiden ohella?

Onko ne hiilarit nyt niin pahoja lihottajia meillä miehillä ja onko yksilöllistä miten hiilari muuttuu rasvaksi kropassa? - kauheasti hiilareita jokainen välttää ja niistä höyryää ihan vitutukseen asti, mutta kun sen hiilarin voi kuluttaa urheilemalla.

Miksi tehdä turhaa duunia kun vähemmälläkin pärjää? Tai sit voi tehdä saman määrän töitä ja saada paremmat tulokset. Hiilarien tahallinen mättäminen ja hikoileminen niiden kuluttamiseksi on aika turhaa vaivaa IMO.

Laiskana? Hirveetä laiskuutta joo jättää ne turhat turhat hiilarit syömättä... Voi että kun toimisikin tolleen et jättää hiilarit vähemmälle -> sixpack. Ei mulle ainakaan sellasta oo ilmestynyt vielä :(

Sä voit syödä ihan rauhassa sen miljoona palaa leipää ja kymmenen perunaa päivässä, mutta itse otan samat vitamiinit ja hivenet (paljon suuremmassa määrin yleensä) kasviksista ja marjoista. Hyvin jaksaa ja minkään syödyn kuluttamisesta ei tarvitse ottaa stressiä, sillä nälänhallinta on sitä luokkaa etten oikeastaan ikinä syö yli kulutukseni vahingossakaan.

Nyt alko kiinnostaa. Oliko tää vaan heitto vai pohjautuuko tää oikeesti johonkin tutkimukseen?

no siinä vaiheessa kun alat olemaan todella skeptinen hiilareiden suhteen niin moni muukin asia voi alkaa näyttää todella epäuskottavalta joka voi johtaa skitsofreniaan, tietenkin sulla täytyy olla luontaista taipumusta siihen.

Täytyy nyt tähän ketjuun hiukan omia kokemuksia kirjoitella. Olin/Olen edelleen tietyllä tavalla vhh:n ja jopa ketoosin puolestaliputtaja, mutta sen verran on kokemusten myötä ajatusmaailma muuttunut, että en enää pidä hiilareita minään "myrkkynä."

Painoa pudottaessa toki menen edelleen vhh:lla ja loppuja karistellaan ketolla, mutta ns. normi ruokavaliolla olen taas ottanut hiilarit käyttöön. Kokemuksen myötä vain nyt oppinut sen, että niiden syömisen ajoittaminen on kaiken a ja o! Aamulla sekä treenin ympärillä tulee nautittua hiilaria kiitettäviä määriä, eikä voi sanoa, että kertyisi vyötärölle sen enempää, kuin mikään muukaan.

Toki jokainen on oma yksilönsä ja kaikille toimii eri jutut. Mutta ei se hiilari mikään peikko ole :)

Nyt alko kiinnostaa. Oliko tää vaan heitto vai pohjautuuko tää oikeesti johonkin tutkimukseen?
Ihan vaan heitto. Tarkoituksena oli kärjistää sitä kuinka paljon hiilarit (tai mikä vaan) tuo ongelmia kun asiaan riittävästi uskoo ja elämä alkaa pyöriä yhden makroravinteen ympärillä.

Mutta kyllähän nopealla googlauksella löytyi juttua viljojen ja skitsofrenian yhteydestä. Heikkilän sivu siellä ainakin vilahti ja tiede.fi sivuston keskustelu nimellä "viljojen gluteeni huumeiden listalle" sivusi aihetta. En lukenut tarkemmin, mutta googleta jos kiinnostaa, mua ei.

Niin

Moni varmaan sauhuaa hiilareista siksi, kun muutki sauhuaavat ja se tuntuu olevan työpaikkojen puheenaihe näin ennen kesää. Ihmiset ei tajua sitä tosiasiaa, että on yksilöllistä miten hiilarit ihmisiin tarttuvat.

Moni varmaan sauhuaa hiilareista siksi, kun muutki sauhuaavat ja se tuntuu olevan työpaikkojen puheenaihe näin ennen kesää. Ihmiset ei tajua sitä tosiasiaa, että on yksilöllistä miten hiilarit ihmisiin tarttuvat.
Meillä ihmisillä on myös paha tapa etsiä yhtä kaiken kattavaa selkeää selitystä kaikelle. Hyvänä esimerkkinä hiilarit. Hiilarit pois ja olet hoikempi, terveempi, virkeämpi, et saa syöpää etkä edes flunssaa, kestät sängyssäkin pidempään ja avioliittosikin paranee ;). Toinen guru lupaa tämän kaiken jos happo-emästasapainosi saadaan kuntoon. Molemmissa edellä mainituissa jutuissa on varmasti terveydelle hyödyllisiä vaikutuksia, mutta ei ne kaikkia ongelmia ratkaise. Aikaisemminkin jo todettu, että me olemme melko monimutkaisia kokonaisuuksia
ja moni asia vaikuttaa kokonaisuuteen.

(ladybirdille tiedoksi että viittaukset syöpään, flunssaan, pidentyneeseen ejakulaatioon ja avioliiton paranemiseen olivat vaan heittoja ;) )

Onko ne hiilarit nyt niin pahoja lihottajia meillä miehillä ja onko yksilöllistä miten hiilari muuttuu rasvaksi kropassa?

En ole nähnyt tutkimusta, jossa todettaisiin hiilihydraateista saatavan kalorin fysiologisesti eroavan lihottavuudeltaan proteiinista saatavasta kalorista. (Paitsi siltä osin kuin ruuansulatus itsessään kuluttaa kaloreita.) Mutta siis kalori on kalori, ja kyllä läskiä saa kaikilla makroravinteilla kun tarpeeksi syö.

Mutta eri asia sitten on, että nälkä voi pysyä paremmin pois tietyllä ruualla. Triviaaliesimerkkinä sokeripalan jälkeen tulee nopeammin uudelleen nälkä kuin samat kalorit sisältävän ruisleivänpalan jälkeen. Ja kyllähän aika moni noita vhh-dieettejä kehuu. Ehkä toisilla esimerkiksi verensokeri pysyy tasaisempana tms, ja tulee sitten paremmin liikuttua eikä niin ahmittua.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom