ongelmia yöunessa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Pommi
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Ongelmana on ollut jo pidemmän aikaa se, että nukkumaan mennessä, hieman ennen uneen pääsyä minulla alkaa varsinainen viuhtomis show. Viuhtomisella tarkoitan käsien ja jalkojen pakonomaista heiluttamista. Yläkropan treenaamisen jälkeen heiluu kädet ja jalkapäivän jälkeen heiluu puolestaan jalat :curs: Varsinkin jaloissa tuntuu välillä jopa siltä, että ne ikään kuin kramppaavat, eli varpaat vääntyvät kohti kantapäätä.

Olisikos pakkislaisilla hyviä vinkkejä siihen, miten saisi puolisolle taattua paremmat yöunet? ;)

Pommi sanoi:
Ongelmana on ollut jo pidemmän aikaa se, että nukkumaan mennessä, hieman ennen uneen pääsyä minulla alkaa varsinainen viuhtomis show. Viuhtomisella tarkoitan käsien ja jalkojen pakonomaista heiluttamista. Yläkropan treenaamisen jälkeen heiluu kädet ja jalkapäivän jälkeen heiluu puolestaan jalat :curs: Varsinkin jaloissa tuntuu välillä jopa siltä, että ne ikään kuin kramppaavat, eli varpaat vääntyvät kohti kantapäätä.

Olisikos pakkislaisilla hyviä vinkkejä siihen, miten saisi puolisolle taattua paremmat yöunet? ;)

Ihan vaan heittona, että voisit kokeilla venyttelyä vähän ennen nukkumaan menoa. En tiedä toimiiko, kun ei ole vastaavaa ongelmaa ollut, mutta eipähän tuon kokeileminen mitään maksa :)

training_day sanoi:
Ihan vaan heittona, että voisit kokeilla venyttelyä vähän ennen nukkumaan menoa. En tiedä toimiiko, kun ei ole vastaavaa ongelmaa ollut, mutta eipähän tuon kokeileminen mitään maksa :)

Voiskohan ratkaisu olla noin yksinkertainen...toivottavasti! Venyttelen kyllä iltaisin, mutta en juuri ennen nukkumaan menoa. Ei kyllä kuulosta mitenkään houkuttelevalle alkaa juuri ennen nukkumaan menoa venyttelemään :D

Käytätkö magnesiumia? Kovaa treenavilla varastot huventuvat ja ravintolisä vois olla paikallaan. Samoin runsas kahvin juonti ja stressi laskevat magnesiumin tasoja. Magnesium ehkäisee mm. lihaskramppeja, hermostuneisuutta, sydämen tykytyksiä, unettomuutta ym. Se suositellaan otettavaksi illalla vaikutustensa vuoksi.

Jep, joku magnesiumvalmiste testiin. Itse käytän ajoittain Miralia (magnesium + kalium) kun on taipumusta kramppeihin muutenkin.

Minulla oli ihan samanlaisia ongelmia.

Ratkaisu oli paremmassa venyttelyssä (valitettavasti, koska inhoan sitä niin paljon että siitä tuli miltei kynnyskysymys saliharrastuksen jatkamiselle) ja lisämagnesiumissa. Toinen vaihtoehto on välttää iltatreeniä. Jos käyt salilla aamulla, niin viuhtomisongelmia ei pitäisi tulla.

Toi on sellanen homma jo, että kannattaisi varmaan käydä erikoistuneella lekurilla.
Magnesium voisi olla pirun hyvä itsehoitolääke:)
Tuleeko kelleen vilu mankun oton jälkeen?

natriumin puute saattaa olla myös yksi syyllinen ja kuten muutenkin noihin kramppeihin auttaa suola..esim teelusikallinen vesilasiin..sekotus..ja naamariin..

Siis onko kyse ihan varsinaisista krampeista? Pieni nytkähtelyhän on normaalia kun on nukahtamassa, se liittyy jotenkin aivojen lihaksiin lähettämien impulssien loppumiseen. Tai jotain :)

Johnny sanoi:
Siis onko kyse ihan varsinaisista krampeista? Pieni nytkähtelyhän on normaalia kun on nukahtamassa, se liittyy jotenkin aivojen lihaksiin lähettämien impulssien loppumiseen. Tai jotain :)
En voi puhua threadin aloittajan puolesta, mutta minulla pahat nytkähdykset tulivat aina jos olin tehnyt iltatreenit käsille. Juuri kun oli nukahtamassa, niin kädet nytkähti ylös ja vauhdilla - vähän kuin olisi lähtenyt tekemään hauiksia tangolla mutta tankoa ja painoja ei ollutkaan oikeasti käsissä. Löin kerran itseäni naamaan tuollaisen pakkoliikkeen seurauksena. :nolo: Parempi venyttely varsinkin auttoi ongelman ratkaisussa. Jalat ilmeisesti "venyttyivät" pyörämatkalla kotiin koska niiden kanssa ei ollut koskaan jalkatreenin jälkeen ongelmia.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Perjantaina marssin luontaistuotekauppaan ostamaan magnesiumia, ja tulokset ovat tähän asti olleet aivan loistavia! Kolmen hyvin nukutun yön jälkeen ei voi todeta muuta kuin, että Pakkotoisto pelasti avoliiton ;)

Eikös tuo nyt ole hermostollisia juttuja, eli kun on treenattu kovaa, niitä säpsimisiä tulee. Välillä sitä oikein säikähtää sitä säpsähdystä.

Suositut

Back
Ylös Bottom