Ongelmia Azureuksen kanssa

Ikä
42
Eli siis toi tiedostojen lähettäminen takkua aivan törkeesti. Välillä ei lähetä ollenkaan, ja jos lähettää, niin todella hitaasti. Ottajia kyllä olisi. Lisäksi se on alkanut yht-äkkiä hidastamaan nettiyhteyttä oikein kunnolla. Ennen kuin Azureuksen laittaa päälle, toimii ihan hyvin, mutta sen jälkeen takkuaa vaikka sammuttaa ko. ohjelman. Tiedän, että parempiakin ohjelmia olisi, joissa ei ole tota javaa syömässä resursseja, mutta ei vaan jotenkin viittis luopua. Ennen on kuitenkin toiminut ihan hyvin.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mitä vaikeaa siinä luopumissa on...testaat pikasesti jotain uTorrenttia, ABC:ta tms. ja jos on vaikea käyttää/säätää niin sitten alat debuggaamaan tota vanhaa (paskaa).

Ripe sanoi:
Mitä vaikeaa siinä luopumissa on...testaat pikasesti jotain uTorrenttia, ABC:ta tms. ja jos on vaikea käyttää/säätää niin sitten alat debuggaamaan tota vanhaa (paskaa).
No, voishan sen vaihtaa. Silti kiinnostais tietää mikä mättää. DC:kin teki temput aikaa sitten, eikä suostu toimimaan enää muuten kuin passivena. Onkos siitä tietoa?

Oletkos lähiaikoina vaihtanut koneeseen palomuuria taikka vaihtanut dsl purkkiin jossa olis nat ja/tai palomuuri? Ongelmat ainakin viittaavat nat/palomuuri-ongelmaan. (siis molempien ohjelmien)

Palomuuriongelmiin viittaa juu, mutta mitään en ole säätänyt enkä palomuuria vaihtanut. Eli sen osalta on kaikki ihan niinkuin ennenkin.

Mulla oli samanlaisia probleemia azureuksella ja bitcometia kokeilin ja sillä latas nopeempaa ja se on pysynyt kun on ollut niin hyvä softa, uTorrentiakin kokeilin mutta Bitcomet on eniten mun makuun. Onkos sulla SP2 ? jos on niin siihen kannattaa laittaa se SP2 FIX koska se avaa noita portteja enemmän ja silloin se ei estä p2p softia.

Ei oo SP2:ta eikä tule. Ainakaan ennen kuin vedän koko koneen tyhjäksi. Asensin nyt ton ABC:n, ja kysymys kuuluu, että miten voin jakaa sillä niitä tiedostoja joita azureuksessa on jaossa, vai voinko ollenkaan?

Ripe sanoi:
Hieman :offtopic: mutta vieläkö tälläisiä ihmisiä on olemassa, ei voi kun ihmetellä taas kerran :rolleyes:
Mitä ihmettelemistä siinä on? Niin monet on saaneet koneensa sillä niin sekaisin, että sitä riskiä en ota. Ihan lähipiirissäkin on niitä ihan tarpeeksi.

Powerhousu sanoi:
Mitä ihmettelemistä siinä on? Niin monet on saaneet koneensa sillä niin sekaisin, että sitä riskiä en ota. Ihan lähipiirissäkin on niitä ihan tarpeeksi.

Itse en tiedä ketään kuka olisi saanut koneensa sekaisin tuolla ja toiseksi se on mieletön tietoturva-aukko jättää tuo asentamatta. Ei tästä kuitenkaan enempää :)

Powerhousu sanoi:

Mä en voi kun ihmetellä noita jotka saa sen koneensa sekasin tuolla sp2:lla. Olen asentanut sen varmaan noin 200 koneeseen ja kertaakaan en ole saanut konetta sekaisin. Ehkä se sun lähipiiri ei_vaan_osaa ;)

Ripe sanoi:
Hieman :offtopic: mutta vieläkö tälläisiä ihmisiä on olemassa, ei voi kun ihmetellä taas kerran :rolleyes:

Ei ole tätä minullakaan, eikä tule ennenkuin käyttis vedetään uusiks. Mulla on kone ollut nyt toiminnassa jo 2 vuotta ilman uudelleenasennuksia, en todellakana ota sitä riskiä että tuo sp2 sotkee koko roskan. Suurin osa, joilla on ollut käyttis pidemmän aikaa toiminnasta, sai vain ongelmia tuon sp2:n asentamisen kanssa. Ehkä minunkaan tutuista ei sitten vain kukaan osaa käyttää näitä härveleitä. :david:

Ja sanokaapa nyt sitten miten iso se tietoturva-aukko on jos on kaikki muut virustorjunnat ja muurit aina päivitetty ja asentaan kaikki nuo muut tietoturvapäivitykset? Enpä usko että kovin merkittävä tavallisen tallaajan koneella jolla ei oikeasti ole mitään "salattavaa" mihinkään suuntaan.

Powerhousu sanoi:
Palomuuriongelmiin viittaa juu, mutta mitään en ole säätänyt enkä palomuuria vaihtanut. Eli sen osalta on kaikki ihan niinkuin ennenkin.

Katsoppa huviksesi tästä vaikka koneesi ip www.whatismyip.com ja vertaa sitä, suorita - cmd - ipconfig/all , ja katso minkä tuo kertoo koneesi ip numeroksi. Mitään muuta en keksi kuin natin siihen että dc olisi mennyt passiveksi.

Timba79 sanoi:
Ehkä minunkaan tutuista ei sitten vain kukaan osaa käyttää näitä härveleitä. :david:

Ja sanokaapa nyt sitten miten iso se tietoturva-aukko on jos on kaikki muut virustorjunnat ja muurit aina päivitetty ja asentaan kaikki nuo muut tietoturvapäivitykset? Enpä usko että kovin merkittävä tavallisen tallaajan koneella jolla ei oikeasti ole mitään "salattavaa" mihinkään suuntaan.

No itse lähden siitä ettei noita päivityksiä ihan huvin vuoksi tehdä, kyllähän niillä pyritään parantamaan ohjelmien toimivuutta ja vakautta. Vaikka tavallisen tallaajan koneella ei mitään salattavaa olisikaan tai arvokasta niin onhan se vittumaista kun konetta käytetään muihin tarkoituksiin. Ei minulla ole mitään syytä lähteä tästä asiasta ristiretkelle, jos ei huvita päivittää niin ei sitten päivitä.

Ja kyllä sanoisin, että kaveripiirisi on vaan sarjaa EVO = et vaan osaa, mikäli monelle tuottavat tuskaa ;)

Eli mä voisi ihan pokkana täräyttää tuo sp2 päivytksen tähän koneella ja sä Ribe takaat ettei tule ongelmia? Jos tuota pakettia ei voi vain asentaa ja sillä selvä, vaan pitää alkaa joku järjetön säätäminen, niin eipä se kovin järkevästi toteutettu ja fiksu päivitys ole. Tosin voiko mikrosukalta muuta odottaakaan? Eikä ollut tarkoitettu mitenkään vittuiluksi, ihan vain uteliaisuuttani kyselen.

Timba79 sanoi:
Eli mä voisi ihan pokkana täräyttää tuo sp2 päivytksen tähän koneella ja sä Ribe takaat ettei tule ongelmia? Jos tuota pakettia ei voi vain asentaa ja sillä selvä, vaan pitää alkaa joku järjetön säätäminen, niin eipä se kovin järkevästi toteutettu ja fiksu päivitys ole. Tosin voiko mikrosukalta muuta odottaakaan? Eikä ollut tarkoitettu mitenkään vittuiluksi, ihan vain uteliaisuuttani kyselen.

Heh, kyllähän se vaati aika paljon kun windowsupdate sitä SP2 pakettia tarjosi ja sen hyväksyin. No pitihän siinä pari kertaa painaa next-nappia ja buutata kone mutta aika yksikertainen homma se oli. Voit sen ihan pokkana täräyttää ja kyllä se menee siihen ihan nätisti...mitäänhän en tietenkään takaa :D se on mikkisoftan homma se.

ps. muista varmuuskopiot ;)

Kyllä voit asentaa, itsekin on tullut jo liiankin monesti nuo laitettua ja koskaan ei ole mitään ongelmia tuonut. Ainoa "haitta" on siinä mukana tuleva tietoturvakeskus ja sen mausteet, mutta ne saa pois päältä muutamalla klikkauksella (joskus tuntemattomasta syystä mikkisoftan palomuuri menee itsestään päälle:jahas: ). Tuon jälkeen vaan uudet päivitykset ja sillä selvä.

edit: ja tästä helposti SP2 http://www.microsoft.com/downloads/...BE-3B8E-4F30-8245-9E368D3CDB5A&displaylang=fi

edit2: ja tuo siksi että itselläni ei toimi nuo vinupdatet koska en koskaan jaksa päivittää uusinta versiota siitä asennuspaskasta, kun tuon saa tuosta kivuttomasti yhdellä klikkauksella.

No mä en tiedä mitä noilla kavereilla on käynyt, mutta ei kuulemma pelannut Deeceet sun muut tuon jälkeen ollenkaan. Nooh, täytyy harkita tuota next napin klikkailua kun tää seuraavan kerran tota päivitystä tarjoaa. ;)

EDIT: Pistäkääpä pojat joku lyhyt muistilista mitä kannattaa tsekata ja mistä tuon asennuksen jälkeen. Ei tartte sitten tuskailla kun mun tuurilla jotain paskaa kuitenki käy.

Tietoturvakeskuksesta muuri pois päältä jos ei tykkää kokoajan ilmoituksista " tämän suorittaminen on vaarallista, oletko nyt aivan varma että tahdot todella tehdä näin?" sitten myös itse sammuttaisin virusten tarkistuksen ja sitten tärkein, siellä vasemmalla on teksti "muuta tietoturvakeskuksen ilmoitustapaa" sieltä kaikista ruksi pois, muuten menee hermot ja nopeasti.

Powerhousu sanoi:
Eli siis toi tiedostojen lähettäminen takkua aivan törkeesti. Välillä ei lähetä ollenkaan, ja jos lähettää, niin todella hitaasti. Ottajia kyllä olisi. Lisäksi se on alkanut yht-äkkiä hidastamaan nettiyhteyttä oikein kunnolla. Ennen kuin Azureuksen laittaa päälle, toimii ihan hyvin, mutta sen jälkeen takkuaa vaikka sammuttaa ko. ohjelman. Tiedän, että parempiakin ohjelmia olisi, joissa ei ole tota javaa syömässä resursseja, mutta ei vaan jotenkin viittis luopua. Ennen on kuitenkin toiminut ihan hyvin.

http://www.portforward.com/cportsnotes/azureus/azureus22.htm
http://www.portforward.com/english/applications/port_forwarding/Azur/Azurindex.htm
Noiden ohjeiden mukaan laitoin asetukset Azureukseen ja latausnopeudet nousi selkeästi. Ei ole enää "keltaisia naamoja" Azureuksessa lähteiden kohdalla vaan vihreää näyttää. Koneen muuhun käyttöön ei vaikuta mitenkään. Tuolla vielä ohjeistusta lisää
http://azureus.aelitis.com/wiki/index.php/Main_Page

Back
Ylös Bottom