Ongelmana alavatsa

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Tätä ongelmaa olen kuullut monelta, että kun on treenipäivä jolloin treenataan vatsaa niin alas ei saada sitä oikeaa tuntumaa :/ Kun teen rutistuksia/jalkojennostoja en saa läheskään niin hyvää tuntumaa aivan alavatsalle kuin taas mitä ylös. Sama ongelma koskee myös kylkiä. Sanokaa jotain hyviä alavatsaliikkeita millä tämän ongelman voisi saada korjattua :o

itellä on toiminu jalkojen nostot lisä painoilla. tai ainaki on tullu tuntumaa

hölkkääjä sanoi:
itellä on toiminu jalkojen nostot lisä painoilla. tai ainaki on tullu tuntumaa
Miten pistät ne painot jalkoihin?

itsellä tuli nyt ainakin alavatsa kipeeksi näin: mene vatsapenkkiin ja ota syliisi sellainen levypaino(itsellä 20 tai 25) jolla menisi ehkä hikiseen yksi 12 toiston sarja. negatiivinen vaihe mennään todella hitaasti alas ja ylös noustaan räjähtävästi ja samalla hampaiden välistä puhaltaen. jottei paino valahtaisi munille(tosin sukupuolestasi ei ole tietoa) kannattaa painaa käsillä painoa aika tiukasti rintaan. itse tein perjantaina sarjat 10,10,8,8 ja vieläkin on päkki ja kyljet kippeet. kannattaa kokeilla :thumbs:

Amis sanoi:
Miten pistät ne painot jalkoihin?
Jos on sellaisia käsipainoja missä on ne painolevyt tarpeeksi isot, niin laitat sen painon niinkun päädylleen maahan siihen jalannosto telineen keskelle, ja sit meet telineeseen ja otat sen siitä jaloilla. Ja sitten tuo ei toimi sellaisessa "suorinjaloin" jalannostossa, vaan nostat niinkun polvet mahd. ylös. (joka tapauksessa tuo "polviennosto" ottaa enemmän vatsalihaksiin, jalkojen suorina nosto enemmän lonkankoukistajiin muistaakseni)

Jumppaa maha taljassa. Miehekäs sumoasento ja tangosta ote pään takaa. Varo päätäs ettet motase taljaa sillä sitte, se on härski se tappi..

Yksi suht ilkeä tapa kurittaa alavatsaa on mennä penkin päähän istumaan, jalat suoraksi yhteen penkin ulkopuolelle ja käsillä kunnon ote penkin reunoista; yläkroppa hieman takakenoon. Sitten levypaino nilkkojen päälle niin, että se nojaa jalkateriin eikä pääse valumaan alas. Tämän jälkeen polvet vedetään hitaan hallitusti koukkuun ja niin lähelle rintaa kuin mahdollista, pieni pysäytys ja jalat taas suoraksi. Liikkeessä kannattaa käyttää kumipinnoitettua levypainoa, tämä pysyy paremmin jalkojen päällä. Tämä liike on pakko tehdä todella hitaasti ja tarkalla kontrollilla, jottei levypaino keikahda pois nilkkojen päältä. Lupaan, että 10 toistoa esim. 15 kg painolla tekee alavatsalle todella hubaa. Eilen puuhastelin ilkeyttäni muutaman tuollaisen sarjan voimapyörän jälkeen ja vatsa tuntuu kramppaavan vieläkin.

Aivan kuningasliike alavattalle on omasta mielestä jalkojen nosto(suorana) leuanvetotangossa roikkuen. On aluks vaikeempaa, jos on tottunu telineessä tekemään, ja vaatii puristusvoimaa ranteista(remmit auttaa), mutta kannattaa silti koittaa. Hitaasti ja hallittuna tehtynä saa todella kovan poltteen.

Kyljille kannattaa tehdä erilaisia keppikiertoja. Korostettu rutistus supistusvaiheessa. Toinen hyvä on ottaa hitaasti, pienellä pidolla ylhäällä, alaselkätelineessä sivuttain. Mun mielestä ei missään tapauksessa kannata tehdä kyljille rutistuksia suurilla käsipainoilla, ellei halua tohon vyötärölle kiinteetä pelastusrengasta.

Mä kokelin tavanomaisen jalkojennoston riipunnasta sijaan eilen polviennostoa riipunnasta. Runsaalla stopilla (3-5sek) ja kympit oli aika tiukkoja. Vatsassa oli aika kova polte, toisaalta ei ole seuraavana päivänä vatsa arka. Jalkojen-/polviennostojen päälle olen tehnyt jalkojennostoa alataljassa 3x8-sarjat. Kokeilkaa ihan huviksenne alataljassa tai ristitaljassa jalkojennostoa, painoja saa laitettua voiman mukaan ja tuntuma on kauhea!

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
training_addict sanoi:
Aivan kuningasliike alavattalle on omasta mielestä jalkojen nosto(suorana) leuanvetotangossa roikkuen. On aluks vaikeempaa, jos on tottunu telineessä tekemään, ja vaatii puristusvoimaa ranteista(remmit auttaa), mutta kannattaa silti koittaa. Hitaasti ja hallittuna tehtynä saa todella kovan poltteen.
Kyllä! Varsinkin kun stoppailee ja rutistelee oikein tosissaan jalkoja yläasennossa niin tuskaisen ihana liike ompi! Kiitokset iivilille ku mut siihen puhu :thumbs:

Kyljille kannattaa tehdä erilaisia keppikiertoja. Korostettu rutistus supistusvaiheessa. Toinen hyvä on ottaa hitaasti, pienellä pidolla ylhäällä, alaselkätelineessä sivuttain. Mun mielestä ei missään tapauksessa kannata tehdä kyljille rutistuksia suurilla käsipainoilla, ellei halua tohon vyötärölle kiinteetä pelastusrengasta.
eipä se taida se pelastusrengas siihen ihan niin helposti tulla.. Itse olen tehnyt esimerkiksi smithissä sivurutistuksia kun ei niitä isompia käsihanttaleita oikein pysty sivulla keikuttamaan... Vai onkohan mulle tulossa pelastusrengas? :eek:

Gdane sanoi:
eipä se taida se pelastusrengas siihen ihan niin helposti tulla.. Itse olen tehnyt esimerkiksi smithissä sivurutistuksia kun ei niitä isompia käsihanttaleita oikein pysty sivulla keikuttamaan... Vai onkohan mulle tulossa pelastusrengas? :eek:

Miten isoilla painoilla sä oikeen teet niitä kylkiä?:eek: Miten niin ei pysty isoja käsipainoja käyttään? Mä en tiedä miten yleistä toi pelastusrenkaan muodostuminen sitten on. Ei varmaan kovin yleistä, koska niin monet vääntää jollain 40kg kylkiä. Itte tuli aikoinaan kanssa väännettyä ja tohon sivulle muodostu sellanen pieni patti...mahtaako olla sitten läskiä...jokatapauksessa kummaa läskiä kun on ihan kova ja supistuu käskettäessä...:)

Kuulostaa hurjalle tuo pelastusrengas. Löytyykö kuvaa, jossa bodarilla on liian paksuksi treenattu vyötärö matalilla rasvoilla? En ole koskaan nähnyt moista. :eek:

:kuvia:

Ei vittu, mä oon varmaan joku geenifriikki sitten. Voisin vaikka ottaa ittestä kuvat, mutta ei oo kyllä ihan 4:sen rasvat, että luotettavasti kuvasta näkis. Jokatapauksessa kun jännitän kylkee, niin tosta lantion yläpuolelta kohoaa selvä möykky. Ei se nyt mikään järkyttävä pelastusrengas ole, mutta näyttää että olis sitä rasvaa enemmän kun todellisuudessa on. Olis nyt mukava kuulla joltain muultakin, jos on tollasta havainnut.

Joo, otin sitten kuitenkin ittestäni pari kuvaa. Mua on noi kuitenkin vähän aikaa jo vituttanu ja jos toi tuntuu kaikista jotenkin kummalliselta niin tuolta vippipuolelta voi käydä kattoon mitä mä tarkotan.

training_addict sanoi:
Ei vittu, mä oon varmaan joku geenifriikki sitten. Voisin vaikka ottaa ittestä kuvat, mutta ei oo kyllä ihan 4:sen rasvat, että luotettavasti kuvasta näkis. Jokatapauksessa kun jännitän kylkee, niin tosta lantion yläpuolelta kohoaa selvä möykky. Ei se nyt mikään järkyttävä pelastusrengas ole, mutta näyttää että olis sitä rasvaa enemmän kun todellisuudessa on. Olis nyt mukava kuulla joltain muultakin, jos on tollasta havainnut.

kun työtätekevä puoli on venytyksessä ( käsipaino alhaalla) polvi menee käsipainon kiekkojen väliin. Sitten kun sitä alkaa nostamaan niin reisi ottaa kiinni ja parhaimmassa sarjassa saapi ihan kunnon viillot reisiin terävistä reunoista... Ja vaikkei saisikaan niin aika tehokkaasti ne se paino "pureutuu" tohon reiskaan kiinni. Sitäpaitti smitissä saapi mun mielestä sen tehtyä muutenkin paremmin kun tanko jää irti vartalosta liikkeen loppuasennossa (supistuksessa vastus on silloin paljon isompi).

Edit: noiden painojen osalta vastasin jo sun kuvathrediis... treenipäivyristäkin kyseinen sarja löytyypi.

Anatomiankirjojen perusteella uskallan väittää, että alavatsalihaksia ei ole olemassakaan. Vatsalihas on yksi lihas, joka on jakautunut poimuihin. Eli millään jalkojennostolla ei voida kohdistaa rasitusta ns. alapalikoille. Se polte alavatsassa johtuu todennäköisesti lonkankoukistajien tai syvien vatsalihasten saamasta rasituksesta.

Pink Spider sanoi:
Anatomiankirjojen perusteella uskallan väittää, että alavatsalihaksia ei ole olemassakaan. Vatsalihas on yksi lihas, joka on jakautunut poimuihin. Eli millään jalkojennostolla ei voida kohdistaa rasitusta ns. alapalikoille. Se polte alavatsassa johtuu todennäköisesti lonkankoukistajien tai syvien vatsalihasten saamasta rasituksesta.

Niin kun katsot tarkemmin sitä kirjaa niin huomaat, että sura vatsalihas on jakautunut keskeltä kahtia ja vaakatasossa neljään osaan. siis 8-pack. Ja ihan kuten esimerkiksi hartialihaksen eri osia voidaan reenata erikseen (kohdistaa harjoitus eri osaan lihasta) niin sama pätee tässäkin.

Eli tokihan koko suora vatsalihas aktivoituu kaikissa liikeissä mutta siinä on eroa mikä osa lihaksesta työtä suurimmaksi osaksi tekee. Ja yleensä se on niin, että vatsareenissä pääpaino on suorien vatsalihasten yläosassa.

Kun reenataan vatsalihaksia (kylkiä tai suoria vatsalihoja) niin selkäranka kouristuu -> vatsalihat supistuu.
Jos selkäruodossa ei ole liikettä niin supistus ja työ tapahtuu lonkankoukistajissa...

Älä tee painoilla keskivartaloa äläkä alavatsaa. Paino harjoittelu kasvattaa lihasta. tasapenkki ja pääpuolen jalaksen alle pari 20kg limppua ja nojaat kyynärpäiden varaan ja nostelet suoria jalkoja . Pakarat aivan penkin reunaan.
Vyötärö kiertoja pallon päällä istuen keppi niskantakana ja kädet levellä otteella kepissä. toistomäärä 500 puolelleen niin alkaa sulaa. Alaselän taivutuksia kiertäen. Kesällä kapea vyötärö. Tee kolesti viikossa treenin jälkeen.:whip: :whip: :whip: :wanha:

Back
Ylös Bottom