Ongelma selässä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja joq
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL

joq

ongelmana on lapojen välinen alue, lihaa on kertynyt lapojen päälle sentään hieman, mutta niiden väliin eli tuohon selkärangan väliin on jäänyt kuin tyhjä kraateri. :itku:

Alaselässä ja tuolla keskiselässä tätä ongelmaa ei ilmene, vaan tuossa lapojen korkeudella.

Ja lavat myös "törröttävät" ikävän näköisesti tietyissä asennoissa..
Olisiko mitään ajatuksia, ideoita, liikkeitä ihan mitä vaan että saisi tuollekkin alueelle hieman sitä lihsta?

Joskus pienenä käydessä koulun terveydenhoittajalla, minulle huomautettiin siitä että lapaluuni kärjet/päät ikään kuin törröttävät selästä, silloin terkkarin ohje oli että roiku paljon.. nyt kaivattaisiin parempia neuvoja!

Thx jo näin etukäteen :worship:

Voisko epäkkäiden treenaus auttaa?
Alatalja vois olla aika hyvä, siinä liikkuu lavatkin aika mukavasti.
Suoritustekniikka siten, että pysäytät 90 asteen kulmaan liikkeen, vedät kädet lähes kiinni mahaan ja supistat lavat niin kiinni toisiinsa kuin saat. Lapojen liike on tärkeä, sitä voi kuivaharjoitellakin ennen varsinaista liikettä.

Vai meniköhän ihan mönkään? :rolleyes:

Lapojen törrötys vähän vois viitata siihenkin että olkapäät eivät ole ihan tarpeeksi takana. Onkohan näin, eli onko hartialinjasi suora vai kääntyvätkö ne eteenpäin? Jos on niin erinäiset selkäliikkeet jossa keskitytään supistamaan lapaluut yhteen saattavat auttaa. Esim. alatalja kunnollisella lapojen yhteen vedolla niinkuin jo sanottiin.

JSmith sanoi:
Lapojen törrötys vähän vois viitata siihenkin että olkapäät eivät ole ihan tarpeeksi takana. Onkohan näin, eli onko hartialinjasi suora vai kääntyvätkö ne eteenpäin? Jos on niin erinäiset selkäliikkeet jossa keskitytään supistamaan lapaluut yhteen saattavat auttaa. Esim. alatalja kunnollisella lapojen yhteen vedolla niinkuin jo sanottiin.

Ja jos vaivana tämä, niin lisäisin vielä rinnan huolellisen venyttelemisen. Kireät rintalihakset kun "vetää" myöskin niitä olkapäitä eteenpäin.

JSmith sanoi:

Näin peilistä katsoen olkapäät ainakin näyttäisivät kääntyvän eteenpäin :itku:

Epäkkäitä olen ihan säännölisesti treenannut ja ne ovat ainakin tuolta ylä-osasta mielestä ihan kohtuullisesti kehitttyneet..

Alataljaakin olen tehnyt, mutta tarvii nyt vaan sitten vielä enemmän yrittää keskittyä tuohon lapojen supistamiseen! Tomin vinkeillä olen sitäkin yrittänyt tehdä :)

Viimeksi muokattu:
joq sanoi:
Näin peilistä katsoen olkapäät ainakin näyttäisivät kääntyvän eteenpäin :itku:

Mulla oli sama ongelma ennen ja sit venyttelin helvetin paljon rintalihaksia ja olkapäitä + vahvistin takaolkapäitä -> Nyt selkävaivat parantuneet , ryhti ja selkälihakset huomattavasti paremmassa kondiksessa.

joq sanoi:
Ja lavat myös "törröttävät" ikävän näköisesti tietyissä asennoissa..
Olisiko mitään ajatuksia, ideoita, liikkeitä ihan mitä vaan että saisi tuollekkin alueelle hieman sitä lihsta?
Raskaita kulmasoutuja vaan eri otteilla! :rock:

henrig75 sanoi:
Mulla oli sama ongelma ennen ja sit venyttelin helvetin paljon rintalihaksia ja olkapäitä + vahvistin takaolkapäitä -> Nyt selkävaivat parantuneet , ryhti ja selkälihakset huomattavasti paremmassa kondiksessa.

Meikäläisellä oli myös (ja on vieläkin) tuota samaa ongelmaa, eli olkapäät kääntyneet eteenpäin. Minulla vaivaan auttoi kaikkein parhaiten rintalihasten venyttely. Olen ottanut tavaksi venytellä rintaa päivittäin ennen suihkuunmenoa, ja ryhti on huomattavasti parempi kuin esim. puoli vuotta sitten. Samalla voi sitten venytellä myös selkää/hartioita, ja kroppa on paljon notkeamman tuntuinen :thumbs:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom