Omituista kommenttia kropastanne?

Hehee! :D Tää nyt ei liity mitenkään treenaamisen tuomiin muotoihin, vaan ihan niihin luontaisiin kurveihin. Tapahtui siis 5 vuotta sitten Lahdessa kävellessäni Vapaudenkadulla kohti Sokosta tapaamaan ystävääni n. klo 16 iltapäivällä. Mun seuraani liittyi sellainen n. 55-vuotias hieman hiprakassa oleva hintelä mies (esittäytyi jossain vaiheessa keskustelun kulkua Väiskiksi).

Väiski: Hei voisitko auttaa mua, tarviin tosi paljon nyt sun apua!
Minä: No mites mä voisin auttaa?

Jatkoin kävelyä eteenpäin Väiskin kävellessä vierellä...

V: No kun oltiin mun vaimon kanssa tuolla Cherissä (= Lahtelainen juottola) ja se unohti sen puhelimen sinne. Niin voisitko tulla mun mukaan sinne?
M: Siiiis. Miksi?
V: No kun mun vaimo ehti jo lähteä sieltä niin sun pitäis esittää sitä ja kysyä siitä baaritiskiltä että saisitko sen puhelimen!
M: Ahaa. No enpä tiedä meniskö läpi ihan noin.
V: Hei oo nyt kiltti, mä tarjoon sulle drinkin siitä hyvästä! Tää ois tosi tärkeetä!
M: Sori mutta en mä taitais nyt ehtiäkään kun pitäis nähdä yks kaveri tossa ihan näillä sekunneilla.

Pysähdyin liikennevaloihin...

V: No siis mä teen ihan mitä tahansa että tuut!
M: Mä taidan jättää nyt väliin kuitenkin. Mutta toivottavasti saat sen puhelimen!
V: No hei kiitti kuitenkin...sä oot muuten tosi kaunis!
M: Joo kiitos.
V: Kroppakin ihan tollanen keilapallon muotonen!
M: Ööööö. Siis keilaPALLON?!?!? :wtf:
V: Joo! Siis tosi naisellinen! Piirtää käsillään ilmaan dirlandaa-muodot.

Repesin nauramaan ääneen ja huvittuneita katseita tuli myös muilta liikennevaloissa olleilta. Valot vaihtuivat vihreäksi ja jatkoin matkaa Väiskin jäädessä haikeasti katsomaan perääni (kirjaimellisesti).

Tästä onkin sitten revitty huumoria paaaljon! Imartelevia tuollaiset keilapallovertaukset, vaikka ite oisin ehkä mielummin ihan vaan se keila. :( Jäi muuten hieman elämään myös tuo keilapallo-nimitys kavereiden kesken.

Edellisestä kirjoittajasta inspiroituneena: Eräänä kauniina kesäiltana useampi vuosi sitten pysähdyin auttamaan keskelle ajokaistaa kaatunutta "Väiskiä" ja ambulanssia odotellessamme herra heräili (kun sitä pari kertaa läiski poskille) ja alkoi jutella. Ensin se tiukkasi monta kertaa, että mun tissejä olisi kiva puristella kun ne muistuttivat niin mukavasti hernepusseja. Seuraavaksi "Väiski" ilmoitti, että mustahan saisi ihan hyvän vaimon, jos vain leikkaisi pään pois! Kiittämättömyys on maailman palkka! ;)

Voi Väiski minkä menit tekemään :down:

:D

No enpä tiedä, kyllä isompikokoisellekin kommentoidaan. Mulle on muutama asiasta tietämätön tullut sanomaan että älä ainakaan noita sun olkapäitä treenaa kun alat näyttämään mieheltä. Valmentaja oli eka jonka mielestä on kiva että mulla on luonnostaan leveät olkapäät. En ole läski joten ihmiset ei "kulje munankuorilla" kommentoidessaan ulkonäköäni, ja tuntuu että iso yläkroppa tuntuu olevan vapaata riistaa. Ja aina niille on yhtä vaikeaa ymmärtää etten välttämättä kaipaakaan naisellista päärynävartaloa.

Mutta tämmöinen kommentointi onkin paljon positiivisempaa,jos itse kovaa treenaa, ja pyrkii kasvattamaan lihasta/sporttista kroppaa... jos joku "tavis" tulee kommentoimaan että olkapäät on "liian isot"... silloin tietää et ne alkaa olla aika hyvät jo :lol2:

Tarkoitin just lähinnä lihavia, eli sillä tavalla "isoja" ihmisiä, joiden kokoa ei saa kommentoida mitenkään.
siinä on suuri ero jos kommentoit jonkun lihaksikasta takapuolta isoksi, tai vastaavasti lihavaa...

<<<mutta jos joku on pieni kokoinen luonnostaan, saa ihan samanlaista palautetta kuin esim. todella laiha ihminen. "voi kauhee kun sä oot..." :wtf: eikä siinä tarvitse mitenkään säästellä sanojaan, kuten taas lihavien ihmisten läsnäolo aiheuttaa sellaista, ettei aleta spekuloimaan jonkun läskejä...
(korostan että tämä on vaan mun mielipide.)

Mulla kerran tuli metrossa joku tuntematon mies istumaan vastapäätä ihan vaan arvatakseen mikä on mun laji - ja veikkas kiipeilyä..

Kesällä häissä jutellessa yhen miekkosen kanssa se sanoi: "huomaa kyllä että treenaat, kun sulla näkyy selkäranka". :wtf:

Sitten vähän offtopic: töissä kahvihuoneeseen mennessä siellä oli eräs nainen, jota olin aikasemmin jossain nähny, mutta ei oltu koskaan juteltu. Siinä otin ruokaa ja ko. nainen kysyy käynkö eräällä tietyllä salilla. Vastasin että ennen kävin. Nainen sanoo: "mietinkin aiemmin että mistä oot niin tutun näkönen, ja nyt kun näin sun hauikset, muistinkin että siellä saliltahan se oli".

Tarkoitin just lähinnä lihavia, eli sillä tavalla "isoja" ihmisiä, joiden kokoa ei saa kommentoida mitenkään.
siinä on suuri ero jos kommentoit jonkun lihaksikasta takapuolta isoksi, tai vastaavasti lihavaa...

<<<mutta jos joku on pieni kokoinen luonnostaan, saa ihan samanlaista palautetta kuin esim. todella laiha ihminen. "voi kauhee kun sä oot..." :wtf: eikä siinä tarvitse mitenkään säästellä sanojaan, kuten taas lihavien ihmisten läsnäolo aiheuttaa sellaista, ettei aleta spekuloimaan jonkun läskejä...

No, enpä ole mihinkään erityisen hienotunteiseen käyttäytymiseen törmännyt, vaikka olenkin siellä asteikon läskipäässä (heh) ollut koko ikäni. Aika kivaa oli kuulla mm. teininä kommenttia "ihan kiva naama, mutta kattokaa tuota persettä". Ja niin edelleen. Aikuisena sitä toki kestää paljon paremmin :D... ...ja ehkä vähän vähemmän joutuu kuulemaan asiasta. Osittain varmaan siitä syystä, että iso osa ikätovereista on levinnyt samoihin mittoihin tai ohikin *kyynikko*.

No, olenpa ainakin oppinut varomaan ihmisten ulkonäön kommentointia muussa kuin positiivisessa sävyssä. Ystäviltä voi toki arempiakin asioita kommentoida, jos on vaikka ihan niinku oikeesti huolestunut tai jotain... ...mutta nämä eivät tietenkään ole mitään paljaita kommentteja ilman selitystä. Mieluummin aloittaa sillä "Oletko kunnossa?" -kysymyksellä...

Ulkonäön kommentointi on kyllä ihan yleisestikin vaarallinen alue, postiiviseksikin tarkoitettu kommentti voi tuntuakin ihan toiselta vastaanottajan mielessä.

Menee nyt vähän :offtopic: , mutta ipana ja Yohanna, totta kaikki mitä sanoitte. Ja voin taata, että oman lapsen, jos sellainen joskus siunaantuu, ei todellakaan tarvitse kuunnella mitään vastaavaa. On ehkä pahinta kuulla tuota omalta äidiltään, etenkin kun en koskaan ole ollut lihava, enenmmänkin urheilullinen. Väitän, että äidilläni on enemmän ongelmia kuin minulla, vaikka oma itsetunto edelleen ajoittain aika mudissa onkin. Mutta saleilu on tuonut positiivista virettä koko hommaan omalla kohdalla, kroppa voi myös olla työväline ja on ihan superia jaksaa enemmän kuin olisi ikinä uskonut. :thumbs:

Riitasointu, meilläkin kysyttiin, että eikö tuo mene jo liian vakavaksi, kun palautusjuomaa sekoittelin treenin jälkeen ;p

Mutta tämmöinen kommentointi onkin paljon positiivisempaa,jos itse kovaa treenaa, ja pyrkii kasvattamaan lihasta/sporttista kroppaa... jos joku "tavis" tulee kommentoimaan että olkapäät on "liian isot"... silloin tietää et ne alkaa olla aika hyvät jo :lol2:

Kiitos, voi kun näin olisikin. :kippis1: Mutta en siis ole vieläkään niin älyttömän lihaksikas että sitä sen paremmin erottaisi ainakaan paksummat vaatteet päällä. Pikemminkin, jos rumasti sanotaan, niin olen roteva. Se on vaan aina ollut mun kropan muoto, että tarvitsen yläkroppaan ainakin kokoa suuremmat vaatteet. Ja siis totta kai tavoitteena on saada niin paljon lihasta kuin mahdollista, mutta moni tuntuu jo nyt kavahtavan sitä etten ole siro tai "pehmeän naisellinen". Jos mua kiinnostaisi ihmisten mielipiteet niin saattaisin ärsyyntyä siitä että on ok, jos päärynävartaloinen on reilusti ihrainen (koska näyttää edelleen naiselliselta), mutta minua täytyy kaikkien serkun kaimojenkin muistuttaa että ei kannattaisi treenata kun "sulla on muutenkin tollai olkapäitä ja sillai, tiedäthän..."

Mutta joo, kannattaa vaan pistää molemmat korvat tukevasti tukkoon kun ihmisiltä alkaa tulemaan kuittia. Laiheliinista ei ikinä tule ainakaan luomuna pin-up-tyttöä eikä vankkarakenteisesta Victoria's Secret -mallia. Ihmeellistä jos jollakin on tarve tunkea kaikki samaan muottiin.

Rakkaan mieheni sukulaisilla on kummallinen oikeus kommentoida minu kokoani.
Yksi tokaisi noin vuosi istten, että mä muistan ku sä olit sillon niiiiiiiiin laiha ja kotso mua päästä varpaisiin. Mittani olivat silloin ja ovat edelleen 165 cm ja 57 Kg (ennen olin noin 50-52 kg).
Viimeisin kommentti oli, että kyllä sä tuolta kaukaa vielä pieneltä näytät :eek:
Eniten ärsyttä se, että he eivät tiedä mitä olen kokenut. Silloin "laihoina" aikoina kärsin syömishäiriöstä eli elämä oli helvettiä. Nyt kun ruoka ei enää niin häiritse elämää ja koen olevani kivan näköinen, niin jolloin on oikeus kommentoida mun kokoa.
Kilttinä tyttönä en tietenkään ole sanonut vastaaan mitään. Vaikka on mieli tehny.
Mutta jos vielä keran sanovat jotain siitä, että olen niin paljon lihonu tms. niin täältä pesee i:evil:

Painoluokkalajin harrastajana ja sarjaa vaihdettuani olen kuullut todella paskoja kommentteja kropastani. Kukaan ei ollut kiinnostunut siitä, että vedin painoni liian pieneen sarjaan ja samalla itseni ylikuntoon - siitä normalisoitumisen jälkeen olen sitten saanut kuulla olevani läski, ehkä raskaana ja sen sellaista. "Kuinka noin pieni tyttö voi painaa noin paljon" on sentään vielä aika viaton kommentti. Itse väitän, että ois lihastakin vähän tullut, mutta ilmeisesti on vaan niin hullunhauskaa vaan sanoa, että "ookko sää raskaana", kun kesän ja peruskuntokauden jälkeen on tullut se kolmisen kiloa ylimääräistä. Pahinta on varmaan se, että uskon itsekin olevani läski. Ainakin näin kesän jäljiltä.

Positiivisimpia outoja kommentteja ovat olleet selän leveyttä käsittelevät äimistelyt sekä jo hyvän aikaa minua ihmetyttänyt "kroppa on kuin ravihevosella"... en oikein vieläkään tiedä, mitä se tarkoitti, mutta ihan positiivinen sävy siinä oli :D

Edit. Mutta joo, en ikinä lakkaa ihmettelemästä sitä, että joillakuilla tuntuu tosiaan olevan oikeus kommentoida muiden ihmisten kokoa. Pari kertaa olen kuitannut siitä takaisin niille kaljamahaisille nyrkkeilyjäärille. Enpä tiiä meneekö viesti perille silti ikinä.

Eilisiltana baarissa:

"Ootsä joku kuntosaliohjaaja vai?" (No en nyt ihan sellanenkaan..:jahas:)
"Sussahan on enemmän lihasta ku näissä jätkissä yhteensä.." (Osotti kavereitaan.. ne ei tykänny:D)

Jotenkin tollasiin kommentteihin ei oikein osaa vastata yhtään mitään. Tulee vaan ikään kuin nolo olo, vaikkei ole syytä..? Ja totta kait tänään vielä huoltoaseman vessaan mennessä meinas (kuulema) taas joku äijä oikasta että väärä vessa. Mulla on sentään ihan liian pitkä lettikin, ei tälle asialle varmaan voi tehdä mitään. Hameita en ala käyttämään.:curs: Jokseenkin epämiellyttävää välillä tiedostaa ettei mun sukupuolta ole helppo huomata takaa päin. Yleensä ei tule edes ajateltua että mitä muut ihmiset julkisilla paikoilla, kuten nyt vaikkapa kaupassa tms, ajattelee itsestä. Tuleekohan tästä joku identiteettikriisi..:(

Kilpailen myös painoluokkalajissa ja komppaan Venlaa siinä, että paskoja kommentteja satelee turhan useesti.
Jotkut kommentit on hauskoja, kun tarpeeks kieron huumorin kautta kattelee.

( :offtopic: Ikävää on se, että yleensä tytöt on normaalipainoisia ja silti aina joku möhömahajäärä on muistuttamassa siitä, että painoa on liikaa. Vaa'alla niitä mitaleita ei kuitenkaan jaeta, tai sit mä oon käsittäny jotain väärin. )

Kerran kisoissa vaa'alle astuessani vaakaa hoitanut selkeästi ylipainoinen mies kysyi:
"mihin sun kokonen tyttö oikeen tunkee noita kiloja?"
Katsoin vähän aikaa miestä monttu auki ja totesin sitten, että "Jalkoihin ja perseeseen lähinnä." ja painuin lääkärintarkastukseen. Nauratti vähän jälkeenpäin, varsinkin kun painan nyt 5 kg enemmän kun sillon :D :rolleyes:

Toisen kommentin tarjoili miespuolinen treenikaveri, joka katteli pitkään mun uusia nyrkkeilysortseja (koko ISO) sellainen ilme kasvoilla, että se selvästi mietti jotain.
Kysyin sitten, että millä se pientä mieltään vaivaa ja se totesi, että " Noi sortsit saa sun perseen näyttään niin leveeltä, että sun hartiat näyttää itseasiassa aika sopusuhtasilta." Nauroin niin, että itketti :hyvä:

Viimeksi muokattu:
Rakkaan mieheni sukulaisilla on kummallinen oikeus kommentoida minu kokoani.
Yksi tokaisi noin vuosi istten, että mä muistan ku sä olit sillon niiiiiiiiin laiha ja kotso mua päästä varpaisiin. Mittani olivat silloin ja ovat edelleen 165 cm ja 57 Kg (ennen olin noin 50-52 kg).
Viimeisin kommentti oli, että kyllä sä tuolta kaukaa vielä pieneltä näytät :eek:

Aika jännää. Ite oon lyhyempi ja painavampi, mutta työkaverit sanoo, että oon liian laiha.

Aika jännää. Ite oon lyhyempi ja painavampi, mutta työkaverit sanoo, että oon liian laiha.

Mäkin oon sentin lyhyempi ja 1-2kg painavampi ja mun työkamujen mielestä olen just sopiva. :haart:

Yks työkaveri tosin välillä muistuttaa, että mulla on suhteellisen muodokas perse... Mutta tää kuittailu on kuulemma ihan mun omaa syytäni. Olen kuulemma itse joskus sanonut niin. :david:
(Varmaan kiertoilmauksena sille, että mulla on suhteettoman ISO perse!) <- Mut ei mulla mitään persekompleksia kuitenkaan ole, ei... ;)

Hehe, oman lajin eräällä sivustolla kerrottiin eräässä artikkelissa, että lajissa on naisen sarjassa neljä lajia: kyykky, penkki, mave ja painonpudotus

:D

Mulla on myös oma mieheni ja ystäväni kommentoineet, että näytän nyt niiin paljon paremmalta:D
Onneksi on ihana mies ja ystävät. Muuten olisin voinut vajota uudestaan sh-kierteeseen.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom