Omille treenivideoille oma osio ja serveritilaa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu

Timba79

Moderaattori
Mode
Ikä
45
Lähinnä Mike tähän osaa vastata, mutta muut voi tietty ottaa kantaa.

Eli kun noita videoita näkyy alkavan tulemaan ja meilläkin on tarkoitus niitä lisää väsätä tänne. Niin varmaan olisi paikallaan joku oma osionsa niille? Se nyt ei liene ihmeellinen toteuttaa, vaikka treeniosion alaosioksi tai jotain.

Mutta mistä saisi järkevästi tota serveriä niille? Olisiko Pakkiksen serverille mahdollista ilman palstan lagaamista laittaa niitä? Eli lisää kapaseteettia noita varten, maksettaisiin vaikka kimpassa se jos ei muuta, tai vaikka vippimaksuun euro lisää ja vipeille sitten oikeus sinne videoita laittaa. Jotain muuta hyvää ideaa?

Tuo mitä minä olen käyttänyt, on Heikki722:n ostama palvelu joka maksaa vitosen kuukaudessa ja siellä riittää jerkkua kyllä latauksiin. Eli olisiko ehkä joku ulkopuolinen palveluntarjoaja paras ratkaisu? Itse en henk. koht. viitti tollasta vitosta maksaa kun videot on yhteisiä, rahat on tiukilla muutenkin.

Eli saadaanko tähän palstan kautta jotain ratkaisua vai pitääkö itse hoitaa joku kimpppaporukka tuollaista maksamaan? Ei me Heikillekään kaikkia meidän videoita voida laitaa, ne vie jotain 50-70 megaa pala, joten aika hätäseen alkaa giga täyttymään kuitenkin.

Ja jos vielä järkevämmin tätä ajattelee. Niin tuo oma osio videoille VIP-puolelle, VIPeille oikeus ladata ja upata niitä. Palvelun osto vaikka ulkoiselta tarjoajalta jos lagaa palstaa liikaa. Luulisi että olis aika hiton houkuttele VIP etuja ja lisää VIP asiakkaita tulisi useita. Eikä noita tarttisi tuolla vuositolkulla roikuttaa, joku järkevä kuukausiraja kauanko ne kerralla on ladattavana ja sitten poistuvat. Saahan niitä aina uudelleen jos jollekin videolle tosi iso kysyntä on. No nää on vaan ideoita mitä tulee mieleen mulle...

Hyvä idea eikä toi mitään hinnankorotuksia maksuihin vaadi, kun onhan noita suurempiakin menoreikiä kuten vip-alennuksista koituvat yms.

Onhan noita vertaisverkkosoftia minkä kautta niitä pystisi jakamaan vaikka omalta koneelta. En ole torrentteja käyttänyt, mutta eikö niillä onnistuisi?

modified sanoi:
Onhan noita vertaisverkkosoftia minkä kautta niitä pystisi jakamaan vaikka omalta koneelta. En ole torrentteja käyttänyt, mutta eikö niillä onnistuisi?
80% tyypeistä ei jaksa alkaa värkkäileen P2P softien kanssa. Kohtuullisen halvalla tuota servo tilaa saa. Sen levytilan olisi sitten tultava eri kaistan takaa kun pakkis foorumin sillä download määrät voivat olla aika rankkoja.

modified sanoi:
Jos samalla olisi linkit mahdollisimman yksinkertaiseen clienttiin ja pikaohjeet miten homma toimii.
Tähän tulee sitten itse seedaus ongelma, eli jos pistän uuden pätkän jakoon torrentilla. Joudun pitämään tuota ohjelmaa niin kauan päällä että ihmisillä on koko se leffaa, ja heidän pitää myös pitää tuota ohjelmaa päällä niin että muut saavat sen leffan.

Mutta jos pätkä on eri serverillä niin kuka sen voi imuttaa koska vaan. Eikä kenenkään muun nettiyhteys kärsi siitä.

Ei mitään kikkailuaja p2p softilla. Ihan selkeästi vaan serveritilaa jokunen giga ja videot sitten sinne. Ei niitä tartte siellä jumittaa joassa lopun ikää, otetaan jonkun kuukauden jälkeen pois kuten edellä jo sanoin, ehtii sen sinä aikan suurin osa lataamaan ja aina sitä voi vaikka mesellä lähetellä tai pistää uudelleen jakoon jos kysyntää on.

Selvittäkää joku jokka on kokemusta näistä, että paljonko vaikka 5 tai 10 gigaa tollasta serveritilaa kustantaa, sellaista siis josta sitä tavaraa myös liikahtaa jos imuja on kymmeniä tuhansia kuukaudessa.

EDIT: Ja IMO paras nämä olisi pitää VIP puolelle, ei olisi heti alkuun ihan järjettömästi latauksia ja olisi todellakin yksi VIP etu taas lisää. Eipä tuo 10 euroa muutenkaan voi este olla. Jos et ole VIP niin et näe videoita kuten nyt ei näe kuvia kuvaosiolla.

Tästä tulikin mieleen pakkikselle hyvä projekti, oman treenivideon koostaminen. Voisi olla vaikka aloittelijoille suunnattu perustekniikoiden opetus video tai jotain rajumpaakin vetoa. Luulisi, että porukkaa kyllä löytyisi tuollaisen väsäämiseen.

On kyllä helvetin hyvä idea :thumbs: Ja mieluummin vaan vippipuolelle ainakin aluksi ja jos on tarvis niin vaikka sit parin egen korotus vippimaksuun vaikkakin toi etu tois jo paljon lisää vippejä.

Vippipuolelle koko touhu vaan ilman hintojen korotusta. Perustelu: porukka (tavalliset käyttäjät) liittyvät vipeiksi aina vaan enemmän, joten pakkotoisto saa jo sitä kautta enemmän rahaa, joten eikö se korvaisi sen maksun korotuksen?

toi heikin käyttämä kuulostaa aika halvalta kyllä jos 1GB ja 5e/kk vrt. www.planeetta.net
Eli eikö sieltä heikin käyttämästä paikasta voisi kysyä isompaa tilaa käyttöön?

Edit: toolaten idea kuulostaa tosi hyvältä kyllä..

Jri sanoi:
toi heikin käyttämä kuulostaa aika halvalta kyllä jos 1GB ja 5e/kk vrt. www.planeetta.net
Eli eikö sieltä heikin käyttämästä paikasta voisi kysyä isompaa tilaa käyttöön?

Edit: toolaten idea kuulostaa tosi hyvältä kyllä..

Toi Nebulan tarjoama 1g.fi palvelu ei tähän tarkotukseen ihan peruspakettina sovellu ku siinä on periaatteessa siirtoraja 100GB/kk, Heikilläki meni jo 700GB helmikuussa ja tähän tarkotukseen menee varmasti enemmän. Vaan tuskin tohon montaa sataa euroa menee vuodessa, ihme on jos forumi ei reilun 20 000e bruttotuloilla tollasta järjestä :)

Loistavia ideoita sinkoileejoka suunnasta:thumbs: Toivottavasti ton video-osion saa toteutettua jotenkin helposti. Mun maailma ei ainakaan kaadu siihen jos vipin hintaa korotetaan eurolla tai parilla. Niin pienestä ei kellään voi olla kiinni. Sen on oltava sit jo periaatekysymys jos ei jollekin käy. Toki jos mahdollista toteuttaa ilman korotuksia niin aina parempi.

Ja toi tekniikkavideo "mahdollisimman" oikeilla ja puhtailla tekniikoilla olis korvaamaton.:rock: Kyllä se vaan niin on että yks kuvaa vastaa tuhatta sanaa (tai jotain sinne päin). Itse oon niin tulokas että mulle ei ainakaan ole vielä ihan auennut kaikkien liikkeiden oikeat tekotavat.

Hyvä idea.Mä ainakin voin maksaa muutaman euron ylimäärästä.Itse kun oon aika kädetön uppamaan omia videoita mihinkään.Olis varmaan aika suosittu threadi seurailla toisten treenejä.

vip puolelle se olisi hyvä, jos palstalle eksyy jotain spedejä niin eivät heti ole levittelemässä jotain tyhmiä juttuja niistä, vaikka varmasti video saattaisi levitä, mutta voisi vähentää mahdollisia väärinkäyttöjä kun "pitäisi" maksaa jotta näkisi.

ja videota voisi pitää jaossa esim 3kk ja jos siihen saa tehtyä jonkun suosikki tilaston niin suosittuna videona se jatkaisi listalla ja jaossa, kun "huonot" videot poistuisivat pikkuhiljaa.

Mniskalta erittäin hyvä pointti. Kukaan ei tietenkään voi estää jakamista jossain vertaisverkoissa, mutta voidaanhan se säännöllä "kieltää" ja näinolle luulisi että jokaiselle senverran on järkeä ettei tätä laajamittaisesti tekisi.

Myös tuo suosikkivideojuttu oli hyvä.

Mikeltä vaan pitäisi saada tietoa, että löytyykö Pakkiksen servulta tähän tilaa vai yritetäänö soveltaa tätä jotain muuta kautta? Mulle käy monenlaiset ratkaisut, kunhan niihin ei yksin omaa rahaa tartte likoon laittaa, siitä mä en saa itelleni mitään hyötyä, joten en siihen todellakana ole valmis. Joku kimppajuttu kyllä käy.

Mike tai Vaikea osaavat tietänevät varmasti, että onnistuuko tuo pakkiksen puitteissa?! Tai varmasti onnistuu, rahastahan se lienee kiinni?

Tää on hyvä idea; hyvistä suoritustekniikoista apua omiin treenihin, ja vastaavasti omia suoritustekniikoita voisivat harjaantuneemmat silmät korjata ja neuvoa.
Ja kivahan se on muutenkin noita videoita kuvailla ja editoida vaikka treenipäiväkirjan tueksi. Meissä jokaisessa asuu pieni elokuvaohjaaja ;)
Ja nimenomaan VIP-puolelle vaan jos tuo mahdollista toteuttaa.

Suositut

Back
Ylös Bottom