Omille treenivideoille oma osio ja serveritilaa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu
Kannatan kyllä kyseistä ideaa, enemmän kuin tervetullut lisä palstalle.

Yksi asia minua tosin huolestuttaa mikä tuli mieleen lukiessani tuota treeniosiolla olevaa videota. Eli mikäli, jos tai kun tämä osio sitten joskus tulee niin ihmiset voisivat mielestäni käyttää hiukan enemmän järkeä kun videosta annetaan kommenttia. Oli se suoritustekniikka sitten mitä hyvänsä niin luulempa ettei palvele kenenkään tarkoitusta kun ensimmäinen kommentoija heittää 300 sanan verbaaliraiskauksen, toine käskee vetämään tumppuun ja kolmas käskee kynisten painua vittuun. Noin niinkun kärjistetysti sanottuna. Siinä jää äkkiä monelta nuorelta vesseliltä videot tekemättä ja koko idea on kuolleena syntynyt.

Ja seuraavaksi kun joku postaa, että "mitä sitä laittaa videota nettiin jos ei kestä kritiikkiä" niin juu, kritiikki on tottakai kohdallaan mutta sen voi esittää niin monella tavalla, eiköhän sitä itse kullakin ole touhussa ollut joskus enemmän intoa kuin järkeä :)

Aivan mahtava idea, kaverin kanssa ollaan ajateltu kuvata kans treeni video ja laittaa tänne linkkiä.! =)

Jos hostaus maksaa jotain kymppejä kuukaudessa tätä saa varmaan pystyyn tavalla tai toisella. Pari oikeuksiin liittyvää juttua vaan:

- Jos saa vapaasti levittää videota, siitä vois olla videokohtainen maininta. Voisi jeesata levittämisessä laittamalla eMulellakin jakoon ja linkki keskusteluthreadiin.

- Taustamusa. Jos tulee Pakkotoiston yhteyteen hostattua, siitä voisi tulla jotain tekijänoikeusvalituksia jos videon ääniraita on Nightwishin uusin levy alusta loppuun.

Jokainenhan voi myös hyödyntää oman palveluntarjojan kotisivutilaansa. Esim. DNA:lla se on 25megaa. sinne saa pienen videon ilman musiikkeja. Sitten vaan linkkiä tänne. Mitähän muilla palveluntarjoajilla on?

Ja tosta tekijänoikeudesta, eikös se sitten mene niin että sen videon tekijä vastaa siitä että se on laillinen?

Mr.Referee sanoi:
Jokainenhan voi myös hyödyntää oman palveluntarjojan kotisivutilaansa. Esim. DNA:lla se on 25megaa. sinne saa pienen videon ilman musiikkeja. Sitten vaan linkkiä tänne. Mitähän muilla palveluntarjoajilla on?
Kyllähän noita paikkoja löytyy mutta suurin ongelma tuossa sitten on se, että linkit kuolee tietyn ajan kuluessa kun käyttäjä tuhoaa videot. Eli tarvetta olisi tosiaankin pakkiksen omalle tilalle.

Tuollainen pakkiksen opetusvideo voitaisiin sitten vaikka koostaa pakkiselle upattujen videoiden parhaimmistoisto (tai niiden osista) ellei jotkut tahot sellaista saisi muuten tehtyä.

Ja eikös nämä kotisivutilat sun muut mene "tukkoon" aika nopeasti, eli tuskin kestävät tuhansia latauksia viikossa, käsittääkseni liikenen noissa on aikalailla rajoitettua.

No mulla on tässä yksi tarjous annettu, että kikkaillaan sitten omillamme jos ei tähän mitään yhteistä juttua saada. Eli jos saan tilaa reilummin käyttööni, voi videoita tiettyä vaikka mesellä pistää mulle ja laitan niitä sitten jakoon. Tehdään vaikka oma ketju niille tai jotain...

Eikö tähän nyt saa Pakkista mukaan millään? Nyt Mike hereille ja jotain kommenttia antamaan asiasta. Luulisi, että video-osasto lisäisi todella kiinnostusta VIP jäsenyyttä kohtaan.

jos tarttee ni mäkin voin antaa tuolta omasta paikasta tilaa muutamalle videolla. siirtorajaa mulla ei ole ollenkaan.. pystyn vissiin antaa jollekki ftp oikat et voi laittaa suoraan ite niitä videoita sinne. muistaakseni yhteys oli joku 100mbit et ei pitäs rueta jumittamaan ihan heti.

Mr.Referee sanoi:
Ja tosta tekijänoikeudesta, eikös se sitten mene niin että sen videon tekijä vastaa siitä että se on laillinen?
Ei kai nykyään enää. Käsittääkseni tekijä ei tee mitään laitonta, mutta levittäjä ja nykyään myös lataaja syyllistyy rikokseen. Nojoo, tää on kyllä pelkkää mutua.

alppix sanoi:
jos tarttee ni mäkin voin antaa tuolta omasta paikasta tilaa muutamalle videolla. siirtorajaa mulla ei ole ollenkaan.. pystyn vissiin antaa jollekki ftp oikat et voi laittaa suoraan ite niitä videoita sinne. muistaakseni yhteys oli joku 100mbit et ei pitäs rueta jumittamaan ihan heti.

Jotain tän tyylisiä kytköksiä mä kaipaankin, ei sitä viitsi kuitenkaan edelleenkään omaa rahaa kiinni laittaa kun tarkoitus on etupäässä tarjota huvia muille palstalaisille...

Lyhyesti juttelinkin asiasta jo Timban kanssa, mutta sovittiin että viestittelen itse asiasta.

Eli multa löytyis yritykseni palvelinsalista yksi matolaatikko johon voisi työntää 20 - 30 gigaa videoita. Yhteysnopeutena on 100 meganen naru, ei liikenne rajoituksia.

Muutamia toiveita mulla kuitenkin olisi. Eli jos saataisiin kasaan muutama luottohenkilö jotka toimisivat "tallentajina" ja hieman valvoisivat materiaalia. En ymmärrettävästi (?) halua antaa koko Pakkikselle tunnareita palvelimelle. Timba alustavasti ilmoittautui hommaan, olisiko muita halukkaita? Voin myös itse tehdä pudotuksia, se ei ole mikään ongelma.

On myös huomattava että tämä olisi täysin Pakkotoistosta erillinen juttu, eli ongelmista olisi turha nurista Mikelle. En itsekään anna mitään takuita että homma pelaa 24/7, tosin en usko että ongelmia ihan heti ilmenee. Homma olisi käytettävissä toistaiseksi, ainakin niin kauan kuin siitä ei tule mulle mitään uusia kuluja.

Jos videoihin linkitetään jostain muualta kuin Pakkikselta, täytyy virittää pieni koodin pätkä joka tutkii ainakin selaimen http refererin ettei nyt ihan koko maailmalle jaella.

Jos videot pidetään VIP puolella, niin niitä ei kovin helposti aleta muualle linkittämään. Mutta tuo Necran ehdotus on kerrassaan erinomainen, jo yhteen gigaankin mahtuu n. 15 videota, joten eipä heti tule se ongelma vastaan etteikö videoita saataisi jakoon, sillä ainakaan mun mielestä ei 15 minuutin pätkä saa jaettavana paljon yli 100 megan viedä. Voihan noita sitten kärytellä täyslaadulla levylle jos joku välttämättä haluaa esim. DVD soittimella niitä katsella.

Mä koitin tota mitä joku ehdotti,laitoin e-muleen pätkän.Hyvin se onnistu.Tossa tietokone threadissa joku viel opasti mua pienentään videoita,kiitoksia.
Se tos e-mulessa tietty huono,et sielt voi kuka vaan niit ottaa,mut haitanneeko tuo ja voihan videon nimetä niin,ettei sitä löydä vahingossa.

Testailen parhaillaan tota Necran antamaa mahdollisuutta pistää videoita jakoon. Eli kun tuo nyt varmaan saadaan pelittämään, niin ottakaa muhun yhteyttä jos teillä on hyviä pätkiä joita haluatte jakoon. Mutta pidetään siinä rajana sitten 100 megaa per video, ettei mitään ihan älyttömiä laiteta. Ja pidetään joku tolkku hommassa, eli mitään älytöntä sekoilua ei julkaista, vaan pidetään laatu pelissä. Ei siis tietenkään vaadita editoinnissa ammattijälkeä, aloittelijoiden videot käy yhtälailla, mutta pidetään homma asiallisena.

lmk sanoi:
Onkos tämä homma nyt edennyt mihinkä mallille? Timba?
Vaikken Timba olekaan, vastaan silti :D

Purnukka on käytettävissä aiemmin mainituilla "ehdoilla" ja Timba lupautui aikanaan avuksi. Eli jos tarvetta on, on tila olemassa. Ja varmaan Timban kanssa saadaan homma jaettua niin että se toimii.

Suositut

Back
Ylös Bottom