Omega 3 annostus?

Kuinka paljon vedätte kalaöljyä kapseleista päivittäin?

Itse olen nyt dietillä napsinut yhteensä 8 kpl päivässä (4 kertaa 2 kapselia päivän mittaa, 1g kapseleita) ja rupesin miettimään, että kalliiksi tulee ja onko tästä nyt vastaavaa hyötyä?

Purkeissa sanotaan yleensä, että 1-2 kapselia päivittäin.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Oon ostanut jo pitemmän aikaa Möllerin kalanmaksaöljyä sitruunan makuisena joku 500ml pyöreesti jotain 9e. Maistuu ihan sitruunaiselle oliiviöljylle. Hemmetin halpaa, eli vetelen suoraan pullosta kunnon kulauksen, sen verran hyvät terveysvaikutukset siinä kuitenkin on.

Ite vedän samaa Möllerin kalanmaksaöljyä joka aamu ison ruokalusikallisen ja se määrä riittää. paitsi omapulloni on ihan orginaalin makuinen! :rock: ...ja en ole dieetillä

Mulle on joskus sanottu että reilu gramma EPA-rasvahappoa päivässä olis riittävä. Siitä toisesta sitten tiä. Vitamarin öljyä itse käyttäny. Ketuttaa vaan kun kaikki tahtoo olla jotain sitruunaa tms nykyään noita, turhia lisäaineita.

Tulee napsittua 2-4kpl päivässä, seuraavat omegat laitan tilaukseen amerikasta josta niitä saa halvalla kuten muitakin vitskuja, mineraaleja ym...

Tällä hetkellä 4-5 kappaletta 1 gramman kapseleita missä 180mg EPA/kapseli. Välillä 1-2 kpl 1 gramman kapseleita missä 600mg EPA/kapseli.

Tätä ruokalusikallinen aamulla ja illalla. Dieetillä ollaan.
images

En käytä kapseleita, saan ruuasta sitä aika paljon, pähkinät, siemenet, kala, kylmäpuristettu Camelina-/oliiviöljy, hedelmät, kasvikset, jne.

Lainaus vielä "Aamiainen Ruohikolla"-blogista vielä:
"HUOM. Kalanmaksaöljyä ei pidä käyttää omega-3-rasvahappojen tai D-vitamiininkaan lähteenä, sillä siinä on niin runsaasti A-vitamiinia, että se voi heikentää luustoa. Suositeltavampaa on käyttää kalaöljyä ja sen rinnalla D3-vitamiinia."

Leaderin Vida sarjaa käytetään. Onkohan tää liian kallista... :p

taitaapi olla semmonen 8€ kun tulee purkille hintaa, en kyl muista paljon siinä on. 1g / kapseleita kummiskin..

En käytä kapseleita, saan ruuasta sitä aika paljon, pähkinät, siemenet, kala, kylmäpuristettu Camelina-/oliiviöljy, hedelmät, kasvikset, jne.

Lainaus vielä "Aamiainen Ruohikolla"-blogista vielä:
"HUOM. Kalanmaksaöljyä ei pidä käyttää omega-3-rasvahappojen tai D-vitamiininkaan lähteenä, sillä siinä on niin runsaasti A-vitamiinia, että se voi heikentää luustoa. Suositeltavampaa on käyttää kalaöljyä ja sen rinnalla D3-vitamiinia."

Runsaasti ja runsaasti.. Möllerissä on 250mcg per 5ml eli jos tuota vaikka 15ml ottaa päivässä niin saanniksi tulee 750mcg eli alta suosituksen vielä, joka on 900mcg. Suurin saantisuositus on 3000mcg ja oireita pitäisi alkaa tulla vasta 9000mcg annostuksilla. Itselläni tulee helposti päivässä 2000mcg mölleristä + kananmunat, voit jne. Tuli itsekin muutamaan otteeseen tilattua tuota James2 esittelemää pulloa, mutta ei kyllä jaksa jenkeistä tuota joka kuukausi tilata, kun Mölleriä saa lähes samaan hintaan suomesta. Bonuksena vielä hyvin d- ja e-vitamiiniä. Itse otan n. 15ml, josta tulee 3600mg + syön kalaa lähes joka päivä jolloin omega3 kokonaismääräksi tulee n. 5-10g.

Kuinka paljon vedätte kalaöljyä kapseleista päivittäin?

Itse olen nyt dietillä napsinut yhteensä 8 kpl päivässä (4 kertaa 2 kapselia päivän mittaa, 1g kapseleita) ja rupesin miettimään, että kalliiksi tulee ja onko tästä nyt vastaavaa hyötyä?

Purkeissa sanotaan yleensä, että 1-2 kapselia päivittäin.

Itsellä menee normisti 8 omegaa päivässä, mutta dietillä olen huomannut isommasta annoksesta olevan hyötyä ja silloin menee joku 20 päivässä. Ja sehän on ihan sama mitä siinä purkissa sanotaan :D

Tuolta Ruotsalaisesta verkkokaupasta saa Fairingin omegoja 300kpl purkissa n.23€. Specseiltään ja kapselin koostumukseltaan samanlaisia kuin Ufsin omegat mutta halvempia. Onhan niillä vielä halvempii ne Star.n omegat mutta niissä se kapseli on sellanen pehmee, josta tulee tosi outo muovinen närästys pitkäks aikaa ottamisen jälkeen.

Itse popsin myös yli 10 päivässä dieetillä, ja en kyllä huomannut yhtään mitään eroa siihen, että söikö niitä vai jättikö syömättä. En tiedä mitä hyötyä, mutta jätin suosiolla siihen 2-4 kapseliin päivässä. Ei käy kukkarollekkaan liikaa.

Oon ostanut jo pitemmän aikaa Möllerin kalanmaksaöljyä sitruunan makuisena joku 500ml pyöreesti jotain 9e. Maistuu ihan sitruunaiselle oliiviöljylle. Hemmetin halpaa, eli vetelen suoraan pullosta kunnon kulauksen, sen verran hyvät terveysvaikutukset siinä kuitenkin on.

Mistä tota 9e saa? Ite jouduin pulittaa joku 16e

Fitnesstukulla on edukkaasti omegaa tarjouksessa, Fitnesstukku koodi pakkotoisto15 ei myöskään hinnalla pilattuja.

via Tapatalk

Itsellä menee normisti 8 omegaa päivässä, mutta dietillä olen huomannut isommasta annoksesta olevan hyötyä ja silloin menee joku 20 päivässä. Ja sehän on ihan sama mitä siinä purkissa sanotaan :D
Mites sen hyödyn huomaa? Itse olen syönyt annostuksen mukaan enkä huomanut mitään.

Mites sen hyödyn huomaa? Itse olen syönyt annostuksen mukaan enkä huomanut mitään.
Mä otan kalaöljyä sillä tavalla, että päivittäin tulee 3-6 g EPAa ja DHA:ta, eli käytännössä 10-15 g nestemäistä öljyä. Fyysinen palautuminen on öljyn aloittamisen jälkeen ihan toisesta maailmasta, lihakset eivät kipeydy ja hermotus ei väsy niin totaalisesti, mikä näkyy tietysti sitten myös treeneissä jaksamisessa (ja näyttäisi, että kehityksessäkin). Ei ollut kummoisia odotuksia tältä kokeilulta mutta on kyllä todettava, että mulla tuntuu toimivan. Yksilökohtaista tietysti tämäkin.

Täällähän ei saa mainostaa enkä välitä mainostaa, vaikka saisikin... Amerikasta olen tilannut ja hyvin on toimitukset pelannut, googlatkaa hiukan ei ole vaikeeta...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom